Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Vært å hilst på gamlehunden i dag, og alle barna hennes :ahappy: hun har blitt så voksen i hodet! Endelig vokst inn i ørene sine :lol: kjempe gøy at hun husket på meg! Er 1 år siden jeg sist var innom, så trodde egentlig ikke hun kom til å huske på meg. Hun ble helt ellevill da jeg kom :ahappy: 

Gøy å høre at arbeidet jeg la ned i hunden da jeg hadde hun viser seg å være noe de verdsetter mest i henne som trekk hund. Hun er blitt en veldig god lederhund, kjempe bra trav, godt tempo og følger høyre/venstre komando lett. Eneste hun mangler en den siste lille biten for å bli en virkelig god komandoleder, å kunne gå usporet. Tror ikke hun noen gang vil komme dit :P men skal aldri si aldri ;) 

Casper fikk seg en god tur i dag, fikk frest ordentlig fra seg :) ikke så kaldt ute heller, så han syntes det er mye kjekkere å være ute nå :) 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Rigget til stand på GoodDog arrangement imorgen, en natt på hotell blir ikke å forakte :D Selvom det bare er 10 minutter hjemmefra :lol: (men når sponsor avtalen sier så så! ;)

Nå er det mat på valpen og slappe av til imorgen ettermiddag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som plutselig skal være sosial i morra????????

Da må jeg endre litt planer osv. Og viltgryte i mattermos kan funke det??

Hm, dette kan bli spennende, så får jeg prøve noe nytt. Har sittet ensom de siste syv nyttårsafter så er jo på tide å prøve noe nytt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Du har egentlig ikke stemmerett.... :aww: 

Jepp, det er det. Og jeg er ingen kanin... Snill mamma da :D 

Kontrollfreak? Neeeeeeehhhhh... det er bare sånn at ting må gjøres på MIN måte - det er den RETTE måten... Og ting må ligge SÅNN, ellers blir det feil. Regler er til for å følges, de... og ting som er gjort feil og ikke er rettet opp, det går man rundt og husker på til evig tid :aww:. Og selvsagt må ting ligge riktig på tallerkenen? Grønnsaker må f eks ikke få saus på seg... eller bli varme (om de er kalde). 

Ja, det var briard du skulle ha neste gang, var det ikke? :lol: 

Du, jeg ekke lobotomert heller da :lol: hadde daua med den jobben briard krever :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å mekke meg et par kjeks med den gode og litt dyre osten jeg kjøpte før jul, men hvor var den blitt av? Da kom jeg på at Symra hadde noe i sofaen i går, og som Pippin også ville ha. Jeg trodde det var en pappbit fra papirsøppelet da jeg ryddet det opp. Det var nok pappen som var rundt den osten jeg gledet meg til å ha på kjeksene mine. Kjenner jeg Symra rett så ligger sølvpapiret gjemt et sted sånn at hun kan sniffe på den gode ostelukten sånn av og til. Det var bare en halv ost igjen altså, ellers hadde hun nok ikke vært mulig å dele soverom med i natt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Noen ganger hadde det greiest uten hjerne... noen ganger... *klem*

Ja, og det ser ut som at mange klarer seg uten, så hvorfor ikke, liksom? :lol: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

@2ne:hug: 

Jeg tenkte på sånne som dette

Navy-and-Oatmeal-Mammoth-EVO-Clog-_12878

Ja, det er sånne jeg har nå, de er overraskende behaglige å ha på seg. Plastikk-sko, liksom. Men føttene mine er takknemlige, jeg har ikke trengt å legge de høyt enda i kveld :ahappy: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Murphy har jeg funnet ut er "a special kind of stupid" med minimalt av overlevelse instinkt :lol: Andre gangen hun havner i bassenget og fortsatt er hun like aktiv på kanten og holdt på ende ute ett par ganger til. Selv om jeg lot henne prøve overleve litt på egenhånd denne gangen for å se om hun svømte (jeg vet, slem eier :lol: )

Også har bebisen "endel" cast og smyg som jeg ikke har hatt så mye av før egentlig :P 

https://www.youtube.com/watch?v=7nHtNWuxA6Y

Guri, så stor hun begynner å bli, hva har du gjort med den lille søte jeg har hatt på besøk? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, 2ne skrev:

 

Ja, det er sånne jeg har nå, de er overraskende behaglige å ha på seg. Plastikk-sko, liksom. Men føttene mine er takknemlige, jeg har ikke trengt å legge de høyt enda i kveld :ahappy: 

Jeg skal ikke klage på de. Brukte de ett par år jeg når jeg jobbet i helsevesenet.

37 minutter siden, 2ne skrev:

Guri, så stor hun begynner å bli, hva har du gjort med den lille søte jeg har hatt på besøk? :o 

Også jeg som syns hun er liten enda :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Tar meg selv om å sitte og lese om pelsraser.. enda godt det er lenge til neste hund, så jeg kan komme på bedre tanker..

