Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppies.no


simira
 Share

Recommended Posts

For meg så lyser det valpefabrikk/smuglervalper. 

Tlf går til en med ett navn som gjør at mine fordommer lyser igjennom, verken navnet eller tlf har noen link til hundeverden som jeg klarer finne. Adressen til eieren er midt i tjukkeste Oslo i en leilighet ved majorstuen. Og om han henter valper fra Sverige og Spania så skal det være tatt inn på kommersiell import og dokumenter og tollpapirer skal kunne fremmlegges, ikke bare EU-pass. Er de tatt inn som 3 mnd gamle så er de for unge.

Mine bjeller ringer iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Hunde uppfödare I Sverige-Norge-Spania "

"Vi väljer noga ut våra samarbets partners då vi först och främst tänker på hundens bästa.Vi samarbetar med kennel/uppfödare i Sverige, Spanien og Norge. Alla våra hundar befinner sig i ultimata hund miljöer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Hva er TRACES og Centrala hundregistret?..

 

TRACES har jeg aldri hørt om, men hundregistret er noe ala ID-merking av hund i Norge (dyreidentitet). Det er bare litt mer serious shit i Sverige siden jordbruksverket forvalter det (ala mattilsynet). Jeg tror at det (i motsetning til i Norge) er mer "pålagt" i Sverige.

https://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/hundarochkatter/hundregistret.4.207049b811dd8a513dc8000442.html

 

EDIT: Jeg googla TRACES: http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurhalsopersonal/traces.4.68dc110a12390c69dde8000379.html

"Traces är en databas som är gemensam för hela EU. Sändningar med djur och vissa djurprodukter som flyttas mellan EU-länder eller importeras från länder utanför EU, ska registreras i Traces. Intyg för införsel av växter och växtprodukter m.m. finns också i Traces."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen interessante linker:
Ingen tvil om at det er mye hunder som går inn og ut: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=67619268

Ene valpeannonsen virker importert: mini bullterrier

"Vi har to haner og to tisper til salgs! (Hvite) De er lit over 3 måneder og er leveringsklare. Valpene har ID-merke, besiktad av veterinær, vaksinert og fått ormekur. Medfølger EU-pass og kjøpskontrakt." - over 3 mnd = EU-import, right?

Den andre vapeannonsen virker som stammer fra Norge?

"1 tispe og 1 hane igjen, disse vil være klar til å flytte til sitt nye hjem slutet av januar. De er vant til andre dyr og barn. De leveres tidigast 8 uker gammel. Far har stamtavle, men mor har ikke det. Begge foreldrene er friske og veldigt godt gemytt! Valpene vil bli levert med kjøpskontrakt, vaksinert, veterinær besiktad, ormekur og EU pass." - Norsk-produsert?

 

Dette virker som noen som har satt "shitty avl" i system. Som importerer hele valpekull billig, og selger de dyrt til nordmenn. Er registrert som oppdretter på finn.no. Man kan jo håpe på at om mattilsynet får mange nok OBS-meldinger, kanskje de sjekker papirene og finner uregelmessigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...