Gå til innhold
Hundesonen.no

Målebrev til bruks


Shlush
 Share

Recommended Posts

Jeg har to kelpier som skulle hatt målebrev :-) Det er ingen godkjente dommere i mitt område som måler og jeg satser ikke på at neste stevne har måledommer tilgjengelig. 

Kan jeg da dra på utstilling og få huka tak i en eksteriørdommer på slutten av dagen for å få målt hundene mine? :-) (jeg skal på utstilling om ca 1 mnd.)

Link til målebrev??

Takk for svar :-) (laget ny tråd slik at det blir enkelt for andre å finne svar dersom det er flere som lurer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra regelverket 

"3. Klasseinndeling

Ved spørsmål, må  hundefører  som fører  hund  i klasse  «liten»  eller  «middels»  dokumentere hundens  skulderhøyde  med  «målebrev»  fra  autorisert  brukshunddommer,  agilitydommer  eller eksteriørdommer. Hunder  som  starter  i  klasse” stor”  trenger  ikke  dokumentere  hundens skulderhøyde. "

 

Skjema finnes her 

http://www.norsk-brukshundsport.no/index.cfm?id=339738 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at du bare kan stikke innom et agilitystevne og få målt og. Har målebrevet mitt derfra. Husk og skrive ut to eksemplarer av målebrevet, ett skal du ha, ett skal sendes til NKK. :)

Husk at du må ha målebrev uansett om hunden helt klart er stor, likevell om høyden ikke er så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kristiin skrev:

Går ut i fra at du bare kan stikke innom et agilitystevne og få målt og. Har målebrevet mitt derfra. Husk og skrive ut to eksemplarer av målebrevet, ett skal du ha, ett skal sendes til NKK. :)

Husk at du må ha målebrev uansett om hunden helt klart er stor, likevell om høyden ikke er så viktig. 

Nei, starter hunden i stor, trenger du ikke målebrev.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nkk ha en kopi!? Det har jeg ikke lest noe sted :-) 

Hunden er ikke i kl stor, men i kl mellom/medium. Derfor vil jeg gjerne få skaffet målebrev fortest mulig :-) vi har lite agstevner rundt her, må kjøre litt uansett. Men kan man ikke forsøke å huke tak i en dommer på slutten av dagen på utstilling da? :-) 

Takk for link til målebrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på utstilling for å stille, eller skal du bare stikke innom for å måle? Tror jeg ville kontaktet arrangørklubben på forhånd, og spurt dem om å få komme, og evt. slått det sammen med måletidspunktet i en ring med typiske måleraser (der befinner det seg jo en målestav og en dommer som er kompetent når det gjelder måling). Måling pleier å skje kl. 08.45 i de ringene det er aktuelt (pudler, f.eks.). 

Det sagt, så fikk mine målebrev på bruksstevne, for dommeren hadde med seg målestav (selv om jeg tok med min egen stav i tilfelle). Det er jo også en mulighet, å spørre de som arrangerer stevnet man skal starte om dommeren kan måle før dere starter. Det tar jo bare noen sekunder hvis man fyller ut skjemaet på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2015, 01.49.58, Kristiin skrev:

Går ut i fra at du bare kan stikke innom et agilitystevne og få målt og. Har målebrevet mitt derfra. Husk og skrive ut to eksemplarer av målebrevet, ett skal du ha, ett skal sendes til NKK. :)

Husk at du må ha målebrev uansett om hunden helt klart er stor, likevell om høyden ikke er så viktig. 

Nei, det er forskjellige regler for målebrev i bruks og agility.

I bruks trenger man kun 1 eksemplar og man trenger ikke målebrev dersom hunden er stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Men man MÅ ha målebrev om man har hund som starter i stor i agility? (målebrev beregnet for ag selvsagt)
 

Alle hunder, uansett størrelse, skal ha målebrev for å konkurrere i agility.  

Eier/fører skal ha 1 eksemplar og 1 eksemplar skal sendes inn til nkk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...