Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, SFX skrev:

Takk! Jeg kunne jo servert den til iskaka i stad :D

Det er faktisk mye godt du kan gjøre, feks "fylle" den med ost. Jeg syns det er ganske godt til vanlig dipp også jeg, på samme måte som med gulrot eller kålrot.

...har Murre mye å gjøre og mye og føre. Den har vært litt inaktiv i dag syns den :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

13 minutter siden, Caroline skrev:

Samme er det på aussie. Alle vil ha tispe. Jeg skjønner det litt mer der, altså. Men sheltie som er en så ukomplisert rase, der ser jeg ikke helt hvorfor folk på død og liv skal ha tispe med mindre de har en flokk tisper fra før.

Sendte en potensiell valpekjøper på besøk til Stompa fra førstekullet, da de ville sjekke noe allergi. Da fant de faktisk ut at, nei, det var egentlig ikke så farlig om det ble tispe eller hannhund! De hadde for seg at tispe er så mye enklere, men oppdaget jo at hannhunder er fine de også :D

..Skriver jeg CV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JeanetteH skrev:

Hører fortsatt Run :lol: 

Du må ikke høre run når han sier fly :o 

Youtube er morsommere enn Narnia, så jeg har sett på Everything wrong with The Fellowship of The Ring in 7 minutes or less, og fniser :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Caroline skrev:

Ja, hos meg sjæl! Haha. Nei seriøst. Har altfor mange på liste på tisper nå. Sikkert noen som faller fra, men jeg prioriterer meg selv først, og så folk jeg kjenner litt til :P Det nå nok fire tisper til før jeg får dekket behovet mitt og de jeg kjenner litt som ønsker seg. 

Samme er det på aussie. Alle vil ha tispe. Jeg skjønner det litt mer der, altså. Men sheltie som er en så ukomplisert rase, der ser jeg ikke helt hvorfor folk på død og liv skal ha tispe med mindre de har en flokk tisper fra før.

Det kullet jeg står på liste til er det kun jeg som ønsker hannhund. Skjønner ikke hvorfor det er tispehysteri jeg? :P ut fra det jeg har skjønt er det svært lite forskjeller mellom kjønnene, så da skjønner jeg det liksom enda mindre.. Meen, da er jeg så godt som sikra valp iallefall :ahappy: 

 

-------

ligger på sofan og sløver med Taipa. Samboer er ute med Aron en tur, han har visst masse energi i dag! 

I går kom mamma nedover på besøk for helgen. Søster og samboeren kom også i går kveld og ble i natt, før de kjørte videre hjemover til seg. De har hatt enda en uke ferie siden vi dro fra mamma, heldige dem :P koselig å ha de alle her, første gangen de er her. Var innom jobb i dag så de fikk se litt, mens bikkjene løp løse og herja i snøen (løse i inngjerding så klart :P ).  Laga biffsnadder med fløtesaus og hjemmelaga fløtegratinerte poteter til middag, NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager er jeg så vanvittig glad for å ha en nervesterk hund. Raketter? Kunne ikke brydd seg mindre. Kunne sikkert gått tur med ham kl 12. (Det gjør jeg ikke dog, hadde siste luftings halv 8 og så ut i 2 tiden en gang igjen) Men det ligger jo litt i avlen også da, funker dårlig med skuddredd jaktbikkje liksom. 
Svigers sin derimot er såppass redd at han må dopes. :/ I år var det værre pga vinden og regnet (ca storm) tidligere på dagen, for det stresser ham også. Så han ble dopet allerede i 4-5 tiden, og det hang i mesteparten av dagen i går også. Kan ikke være greit å være så redd, og kjempe sånn imot dopet også, heldigvis så slår det godt nok inn til at han sover rundt midnatt. 

Godt nyttår alle sammen! Håper det blir et knall bra for alle! 

