Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

3 timer siden, Margrete skrev:

 

Fine jakka! *fnis*

Takk for at du fikk meg til å fnise litt :ahappy: Har nettopp kommet hjem fra veterinæren som gjorde sitt beste med å være positiv, han bør finne seg en annen jobb. For hvor positivt kan man være rundt tre svulster, det kan være inngrodd hår. På TRE steder??? Nei altså ... men vi trenger ikke å se mørkt på det riktig ennå. Vi tar han inn i morgen og tar vekk alle med god margin vi, det var nemlig noen celler der jeg ikke likte. Jaha, hva skjedde med inngrodd hår og betente hårsekker? Nå er jeg veldig trist og lei meg, håper inderlig de er godartede og at jeg aldri aldri mer finner noe slikt på han igjen. Nå har han fått dosen sin med tullball synes jeg. Mavedreining midt i gokk i Sverige, stor forkalkninger i kneet og deretter betent leddveske etter biopsi og nå dette. Er det ondartet må jeg nesten tenke litt på om han skal gå igjennom mer.

Ekkelt bilde med blod i spoiler.

  Vis skjult innhold

Ser ikke helt størrelsen på den, men den er like stor som en liten plomme. Her har de prøvd å ta ut litt gugge, men ingen gugge ville ut av kulen, så det ble med blodet og her fant de altså celler vi ikke liker. De to andre er på str med druer. Alle har vært der en liten stund, men har vokst raskt til den størrelsen de siste to ukene. 

12346854_10153726180320833_136455369_n.t

Måtte sutre her litt, for jeg vil ikke att Helle skal få vite det i dag, på bursdagen hennes. Hun er så glad i den hunden og hun trenger ikke å bekymre seg på 15 års dagen sin.

Håper det ikke er noe skummelt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Margrete, håper det er noe helt harmløst!

Jeg må få et kurs av @Siri om snoppestell, for det virker som om det temaet er modernisert siden sist jeg hadde hannhund. Jeg tror også jeg har fått en gutt med mer hår på brystet og balla enn sist - og Even hadde mye pels. Jeg har sviktet snoppestellet før valpeshow så langt, men kom til å tenke på det når jeg satt og klippet klør nå (uten sammenheng for øvrig, stakkars gutt). Tar du privattimer, Siri?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

@Margrete, håper det er noe helt harmløst!

Jeg må få et kurs av @Siri om snoppestell, for det virker som om det temaet er modernisert siden sist jeg hadde hannhund. Jeg tror også jeg har fått en gutt med mer hår på brystet og balla enn sist - og Even hadde mye pels. Jeg har sviktet snoppestellet før valpeshow så langt, men kom til å tenke på det når jeg satt og klippet klør nå (uten sammenheng for øvrig, stakkars gutt). Tar du privattimer, Siri?

Kan lett fikse et online web-kurs eller noe :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caroline skrev:

Akkurat nå er jeg offisielt arbeidsledig. Det var egentlig planlagt, men ikke at det skulle skje før jul og på akkurat denne måten, men nå er det jo blitt sånn. Har heldigvis forberedt meg på det, og er allerede inne i NAV-systemet, så det forhåpentligvis går litt mer smooth nå enn sist jeg var i samme situasjon. Har vært på så mange møter det alt, at jeg har vel snart vært innom alle veilederne (lite kontor). :P Det ute av verden, så er det bare å få flytta hesten, men først grue seg til et viktig møte i morgen. Ugh. Juleforberedelser? Nei, det får bare vente. Det har skjedd før at jula har kommet og gått, for å si det sånn. 

:hug:

Du får gi beskjed om dere vil komme på en "ikke jul" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Kan lett fikse et online web-kurs eller noe :D 

Med film? Glam sitter i sofaen ved siden av meg nå og skrever skikkelig med bakbeina, så jeg tror han også tenker veldig på snoppestell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere barbermaskin på snoppen folkens? På hannhunder altså? (:P). Jeg er så redd for å få hud i skjæret. Men det er ikke så mye mindre nervepirrende å bruke saks heller. Pippin er flink til å stå rolig på trimmebordet, men han synes det får være grenser for hva jeg får holde på med.

Akkurat nå hører jeg raketter ute. Hvis det ikke er tredje verdenskrig da. Selv en raketthater som meg foretrekker vel egentlig det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Bruker dere barbermaskin på snoppen folkens? På hannhunder altså? (:P). Jeg er så redd for å få hud i skjæret. Men det er ikke så mye mindre nervepirrende å bruke saks heller. Pippin er flink til å stå rolig på trimmebordet, men han synes det får være grenser for hva jeg får holde på med.

Akkurat nå hører jeg raketter ute. Hvis det ikke er tredje verdenskrig da. Selv en raketthater som meg foretrekker vel egentlig det første.

