Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Mud skrev:

Det er vel ingen som har sagt det er negativt? Det kan ofte være positivt :) 

En av nevøene mine har ADHD og sett bort i fra litt vel hyppige turer til legevakta når han var liten har det ikke hatt noen negative konsekvenser for han. 

De har jo vært inne på å utrede A for det til og fra også , men per dags dato er det ingen grunn til det. Jepp, han er aktiv , i så stor grad at jeg stiller meg uforstående til at barn blir stillesittende av spille playstation og å se på tv - han turner samtidig han.  Men jeg tviler på at han har adhd. 

Mente ikke at du gjor det. Men som oftest så er det jo noe som kommer med en negativ undertone. :P det kobles gjerne inn med å ha lærevansker (veldig ofte for de passer ikke inn i sitte stille og lese profilen o.l. ) så poenget var ikke at du var negativ, da var mer for å gi den en positiv vinkling da min erfaring er at folk er negative til div diagnoser uten å se at det har sitt bruksområde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Men må ADHD alltid være negativt? Det fins faktisk yrker det høy aktivitet kan være en ressurs. På lik linje som min plagsomme egenskap for å organisere, justere og følge opp flere ting samtidig og ingen evne til å ikke gjøre "noe". Og ting må gjøres NÅ ellers blir jeg små-koko. Noen vil jo kalle det litt *host* freaky også. Men det passer bra til der jeg jobber nå. Og faktisk passer ADHD veldig "godt" til andre yrker jeg har hatt pga man går ikke "lei" når det skjer ting hele tiden i høyt tempo så har man jo noe å konsentrere mot. Jeg tror faktisk ikke alle "diagnoser" er av det onde, så lenge det ikke tar over hverdagen selvsagt!! 

 

Helt enig! Jeg er også brennsikker på at 99% av alle som driver med ekstremsport har det. Mye surr med oss men manglene impulskontroll (bla.) Er ofte ikke negativt. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Siri skrev:

Det kneet så ikke veldig pent ut nei... 

Stangselleri er det ja, selvsagt... stangselleri... hvilke mennesker med respekt for seg selv spiser sånt? :whistle: 

Stangselleri er friskt og godt i alle salater, og spesielt i walldorf! :aww:

Her har strømmen vært borte i en halv time. Jeg rakk akkurat å tenne masse lys før den var tilbake igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pringlen skrev:

For all del, synes bare det er rart å omtale x-registrerte som blandinger. Er ikke vandt til det fra støververden, der er x-hundene den rasen de er reg som. Så utdyper man heller nærmere om noen lurer. Å kalle dem blandinger får det til å høres litt ehhh... kjøteraktig? ut  :D

Ja ok, jeg ser absolutt hvor du kommer fra altså! Men for meg så er det litt motsatt faktisk, for jeg klarer ikke kalle Banzai lundehund, da han for meg er veldig lite lundehund. Det føles litt rart om du skjønner :) 
Men jeg skal ta det til meg og vurdere om jeg heller skal bli flinkere til å spesifisere når jeg skriver om han/dem :) Jeg vil på alle måter vise krysningshundene/Banzai til omverdenen på best mulig måte, så jeg tar til meg "kritikken" :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Mente ikke at du gjor det. Men som oftest så er det jo noe som kommer med en negativ undertone. :P det kobles gjerne inn med å ha lærevansker (veldig ofte for de passer ikke inn i sitte stille og lese profilen o.l. ) så poenget var ikke at du var negativ, da var mer for å gi den en positiv vinkling da min erfaring er at folk er negative til div diagnoser uten å se at det har sitt bruksområde. 

Jeg har anlegg til å utvikle OCD hvis jeg hadde fått surret mye for meg selv, tendenser til kontrollfrik og regelrytter på sin hals.. 

Men er jo perfekt i et yrke der man må hele tiden følge prosedyrer og behandle pasientprøver.. 

selv om gubben har litt underholdning innimellom når jeg skal spise middag.. ting må ligge på riktig plass på tallerken må vite :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Trivelig å gå tur i stormen når det kom et kraftig vindkast som gjorde at jeg hadde null kontroll :aww: Når kastet ga seg så vurderte jeg faktisk å knyte fast meg og hundene til en lyktestolpe for å ikke blåse vekk, men det roet seg så vi kom oss hjem igjen uten å blåse bort på fjorden.

 

@Line Så ekkel opplevelse! God bedring til både Smula og kneet ditt. Kan tenke meg hvilken butikk det var - da det ofte står ymse hunder utenfor der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Line skrev:

Stangselleri er kaninfôr :aww: Mamma brukte alltid å lage en spesialporsjon med waldorf til meg - uten stangselleri :D

 

Spist pizza!

