Gå til innhold
Hundesonen.no

Gruffalo ( Schapendoes )


Sissi
 Share

Recommended Posts

 

7 timer siden, tutle skrev:

Så det er deg jeg følge på insta :nesevis: han ser helskjønn ut :wub: 

Hehe ikke lett og følge med hvem alle er... er jo ikke så aktiv her inne for tiden . 

Ja han  er er helskjønn :wub:  som tidligere whippet eier, er han strake motsetning iallfall. .. hehe. .positivt ment... minner meg 0 om Doffen og trenger ikke sammenligne noe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Må vel introdusere vårt nye familiemedlem!  Lille pelsballen er 8 uker og en landlevende piraja, men en utrolig søt en da. Vi er stormende forelsket i han alle sammen her hjemme, han er så tillit

Lille bølle er oppgradert til landHai!  Hihi.. valpe biting er veldig inn om dagen.Litt utfordringer med og lære barna mine om hvordan håndtere valp som henger i buksebeinet, men det går bedre for hve

Lille gutt vokser og utvikler  seg for hver dag! Han er en herlig valp   Noen bilder fra turen i går.  Jeg må huske og kjøpe en langline til han, han er selvstendig også hvis ting er spennende no

Posted Images

Får tydeligvis ikke til og multisitere.    

 

Gruffalo er en herlig valp, med fare for gjenta meg selv . :P Han møter det meste på strak arm, elsker folk og barn.  Andre hunder går også stort sett fint, litt forsiktig om hunden ikke møter han riktig eller for brå. Men er han jo bare 12 uker da. Syntes det er bra han har et tydelig språk. Renslighet treningen går riktig vei,  han går til døren, at evt tissedam eller det som større er havner der. Så uhell blir min feil som ikke har fulgt med. Han "rengjør" etter seg da, om jeg ikke har Vært oppmerksom :xmen er vel en slik periode,og prøver ikke gjøre noe utav det,så går det nok over... ikke så ofte lengre uhell skjer inne uansett. 

Han elsker lek og alt som er morro, som alle andre barn. .. Han fanger snøballer , jager kattene, stikker av med skoene I gangen, makulert en uvisst antall do ruller... men ellers ikke gjort noe større skade enda. Han holder seg stort sett til lekene sine.  Han biter ikke lengre så voldsomt og ingen nye blåmerker  I leggen på datteren min :icon_redface:  Han ligger ofte strak ut og sover om det blir for rolig inne. Ellers er han flink og underholde seg selv. Nå putter jeg inn til "trening"  på div grunnkommandoer  I små doser gjennom dagen, gøy med en hund som sitter og ser på deg med store øyne og  vil mer!  Ute har  jeg økt turlengden/ utelek  mer og det hjelper veldig på og få ut energien hans.   Men mest av alt bare koser  vi oss :wub:  

HaN har dette typisk søteste valpen kosemose utseende da, så vi blir alltid stoppet av noen som vil hilse på. Men det er alltid det samme greia når noen lurer på rasen hans..  en SchpHvafornoe? ?  Aldri hørt om!    Og tar meg selv I og være redd noen tror det er et oppdiktet navn hehe..

I morgen skal hans få 12 ukers vaksinen, så tenker jeg vi melder oss inn I nkk på nyåret,  og snoker på hvilken utstillinger vi kan melde oss på. Det blir spennende og skummelt :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt av et syn og se "gamle" katten på 7 år stå midt ute på parkeringsplassen, helt forvirret over denne valpen som sirkeler han inne. Han er katten som alltid kommer seg unna og er flink og være usynlig fra denne verden.Men Gruffalo har funnet seg en teknikk og holde han på stedet hvil, han avbyter pus sin vei uansett hvilken retning han skal gå først. og når da pus står stille, legger han seg ned og bare stirrer...og flytter seg etter den retningen han ser pusen ønsker og gå. Det er egentlig veldig fascinerende og se på, selv om det ofte ender med vi avbryter leken og redder katten ut av situasjonen.

Gruffalo har også en ting for flasker, han elsker og rote seg ned i en pose tomflasker og hente frem disse deilige morsomme greiene som spinner bortover gulvet når han dytter på dem. Han bryr seg ikke om det er glass eller plast, bære på dem gjør han uansett.. og ekstra spennende er en tom ølboks. :P  den bråker enda mer!!

