Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg Hundeklubbs utstilling 5. og 6. desember.


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Ingen som har laget resultatbørs enda eller er jeg helt blind? :P 

 

Jeg vil skryte av at vi gjorde det bra, så da lager jeg en! 

Stilte bare akitaen i dag (shibaen er på juleferie i Tromsø). Vi har stilt for dommeren en gang før, da i unghund. Nå møtte vi henne igjen i championklasse. Hun syntes fremdeles han bevegde seg godt og var bare godord på kritikken! Kengurufakter droppet han etter et strengt "nei", så han begynner bli voksen! BIR med ck. Premie var en bøtte med godbiter. Hurra!

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yasmine stilte for første gang i åpen klasse - og gjorde sitt første forsøk på championat. Og det gikk jo fint :) . Hun fikk CERT og BIR og ble plukket ut i semifinale i gruppa, men det er vel ikke så lett å plassere en hund som står som en kålorm i ringen, så da stoppet vi der :D . Nå var jeg ikke så opptatt av verken BIR eller grupper -  vi fikk det siste certet, så nå kan hun titulere seg N DK UCH DKJV-14 DKV-14 NJV-14 KBHV-15 NV-15   :) 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte ikke egen hund i helgen men var med søstra mi og ei venninne opp i dag. Endte med at jeg stilte en ung hannhund i oppdretterklassen og gruppen, noe som var veldig gøy. Oppdretteren kom på 2. Plass i gruppen :) Whippet alle sammen!

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendige lysforhold i hallen, men slik så mine 3 ut i dag:

11202622_10153288769907108_4581880245012

 

Fra venstre
Beringia, knapt  4 mnd fikk en flott kritikk og ble BIM valp

Stjerne, 11 mnd, første gang i JR klasse og hadde 2 flotte konkurrenter. Fin kritikk og Exc

Fjellbris, 3,5 år. Åpenklasse Exc med CK

Veldig trivelig dommer som jeg gjerne stiller for igjen. Arne Foss.

 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd med helga!

Jeg meldte på Glam Le Pup, fordi jeg gjerne ville ha dommers vurdering av ham - oppsatt dommer er ansett som rasespesialist og er en jeg liker godt å stille for. Og siden jeg likevel skulle dit, meldte jeg på to tisper også, en får jo ikke noe ved å være hjemme...

Jeg ser helt klart ironien i at jeg dermed fikk dommerbytte på valpen, på grunn av for mange påmeldte. Hadde jeg bare nøyd meg med valpen, så kanskje jeg hadde fått det som jeg ville... Jaja, jeg dro nå dit lell med alle tre. Det var hele ti bernervalper påmeldt, med seks hannhunder og tre i hver klasse. Glam har blitt veldig flink, og løper med slakk lenke, veldig kontrollert og målbevisst, koordinert og i godt tempo. Jeg føler at han har et godt og langt steg. Stå har han også blitt flink til å gjøre i lengre perioder, og han viser at han koser seg i ringen. Det er rett og slett veldig morsomt å vise ham! Men vi vet jo hvordan det er med valper, de utvikler seg i hytt og pine, og kan endre seg fra helg til helg. Glam har derimot vokst ganske jevnt, har egentlig hele tiden hatt fire like lange bein, nogenlunde rett overlinje, bank i bordet. Så får vi se om han skal ha en ugly duckling-fase senere. Men i helga var han fiiin, så han danket ut samtlige hannvalper og fikk den hvitgrønne BIM-rosetten. 

Jeg stilte ei fôrtispe i junior, hennes tredje offisielle utstilling og tredje excellent, jeg liker den statistikken :D Hun ble nummer tre av fem i klassen, slått av bedre hunder som har kommet lenger i utviklingen. Hun fikk en god kritikk, og det dommeren påpekte er ting jeg er helt enig i. Hun har åpenbart ikke vært på like mange utstillinger som de som bor hos meg fast, men hun tar det hele på strak og stø pote. Fôrvertene trener lydighet med henne, så utstillingstreningen hun får er det vi gjør i ringen der og da, men hun har så fint trav (i hvert fall når hun ikke ser familien sin på utsiden og skjener ut til høyre foran meg for å hilse på dem), og står ganske så tålmodig for en som har lært at det er "sitt" som lønner seg. Dette er valpen jeg ikke tenkte å beholde, for hun var så kjedelig og intetsigende i valpekassa på alle måter...

