Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

33 minutter siden, Tonje skrev:

Hva tenker du om kelpie-hannhunder?

Jeg tror ikke jeg kommer til å ha noe annet enn hannhunder,i hvert fall ikke om det blir flere sheltier. Enkleste hannhunden jeg har vært borti mtp løpetid ol. Whippsen derimot...

Jeg kan gjerne ha kelpie hannhund igjen, nå ble jo Harly kastrert pga krypt, men andre ak hanner jeg har møtt har på ingen måte vært avskrekkende. Han er veldig førerorientert og veldig tilsnakkende. Han er nysgjerrig når Lykke har løpetid, men er alikevel mer styrbar enn det hun er når hun nærmer seg løpetid og hormonene er helt på styr. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Vurderer sterkt tispe neste gang, selvom det stort sett er hannhunder som "snakker" til meg. Kommer litt ann på rase igrunn, akkurat whippet/italiensk mynde så liker jeg best hannhunder, iom de er så spinkle fra før av. Da vil jeg gjerne ha den ekstra fyldigheten hannhundpreget gir. Men så finnes det jo flotte tisper som er litt mer kraftige også. Så tror ikke kjønn egentlig er så vesentlig alikevell. :lol: 

Nå har jeg ikke møtt mange collier, så kan hende jeg går for hannhund igjen når jeg blir mer kjent med forskjellene innad i rasen. Pr nå dog, er det tispe som er planen/tanken. Men om kombinasjonen er viktig nok for meg så tror jeg kjønn blir litt likegyldig igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og kjøpte nye gardiner i dag og har nå fått de opp. De burde kanskje bli strøket først, men skitt au. Det eneste dumme er at jeg sjekket at første var riktig lengde på og stemte med det som sto på hyllen, og så tok jeg 4 stk..... bare så dumt at den ene var hel lengde( til gulvet) og bare 3 i den lengden jeg skulle ha :aww: så da blir det en tur innom og bytte på mandag.... kanskje også supplere med en lengde til, så kan jeg trekke skikkelig for på de doble vinduene og ikke bare sånn nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... skal jeg se ferdig Game of Thrones? Har lest alle bøkene og vet jeg kommer til å lese siste boka også, men har ikke kommet lenger enn sesong en av serien. Mest fordi gubben ikke liker fantasy så da må jeg se på alene, da blir det ikke så ofte jeg får sjansen. Må uansett bli ferdig med Marvel´s Jessica Jones først. Mørk og ekkel, men veldig bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og imens dere koser dere med HP, Skap og LOTR

Revenge is never a straight line. It's a forest, And like a forest it's easy to lose your way... To get lost... To forget where you came in.

Og har lyst på en tispe som skal hete "Gogo Yubari" en gang :lol: 

 

The young girl in the schoolgirl uniform is O-Ren's personal bodyguard, 17-year-old Gogo Yubari. Gogo may be young, but what she lacks in age, she makes up for in madness.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Det skjønner ikke jeg heller. 
Mange sier at tisper er så mye enklere enn hanner på grunn av at de har løpetid bare 2 ganger i året, mens hanner er hysteriske hele året. 
Akkurat det har jeg erfart motsatt av. Eller... ikke at tisper har hatt løpetid oftere, men den ene tispa jeg har hatt i mitt hundeeierliv var skikkelig bitch under løpetid. Måtte gå langt fra folk og ikke i nærheten av andre hunder. Hu var sur... 

Hannene mine har snuset litt ekstra, og prøvd å markere oftere om det er noe i nærheten, men jeg lar dem aldri stoppe eller markere i tid og utid. Har de løfta på labben 2-3 ganger så bør blæra være tom altså hvis de har stått en stund. Enklere enn ei sur tispe uansett :P 

Lykke til med valpeplanene :wub:

Da vi kjøpte Aron fikk vi jo høre hele tiden at vi aaaldri skulle ha kjøpt hannhund. Og vi får fortsatt høre det når han har unghundidiotraptusfakter :aww:  men på dreveren er hannhundene ofte mye striere enn tispene, iallefall i følge alle andre som har hatt begge kjønn og kjenner en del av rasen. Kunne alikevel ikke tenkt oss tispejakthund. Du kan banne på at hun får løpetid i jakta liksom.. :P 

Aron er den eneste dreverhannen jeg kjenner godt, og jeg merker stor forskjell på hann og tispene jeg kjenner/har kjent. De andre hannene jeg kjenner til er ganske lik han. Alle tispene er prikk like i oppførsel liksom; aldri noe mas eller styr, og er verdens enkleste individer :P nå har jeg jo to stykker her hjemme, Aron og mora hans. Det er så stor forskjell på dem! Taipa kan lett ligge på sofaen hele dagen uten å si en kny, det kan også Aron, men det forutsetter at han får nok alle andre dager :P men han er striere i forhold til å snakke til og han krever mer, men han er jo fortsatt unghund også.