Nå har han også funnet ut av at det er kjempe gøy og løpe motsatt vei enn meg, helst i mørket, der jeg må lete etter han...  Den der greia og løpe motsatt vei funker ikke hehe... Så da er det langline på tisseturer i hagen nå en stund. Hadde vi bodd landlig hadde de ikke vært en problem, men vi har jo naboer nesten alle veier her, og sti rett på nedsiden av huset der alle går tur med hundene sine.  På tur går det fint, da holder hans seg i nærheten og er rask på innkalling. :) 

Jeg skulle ønske det gikk valpekurs før våren her nede, det hadde vært så kos! Og ikke minst veldig fint ang sosialiseringen hans. Han er veldig forsiktig i møte med andre hunder, ikke redd... bare tilbaketrukken. Men veldig nysgjerrig da, vil veldig, men tør ikke helt og hilse. Og siden de aller fleste vi møter har alltid dårlig tid så rekker han jo ikke mykne opp før de går sin vei igjen... 

Ellers bare koser vi oss mye enda, og jeg klarer og nyte valpetiden denne gang. Det er veldig koselig :) 

 

 

 

 

 

Tar mest bilder med mobilen, så nyeste bildene har jeg ikke på pc, men her noen fra turen forgie uke. 

gruffalo.jpg

gruffalo2.jpg

 

Gruff og datteren :) Han vil helst smake på billler :P 

gruffalo3.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HeleneFS skrev:

Helledussen så nydelig han er :wub:

Gleder meg til å se hvordan han utvikler seg, har dere noen ambisjoner om utstilling eller annet?

Takk, han er super herlig :wub:

Ja jeg er spent på utviklingen hans jeg også, og spent på fargen,  vet jo ikke helt hvordan han vil bli seende ut fargemessig når han får voksen pels.  Jeg tror jo han blir mørk da. Det trodde oppdretter 

 Utstilling, det skal vi nok på, Det er faktisk noe mannen I huset ser frem til.  Også vil vi prøve oss på agility og annet gøy vi måtte finne på. Ingen store ambisjoner akkurat enda. Må se hva vi trives og holde på med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mud skrev:

Han er jo bare knallsøt :wub: 

Blir spennende å følge han, altså :) 

Jeg synes han har kjempekule farger nå jeg! 

Takk , han er kjempe søt, og mye søtere i real life selvsagt  :wub:

Ja fargene er ganske stilige nå,så spent hvordan han blir seende ut  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var Gruffalo blitt 16 uker. 

Han er den mest ukompliserte og mest kompliserte valpen jeg har hatt, så raskt oppsummert  ...  :lol:

Og absolutt den vanskeligste og ta bilder av! Så mye ansiktshår! :lol:

Noe dusjbilder så man faktisk kan se de nydelige øynene hans :wub:

gruff.jpg

gruff2.jpg

gruff3.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kristina skrev:

Åh, de er så søte når de får litt sånn dokostbart. Skikkelig morsomme når bare den store nesa stikker frem. :lol: :wub:

hahahaha :lol::lol: Der fikk du satt navnet på det! jeg har hele tiden lurt hva han minner meg om.. dokosten! :wub::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos dyrlegen I dag og fikk tatt siste vaksine. Flinke gutten tok det hele med knusende ro og overfalt mannen I den grønne frakken med masse kos.

Men Gruff har klart og knekke en melke hjørnetann!  Uff.. Han sa vi måtte følge godt med på den. Håper virkelig den ramler ut og ikke lager noe kluss. 

Ellers har vi meldt oss på både valpe kurs I mars og nybegynner lydighet I april mnd. Gleder meg :-) 

Holder øyne åpne for om det er noen valpeshow vi kan melde oss på.. det hadde Vært veldig moro :-) 

IMG_20160202_184402.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 uker er Gruffalo blitt, ukene bare flyr.  Han er så søt min lille pelsterapi.  

Alltid så happy og glad  (det kan bli litt for mye av det gode også ) så klønete og teit,med sjarm. Moro og trene med,men han blir fort veldig høyt oppe, så det er jo noe nytt når man har levd med mynder de seneste årene :-p 

Men for en hund etter nesen! Han elsker og bruke nesen sin.  Så vi leker litt med søk i hagen og inne . Vært gøy og avansert det litt mer :-) men har ikke så mye erfaring på det område så må lese meg opp litt. Kom gjerne med tips om du har. 

20160213_130334.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...