På både dåse og snopp, på hundene jeg klipper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Bruker dere barbermaskin på snoppen folkens? På hannhunder altså? (:P). Jeg er så redd for å få hud i skjæret. Men det er ikke så mye mindre nervepirrende å bruke saks heller. Pippin er flink til å stå rolig på trimmebordet, men han synes det får være grenser for hva jeg får holde på med.

Akkurat nå hører jeg raketter ute. Hvis det ikke er tredje verdenskrig da. Selv en raketthater som meg foretrekker vel egentlig at det er det det er.

Jeg brukte det på både puddelen og portisen, trekker litt hit og dit så huden strammer seg noe. På Keo trimmer jeg bare tuppen som blir litt lang og samler gult, så der bruker jeg bare saks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn god og dårlig dag på en gang i dag, eller dårlig er å ta i. :P 

Litt skuffet over Talli, i dag ble alt utenom fvf og innkalling feil på trening. Fant ikke ruten, usikker på apporten, feil neseprøve *sukk* tilbakefall på alle de vanskelige øvelsene. Men Murphy/Murmy/Murre/Muff var flink da!

Så skulle jeg å trene, men det ble ødelagt av at jeg spiste juletallerken. Har siden vært tung i kroppen og kom aldri så langt. 

Så er valpen litt i 100 etter å ha brukt hjernen sin ordentlig for andre dag på rad. Den får litt mye energi av det den vist :P 

Egentlig ikke så mye å klage over, bare sånn dårlig dag. Også fant jeg ett mamma dikt og syns den var litt trist. Også lukter valpen min, så den må bade :P 

Meeen har begynt på middagen min bror og damen skal få i morgen. Gresskarsuppe med chilli og Kokos. Og And med mandarinsaus (+mer selvsagt). Spent på om de liker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdretter vi var hos fortalte om hvordan hun med jevne mellomrom sprøytet yoghurt oppi snoppen på hannhunden. Er innvendig rens også vanlig eller er det mest en sånn ting man gjør om det begynner å lukte eller han har ubehag? Lurer litt på om snoppestell skal få bli gubbens ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bruke denne oppskriften på Panna cotta:
♥ 4 dl kremfløte
♥ 1 vaniljestang
♥ 1 dl sukker
♥ 3 plater gelatin

Men da triple oppskriften, og bytte ut gelatin med agar agar, som @Pippin&Symra tipset om. Men skal agar blandes rett i fløten før den varmes opp, eller skal den blandes ut i vann eller noe først? Noen som har peiling? Og hvor mye skal jeg bruke, som tilsvarer da 9plater gelatin? 

Aldri lagd mat med verken gelatin eller agar agar før, så håper noen kan hjelpe! :)

 

Endret av laikamor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er sugen på noe søtt når du tar en kikk oppi julekakeboksene fra i fjor.

Og så meldes det at julenissen kommer med noe spennende i stedet for julenummer av rasebladet til beardisklubben i år. Håper jeg ikke har glemt å betale medlemsavgiften! :|

Edit: Jeg får Hundesport, altså er jeg medlem i minst en hundeklubb og det må være beardisklubben. Altså får jeg overraskelse i posten i stedet for julenummer. Pjuh.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laikamor skrev:

Tenker bruke denne oppskriften på Panna cotta:
♥ 4 dl kremfløte
♥ 1 vaniljestang
♥ 1 dl sukker
♥ 3 plater gelatin

Men da triple oppskriften, og bytte ut gelatin med agar agar, som noen tipset om her (sorry, husker ikke hvem ). Men skal agar blandes rett i fløten før den varmes opp, eller skal den blandes ut i vann eller noe først? Noen som har peiling? Og hvor mye skal jeg bruke, som tilsvarer da 9plater gelatin? 

Aldri lagd mat med verken gelatin eller agar agar før, så håper noen kan hjelpe! :)

 

Vet ikke om du har flak eller pulver, men her er i alle fall en oppskrift som kanskje kan være veiledende? Håper den hjelper, fant ikke noen direkte sammenligning mellom gelatin og agar når jeg googler(utover at 6,25g pulver tilsvarer ca 15 plater?). Beklager at jeg ikke kunne være til mer hjelp :/

Panna cotta med agar agar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Vet ikke om du har flak eller pulver, men her er i alle fall en oppskrift som kanskje kan være veiledende? Håper den hjelper, fant ikke noen direkte sammenligning mellom gelatin og agar når jeg googler(utover at 6,25g pulver tilsvarer ca 15 plater?). Beklager at jeg ikke kunne være til mer hjelp :/

Panna cotta med agar agar

Har ikke kjøpt enda, så vet ikke om det blir flak eller pulver. Men da ser det ut som jeg bare skal blande det i fløten før det varmes opp hvertfall? Takk! :) Finner vel ut av mengde på t eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...