Gå til innhold
Hundesonen.no

Miami dogwhisperer


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Vil vell egentlig ikke annet enn å dele, men det blir vell alltids en diskusjon av slikt så da er det vell greit å dele i debattkjelleren. Flere som har sett/fått med seg?(ligger masse på youtube)  Haha, nesten litt underholdende, men kanskje ikke helt oppdatert hundetrening :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om han før, så treningen med den amerikanske bulldoggen på youtube nå, og for en IDIOT! :no: Ingenting av det han gjorde kommer jo til å hjelpe eier i dagligdagse situasjoner? Virker som om han kuer hunden med strøm for å tvinge den til å akseptere han, så kan han fore sitt eget ego med at han har "fiksa" en aggressiv hund. Eier står å holder hunden i stramt bånd heele tiden, bikkja har det helt grusomt, nei uff... Jeg fikk vondt inni meg... Stakkars hund...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2015, 22.26.43, Malamuten skrev:

Vil vell egentlig ikke annet enn å dele, men det blir vell alltids en diskusjon av slikt så da er det vell greit å dele i debattkjelleren. Flere som har sett/fått med seg?(ligger masse på youtube)  Haha, nesten litt underholdende, men kanskje ikke helt oppdatert hundetrening :P 

Ikke min foretrukne hundehvisker for å si det sånn.... 

Jeg får følelsen av at jeg ser på skikkelige drittunger av noen tenåringer som står og plager uskyldige dyr når jeg ser på han der. 
I tillegg så står han bare og babler og forteller hva som skjer og ikke, og så er det korte klipp hvor han går på og presser og provoserer. 

Ikke en gang har han delt noen teori eller tankegang bak det han gjør i de klippene jeg har sett. Og ikke ikke har han noen annen teknikk enn å ha på seg den der drakten sin og presse hundene inn i et hjørne til de ikke har noe annet valg enn å angripe for å komme unna. 
Helt utrolig at slike tullinger får noe oppmerksomhet i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Ikke min foretrukne hundehvisker for å si det sånn.... 

Jeg får følelsen av at jeg ser på skikkelige drittunger av noen tenåringer som står og plager uskyldige dyr når jeg ser på han der. 
I tillegg så står han bare og babler og forteller hva som skjer og ikke, og så er det korte klipp hvor han går på og presser og provoserer. 

Ikke en gang har han delt noen teori eller tankegang bak det han gjør i de klippene jeg har sett. Og ikke ikke har han noen annen teknikk enn å ha på seg den der drakten sin og presse hundene inn i et hjørne til de ikke har noe annet valg enn å angripe for å komme unna. 
Helt utrolig at slike tullinger får noe oppmerksomhet i det hele tatt. 

Han sa ihvertfall i en video at det han dreiv med var å pushe dem så de biter (for de hundene som skulle ha hjelp til å ikke være aggressive) også vise hunden at uansett hvor mye den biter så forsvinner ikke han eller presset så hunden til slutt gir opp.. Skikkelig passifisering med andre ord og helt mongo metode... En ting er jo å presse på, men det burde vært mye mindre press, kortere økter og over en mye lengre periode, slik at det faktisk blir trening. Ser ikke mye trygt ut det der ihvertfall, hadde ikke vært komfortabel rundt den ambullen.. (ihvertfall ikke uten en heldrakt :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Malamuten skrev:

Han sa ihvertfall i en video at det han dreiv med var å pushe dem så de biter (for de hundene som skulle ha hjelp til å ikke være aggressive) også vise hunden at uansett hvor mye den biter så forsvinner ikke han eller presset så hunden til slutt gir opp.. Skikkelig passifisering med andre ord og helt mongo metode... En ting er jo å presse på, men det burde vært mye mindre press, kortere økter og over en mye lengre periode, slik at det faktisk blir trening. Ser ikke mye trygt ut det der ihvertfall, hadde ikke vært komfortabel rundt den ambullen.. (ihvertfall ikke uten en heldrakt :P )

Jeg anser det ikke som en metode så jeg nekter å gå med på at han har beskrevet noen form for teori. 

Skjønner ikke hvordan å provosere frem bitt og aggresjon kan kalles rehabilitering. De lærere seg ikke noen ny måte å reagere og handle på. De får ingenting positivt. De undertrykker trangen av ren frykt, og til slutt kommer det til å koke over. 

Får ikke håpe han gjør slik med familiehunder. Skjønte ikke helt dette konseptet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...