Gå til innhold
Hundesonen.no

Myrsaft, noen med erfaring fra dette?


Recommended Posts

Jobber i en dyrebutikk, og nå har vi fått inn noe som heter MoorLiquid myrsaft fra Lupo San. Vet det skal hjelpe på både magesjau og opptak av diverse.

Men jeg prøvde å finne noen som hadde erfaring med bruk av dette, å det viste seg å være vanskelig. Er det noen her som har prøvd å bruke myrsaft til hund?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som de andre, men det betyr jo ikke at produktet ikke virker nødvendigvis. Jeg ser på innholdsfortegnelsen at det er jo mye stoffer oppi der, om de har kommet fra myra alle sammen eller ikke vet jeg ikke, men så lenge de er der så kan det jo godt hende at produktet har en viss effekt på noen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Ingredients:

Pure water from the moors, fennels. Det er et pulver..

For ikke å glemme:

Additives:
Nutritional dietary additives:
Silica 6.70%, iron 1.14%, aluminium 0.12%, calcium 5.50% magnesium 0.40%, phosphate 0.22%, ether extract 1.27%, water insoluble nitrogen 0.75%, highly water soluble proteins 1.35%, poorly water soluble proteins 4.20%, not present as sulfate sulfur 0.43%, carbonic acid 2.58%, oils and resins 19%, Water-soluble organic substances 8.21%, humic acid 13.10%, Humic substances present 4%, Humin and lignin 13.90%, sodium 0.35%, hemicellulose 1.65%, cellulose 2.95%.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pixie skrev:

Så... vann med fennikel? Har sett at fennikel kan hjelpe på magetrøbbel hos mennesker, men skulle jeg prøvd det selv hadde jeg definitivt kjøpt en fennikkel fersk i butikken. Sikkert MYE billigere også :D

Evt henta litt vann i en sølepytt og blanda med? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
12 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvordan kan et pulver være "pure water"? :P  Vannsalt? Brent vann?

Vann og pulver?

 

Trodde alternativbevegelsen hadde problemer med aluminium, gjelds tydeligvis ikke for egen vinning, eller greit å ha i dyra alt går i grisen?Naturlig aluminium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Joachim skrev:

Vann og pulver?

 

Trodde alternativbevegelsen hadde problemer med aluminium, gjelds tydeligvis ikke for egen vinning, eller greit å ha i dyra alt går i grisen?Naturlig aluminium?

Så det kommer med pulver og vannflaske?

Nå er jo vitenskapen også noe i mot aluminium, men nei, det finnes ikke Al i myrer så hvorfor de har det i pakken med det rare i vet jeg ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
6 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Så det kommer med pulver og vannflaske?

Nå er jo vitenskapen også noe i mot aluminium, men nei, det finnes ikke Al i myrer så hvorfor de har det i pakken med det rare i vet jeg ikke... 

Det med pulver dukket vel opp i forbindelse med noen som skrev over:

Ingredients:

Pure water from the moors, fennels. Det er et pulver..

 

Best kanskje å gå til kilden, myra selv..

http://www.luposan.de/nahrungsergaenzungsmittel_fuer_hunde/moorliquid/

 

Så tolker jeg det til 99% myrgugge, tørket (redusert) til en fuktighet på 80%. 

 

Composition
dried 99% liquid Moor, 1% and ground fennel Ingredients
 Crude protein 1%, crude fat 0.26% Crude fiber 4%, crude ash 0,4%, moisture 80%

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pixie skrev:

Så... vann med fennikel? Har sett at fennikel kan hjelpe på magetrøbbel hos mennesker, men skulle jeg prøvd det selv hadde jeg definitivt kjøpt en fennikkel fersk i butikken. Sikkert MYE billigere også :D

Fenikkel er supert mot magetrøbbel ja. :) Det finnes i kapsler, eller kan kokes som te (ikke godt, men fungerer). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...