Gå til innhold
Hundesonen.no

Sparebank1 forsikring?


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Vi hadde/har jakthundforsikring på Jade. Betaler et beløp, så er hunden forsikret resten av livet. Men den dekker lite. Hadde resten av forsikringene våre i Sparebank1 (lofavør) og fikk tilbud på begge hundene. Men agria er litt vanskelig å bytte bort fra, en må helst da gjøre det ved forfall. Så ble aldri til at jeg flyttet henne. Får nok ikke flyttet jade igjen, etter hennes skadehistorie, så hun blir i sparebank 1, selvom vi nå har flyttet resten av forsikringene til Storebrand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Akkurat nå, Lerkefuglen skrev:

Drar opp denne igjen, har noen erfaring med hundeforsikring i sparebank1? Var ikke klar over at de tilbød hundeforsikring engang, men hører det kan være rimeligere enn Agria med ca samme vilkår.. Noen som vet?

Har ikke erfaring med selskapet, men sjekket kjapt vilkårene, og jeg ville vært obs på disse ihvertfall:

Under dekkes ikke:

«Kostnader til utredning og behandling av allergi ut over totalt 5 000 kroner i den tiden dyret er forsikret i selskapet» (jeg bruker en billig veterinær, men kun på utredning og første pakke med medisin til min allergihund fikk jeg igjen over 4000kr på min forsikring, så sparebank 1 dekker forsvinnende lite, til sammenligning dekker agria medisiner med inntil 6000kr pr forsikringsår, og har ingen beløpsbegrensninger på allergiutredning utover den totale forskringssummen man har pr år, såvidt jeg vet)

«Kronisk sykdom eller lidelse. Med kronisk menes her sykdom som er tilbakevendende eller langvarig»

De dekker heller ikke noe ved hd/ad, det mener jeg agria gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Luma said:

Har ikke erfaring med selskapet, men sjekket kjapt vilkårene, og jeg ville vært obs på disse ihvertfall:

Under dekkes ikke:

«Kostnader til utredning og behandling av allergi ut over totalt 5 000 kroner i den tiden dyret er forsikret i selskapet» (jeg bruker en billig veterinær, men kun på utredning og første pakke med medisin til min allergihund fikk jeg igjen over 4000kr på min forsikring, så sparebank 1 dekker forsvinnende lite, til sammenligning dekker agria medisiner med inntil 6000kr pr forsikringsår, og har ingen beløpsbegrensninger på allergiutredning utover den totale forskringssummen man har pr år, såvidt jeg vet)

«Kronisk sykdom eller lidelse. Med kronisk menes her sykdom som er tilbakevendende eller langvarig»

De dekker heller ikke noe ved hd/ad, det mener jeg agria gjør.

Takk for svar! Hmm ikke helt lett dette da.. Her blir neste hund Italiensk Mynde og der forventer jeg absolutt ikke noe HD/AD, det er vel så godt som ukjent på rasen heldigvis. Ikke er det noe særlig til allergier heller, det som ofte skaper problemer er vel tenner og det dekkes vel ikke av noen uansett. Her blir nok forsikring stort sett i tilfelle ulykker/uhell ser jeg for meg, og da er kanskje Sparebank1 aktuell? Er jo student så vil ha dekning for store greier men er også opptatt av at det ikke kan bli for dyrt sånn at vinninga går opp i spinninga....

Just now, Wilhelmina said:

Det stemmer, og fra i fjor av er det ikke lengre et krav at foreldredyr er røntget for at HD skal dekkes hos Agria.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...