Gå til innhold
Hundesonen.no

Selvoppfunnede ord og uttrykk


Lene_S
 Share

Recommended Posts

Hundarna får allt som oftast heta loggisarna, som i - Har loggisarna fått mat?
Inte helt säker på hur det kom sig att vi började kalla dem för det...

Gubben här hemma är Glonken, detta har i sin tur givit upphov till diverse andra uttryck som att tex glonka, detta är då när gubben gör en, för honom, typisk grej, allt som oftast en mindre begåvad sådan.

Sen har vi snårka, det är det ljud Scott är mest känd för, det låter lite som en korsning mellan en suck och en snark.

Och så får jag inte glömma bort en personlig favorit, skrynkålog, vanliga människor brukar nog kalla dessa för psykolog.


Inser nu att vi nog inte är riktigt rätt sammanskruvade i detta hushåll...
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har bodd ganske mange steder i Norge, og at noe er pes er ganske utbredt :P

En tidligere kompis skrev inn "søvnmangel" på sin gamle Nokia og fikk "snuoobogle" eller noe lignende ut av stavekontrollen. Vi syns det passa godt med følelsen når man er skikkelig overtrøtt, så den

Jeg og samboern begynte å kalle hunden for bikkjus, på kødd. Har brukt det mye her inne og sett at det har spredt seg litt etter det. :) Det er i stil med kjælenavn som "Markus pesus", "Canis bikkjus"

35 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Hundarna får allt som oftast heta loggisarna, som i - Har loggisarna fått mat?
Inte helt säker på hur det kom sig att vi började kalla dem för det...

Gubben här hemma är Glonken, detta har i sin tur givit upphov till diverse andra uttryck som att tex glonka, detta är då när gubben gör en, för honom, typisk grej, allt som oftast en mindre begåvad sådan.

Sen har vi snårka, det är det ljud Scott är mest känd för, det låter lite som en korsning mellan en suck och en snark.

Och så får jag inte glömma bort en personlig favorit, skrynkålog, vanliga människor brukar nog kalla dessa för psykolog.


Inser nu att vi nog inte är riktigt rätt sammanskruvade i detta hushåll...
 

Er så godt å se det ikke bare er her i huset det mangler noen deler, evt feilplasserte deler :lol: 

19 minutter siden, Pixie skrev:

En tidligere kompis skrev inn "søvnmangel" på sin gamle Nokia og fikk "snuoobogle" eller noe lignende ut av stavekontrollen. Vi syns det passa godt med følelsen når man er skikkelig overtrøtt, så den beholdt vi!

Haha, den gamle Nokiastavekontrollen var morsomt. Husker jeg skulle skrive "loffen" og fikk "jødedo" av Nokia :P Snakk om segregering da, gitt :blink: :teehe:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvorfor, men her i huset sier vi "du er den morsomstesteste jeg kjenner" :P fforøvrig sier jentungen på snart tre gøvlet i stede for gølvet (gulvet) og det har jeg blitt så vant til nå at jeg ikke alltid klarer huske hva som er rett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en tendens til å overkomplisere ord da jeg var yngre, så jeg sier fortsatt "overforsvømmelse" :P Så hender det rett som det er hjernen ikke klarer å velge mellom to synonymer og slår dem sammen. På den måten oppstod ordet "lumt", som betyr lummert/varmt/klamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, TullBull skrev:

Har hatt en tendens til å overkomplisere ord da jeg var yngre, så jeg sier fortsatt "overforsvømmelse" :P Så hender det rett som det er hjernen ikke klarer å velge mellom to synonymer og slår dem sammen. På den måten oppstod ordet "lumt", som betyr lummert/varmt/klamt.

Samme her, overforsvømmelse og fotovergjengefelt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, JeanetteH skrev:

Noe som egentlig startet med en skrivefeil i chaten, som jeg rettet :lol: Også fanget noen den opp, tror det var @2ne?

