Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Da er siste dagen i 2015 her, syntes året har gått fort. 

Håper kvelden blir rolig, og at ikke valpen bryr seg om rakettene som er. Typen har kjøpt noen raketter, men vet ikke om de andre hyttene som er her har gjort det. Regner med det går bra sånn egentlig. Kanskje han stresser litt, men valpen bryr seg liter om høye lyder så er ikke veldig bekymret :P 

 

Vi skal ha ribbe til middag i dag, og det blir spennende. Har laget det en gang før, men det er 4 år siden :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

8 timer siden, Belgerpia skrev:

Supergodt på ost..... har akkurat gnavlet masse. Nammmmm

Du er rar, du... :o 

8 timer siden, Belgerpia skrev:

Sjekke at trakteren er skrudd av MINST en gang. Alternativt si høyt til seg selv "nå skrur jeg av trakteren"

Det skal være system på tallerken, det få grønnsaker som trenger saus osv.  Kanskje er vi alle litt borderline?  

Vi har vel snev av det, alle sammen antakelig vis :D 

8 timer siden, Argyr skrev:

Nå må folk passe seg for lodne, stripete skikkelser med kjøttøks som lusker rundt i Hedmarks dype skoger! :ninja: Men ikke nå, for jeg skal ligge her og knaske pepperkakehusvrak til jeg får stabba meg i seng.

:ermm: :fear:

2 timer siden, Krutsi skrev:

Haha neida.. å ha en briard er jo nesten som å bare børste over sitt eget hår.. 

og her det aldri blir skikkelig vinter, så blir det vask hele tiden.. Jeg kjenner jeg blir uvel av tanken.. må i såfall ordne au pair-leilighet så du eller @JeanetteH kjem flyttende gir :P for hun har vel også sånn hemmelig trang til å sulle med pels :lol: 

Er kjempeenkelt det - børste litt på bikkja, og litt på seg selv... så blir man så fin atte :aww:. Pelsstellet går såååå enkelt og greit så :D. Særlig når det er vått og skittent ute. Ikkeno probblem vøtt :D 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Der er probelmet. Jeg er glad i pelsstell, ikke hårstell :lol: 

Pffffft.... du hadde ELSKET å stelle briarder du, det er jeg sikker på :D .  

Venter jeg på turfølge. Sekken er pakket med kaffe og sjokolade, kamera er ladet (men det blir vel neppe særlig bra bilder - det er jo bare mørkt ute jo... ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siri skrev:

Du er rar, du... :o 

Vi har vel snev av det, alle sammen antakelig vis :D 

:ermm: :fear:

Er kjempeenkelt det - børste litt på bikkja, og litt på seg selv... så blir man så fin atte :aww:. Pelsstellet går såååå enkelt og greit så :D. Særlig når det er vått og skittent ute. Ikkeno probblem vøtt :D 

Pffffft.... du hadde ELSKET å stelle briarder du, det er jeg sikker på :D .  

Venter jeg på turfølge. Sekken er pakket med kaffe og sjokolade, kamera er ladet (men det blir vel neppe særlig bra bilder - det er jo bare mørkt ute jo... ). 

Briard hadde sikkert vært greit det.. hadde de vært på atørrelse med en whippet ell no.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Krutsi skrev:

Briard hadde sikkert vært greit det.. hadde de vært på atørrelse med en whippet ell no.. :P 

Men de er da ikke store? De er jo bare sånne søte, små og yndige, de - og gjør jo ingenting av seg :aww:. Tar nesten ikke plass engang...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Men de er da ikke store? De er jo bare sånne søte, små og yndige, de - og gjør jo ingenting av seg :aww:. Tar nesten ikke plass engang...  

Nei, vi merker jo ingen forskjell på størrelsen puli Vs husky her i hus :P 

Bortsett fra de positive liksom.  Som at huskyen flytter litt på stuebordet hver gang han skal skynde seg frem når han ligger under der og som at han tar opp en hel 2 seters i mens pulien bare er en krøll ved armlenet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Der er probelmet. Jeg er glad i pelsstell, ikke hårstell :lol: 

Du trenger en sheltie (jeg trenger forsåvidt en ny en snart jeg og) :aww: Det er sånn akkurat passe pelsstell, man kan ta det når man føler for det. De ser mer strøkne ut om man børster dem en gang i uka, men man må på ingen måte ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å motivere meg til å komme i gang med ryddinga og vaskinga som kreves for å holde selskap i huset. Lite selskap for familien, riktignok, men det er jo hyggeligere for alle om jeg har støvsugd, pynta og vasket do likevel.... Og så er det ganske mørkt ute selv om det er dagslys... Blåser inni hampen. Men jeg må vel ut og få svidd av litt energi på dyret likevel, og helst før det blir mørkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å funderer på kvelden og hva vi skal gjøre i kveld som både vi og bikkjedyret blir fornøyd med, blir vel hjemme i sofaen regner jeg med:) Har slått over i varmegrader igjen, så den lille snøen vi har forsvinner vel igjen :/

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Men de er da ikke store? De er jo bare sånne søte, små og yndige, de - og gjør jo ingenting av seg :aww:. Tar nesten ikke plass engang...  