Foenix fikk very good i åpen klasse, men hun kunne stilt i bikiniklassen, så det er jo greit nok.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exc på naken juniortispe uten ck pga pels. dro egentlig bare for å trene på å gå innendørs, noe hun nesten ikke har gjort. flink pippilotta traver med fremdrift og er flink :) Kunne godt ha fått ck og da,hun er ikke så naken :)  

Terkel ble BH2. Feiget ut og meldte championklassen i steden for bruks. 

Terkel kongsberg.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sopp :D Besteste Laffen i hele verden var så flink og er så pen at fru dommer belønnet han med ck og...JESS...der var det siste kvalifiserende certet i boks, på dagen en uke etter at han fylte 2 år :D 

Kritikk: "godt hode & uttrykk, smalt & edelt hode, ovale mørke øyne, vel ansatte ører, godt beheng, god lengde på hals, god rygg, muskuløs lend, korrekt ansatt hale med god lengde, vel tilbakelagte skuldre, god brystdybde, velutviklede lår, beveger seg lett og uanstrengt, typisk for rasen, korrekt pels."

Han var dog ikke helt sikker på hva den rød/grønne tingen over hodet hans var for noe, men det hjalp litt at jeg gikk vekk og sto foran og prøvde overbevise han at den tingen er et bevis på at fru dommer syntes du er pen *fnis* 

12310576_1072130966170983_25507840865396

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frost stilte i Ch klassen og fikk Exc, CK, 2 chkk og endte opp som 2 BHK. 

Veldig fornøyd da vi stilte med ny handler som ikke har stilt belger før. De samarbeidet supert og Frost viste seg utrolig flott. 

Oppdretter stilte i oppdretterklassen og kom på 3 plass. Veldig fornøyd og stolt av tervene. 

Akira ble løpt ned lørdag morgen og haltet så hun fikk dessverre ikke stilt i valpeklassen. Er ikke noe vits i å stille når hun ikke kan løpe skikkelig. 

Veldig fornøyd med helgen og gleder oss til Leto i romjula

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi stilte i åpenklasse for dommer Zorica Salijevic. Jeg hadde ikke trua, og var bombe sikker på at han kom til å ryke ut med en blå kasta etter seg. For hannen vi stilte mot var veldig flott, men den trakk seg for dommeren. Yoshi, som tror han eier verden, og at alle elsker han, oppførte seg fantastisk. Han var en drøm å vise frem, og jaggu løp han seg ikke til BIR med CERT, som på dagen gjorde ham til NORSK UTSTILLINGS CHAMPION:drool::D!!!! Stor stas :D Gud som vi hoppa tulling i ringen av glede!

Kritikken:
Korrekt hode. Sterk nakke. Bra utviklet kropp. Gode vinkler. Mycket bra i rørelser. Bra temperament.
Blir Champion i dag. Gratulerer!

Ikke nok med det, så går han hen og bli BIG 3 også:drool:!!! Aldri har han travet så flott, eller stilt seg opp så flott som denne dagen. Kanskje han skjønte at dette var siste utstillingen på lenge? Ikke vet jeg, gullgutten er fantastisk uansett han:wub:!!

Så stilte jeg Zarek Samojed, som for dagen også viste seg veldig flott. Han er litt vrien å stille opp, men i går sto han veldig pent, og travet pent uten hopp og hyss. Kjedelig nok fikk han kun er Very Good. Knall kritikk, men dessværre for mye farge i pelsen for dommers smak, og ønske om mer utviklet front. Zarek er bisquit farget. Han er enda ung, så vi prøver igjen senere!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Red Merle skrev:

Yoshi stilte i åpenklasse for dommer Zorica Salijevic. Jeg hadde ikke trua, og var bombe sikker på at han kom til å ryke ut med en blå kasta etter seg. For hannen vi stilte mot var veldig flott, men den trakk seg for dommeren. Yoshi, som tror han eier verden, og at alle elsker han, oppførte seg fantastisk. Han var en drøm å vise frem, og jaggu løp han seg ikke til BIR med CERT, som på dagen gjorde ham til NORSK UTSTILLINGS CHAMPION:drool::D!!!! Stor stas :D Gud som vi hoppa tulling i ringen av glede!