Jeg drømmer stadig vekk om en liten collietass, og det er så kjekt og se at det nærmer seg å kunne bli en realitet. :D Fremdeles snakk om år tipper jeg, men om bil og lappen går i orden i år og jeg får spart litt utenom så er det ikke umulig at 2017 blir året drømmen oppfylles, om Rocky fremdeles er i god form da. (Tenk da er han hele 11år! :o Herregud som tiden flyr! Er da bare et par år siden han var valpetass vel?) Spørs om det er forsvarlig overfor ham å skaffe valp da, men det får tiden vise. Bruker en del BOT på ham nå og det ser ut til å ha god effekt, er noen måneder siden forrige gang han var vondt også nå. 

Det ble også nyttårsgave på Rocky, sjangset på å handle et BOT "innomhustacke" (nettingdekken?) i 46cm i sverige i romjula, var halv pris ish på dem. Og det passet en del bedre enn fleeceteppet jeg har i 50cm. :) Var også mer passelig å ha inne ifht tykkelsen. Så da "pensjoneres" fleece teppet til bruk i bil eller andre kalde plasser. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2ne skrev:

Du må ikke høre run når han sier fly :o 

Youtube er morsommere enn Narnia, så jeg har sett på Everything wrong with The Fellowship of The Ring in 7 minutes or less, og fniser :P 

 

ler så tårene triller her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JeanetteH skrev:

:cry: 

kom forresten over en diskusjon om han sier "run you fools" eller "fly your fools". Var egentlig sikker på at det var run jeg, men tydeligvis dypt uenig på nett :P 

...ser jeg Kill Bill. Ferdig med "alle de andre". Og spiser hjemmelaget chili con carne. Trengte noe krydret etter å ha fylt meg til randen med julekaker *rap* 

 

IMG_0622.JPG

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 2ne skrev:

Du må ikke høre run når han sier fly :o 

Youtube er morsommere enn Narnia, så jeg har sett på Everything wrong with The Fellowship of The Ring in 7 minutes or less, og fniser :P 

 

:lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, Monikawt skrev:

Det kullet jeg står på liste til er det kun jeg som ønsker hannhund. Skjønner ikke hvorfor det er tispehysteri jeg? :P ut fra det jeg har skjønt er det svært lite forskjeller mellom kjønnene, så da skjønner jeg det liksom enda mindre.. Meen, da er jeg så godt som sikra valp iallefall :ahappy: 

 

Det skjønner ikke jeg heller. 
Mange sier at tisper er så mye enklere enn hanner på grunn av at de har løpetid bare 2 ganger i året, mens hanner er hysteriske hele året. 
Akkurat det har jeg erfart motsatt av. Eller... ikke at tisper har hatt løpetid oftere, men den ene tispa jeg har hatt i mitt hundeeierliv var skikkelig bitch under løpetid. Måtte gå langt fra folk og ikke i nærheten av andre hunder. Hu var sur... 

Hannene mine har snuset litt ekstra, og prøvd å markere oftere om det er noe i nærheten, men jeg lar dem aldri stoppe eller markere i tid og utid. Har de løfta på labben 2-3 ganger så bør blæra være tom altså hvis de har stått en stund. Enklere enn ei sur tispe uansett :P 

Lykke til med valpeplanene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme hjem i går etter en hel uke hos svigers var jammen godt, altså! Flotte mennesker, for all del, og det hjalp en del at broren til Musikeren ikke var så mye hjemme :lol: Men deilig å komme hjem. I dag fikk jeg hentet pus, og nå er det bare ro og velstand i heimen. 

Kuro fikk trekke litt på en snowracer hos svigers, for der var det snø, gitt! Og han syntes det var  gøy, at nå må jeg rett og slett teste ut weight pulling. Det tror jeg jammen han hadde syntes var helt fantastisk, fy søren for en trekkvilje hos ham når det faktisk går fremover :P  

Kuro syntes også det var deilig å komme hjem:

1935425_10153470138304601_61270581932648

 

Slitsomt å måtte forholde seg til en brå, energisk og uforutsigbar 7-åring i en hel uke, gitt. I tillegg til å være konstant på jakt etter om ikke kattene kom frem og ville leke med ham denne gangen, da. :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wachita skrev:

Nordhordaland :) 

Den utstillingen er alltid så koselig :ahappy: Har dessverre jobbehelg da så her blir det pause til nkk Bg. Hvis ikke jeg bytter vakt. Kanskje....? :icon_confused:

 

Skjønner heller ikke dette "tispehysteriet". Etter 2 tisper og 3 hannhunder tror jeg at jeg foretrekker hannhunder. Med unntak av noen raser. :)

 

Gratulerer med dagen, @Line!   :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det er faktisk mye godt du kan gjøre, feks "fylle" den med ost. Jeg syns det er ganske godt til vanlig dipp også jeg, på samme måte som med gulrot eller kålrot.

