Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Det ER forskjell på gutter og jenter altså ! Jeg har liksom alltid vært sånn guttejente og ikke brydd meg så mye , men jeg merker det sååå godt på jobb. 

Ung jente : ååååååååh tenk hvis jeg teller feil! Skal du kontrolltelle meg nå?? *angst i blikket*  Si i fra hvis du finner feil da, jeg tror kanskje jeg gjorde feil!! 

Jeg: alle gjør feil , det er derfor jeg kontrollteller.  De som aldri gjør feil gjør ikke noe osv osv *trøste masse* 

Ung gutt: jeg teller den lokasjonen jeg , det går fort. 

Jeg : ok , bra - men ta med deg en ekstra skanner så du kan kontrollere enheten det skal telles inn på. 

Ung gutt: Døh,  jeg har det i huet jeg altså . Finner du feil på denne skal du lete godt! 

Jeg : jeg leter godt...

 

Gjett hvem som hadde masse feiltellinger  ( og enhetsfeil :lol: ) og hvem som var feilfri :P 

Og dette er bare ett av mange eksempler!  Gutta må gjetes til å være nøye ( men får det til til slutt), jentene er så redd for å gjøre feil at de nesten ikke tør gjøre noe,  men gjør det med imponerende presisjon når de først blir satt i gang.  

Jeg deler ut smilefjes på kontrollistene for at det ikke skal bli skummelt liksom :lol: 

Både gutter og jenter må ta seg sammen på et generelt basis :aww: Jenter på slutte å være så selvkritiske og gutter må jekke seg ned litt.  

Men det er vel sånn naturen har lagd oss. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, laikamor skrev:

Har ikke kjøpt enda, så vet ikke om det blir flak eller pulver. Men da ser det ut som jeg bare skal blande det i fløten før det varmes opp hvertfall? Takk! :) Finner vel ut av mengde på t eller annet vis.

Håper set var til litt hjelp i alle fall. Har ikke lagd sånt på flere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mud skrev:

Det ER forskjell på gutter og jenter altså ! Jeg har liksom alltid vært sånn guttejente og ikke brydd meg så mye , men jeg merker det sååå godt på jobb. 

Ung jente : ååååååååh tenk hvis jeg teller feil! Skal du kontrolltelle meg nå?? *angst i blikket*  Si i fra hvis du finner feil da, jeg tror kanskje jeg gjorde feil!! 

Jeg: alle gjør feil , det er derfor jeg kontrollteller.  De som aldri gjør feil gjør ikke noe osv osv *trøste masse* 

Ung gutt: jeg teller den lokasjonen jeg , det går fort. 

Jeg : ok , bra - men ta med deg en ekstra skanner så du kan kontrollere enheten det skal telles inn på. 

Ung gutt: Døh,  jeg har det i huet jeg altså . Finner du feil på denne skal du lete godt! 

Jeg : jeg leter godt...

 

Gjett hvem som hadde masse feiltellinger  ( og enhetsfeil :lol: ) og hvem som var feilfri :P 

Og dette er bare ett av mange eksempler!  Gutta må gjetes til å være nøye ( men får det til til slutt), jentene er så redd for å gjøre feil at de nesten ikke tør gjøre noe,  men gjør det med imponerende presisjon når de først blir satt i gang.  

Jeg deler ut smilefjes på kontrollistene for at det ikke skal bli skummelt liksom :lol: 

Både gutter og jenter må ta seg sammen på et generelt basis :aww: Jenter på slutte å være så selvkritiske og gutter må jekke seg ned litt.  

Men det er vel sånn naturen har lagd oss. 

Eller så må man finne riktig yrke :P 

mitt yrke består av selvkritikk, hele tiden vurdering og nøyaktig - og det skal ikke skje feil :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Eller så må man finne riktig yrke :P 

mitt yrke består av selvkritikk, hele tiden vurdering og nøyaktig - og det skal ikke skje feil :P 

Men man kan ikke være sååå selvkritisk på alt :P 

Ja, det er mye penger. Forhåpentligvis teller vi inn ca 72 millioner.  Men det ER bare penger,  og jeg går over hver eneste varelinje de teller på overlager.  Man trenger ikke dø på seg liksom. Man får ikke sparken. Det verste som kan skje er at man blir tatt ut av tellingen og satt i salg hvis jeg finner gjentagende feil :P 

Det er greit å være selvkritisk, men hadde jeg vært så redd for å gjøre feil hadde jeg ikke taklet jobben min . Jeg er dømt til å gjøre feil, siden jobben min består av å drive kvalifisert gjetning :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Tar lett løpetid istedenfor snoppestell :aww: 

men er det virkelig vanlig med snoppestell? Aldri gjort det på noen av hannhundene jeg har levd med eller hatt :P  

Nei, snart fem år gammel hannhund, ikke vært noe overveldende snoppestell :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mud skrev:

Men man kan ikke være sååå selvkritisk på alt :P 

Ja, det er mye penger. Forhåpentligvis teller vi inn ca 72 millioner.  Men det ER bare penger,  og jeg går over hver eneste varelinje de teller på overlager.  Man trenger ikke dø på seg liksom. Man får ikke sparken. Det verste som kan skje er at man blir tatt ut av tellingen og satt i salg hvis jeg finner gjentagende feil :P 

Det er greit å være selvkritisk, men hadde jeg vært så redd for å gjøre feil hadde jeg ikke taklet jobben min . Jeg er dømt til å gjøre feil, siden jobben min består av å drive kvalifisert gjetning :P 

Nei, på alt trenger man ikke å være nøye :P jeg er kjempe nøyaktig, ryddig og ordentlig på jobb.. Hjemme derimot :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Tar lett løpetid istedenfor snoppestell :aww: 

men er det virkelig vanlig med snoppestell? Aldri gjort det på noen av hannhundene jeg har levd med eller hatt :P  

Jeg har heller aldri gjort det med mine hunder. Klippet de lange hårene ytterst og gnukket med klut når jeg uansett badet. That's it. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Med film? Glam sitter i sofaen ved siden av meg nå og skrever skikkelig med bakbeina, så jeg tror han også tenker veldig på snoppestell.