Kritikken:
Korrekt hode. Sterk nakke. Bra utviklet kropp. Gode vinkler. Mycket bra i rørelser. Bra temperament.
Blir Champion i dag. Gratulerer!

Ikke nok med det, så går han hen og bli BIG 3 også:drool:!!! Aldri har han travet så flott, eller stilt seg opp så flott som denne dagen. Kanskje han skjønte at dette var siste utstillingen på lenge? Ikke vet jeg, gullgutten er fantastisk uansett han:wub:!!

Så stilte jeg Zarek Samojed, som for dagen også viste seg veldig flott. Han er litt vrien å stille opp, men i går sto han veldig pent, og travet pent uten hopp og hyss. Kjedelig nok fikk han kun er Very Good. Knall kritikk, men dessværre for mye farge i pelsen for dommers smak, og ønske om mer utviklet front. Zarek er bisquit farget. Han er enda ung, så vi prøver igjen senere!

Gratulerer så mye. Så dere i gruppa og han er nydelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stor konkurranse i vår rase med hele 21 valper. Det var 7 tisper i 6-9 måneder. Twiggy er utrolig lett og morsom å stille! Traver fint og fristiller seg veldig raskt og naturlig. Syns hun har en herlig utstråling i ringen! Dessverre syns dommeren at hun manglet masse, så endte opp som nummer 4 i klassen, med en god kritikk. Jeg er dog veldig fornøyd med dagen mtp erfaringene vi har tatt med oss. 

 

 

Gratulerer til alle andre som plasserte seg! 

IMG_20151205_193914.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde!

Vi hadde tidenes kjipste dag på utstilling, vi :( Jubefanten fikk 0 pga aggresjon.. Dommer var ikke fornøyd med at jeg viste tennene, så hun tok et skritt mot han for å åpne nebbet selv, og tråkket mest sannsynligvis på tåa hans. Han hylskrek og hoppet bakover. Dommer sendte han rett ut uten kommentar. Jeg tenkte at vi ble sendt ut pga redsel,  og ble mildt sagt overraska når jeg fikk se kritikken. Har sendt inn klage, men regner ikke med at den går igjennom. Sjukt kjip å få en 0 på en hund som ikke vet hva aggresjon er for noe, sånn i tilegg til at han har ble redd for ringen :( Han var sååå fin på oppvarming og hadde i grunn håpa på cert..

 

Danara syntes hallen var ekkel, og ville egentlig finne på helt andre ting, så hun ble BIM valp. Dita fikk flat rød, uten at jeg vet hva hun ble trekt for, hun viste seg superfint, ihverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Teserere skrev:

Ånei @Mumle Mu så utrolig kjedelig :hmm: Var det ingen andre der som så det? 

Veldig :( Mange som så det. Vi tok en liten runde etterpå, så vi har vel en rundt 20 personer som kan bekrefte hva som faktisk skjedde. Ble vel nærmest frarådet av folk å kaste bort penger på klage, men det er så innmari urettferdig at han, av alle, skal bli sittende med en null, liksom :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for en kjip opplevelse @Mumle Mu!

Hannhundcertet ble visst gitt til feil bikkje hos staffen, han som egentlig skulle ha det skjønte ikke spørsmålet om hunden var fullcertet, så svarte bare ja. Kjipern for de med junioren som trodde de fikk certet. Ble oppklart igår eller idag, men kun pga utstillere som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stine skrev:

Æsj, for en kjip opplevelse @Mumle Mu!

Hannhundcertet ble visst gitt til feil bikkje hos staffen, han som egentlig skulle ha det skjønte ikke spørsmålet om hunden var fullcertet, så svarte bare ja. Kjipern for de med junioren som trodde de fikk certet. Ble oppklart igår eller idag, men kun pga utstillere som følger med.

Det blir vel ordnet opp hos NKK, så de som skal ha certet får det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...