Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater romjulsutstillingen 2015


Teserere
 Share

Recommended Posts

Jeg likte dommeren kjempegodt! Selv om Tuva "kun" ble nr 2 i CH med CK, men hun var utrolig kul å stille idag! :D Han trakk for det som er feil på henne, og snakket positivt om det som er bra :D  Jeg synes også han satte opp fine hunder :) 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skip stilte i 4-6 mnd for første gang i dag. Jeg har vært skikkelig slapp, og ikke trent ham noe særlig, så jeg var veldig glad for at han stod og gikk fint med Janka! Også glad for at den andre valpen som skulle stilt i hans klasse ikke kom, for da slapp han å ha noen løpende bak seg. :P Så han vant klassen sin med kjempefin kritikk, og ble slått av vinneren i 6-9 mnd. Jeg prøvde i et halvt sekund å kikke etter noen whippetsoniser, men jeg var så nervøs før han skulle inn, og så sliten da han var ferdig, at det gikk helt i surr. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke så bra for Blitz i dag. Dommeren likte henne ikke, fikk kun at hun hadde gode bakvinkler, ellers ikke noe særlig positivt. Han mente blant annet at hun var overutviklet for alderen :P Det var litt armer og bein på oss begge, debuten på begge to. Men men, det er sikkert noen andre dommere som liker henne, så vi gir ikke opp, selv om det var litt skuffende.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk super kritikk, alt var super positivt og vi var fra oss av begeistring. Helt til dommeren tok frem målebåndet, vi har null problemer med målestokk, men en pinne teipet fast til et utdragbart målebånd som bråkte var vi ikke forberedt på, så Lupin trakk seg unna fordi den her var skummel. Og vi fikk blå fordi vi var under godkjent høyde :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses for en effektiv dommer vi hadde, han var omtrent akkurat på prikken iht oppmøte-tid. Som jeg seff ikke hadde regnet med så da ble det bare av med dekken, børste opp litt ører og hale, på med bånd og rett inn, ca 10 min etter at vi hadde entret hallen. Laffen debuterte i champion-klasse, hadde ikke helt akklimatisert seg til hall og støy, men fikk sin ck, hurra. Han endte som 3BHK etter kompisen sin som fikk det etterlengtede certet, dobbel-hurra. Dommer var meget hyggelig, bemøtte hundene på en fin måte og var så høflig mot utstillerne, tok alle i hånden og sa thank you, sånt liker jeg :)  

Veldig herlig med en line-up av fire så forskjellige typer innad i rasen, det liker jeg også, at dommer ikke henger seg opp i foretrukne typer, men belønner de som er innenfor standarden og "tør" ha en uodd line-up :) 

Miljøet vårt blomstret i dag, vi har et fint rase-miljø vi, og vi hadde en lang og konstruktiv samtale om dette og hint i etterkant av bedømmingen, og la små-små ønskede planer for hva vi ønsker av rasen vår og RAS fremover.

Alt-i-alt, en herlig utstillings-dag :D 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss gikk det akkurat som jeg håpet på :D
Willy trengte å bli BIR + gruppeplassert for å hente inn en hannhund som lå foran ham på lista over årets utstillingsbriard slik at Willy kunne bli nr 2 etter Yasmine som allerede hadde vunnet :). Av 10 påmeldte, kom det 9 - men en av dem kom for seint og rakk ikke bedømmelsen... så da var det bare 8 poenggivende hunder DERSOM Willy skulle hanke inn BIR'et. Det var fire andre hannhunder, blant annet hans sønn fra første ekteskap *fnis* og pappa Boss. Sønnen oppførte seg eksemplarisk i ringen, men var visst for fet, så han fikk en VG... Willy viste seg skikkelig bra i dag, var akkurat passe gira i ringen - og greide å slå papppa Boss også - og ble dermed beste hannhund. 

Yasmine fikk det litt lettere, da ingen av de andre tre tispene fikk CK - hun debuterte i championklassen i dag, fikk CK og ble dermed beste tispe :) . Dermed skulle jeg inn i BIR og BIM med begge hundene - og fikk heldigvis god hjelp av en av våre svenske venner som tok Willy for meg.... og han er jo en enkel fyr - han gjør jo slik han har lært å gjøre inni en utstillingsring: løpe  :D. Dommeren var flink og ga heldigvis BIR'et til Willy da, og Yasmine ble dermed BIM :)

MEN - for å slå sin nærmeste konkurrent, måtte Willy bli minst 3. BIG - dvs da ville han ligge likt med konkurrenten :). Men så da - så slår guttungen til og VINNER gruppa, han :D. Fineste Willersen :). Så nå må vi tilbake i morgen for å delta i BIS-finalen!!! 