Siden vi allerede har hannhund er valget enkelt med hund nr.2. Har aldri opplevd Aron som slitsom rundt løpetisper, men har ikke hatt noen i hus med han. Har trent med løpetisper uten problemer, mens venninners hannhunder måtte bryte treninga pga total blokkering. Var på søkstreninga i klubbhuset en gang og det hadde vært to løpske tisper inne rett før Aron (en hund inne av gangen) og han søkte fint, uten å henge seg opp i tispeflekkene på teppet :) 

takk for det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med meg alle Harry Potter filmene hjem fra hytten <3 Gleder meg til å kunne se dem akkurat når jeg vil igjen! Skal begynne å høre på lydbøkene også, er lettere det enn å lese når jeg er veldig dårlig. Spesielt når jeg vil ha den engelske versjonen og ikke den norske. Har bare sett filmene så kan ikke de norske navnene (kan ikke forstå at de ikke kan ha samme navn, gjelder LOTR også), og da kan jeg ikke høre på den norske versjonen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
54 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg har mange grunner til å velge tispe

1. Snopp på magen, det funker ikke, jeg vil kose mage, ikke snopp.

 

Jeg har hatt to hannhunder som begge har likt å blitt klødd på magen. Når jeg klør nåværende hannhund der så sitter jeg å følger med mens jeg koser for å ikke komme borti snoppen. Kjøpte tispe for to år siden snart (what, hvor har tiden blitt av?!), og husker jeg fikk sjokk første gang jeg skulle klø og kose på magen hennes :lol: Det manglet liksom noe under der, og jeg fortalte kjæresten svært ekstatisk om hvordan vi bare kunne kose masse med hele magen hennes :P

Jeg var hannhundmenneske helt til jeg kjøpte tispe :aww: To helt, helt forskjellige raser da, men siden det er såpass aldersforskjell mellom de, og jeg er lei styret i løpetiden så blir neste hund tispe. Dersom det dukker opp en interessant hund så spiller dog kjønn ikke noen rolle likevel. Jeg skulle aldri ha tispe, men så dukket tervtøtta opp og da hadde brått ikke kjønn noenting å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN irriterer jeg meg over å ikke ha hatt på meg FitBiten når jeg var på tur og når jeg var i stallen... Tok den av når jeg vasket noe tidligere idag og glemte å ta den på igjen! hekta? Neh. :lol: Må finne den frem igjen før jeg legger meg, viktig å logge søvn. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg tok med meg alle Harry Potter filmene hjem fra hytten <3 Gleder meg til å kunne se dem akkurat når jeg vil igjen! Skal begynne å høre på lydbøkene også, er lettere det enn å lese når jeg er veldig dårlig. Spesielt når jeg vil ha den engelske versjonen og ikke den norske. Har bare sett filmene så kan ikke de norske navnene (kan ikke forstå at de ikke kan ha samme navn, gjelder LOTR også), og da kan jeg ikke høre på den norske versjonen :P 

Var på foredrag med han som oversatte Harry Potter til norsk en gang, hvor han tok opp akkurat det, og det er fordi at navnene betyr så mye for karakteren/stedene etc, både personlighet, utseende og hendelser, så det var ønsket fra Rowling faktisk. Det var lite oversetterne fikk vite, men det var visst viktig. Han gikk igjennom mange navn på både personer og plasser på både engelsk og norsk og forklarte tankene bak - utrolig spennende! Så derfor måtte de liksom oversettes for å kunne fungere på det oversatte språket :) Rowling er visst første som nailet det godt siden Charles Dickens :) Etter det foredraget har jeg blitt mye mer opptatt av navnene - sykt interessant egentlig :) 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og imens dere koser dere med HP, Skap og LOTR

Revenge is never a straight line. It's a forest, And like a forest it's easy to lose your way... To get lost... To forget where you came in.

Og har lyst på en tispe som skal hete "Gogo Yubari" en gang :lol: 

 

The young girl in the schoolgirl uniform is O-Ren's personal bodyguard, 17-year-old Gogo Yubari. Gogo may be young, but what she lacks in age, she makes up for in madness.

Er det fra ei bok? Navnene virker kjent, men jeg kommer ikke på hvor jeg har de fra.

Kallenavnet må jo bare bli Yuba da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tonje skrev:

Er det fra ei bok? Navnene virker kjent, men jeg kommer ikke på hvor jeg har de fra.

Kallenavnet må jo bare bli Yuba da :lol:

Kill Bill. 

Og med Blaze som stamtispe så må den hete Gogo :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aslan skrev:

Var på foredrag med han som oversatte Harry Potter til norsk en gang, hvor han tok opp akkurat det, og det er fordi at navnene betyr så mye for karakteren/stedene etc, både personlighet, utseende og hendelser, så det var ønsket fra Rowling faktisk. Det var lite oversetterne fikk vite, men det var visst viktig. Han gikk igjennom mange navn på både personer og plasser på både engelsk og norsk og forklarte tankene bak - utrolig spennende! Så derfor måtte de liksom oversettes for å kunne fungere på det oversatte språket :) Rowling er visst første som nailet det godt siden Charles Dickens :) Etter det foredraget har jeg blitt mye mer opptatt av navnene - sykt interessant egentlig :) 

Spennende. Da er det litt mer greit :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Spennende. Da er det litt mer greit :D 

Ja, syns jeg og, for jeg og tenkte det samme som deg før :D Skulle gjerne gjengitt mer av foredraget, men er mange år siden, så husker ikke detaljene lengre :( Men skal få lest de på norsk en gang, det har jeg bestemt meg for! Forhåpentlig blir det høytlesning for mageboeren hvis han vil i fremtiden, jeg gleder meg allerede :jump:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og imens dere koser dere med HP, Skap og LOTR

Revenge is never a straight line. It's a forest, And like a forest it's easy to lose your way... To get lost... To forget where you came in.

Og har lyst på en tispe som skal hete "Gogo Yubari" en gang :lol: 

 

The young girl in the schoolgirl uniform is O-Ren's personal bodyguard, 17-year-old Gogo Yubari. Gogo may be young, but what she lacks in age, she makes up for in madness.

Da jeg venter valper nå i disse dager irriterer det meg at jeg har brukt opp Kill Bill navnene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...