Det er ikke mye jeg ikke liker, men stangselleri er en av to uspiselige råvarer. Det er virkelig ikke godt :pinch:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har anlegg til å utvikle OCD hvis jeg hadde fått surret mye for meg selv, tendenser til kontrollfrik og regelrytter på sin hals.. 

Men er jo perfekt i et yrke der man må hele tiden følge prosedyrer og behandle pasientprøver.. 

selv om gubben har litt underholdning innimellom når jeg skal spise middag.. ting må ligge på riktig plass på tallerken må vite :aww::lol: 

Og når jeg setter over tlf på jobb for å forlate lokalene jeg jobber i og er ansvarlig for så må jeg inn to ganger for å sjekke at jeg har gjort det. Selv om jeg VET jeg har gjort det. Hva var OCD igjen? *host* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Og når jeg setter over tlf på jobb for å forlate lokalene jeg jobber i og er ansvarlig for så må jeg inn to ganger for å sjekke at jeg har gjort det. Selv om jeg VET jeg har gjort det. Hva var OCD igjen? *host* 

Evt at man aldri svarer legen med noe annet enn "vet ikke/husker ikke", evt vage svar, med mindre man kan sjekke listene en gang til.. til tross for at man nettopp ordnet prøvene :lol: 

Jeg er heldigvis mest sånn på jobb.. hjemme gir jeg litt f.. med mindre jeg har bestemt meg for å ha huset ryddig :lol: da er det ikke mye rom for tilfeldigheter :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Ja, det er jo skikkelig din feil liksom :lol:. Tullehøne :) 

Nei, jeg veit det ikke er min feil, jeg ba jo ikke om å få RA, liksom. Men jeg er sliten fordi jeg har vondt hele tiden, og får selvsagt ikke sove så mye som jeg trenger, og det er helt utrolig hvor mye kødd hjernen kan finne på og gjøre problematisk da, altså. 

Jeg har fortsatt ikke fortalt de at jeg ikke får brukt tøflene de ga meg da. Fordi jeg ikke har lyst til at de skal bli lei seg for å ha kjøpt noe jeg ikke får brukt. Det er også rimelig teit.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Stangselleri er friskt og godt i alle salater, og spesielt i walldorf! :aww:

Du har egentlig ikke stemmerett.... :aww: 

33 minutter siden, Line skrev:

Stangselleri er kaninfôr :aww: Mamma brukte alltid å lage en spesialporsjon med waldorf til meg - uten stangselleri :D

Jepp, det er det. Og jeg er ingen kanin... Snill mamma da :D 

32 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har anlegg til å utvikle OCD hvis jeg hadde fått surret mye for meg selv, tendenser til kontrollfrik og regelrytter på sin hals.. 

Men er jo perfekt i et yrke der man må hele tiden følge prosedyrer og behandle pasientprøver.. 

selv om gubben har litt underholdning innimellom når jeg skal spise middag.. ting må ligge på riktig plass på tallerken må vite :aww::lol: 

Kontrollfreak? Neeeeeeehhhhh... det er bare sånn at ting må gjøres på MIN måte - det er den RETTE måten... Og ting må ligge SÅNN, ellers blir det feil. Regler er til for å følges, de... og ting som er gjort feil og ikke er rettet opp, det går man rundt og husker på til evig tid :aww:. Og selvsagt må ting ligge riktig på tallerkenen? Grønnsaker må f eks ikke få saus på seg... eller bli varme (om de er kalde). 

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Tar meg selv om å sitte og lese om pelsraser.. enda godt det er lenge til neste hund, så jeg kan komme på bedre tanker..

Ja, det var briard du skulle ha neste gang, var det ikke? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Line så ekkel opplevelse! Godt eier av hundene som angrep tar regningen uten noe om og men, og bra Smula avreagerte fint. Forstår du sliter med din, det hadde jeg gjort også.

 

Jeg har feiret bursdagen min i dag. Den er først om et par dager, men siden foreldra og bestevenninna kunne komme i dag men ikke de påfølgende dagene (og til helga skal jeg jobbe) så ble det i dag. Veldig hyggelig feiring og kjærestemannen hadde laget kjempegod middag. Dåhjort stek med viltfløtesaus, poteter, brokkoli og tyttebær. Beste måltidet jeg har hatt i år tror jeg. Desserten var enkel, vaniljeis med varme skogsbær. :)

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Skal si det er en 9-åring som koser seg. Bizi elsker barn,og han synes hun er super. Han snakker om henne hele tiden og kaller henne for søstra si. Hun er kjempeglad for at han vil leke og kose med henne,og gliset går trill rundt,og det skinner i øya på begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg veit det ikke er min feil, jeg ba jo ikke om å få RA, liksom. Men jeg er sliten fordi jeg har vondt hele tiden, og får selvsagt ikke sove så mye som jeg trenger, og det er helt utrolig hvor mye kødd hjernen kan finne på og gjøre problematisk da, altså. 