1599575_1238461016181105_156928814916247

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sprettballen skrev:

Det gikk ikke så bra for Blitz i dag. Dommeren likte henne ikke, fikk kun at hun hadde gode bakvinkler, ellers ikke noe særlig positivt. Han mente blant annet at hun var overutviklet for alderen :P

 

1 time siden, maysofie skrev:

Kritikken om "overbuilt" menes kanskje overbygget, mtp kommentaren om at hun er "leggy"? :) 

"Overbuilt" betyr ikke overutvikla, nei, det har med vinkler og balanse i kroppen å gjøre. :)

 

Gratulerer til alle fornøyde, for noen fine hunder vi har her! :cheer: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenris ble champion! Yuuuhu! Kritikken : 2,5 years correct bite, excellent type size and proportions. Typical eyeshape with dark color, correct ears, strong neck and back, deep brisket, enough front chest, excellent croop and tail set, typical angulations,good coat, moves strong and sturdy.

Belle vant juniorklassen og ble 3btk med res cert :) Kritkken: 1 year old correct bite. Nice bitch in tricolor, darks eyes and lovely shape, correct eart set. Already strong in neck, excellent front and very well developed brisket, excellent hind angulations, good feet and coat, Moves very well with long stride but needs to stabilize in front movement a little.

Også Sansa sin da :heart: "1 year old correct bite good bite, good in size and well proportions with lovely feminine head and expression. Correct ear set, dark eyes, lovely topline and reach of neck, excellent front and rear, good coat, excellent feet. Moves very well from all sides. A bitch with great attitude and a with a great future coming with "look at me" factor and a suberp temperament"

Sansa sin lillesøster Shira var påmeldt i valp og ble 2btk av 5 i klassen, og Belle sin kullbror Balder ble 3hk med res cert. For en flott dag :) 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbuilt ville jeg brukt om en hund som (for dagen) er bakhøy, at det er vokst mer i den delen av kroppen enn foran enn så lenge.

Men det er vanskelig å si sikkert uten å se hunden eller vite dommers nasjonalitet - ikke alle er like gode i engelsk. På en utstilling sa en italiensk dommer om flere hunder at de hadde "outstanding feet". Han mente at de var kuhaset og tået ut bak...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, JeanetteH skrev:

Talli ble BIR veteran og BIM. Ingen plassering i BIS veteran. 

Murphy tok hjem gullet på sin debut: BIR og etter på 4.BIG valp. :D 

 

image.jpeg

Hurra for Murphy! Og hurra for mamma og bestemor Talli! 
Gratulerer med finfin dag :) 

22 minutter siden, Siri skrev:

For oss gikk det akkurat som jeg håpet på :D
Willy trengte å bli BIR + gruppeplassert for å hente inn en hannhund som lå foran ham på lista over årets utstillingsbriard slik at Willy kunne bli nr 2 etter Yasmine som allerede hadde vunnet :). Av 10 påmeldte, kom det 9 - men en av dem kom for seint og rakk ikke bedømmelsen... så da var det bare 8 poenggivende hunder DERSOM Willy skulle hanke inn BIR'et. Det var fire andre hannhunder, blant annet hans sønn fra første ekteskap *fnis* og pappa Boss. Sønnen oppførte seg eksemplarisk i ringen, men var visst for fet, så han fikk en VG... Willy viste seg skikkelig bra i dag, var akkurat passe gira i ringen - og greide å slå papppa Boss også - og ble dermed beste hannhund. 

Yasmine fikk det litt lettere, da ingen av de andre tre tispene fikk CK - hun debuterte i championklassen i dag, fikk CK og ble dermed beste tispe :) . Dermed skulle jeg inn i BIR og BIM med begge hundene - og fikk heldigvis god hjelp av en av våre svenske venner som tok Willy for meg.... og han er jo en enkel fyr - han gjør jo slik han har lært å gjøre inni en utstillingsring: løpe  :D. Dommeren var flink og ga heldigvis BIR'et til Willy da, og Yasmine ble dermed BIM :)

MEN - for å slå sin nærmeste konkurrent, måtte Willy bli minst 3. BIG - dvs da ville han ligge likt med konkurrenten :). Men så da - så slår guttungen til og VINNER gruppa, han :D. Fineste Willersen :). Så nå må vi tilbake i morgen for å delta i BIS-finalen!!! 