...har Murre mye å gjøre og mye og føre. Den har vært litt inaktiv i dag syns den :P 

Men jeg liker dog ikke dip, eller rømme :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kose meg med Harry Potter i kveld, men ps3 og TV nekter å snakke sammen (og vi har ikke noe annet i hus som skal spille blu-ray), så nå tror jeg alt fyker ut av vinduet snart :gaah: Ikke la hormonelle gravide være alene med tekniske duppeditter :sint_01::innocent::icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Cloudberry skrev:

Idag møtte vi forresten ei snål katte på tur. Hun kom mjauende og løpende da vi hadde rigga oss til ved en sånn benk med bord, hadde ikke sett mopsen da. Mopsen oppdager katten og hisser seg kraftig opp. Katten skvetter, tenker seg om i 5 sekunder før den fortsetter mot oss. Jeg personlig synes katter er både skumle og litt ekle, så jeg var sikker på at nå kommer den pinade etter mopsen. Løfter opp (!! :icon_redface:) hunden, og går mot samboeren min for å avlevere. Snur meg tilbake mot benken og vogna (med sovende baby i), og der står kattelørva oppå benken, og skraper liksom på der myggnettinga møter bagen. WTF? :| Jeg har jo på myggnettinga nettopp fordi jeg er smått paranoid for katter som skal snike oppi vogna, men jeg har aldri eeegentlig trodd at det skulle skje. Flytter vogna i ei faderlig fart, og velter katta av benken ved å bare ta opp sitteunderlaget vi har lagt der, som den hadde satt seg på. Den lunta rundt og holdt seg i området, brydde seg nada om mopsen :P 

Sikkert en selskapssyk katt som har hunder hjemme. Jeg ser av og til at min Timo har veldig lite respekt for hunder, han er jo vant til å takle mine to. Det kan han komme til å angre på en vakker dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og spiser hjemmelaget chili con carne. Trengte noe krydret etter å ha fylt meg til randen med julekaker *rap* 

Jeg måtte dytte innpå en halv poste SørlandsChips da jeg kom hjem *dobbeltrap*. 

34 minutter siden, SFX skrev:

Og takk for tips, jeg tenker jeg forsøker å dytte stangselleri her og der i mat framover :D

:|

33 minutter siden, JeanetteH skrev:

Stangselleri kan også kuttes opp og fryses. Så tar du opp en neve når du trenger til gryte/lapskaus e.l. :) 

:|:o 

32 minutter siden, Ganzie skrev:

Og jeg vil ha tispe fordi jeg ikke makter bikkjer som pisser i pelsen sin:icon_redface: Skulle nok lett taklet en guttesheltie uten problemer, men potensialet for hannhundpiss i pelsen gir meg hetta:fear:

Hmmm... det tenkte jeg litt på også.. Nå har jeg en tispe som tisser i pelsen sin... vurderer om jeg må sette opp pelsen der bak :aww: 

30 minutter siden, SFX skrev:

Takk! Jeg kunne jo servert den til iskaka i stad :D

OMG OMG OMG :frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mokken skrev:

Den utstillingen er alltid så koselig :ahappy: Har dessverre jobbehelg da så her blir det pause til nkk Bg. Hvis ikke jeg bytter vakt. Kanskje....? :icon_confused:

 

Ettter 2 tisper og 3 hannhunder tror jeg at jeg foretrekker hannhunder. Med unntak av noen raser:)

 

Gratulerer med dagen, @Line!  :flowers:

Hva tenker du om kelpie-hannhunder?

Jeg tror ikke jeg kommer til å ha noe annet enn hannhunder,i hvert fall ikke om det blir flere sheltier. Enkleste hannhunden jeg har vært borti mtp løpetid ol. Whippsen derimot...