Næh, Briarder er da ikke så store! Briard/Beauceron/annet som er på ca samme størrelse er akkurat passe. Alle andre raser er bittesmå. 
Hilsen miljøskadde meg som holdt på å le meg i hjel av de pittesmå Golden Retrieverne til broren min som så ut som små valper plutselig :blink: 

Akkurat nå prøver jeg å få lyst til å gå lang tur i marka med gutta for å slite dem ut til kvelden. Slenger på noe mental trening på ettermiddagen eller tidlig kveld og finner noe ekstra godt de kan gnage på når det smeller som verst. Så tenker jeg dagen og natta blir ganske så fin jeg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Men de er da ikke store? De er jo bare sånne søte, små og yndige, de - og gjør jo ingenting av seg :aww:. Tar nesten ikke plass engang...  

Nei, i utgangspunktet er de ikke store.. helt til man skal børste de :P 

Jeg er nesten det at jeg får angst når jeg ser bilder av dine :lol: er allergisk mot sånt jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, mokken skrev:

Regner det hos deg? Her er det opplett :icon_confused:

Lett regn her, men når det kommer vannrett så kjennes det i fjeset likevel :aww: 

Men tur og handling unnagjort. Går heldigvis fort å handle når man bare skal ha 3 ting :D Hørte litt smell på turen, forstår ikke de som skyter opp når det blåser slik som her, er overskyet. Ikke vet man hvor det går, ikke ser man det.... hva er vitsen ? :icon_confused: Lady bryr seg heldigvis ikke, men det blir en rolig kveld hjemme likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gang skyld var det greit med varmegrader og regn. Isen og vannet på veg opp til huset var borte så nå får den stakkars franskmannen min lov til å parkere i garasjen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Belgerpia skrev:

Supergodt på ost..... har akkurat gnavlet masse. Nammmmm

Sjekke at trakteren er skrudd av MINST en gang. Alternativt si høyt til seg selv "nå skrur jeg av trakteren"

Det skal være system på tallerken, det få grønnsaker som trenger saus osv.  Kanskje er vi alle litt borderline?  

Haha, snakke-høyt-knepet bruker jeg også. :lol:

Hittil har vi bare hørt en eneste rakett. Symra likte den ikke i det hele tatt og begynte å liste og snike seg rundt i huset. Men det gikk fort over. Håper på full orkan i ettermiddag og kveld sånn at det blir umulig å sende opp raketter.

Ellers er jeg glad for at isen har forsvunnet sporløst i løpet av natta, bart over alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å der smalt den første raketten her. Hvorfor må folk begynne så innmari tidlig:( Prøver å være 100% avslappa til det for å ikke vise hunden at det er noe ekstra,men hun finner fort ut det selv:/

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Haha, snakke-høyt-knepet bruker jeg også. :lol:

Hittil har vi bare hørt en eneste rakett. Symra likte den ikke i det hele tatt og begynte å liste og snike seg rundt i huset. Men det gikk fort over. Håper på full orkan i ettermiddag og kveld sånn at det blir umulig å sende opp raketter.

Ellers er jeg glad for at isen har forsvunnet sporløst i løpet av natta, bart over alt! 

På en måte enig, men tipper folk da heller sparer det til i morgen :getlost: 

Syns fortsatt privat fyrverkeri skulle vært forbudt jeg. Sånt felles offentlig syns jeg burde holde lenge for folk, da blir det jo ordentlig bra det som er der, også blir det forutsigbart for de som har redde dyr. Slipper cowboytilstander og fulle folk som skyter opp hele tida. Det helt uten å ha bikkje som er redd, men jeg liker ikke fyrverkeri sjøl :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

På en måte enig, men tipper folk da heller sparer det til i morgen :getlost: 

Syns fortsatt privat fyrverkeri skulle vært forbudt jeg. Sånt felles offentlig syns jeg burde holde lenge for folk, da blir det jo ordentlig bra det som er der, også blir det forutsigbart for de som har redde dyr. Slipper cowboytilstander og fulle folk som skyter opp hele tida. Det helt uten å ha bikkje som er redd, men jeg liker ikke fyrverkeri sjøl :getlost: 

I morgen er det forbudt og straffbart å sende opp raketter. :ahappy: (Ikke at så veldig mange vil bry seg om det da). Jeg synes raketter burde bli lydløse jeg, det hadde jo vært en grei begynnelse. Fellesoppskyting er vel også et steg i riktig retning, men det er jo litt urettferdig for de som bor langt fra bysentra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Skulle jeg futte ut hundene på jordet, og så har jeg plutselig en stokk halt terv som ikke ville futte pga. auuuu. Finner ingenting,  men han kan jo ha tråkket på et veldig stivt stubb eller noe,  men når Noah ikke futter så futter ikke puddel, frallen futter bare unntaksvis.  Ja ja - vi får sele på og gå til  Ski og hjem igjen istedet da. Slites ut SKAL  de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...