Jeg ække så god på filming og snoppestell sammen altså... kan du ta det muntlig??? :D 

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Bruker dere barbermaskin på snoppen folkens? På hannhunder altså? (:P). Jeg er så redd for å få hud i skjæret.

Jeg bruker saks, jeg, men jeg kunne vel strengt tatt brukt barbermaskinen også (men den er liksom forbeholdt potestell...). 

1 time siden, Krutsi skrev:

Tar lett løpetid istedenfor snoppestell :aww: 

men er det virkelig vanlig med snoppestell? Aldri gjort det på noen av hannhundene jeg har levd med eller hatt :P  

Jeg vet ikke hva andre gjør, jeg, men det blir vask av snopp, mage og innsiden av lårene før utstilling liksom (men skylling gjør jeg bare når han skal ha damebesøk :aww:). 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Sånn god og dårlig dag på en gang i dag, eller dårlig er å ta i. :P 

Litt skuffet over Talli, i dag ble alt utenom fvf og innkalling feil på trening. Fant ikke ruten, usikker på apporten, feil neseprøve *sukk* tilbakefall på alle de vanskelige øvelsene. Men Murphy/Murmy/Murre/Muff var flink da!

Så skulle jeg å trene, men det ble ødelagt av at jeg spiste juletallerken. Har siden vært tung i kroppen og kom aldri så langt. 

Så er valpen litt i 100 etter å ha brukt hjernen sin ordentlig for andre dag på rad. Den får litt mye energi av det den vist :P 

Egentlig ikke så mye å klage over, bare sånn dårlig dag. Også fant jeg ett mamma dikt og syns den var litt trist. Også lukter valpen min, så den må bade :P 

Meeen har begynt på middagen min bror og damen skal få i morgen. Gresskarsuppe med chilli og Kokos. Og And med mandarinsaus (+mer selvsagt). Spent på om de liker det. 

Synes det hørtes ut som en bra dag, jeg :D. Og litt vemodig.. *klem*

8 minutter siden, JeanetteH skrev:

...har jeg blitt beskyldt for for å ha samme hundehold som @Siri 

Verken jeg eller Siri forstår hva de prøver komme fram til. :icon_confused:

Jeg ikke skjønne noe.... INGENTING faktisk :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TrasselTrollet skrev:

AN Inser jag att det är alldeles för hög ålder på mina favoritartister, skrollade igenom VG och hjärtat stoppade litegrann när det poppade upp en bild på Lemmy Kilmister, för bråkdelen av en sekund trodde jag att han hade gått hädan men det var tack och lov bara VG som hade en plusartikel om gubben i fråga...

Skal du på konserten i Oslo i morgen? Har så jævli lyst selv men har ikke penger, har liksom følelsen av at det er siste gang de er oppegående nok til å spille i Norge. Saxon som oppvarmingsband og, hadde vært så fett. Det er noe dritt når gamle helter blir så merkbart gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, JeanetteH skrev:

...har jeg blitt beskyldt for for å ha samme hundehold som @Siri 

Verken jeg eller Siri forstår hva de prøver komme fram til. :icon_confused:

12342476_10156283977535072_8509365093686

 

11202583_10156283598880072_7736337859530

12235140_10156283977510072_4343750528668

 

Ekke noe hastverk, har vel 8-9 år å oppdra den på :P 

Ut fra snappene jeg får innimellom, så bør @SoppenCamilla Føle seg som medlem i den gjengen også :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for en historisk uoppdragen puli som trasker rundt på bordene med den største selvfølge føler jeg meg ikke helt med i klubben :P 

Jeg har faktisk PRØVD! 

Til tross for at en av mine viktigste punkter i oppdragelsen er at bikkja ikke skal hoppe ut av bilen før værsågod gjør hun det hver.eneste. gang. Hver gang! 

Toddy som alltid har blitt løftet inn og ut lærte seg å hoppe inn på komando og å vente på værsågod i løpet av de første 2 ukene eller noe. 

Pulien gir bare blanke f  til tross for at hun får kjeft og blir pælma inn igjen hver gang :lol: 

Hun er noe for seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er på st.olavs. Lungebetennelse hører jeg fra leiligheten under her. Lydt ja. :aww:  Men hører ikke så mye mer da, så aner ikke om hun får komme hjem og feire bursdagen på lørdag :( hun har gledet seg så fælt, så krysser fingrene!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Tar lett løpetid istedenfor snoppestell :aww: 

men er det virkelig vanlig med snoppestell? Aldri gjort det på noen av hannhundene jeg har levd med eller hatt :P  

Vi har aldri vasket snoppen på noen av våre hannhunder. Har hatt tre, nå har vi to. Ene hat hatt 3 parringer. 
De har ikke så mye pels og ikke vært plaget med noe. Veldig enkelt og greit med hannhunder, løpetid er noe herk. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...