Noen ganger hadde det greiest uten hjerne... noen ganger... *klem*

22 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har fortsatt ikke fortalt de at jeg ikke får brukt tøflene de ga meg da. Fordi jeg ikke har lyst til at de skal bli lei seg for å ha kjøpt noe jeg ikke får brukt. Det er også rimelig teit.. 

Ja, det er jo teit, men jeg skjønner det jo... 

Kalkunen begynner å få veldig fin farge... så kan man jo håpe på at den smaker like godt som den ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne:hug: 

Jeg tenkte på sånne som dette

Navy-and-Oatmeal-Mammoth-EVO-Clog-_12878

Murphy har jeg funnet ut er "a special kind of stupid" med minimalt av overlevelse instinkt :lol: Andre gangen hun havner i bassenget og fortsatt er hun like aktiv på kanten og holdt på ende ute ett par ganger til. Selv om jeg lot henne prøve overleve litt på egenhånd denne gangen for å se om hun svømte (jeg vet, slem eier :lol: )

Også har bebisen "endel" cast og smyg som jeg ikke har hatt så mye av før egentlig :P 

https://www.youtube.com/watch?v=7nHtNWuxA6Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Stangselleri er det ja, selvsagt... stangselleri... hvilke mennesker med respekt for seg selv spiser sånt? :whistle: 

Jeg har akkurat kjøpt stangselleri for første gang, siden det sto i oppskriften at det skulle med... Jeg forsøker å bli flinkere til å smake på matvarer jeg ikke har smakt på før. Jeg huket av dadler sist uke, det var i grunnen ikke så godt. 

Jeg er grinete. Jeg har over åtte mil og fire bomstasjoner for å komme til nærmeste shoppingsentrum og hjem igjen - og det visste jeg da jeg flyttet, det er helt greit. Men det betyr at jeg forsøker å samle opp ærend og være fornuftig med både tid, penger og miljø. Så i dag skulle jeg kjøpe sofa, mat og eventuelt falskt juletre på salg om jeg fant (til en juledekorasjon for neste år). Og da blir jeg over gjennomsnittlig grinete når jeg finner stengte dører hos en butikk som har reklamert høylydt for sitt romjulssalg, men likevel stenger fire timer før normalen i dag! Jeg bør kanskje utsette hele shoppingen til jeg ikke er så muggen... Salg er det jo stadig vekk, og jeg kjenner at jeg kan komme til å være grinete lenge... Jeg ser for øvrig nå i reklameavisa som kom i posten at kampanjeperioden varer til 13.02.2016 - betyr det at prisene/rabattene ikke bare er i romjula, men fram til midten av februar?

Og da jeg kom hjem fant jeg en pakke fra posten, som ikke burde få ha monopol. De har kødda til en videresending igjen. Raseklubben har postboksadresse i Bærum av juridiske årsaker, og posten blir videresendt derfra til sekretær. Jeg var sekretær fram til april, så da opprettet vi ny videresending til ny sekretær som bor i Hamar. Det har gått bra i ni-ti måneder, men nå mener posten at de ikke finner ny sekretærs adresse, og dermed blir posten videresendt fra Hamar til meg (antagelig fordi jeg var sekretær før) - men de sender til min gamle adresse, og derfra blir den sendt til meg på ny adresse. Er det mulig å få et mer idiotisk tilfelle av rot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christine skrev:

Noen trøndere som vet om Heimdal holder åpent i morgen? Står ingenting på fb eller hjemmesiden..

Hvis du mener Heimdal dyreklinikk så har jeg sendt mld. til oppdretteren min og spurt. De har iallefall hatt åpent i dag, for jeg fikk nettopp snap om at hun var hjemme fra nesten 12 timers arbeidsdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
21 minutter siden, Monab88 skrev:

Hvis du mener Heimdal dyreklinikk så har jeg sendt mld. til oppdretteren min og spurt. De har iallefall hatt åpent i dag, for jeg fikk nettopp snap om at hun var hjemme fra nesten 12 timers arbeidsdag :P

Det er de jeg mener ja. Blir glad om du forteller meg hva svaret er :ahappy: Forstått det slik at det har vært ganske hektisk oppe hos de i det siste ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Christine skrev:

Det er de jeg mener ja. Blir glad om du forteller meg hva svaret er :ahappy: Forstått det slik at det har vært ganske hektisk oppe hos de i det siste ja :P 

Ikke åpent i morgen!

 

Her er det nesten 14 grader ute, nesten varmere enn om sommeren jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...