 

10 timer siden, Siri skrev:

Det var sikkert 2ne - ingen slipper unna falkeblikket hennes :lol:

Hæ? Det høres da ikke ut som meg :aww::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboern begynte å kalle hunden for bikkjus, på kødd. Har brukt det mye her inne og sett at det har spredt seg litt etter det. :) Det er i stil med kjælenavn som "Markus pesus", "Canis bikkjus", "canis dustus", "Markus prompus", litt avhengig av hva han har gjort nå nettopp. Kjært barn har mange navn, og de er ikke nødvendigvis til hans fordel  ;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, rosinbolle skrev:

Jeg og samboern begynte å kalle hunden for bikkjus, på kødd. Har brukt det mye her inne og sett at det har spredt seg litt etter det. :) Det er i stil med kjælenavn som "Markus pesus", "Canis bikkjus", "canis dustus", "Markus prompus", litt avhengig av hva han har gjort nå nettopp. Kjært barn har mange navn, og de er ikke nødvendigvis til hans fordel  ;)

Det har jeg også brukt på mine lenge før jeg meldte meg inn på forum ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2015, 18.00.48, TullBull skrev:

Har hatt en tendens til å overkomplisere ord da jeg var yngre, så jeg sier fortsatt "overforsvømmelse" :P Så hender det rett som det er hjernen ikke klarer å velge mellom to synonymer og slår dem sammen. På den måten oppstod ordet "lumt", som betyr lummert/varmt/klamt.

 

23 timer siden, Stine skrev:

Samme her, overforsvømmelse og fotovergjengefelt :P

Ååh, jeg og! Overforsvømmelse, fotovergjengefelt OG blodomsirkulasjon! 

Å sofe brukes forøvrig i min verden også! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ofte at mennesker finner opp samme ting uavhengig av hverandre. Så det er ikke så overraskende at folk her inne også opplever å finne opp samme samme utrykk uavhengig av hverandre :D Vi er mennesker alle sammen ikke sant :lol: 

Jeg har opplevd det flere ganger, ord og uttrykk vi har funnet på ved fleip eller ved tilfeldighet, og så hører jeg plutselig andre som bruker det og at de også har funnet det opp selv :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt folk bruke ordet kremidiot. Jeg har tatt meg selv i å si kremidiot også. Hvor kommer det fra liksom :P

Mitt egetoppfunnede ord er; nakenfis. Nakenfis = en ekstremt nedrøytet Dany (kelpie) slik at hun ser ut som en giraff, ribba høne/kalkun med bare muskler, skinn og bein osv. Jeg husker ikke hvorfor det ordet kom opp, men det har blitt værende fordi det passer sånn til trollungen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenfis har jeg hørt mange med hund bruke, spesielt på chinese crested :lol: 

 

Prøver å komme på noe jeg tror vi er de eneste som bruker. Eneste jeg kommer på er "mulle". Brukes kun til den ene hunden "nå må du slutte å mulle", som betyr at hun må slutte med tullet sitt. Er etter kallenavnet hennes, Ninge-Mull (hun heter Nano), som jeg ikke aner hvordan jeg begynte å bruke :P 

Og så sier vi magedunk til magen/magesekken til hunden, f.eks "har du så full magedunk?" om hundene har spist mye :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her i min omkrets er det et eget oppfunnet ord - om det finnes andre steder i landet aner jeg ikke, så skal ikke påstå noe sånn sett. Men det det var heeelt i starten av forholdet til meg og typen, veldig unge (eller, enda yngre heter det kanskje) og var vel på vei ut av fjortissperioden, haha. Men vi syns det var altfor tidlig å si at vi elsket hverandre, men det var liksom mer enn å bare være glad i hverandre også - så da ble det "gleske" :lol: Forøvrig hater min bestevenninne dette ordet, så brukes nå mest for å irritere henne på en morsom og vennskapelig måte ("glesker deg").

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...