Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny vs gammel Hurtta Y sele.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvd begge på samme hund, i samme størrelse. Jeg hadde en gammel i str 70 som passet perfekt i front men ble for kort bakover, så når de ble lengre bakover forsøkte jeg meg på en i samme størrelse. Den ble for stor, både i front og bakover. Mulig det hadde gått bedre med en størrelse mindre.
Jeg kan ikke ta bilder, for jeg har gitt vekk den gamle modellen til noen venner som fikk valp. Men hvis du vil kan du få prøve den nye min, for den har jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den nye, ikke den gamle, men jeg har også brystsele. De bruker 90 i brystselen og jeg bestilte 80 i den ny y-selen. Kunne ikke hatt noe mindre rundt brystkassen, men er selvfølgelig stor i halsen. Men det er bare til turer hvor de skal gå noenlunde pent og ikke trekke, så da er det greit :)

 

20012158909_b5443a10d3_z.jpg

 

20204467051_4f85cffee9_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en slik sele med ring i fronten fungere som en antitrekksele hvis man fester kobbelet der? Jeg skulle gjerne hatt litt antitrekk på Maja i de tilfellene hun ser en katt før meg ute på glattisen, men jeg synes de antitrekk-selene fra Halti ser så tynne og ekle ut. De ser ut som de kan gnage, og ser ikke ut som de er behagelige å ha på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en slik sele med ring i fronten fungere som en antitrekksele hvis man fester kobbelet der? Jeg skulle gjerne hatt litt antitrekk på Maja i de tilfellene hun ser en katt før meg ute på glattisen, men jeg synes de antitrekk-selene fra Halti ser så tynne og ekle ut. De ser ut som de kan gnage, og ser ikke ut som de er behagelige å ha på.

 

Det går nok fint, men jeg ser for meg at den fort kan skli. Men det syntes jeg egentlig slike antitrekkseler gjør også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flere som har info ang størrelsesforskjell? Vurderer å bestille en, men er så usikker på størrelse. Vet ikke om noen rundt her som selger dem heller. Hafrsfjord blir i lengste laget å reise for å prøve, men tusen takk for tilbudet minstemann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du bestilt enda? Som regel må man ha en str mindre på den nye varianten enn den gamle. Hvilken som ligger best kommer litt ann på kroppen til hunden, men den gamle havner fort for nære armhulene. Min, som er så steil i fronten at man knapt kan kalle det en front, har en gammel variant i en større str enn jeg vanligvis ville valgt - men den funker fordi den ikke gnager. Er ikke ideell ellers, litt stor i halsen, men det går fint på en som ikke trekker eller spreller. Prøvde den nye varianten, og den satt veldig mye bedre. Over hele. Kan ta bilde av begge om ønskelig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grim skrev:

Har du bestilt enda? Som regel må man ha en str mindre på den nye varianten enn den gamle. Hvilken som ligger best kommer litt ann på kroppen til hunden, men den gamle havner fort for nære armhulene. Min, som er så steil i fronten at man knapt kan kalle det en front, har en gammel variant i en større str enn jeg vanligvis ville valgt - men den funker fordi den ikke gnager. Er ikke ideell ellers, litt stor i halsen, men det går fint på en som ikke trekker eller spreller. Prøvde den nye varianten, og den satt veldig mye bedre. Over hele. Kan ta bilde av begge om ønskelig :)

 


Nei har ikke kjøpt enda. Sto å så på noen forrige uke, men klarte ikke bestemme meg. 60 så liksom for lite ut i halsen synes jeg, men 70 ble jo gigantisk igjen. Så er himla usikker på hvilken jeg eventuelt skulle hatt.  
Handla heller en billig sele på høøks når jeg var der. :P Den var justerbar både i hals og rundt magen. Så får den funke til jeg klarer å bestemme meg eller får tatt med dyret og sjekka hva som passer, om jeg finner en butikk i nærheten som forhandler de nye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...