1599575_1238461016181105_156928814916247

Oh my, for en dag! Gratulerer så mye med begge pelsene! Og masse lykke til i morgen!
Jeg pleier (hihi) å være der når du blir BIS jeg, har skjedd før på romjulsutstillingen liksom, og nå er jeg ikke der. Buhu! Sikker på at dere kunne ha trengt litt heiagjeng fra oss. Men, dere gjør nok susen i ringen uansett :D 

7 minutter siden, Perfect Image skrev:

Fenris ble champion! Yuuuhu! Kritikken : 2,5 years correct bite, excellent type size and proportions. Typical eyeshape with dark color, correct ears, strong neck and back, deep brisket, enough front chest, excellent croop and tail set, typical angulations,good coat, moves strong and sturdy.

Belle vant juniorklassen og ble 3btk med res cert :) Kritkken: 1 year old correct bite. Nice bitch in tricolor, darks eyes and lovely shape, correct eart set. Already strong in neck, excellent front and very well developed brisket, excellent hind angulations, good feet and coat, Moves very well with long stride but needs to stabilize in front movement a little.

Også Sansa sin da :heart: "1 year old correct bite good bite, good in size and well proportions with lovely feminine head and expression. Correct ear set, dark eyes, lovely topline and reach of neck, excellent front and rear, good coat, excellent feet. Moves very well from all sides. A bitch with great attitude and a with a great future coming with "look at me" factor and a suberp temperament"

Sansa sin lillesøster Shira var påmeldt i valp og ble 2btk av 5 i klassen, og Belle sin kullbror Balder ble 3hk med res cert. For en flott dag :) 

Så fine resultater! Gratulerer så mye! :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Nymeria skrev:

Oh my, for en dag! Gratulerer så mye med begge pelsene! Og masse lykke til i morgen!
Jeg pleier (hihi) å være der når du blir BIS jeg, har skjedd før på romjulsutstillingen liksom, og nå er jeg ikke der. Buhu! Sikker på at dere kunne ha trengt litt heiagjeng fra oss. Men, dere gjør nok susen i ringen uansett :D 

Jaaaaaa, du skulle jo ha vært der som heiagjeng :D. Skulle hatt live-streaming - begge veier *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Katla stilte for første gang i dag begge to, og hun gjorde god figur, var mye mer fattet og fokusert enn jeg trodde hun skulle være. Jeg surra litt, men jeg fikk meg rundt sånn etterhvert. :lol: 

Hun ble BIR valp mot en nesten jevngammel tispe,  uplassert i gruppa. 

 

Hvis noen har en katalog til overs vil jeg gjerne kjøpe den, det var ingen å få kjøpt i dag. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte igår og personlig likte jeg ikke dommeren. Syntes hun ikke var en god valpedommer. Hun startet med å heve seg over Akira som da syntes hun var skummel. Jeg satt og støttet henne og prøvde å gjøre situasjonen mindre ukul med litt fokus på godbiter og positive ord, men da fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk gi henne godbiter når dommeren tok på henne. 

Uansett ble hun BIR valp med en flott kritikk. Hun løp som om hun aldri sku gjort annet men trenger litt mer ringtrening og håntering. 

Uansett så stolt av jenta som ikke brydde seg om noe av det som skjedde i hallen selvom vi satt omtrent rett ved inngangen og folk, hunder og bur seilet forbi hele tiden. 

Frost har kommet i bra pels og form igjen etter sommeren og gjorde seg flott i ringen. Dommeren mente at han var for tykk og han fikk derfor ikke CK. Han ble 3 beste Ch. 

Det er bare tull at han er tykk. Jeg er helt ok med at han ikke alltid faller i smak hos dommere, men å kalle han tykk er rett og slett latterlig. Han har dog en del mer pels enn de andre tervene der og ser større ut, men hun burde ha kjent at han var i bra form når hun kjent på han. 

Imbriani's Akira

19DD6D19-8A87-4A0C-80DF-FDEA96A39712_zps 

FF000F13-44FC-4D0C-A481-043136AAD683_zps

5340D918-3581-4406-9478-7BB48C8DF786_zps

NORDJV-14 N UCH Izgara's Frost

2EFDE20A-E21F-454A-A065-0717206496DE_zps

19BA7F61-BDE1-4996-8F86-33584003B8C3_zps

F97CC908-6671-4EB1-8C9A-C5307C6C8EEE_zps

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...