Tenker det samme, stadig vekk! Alikevel har jeg tre potensielle mascot hunder med pels på listen.... :P

 

 

......er det tid for ost, kjeks, Cider og film :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg har akkurat kjøpt stangselleri for første gang, siden det sto i oppskriften at det skulle med... Jeg forsøker å bli flinkere til å smake på matvarer jeg ikke har smakt på før. Jeg huket av dadler sist uke, det var i grunnen ikke så godt. 

Du kan sikkert allerede nå huke av stangselleri som no go... :aww:

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg er grinete. Jeg har over åtte mil og fire bomstasjoner for å komme til nærmeste shoppingsentrum og hjem igjen - og det visste jeg da jeg flyttet, det er helt greit. Men det betyr at jeg forsøker å samle opp ærend og være fornuftig med både tid, penger og miljø. Så i dag skulle jeg kjøpe sofa, mat og eventuelt falskt juletre på salg om jeg fant (til en juledekorasjon for neste år). Og da blir jeg over gjennomsnittlig grinete når jeg finner stengte dører hos en butikk som har reklamert høylydt for sitt romjulssalg, men likevel stenger fire timer før normalen i dag! Jeg bør kanskje utsette hele shoppingen til jeg ikke er så muggen... Salg er det jo stadig vekk, og jeg kjenner at jeg kan komme til å være grinete lenge... Jeg ser for øvrig nå i reklameavisa som kom i posten at kampanjeperioden varer til 13.02.2016 - betyr det at prisene/rabattene ikke bare er i romjula, men fram til midten av februar?

Det er vel ikke sånn helt uvanlig at butikkene har litt kortere åpningstider i romjula? :)

56 minutter siden, Debbie skrev:

Gjett hvem som plutselig skal være sosial i morra????????

Da må jeg endre litt planer osv. Og viltgryte i mattermos kan funke det??

Hm, dette kan bli spennende, så får jeg prøve noe nytt. Har sittet ensom de siste syv nyttårsafter så er jo på tide å prøve noe nytt.

Det funker nok helt finfint :D. Kos deg :) 

47 minutter siden, Krutsi skrev:

Du, jeg ekke lobotomert heller da :lol: hadde daua med den jobben briard krever :P 

Er da OVERHODET ikke noe jobb med en briard vel? De er sååå søte og enkle og greie, så... og det er NESTEN ikke pelsstell altså :aww:

38 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, og det ser ut som at mange klarer seg uten, så hvorfor ikke, liksom? :lol:

:lol: 

Kalkunen er ferdigstekt og ble veldig saftig og fin :). Synd jeg ikke skulle spise den i kveld, da.... Har tatt vare på stekesjy og diverse jeg hadde fylt den med for å lage en eller annen saus i morgen. Det kan jo bli spennende... litt sånn Siri tester ting hun ikke kan... igjen :aww:. Det er godt jeg ikke skal servere det til andre, tror jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Det er vel ikke sånn helt uvanlig at butikkene har litt kortere åpningstider i romjula? :)

Da kunne det stått på hjemmesiden da jeg sjekket om de stengte seks eller åtte, når det sto at de stengte åtte, mens lappen på døra sa de stengte fire :sint_01:

Jeg satser på at 2016 starter bedre enn 2015 slutter - Foenix har fått løpetid, så da blir det parring til uka. Jeg håper, håper, håper på et stort kull, for det er mange som allerede har vist interesse og som jeg så gjerne skulle ha solgt til.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jeg skal ikke klage på de. Brukte de ett par år jeg når jeg jobbet i helsevesenet.

Ja, de er som sagt overraskende behagelige å ha på beina. Harry og snåle, men behagelig :ahappy: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Også jeg som syns hun er liten enda :lol: 

Nei, hun ser jo ikke ut som en baby lenger, hun ser mer ut som ung unghund.. Liksom :lol: 

--

AN ser jeg på BBC Brit, der går det et program med Lois Theroux der han returnerer til Westboro Baptist Church, og blir sittende og måpe litt over hvordan de oppfører seg. Nå så ikke jeg det første programmet om dem, men fy for en gjeng med trangsynte, intolerante, motbydelige mennesker. De demonstrerer utenfor begravelser av døde soldater med plakater der det står "God hate fags" og "Thank God for dead soldiers". De gleder seg over naturkatastrofer som tar livet av mange mennesker, fordi de som dør er syndere og de blir straffet av Gud osv osv. Dere skjønner tegninga.. 

Nå er ikke jeg personlig kristen, men jeg blir grisesur over hva de påstår de gjør i Guds navn. Hvilken gud da? Ikke den jeg har lest om, ikke den jeg har lært om. Om det finnes et *******, så håper jeg de havner der og brenner i all evighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glam er så glad for løpetiden til Foenix, altså. Han er så søt når han flørter - vasker henne i fjeset, sitter og logrer mens han snuser litt på avstand bak, tygger litt på en framlabb, og ligger tett inntil henne. Han er foreeeeeelska :D Han har forsøkt å ri på henne et par ganger, der han måtte komme til, og det får han selvfølgelig ikke lov til. Jeg lurer på om jeg kan bruke ham som barometer når det nærmer seg parring, eller om han synes alt er spennende foreløpig. Han skal i hvert fall ikke få være alene med henne, jeg tar ingen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
7 timer siden, Siri skrev:

Det kneet så ikke veldig pent ut nei... 

