Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte skifter dere på sengen?


Kristiin
 Share

Hvor ofte skifter du på senga?  

71 stemmer

  1. 1. Hvor ofte blir sengetøyet skiftet?

    • En gang i uken
      29
    • Annenhver uke
      23
    • En gang i måneden
      17
    • Annenhver måned
      0
    • En gang i halvåret
      0
    • En gang i året
      2


Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg pleier å vaske det når jeg har kveldsvakt, for da må C legge det på når han skal legge seg

Om jeg gjør det sånn er det jeg som må legge det på når jeg kommer hjem, for den imaginære kjæresten min er ikke god på slike praktiske ting  

Ehm, en gang i måneden... max. Og jeg har et stk berner i senga til vanlig, pluss en mönsterländer nå... Rister bare litt med lakenet hvis det er mye sand, da er det så godt som nytt atte! Litt pels e

Akkurat det er er nøye på, så skal være en gang i uka, men noen ganger går det litt lenger. 

Hadde neppe skiftet sjeldnere selv om hunden ikke hadde vært i senga, men har system på vask, rent sengesett i vår og hundens senger når han er nybada (pleier å bli dusjet en gang i uken). :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL jeg er skikkelig uhygenisk skjønner jeg.

Jeg bytter

1- hver gang jeg har hatt besøk av månedtlig uke, for da føler jeg meg så ren og fresh etterpå og matcher det med sengetøy.

2- Når det lukter! Vi er to veldig luktfrie mennesker så det skjer skjeldent.

Altså i snitt hver tredje-fjerde uke tror jeg. Vi har ingen pelsdyr i sengen eller generelt på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor sjeldent. Gjennomsnittlig 1 - 2 gnger i måneden, av og til sjeldnere. Men da skal jeg være rimelig dårlig for jeg haaaater skittent sengetøy sånn egentlig. Og av og til skifter jeg oftere. Og jeg er like dårlig på å vaske sengetøy. (Har for øyeblikket en stabel med 3-4 sett liggende klar til å vaskes) men der er jeg litt unskyldt iom vaskemaskina krangler og ryker sikringer og sånn.

Så lenge jeg er flink å tar av sengetrekkene når jeg står opp så kommer det alltids på nytt til kvelden, men jeg er så vanvittig vims om morgenen. :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, en gang i måneden... max. Og jeg har et stk berner i senga til vanlig, pluss en mönsterländer nå... Rister bare litt med lakenet hvis det er mye sand, da er det så godt som nytt atte! Litt pels er da bare godt for å holde varmen [emoji15]

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 g I uken. Er skikkelig dårlig på å legge meg, men skifter jeg på sengen er jeg i seng før midnatt.

Vi mennesker svetter jo mest om natten så jeg syns det er deilig å skifte så ofte. Hundene er med i sengen ca 2 netter I uken. Samt menneskelig besøk 2-3 g I uken. Så jeg sover sjeldent alene ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2015, 01.57.13, Sprettballen skrev:

Skifter antagelig ikke så ofte som jeg burde. Det er så kjeeeedelig. Og så kommer jeg ikke på det før jeg skal legge meg, og da orker jeg ikke. Hvis jeg tar av sengetøyet når jeg står opp, så husker jeg det, men om morgenen er jeg trøtt og må lufte hunder, så det glemmer jeg som regel også :P 

 

På 11.12.2015, 10.55.14, Snøfrost skrev:

Varierende,  ser og føler når det trengs. Ingen hunder i senga eller på soverommet.  I snitt blir det kanskje annenhver uke? 

Signerer dere to over! Jeg har ikke noe fast, men jeg tipper i snitt, annenhver uke. Kanskje sjeldnere til og med. Jeg glemmer det ofte, og om jeg husker det. kommer jeg på det som Sprettballen sier rett før jeg skal legge meg, og da vil jeg bare legge meg, så da gidder jeg ikke :lol: Jeg har begge hundene i sengen, men har et sengeteppe på toppen som de ligger på. Dermed kommer ikke så mye av deres skitt på mitt sengetøy. Men det teppe ble ikke vasket før jeg flyttet inn med roomie og hun kommenterte at det luktet hund :lol: 

18 timer siden, Tonje skrev:

Her skiftes det fast hver fredag, så deilig å legge seg på kvelden i fresht sengetøy og vite at man kan sove lenge dagen etter :ahappy: Blaze sover i senga, men jeg hadde skifta hver uke uansett. 

Det hørtes ut som en koselig fast greie :ahappy: Hadde jeg bare hatt fri hver helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tonje skrev:

Her skiftes det fast hver fredag, så deilig å legge seg på kvelden i fresht sengetøy og vite at man kan sove lenge dagen etter :ahappy: Blaze sover i senga, men jeg hadde skifta hver uke uansett. 

Jeg skifter også alltid dagen før en dag jeg kan sove lenge, og det er som regel på fredager det skiftes :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

En gang i uka. Kunne ikke tenkt meg å skifte sjeldnere. Vi bytter jo andre klær rimelig ofte. Hvorfor ikke sengetøy? Jeg sover ikke med hunder i senga, men de kan komme opp litt på morgenen i helgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter alt av sengetøy ca hver andre uke. Også legger jeg alltid på dobbelt laken sånn at om bikkja har ligget i senga en natt og det ligger igjen sand så kan jeg bare dra av det øverste laget [emoji38] Jeg er lat! Dyna legger jeg alltid til siden på morgenen så bikkja ikke finner på å legge seg på den med møkkete og våte labber. Ikke alltid jeg gidder å sjekke om hun har lagt seg i min eller sin egen seng når hun legger seg inn på soverommet der det gjerne er kjøligere enn på stua [emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg jo litt på også da, hva sover dere i? Noen tyr jo til nattøy, andre tskjorte og truse, noen bare truse og andre igjen helt naken. 

Jeg sover helst i netto eller kun truse, så det jeg svetter om natten går jo "rett" i sengetøyet uansett. Jeg vasker også overmadrassen min ca hver 3 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Synnikken skrev:

Det lurer jeg jo litt på også da, hva sover dere i? Noen tyr jo til nattøy, andre tskjorte og truse, noen bare truse og andre igjen helt naken. 

Jeg sover helst i netto eller kun truse, så det jeg svetter om natten går jo "rett" i sengetøyet uansett. Jeg vasker også overmadrassen min ca hver 3 uke :)

Sover i undertøy, klarer ikke å sove uten :P Men på andre siden klarer jeg ikke ha på noe mer, det blir for klamt.. :lol:

Ser noen snur madrassen og vasker madrassen? Haha, er det vanlig? Aldri noe jeg har tenkt over :P Vaska overmadrassen en gang, for et herk å få den inn i trekket igjen! Og putene å dyna..? Æh, annahvert år? :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kristiin skrev:

Sover i undertøy, klarer ikke å sove uten :P Men på andre siden klarer jeg ikke ha på noe mer, det blir for klamt.. :lol:

Ser noen snur madrassen og vasker madrassen? Haha, er det vanlig? Aldri noe jeg har tenkt over :P Vaska overmadrassen en gang, for et herk å få den inn i trekket igjen! Og putene å dyna..? Æh, annahvert år? :lol:

 

 

Jeg har sånn tynn overmadrass som kan pjåkes i maskinen :P Så derfor jeg vasker den ofte. Dynene mine vaskes 2 ganger årlig, men legges ut i snøen når det er virkelig iskaldt for noen timer hver vinter i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...