Gå til innhold
Hundesonen.no

Starmark-bento-ball


Illiya
 Share

Recommended Posts

Jeg har en blå og en rød, og jeg er veldig glade i dem fordi de lager mindre lyd enn tilsvarende leker, og det synes jeg er ganske viktig når jeg bor i borettslag med folk under meg. Naboen min hører aldri meg, men hun "hører at hunden min danser, og det er så koselig." :icon_redface: 

Den godbitproppen som er med forsvinner kjapt her i gården. Dan gamle boxerteknikken med å løse mat opp i enorme mengder sikkel tar knekken på den, men det tar noen timer. Når det gjelder hvor holdbare de er, så var jeg kjempefornøyd! Helt til jeg ga en til hver av bulldogene jeg passer. Den ene, som vanligvis aldri ødelegger noen ting, hadde tydeligvis ikke helt rett teknikk, og klarte å ødelegge dem i sitt forsøk på å spise den medfølgende godbiten. Så det varierer fra hund til hund.

Jeg liker best å fylle med egne godbiter inni, og la hunden rulle på den selv. Har hatt den første i noen år nå, og ja, jeg synes den er verdt pengene. Beste godbitleken jeg har funnet til min hund. Dette ble et ufattelig detaljert svar, og jeg merker jeg er i skravlehumør. :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger Starmark sine produkter. Har to grønne godbitballer, og de har overlevd i 15 mndr - den halve orange kan jeg bare glemme, den bøyer Gina på under minuttet og ut spretter godbiten. Bruker nesten bare de gule foam ballene til trening og lek også - ikke en eneste som har blitt ødelagt, kun meg som har hevet etpar over gjerdet hjemme...det er 7 meter rett ned på den siden, så de blir hvor de er...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke like greit med en slik ball man putter løse godbiter (evt tørrfôr) inni? Her er man jo låst til å kjøpe en bestemt type fyll, og så er man stuck om man plutselig er tom eller i verste fall ikke får kjøpt mer?

Vi har to plastballer til å putte godbiter i som må trilles rundt må. Minner meg forresten på at det er for lenge siden vi har brukt dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starmark sine virker veldig fine, men av tilfeldige årsaker har jeg kjøpt flere av Jollypets monster balls og de har vart i 1,5 år uten at de virker slitt i det hele tatt til tross for daglig bruk:

Monster-Mouth-435x280.png

De finnes i flere utgaver og størrelser. Hunden vil nå KUN ha maten levert i en sånn :)
Til daglig fyller jeg tørrforkulene inni, evt med et par frolic eller restekjøtt i åpningen for å gjøre det ekstra vanskelig. Innimellom fyller jeg med en stor bit med kjøtt eller pølse, eller bruker leverpostei eller peanøttsmør for å få den til å holde lenge. Jeg ser for meg at en monstermunn frosset med våtfor eller v&h ol. er et fint tidsfordriv.

Kjøpes både i norske butikker, men også rimelig på Ebay.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...