Stangselleri er det ja, selvsagt... stangselleri... hvilke mennesker med respekt for seg selv spiser sånt? :whistle: 

Supergodt på ost..... har akkurat gnavlet masse. Nammmmm

6 timer siden, JeanetteH skrev:

Og når jeg setter over tlf på jobb for å forlate lokalene jeg jobber i og er ansvarlig for så må jeg inn to ganger for å sjekke at jeg har gjort det. Selv om jeg VET jeg har gjort det. Hva var OCD igjen? *host* 

Sjekke at trakteren er skrudd av MINST en gang. Alternativt si høyt til seg selv "nå skrur jeg av trakteren"

Det skal være system på tallerken, det få grønnsaker som trenger saus osv.  Kanskje er vi alle litt borderline?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er jeg helt utslitt. Ligger langflat i kosedressen min (det er en zebra, kom vi frem til på julaften, selv om den er grå) og later som jeg ikke har vondt. Jeg er dessverre ikke så lettlurt. :rofl: Katla ligger henslengt bak meg og tygger halvhjerta på et gevir, Kita har fått teppe å ligge på foran ovnen og der har hun ligget i en del timer. Kladden sitter 20 centimeter fra ansiktet mitt og nistirrer på meg og maler Jeg har fine dyr. :wub:

Det har vært en veldig lang men også koselig jul og romjul. Jentene åpna pakkene sine med stor iver, Skuffelsen bare lyste da de snuste over pakkene og ikke fant noe mer til seg selv. Katla fikk med seg en bit plastemballasje til et tyggebein gjennom systemet og en annen kom opp igjen. Kita hadde funnet en ørepropp å spise. Spennende å plukke bæsj første juledag! :lol: 

Jeg har fått masse flotte ting, blant annet kjempegode og varme tursko, langt skohorn (halleluja), zebra kosedress (siden jeg er så glad i hamsterdressen jeg fikk i fjor), knaggrekke, hansker, gensere, sokker, kjøtthammer, kjøttøks, og kniver.  Nå må folk passe seg for lodne, stripete skikkelser med kjøttøks som lusker rundt i Hedmarks dype skoger! :ninja: Men ikke nå, for jeg skal ligge her og knaske pepperkakehusvrak til jeg får stabba meg i seng.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt :yawn: Smula har (naturlig nok) vært urolig store deler av natten, og klokka seks var jeg oppe og fant frem metacam til henne. Jeg kapitulerte klokka sju, så nå er vi oppe, jentene har fått mat og vi har gått rundt kvartalet. En genser jeg skulle kaste har fått et erme mindre, og Smula har fått buff for å beskytte såret.

Kneet mitt fikk seg visst en real smell. Dvs en skikkelig strekk i leddbåndet. Neppe noen avriving, for jeg klarer fint å gå, men trapper er litt uggent og alle antydninger til vridning bør helt klart unngås..

Duppe litt på sofaen da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri skrev:

Du kan sikkert allerede nå huke av stangselleri som no go... :aww:

Det er vel ikke sånn helt uvanlig at butikkene har litt kortere åpningstider i romjula? :)

Det funker nok helt finfint :D. Kos deg :) 

Er da OVERHODET ikke noe jobb med en briard vel? De er sååå søte og enkle og greie, så... og det er NESTEN ikke pelsstell altså :aww:

:lol: 

Kalkunen er ferdigstekt og ble veldig saftig og fin :). Synd jeg ikke skulle spise den i kveld, da.... Har tatt vare på stekesjy og diverse jeg hadde fylt den med for å lage en eller annen saus i morgen. Det kan jo bli spennende... litt sånn Siri tester ting hun ikke kan... igjen :aww:. Det er godt jeg ikke skal servere det til andre, tror jeg. 

 

Haha neida.. å ha en briard er jo nesten som å bare børste over sitt eget hår.. 

og her det aldri blir skikkelig vinter, så blir det vask hele tiden.. Jeg kjenner jeg blir uvel av tanken.. må i såfall ordne au pair-leilighet så du eller @JeanetteH kjem flyttende gir :P for hun har vel også sånn hemmelig trang til å sulle med pels :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Haha neida.. å ha en briard er jo nesten som å bare børste over sitt eget hår.. 

og her det aldri blir skikkelig vinter, så blir det vask hele tiden.. Jeg kjenner jeg blir uvel av tanken.. må i såfall ordne au pair-leilighet så du eller @JeanetteH kjem flyttende gir :P for hun har vel også sånn hemmelig trang til å sulle med pels :lol: 

Der er probelmet. Jeg er glad i pelsstell, ikke hårstell :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...