Vi er kommet tilbake til Førde. Litt trist, og litt godt. Ble liksom litt tomt og stille nå som jeg har vært vant til å ha folk rundt meg hele tida de siste 10 dagene. 

Har fått pakkemld fra posten, men kan ikke komme på hva jeg har bestilt, så nå er jeg spent :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig ha tispe, siden Koda var så dust mot andre hanner (egentlig hunder generelt :P ). Men da jeg kom over kullet til Casper så var det bare hanner igjen, og jeg måtte bare ha med meg Casper hjem:wub: 

Ingen av mine hanner har vært et problem å ha i hus når nabotispene har løpetid. De er helt normal. Litt mer stresset ute hvis "hele nabolaget" har løpetid, men ikke noe som er problematisk. Er bare å snakke litt til dem. Ikke får de stå å ruse seg på tispeflekker heller. Og Koda kunne fint gå tur med tisper som hadde løpetid. Null problem når begge gikk i bånd. Casepr har ikke fått prøvd det enda, men regner med  det går fint. 

Har hatt tispe også, og der var jeg bare kjempe frustrert over alt blodet under løpetiden. Herlighet, som hun blødde :P Glad jeg slipper det. 

Det er positive og negative ting med begge kjønn :) 

Opplevde tispen jeg hadde som mer humørsyk og bitch enn hva Koda var. Casper er et eget kapittel, han er bare god :) Veldig unghund og litt teit nå, men det roer seg nok når han blir eldre.

 

Nå skal jeg ut å lufte den harkede hunden min. Må ringe dyrlegen på mandag. Litt redd for at han er veldig syk, eller holder på å bli veldig syk. Bekymret matmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange grunner til å velge tispe

1. Snopp på magen, det funker ikke, jeg vil kose mage, ikke snopp.

2. Nesten alle mine hundevenner har hannhunder med samkjønnsaggressjon, det blir rett og slett lettere med tispe.

3. Hannhunder lukter betraktelig mer

4. Hannhunder har mer "kraftig" uttrykk, jeg liker feminine og nette tisper

5. Jeg vil muligens begynne å avle om jeg sitter med et individ som kan videreføre rasen på en god måte, man får ikke ha valper som hannhundeier...

Jeg tror meg og en hormonell tispe også ville vært i godt selskap av hverandre, vi kan relatere litt  :P hehehe!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg skulle kose meg med Harry Potter i kveld, men ps3 og TV nekter å snakke sammen (og vi har ikke noe annet i hus som skal spille blu-ray), så nå tror jeg alt fyker ut av vinduet snart :gaah: Ikke la hormonelle gravide være alene med tekniske duppeditter :sint_01::innocent::icon_redface:

Fikk tiiil!!!

"You're a wizard, Harry." :heart: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mer hanhund. Veeeldig enkelt. Må i såfall være en kastrert omplasseringshund som bare måååååååååå bo hos oss av en eller annen grunn. Jeg funker rett og slett bedre med tisper, har nå brukt tre hanhunder på å konstatere det. Jeg digger gutta mine, virkelig, men tisper er liksom hakket mer meg. 

 

Prøver å få varmen i huset, kaldt. Kasko sitter foran jøtulen, så tett innpå han kommer uten å brenne seg, og snur seg med gjevne mellomrom. :lol:  

Barnet er på vei i seng, mor har kakao i koppe for å varme seg litt før prosjekt "utpakking". Pakket ut en eske med "div" min mor har sendt med fra kjellern i stavanger - noen fine barndomsminner og litt stasj fra bestefar, og noe jeg ikke skjønner bæret av :lol: 

Veldig glad jeg insisterte på at vi skulle dra hjem i dag, så vi har en dag å hvilke ut på før hverdagen tar oss, dvs, barnet og bonden har, jeg skal jo strengt tatt "ingenting" før onsdag. Men de skal på jobb og barnehage på mandag (og mitt ingenting blir vel kaninstell, hestestell, hundeturer om værer er ok) matlaging, rydding, angripe kaoset oppe osv osv. så skal neppe kjede meg jeg heller). Men jeg får visst ikke kaste ut jula enda. Mannfolk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...