Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundenes hemmelige liv (tvnorge)


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Noen andre som ser på den britiske dokumentarserien "Hundenes hemmelige liv" som går på tvnorge om dagen?

Episode 3 sendes i morgen 1 desember kl 20:30-21:35. Gamle episoder er tilgjengelig på dplay (betalingstjeneste).

Episode 1 handlet om seperasjonsangst/å være hjemme alene.

Episode 2 handlet om overvekt.

Hver av episodene snakker generelt om tema med 3 "case studies" som får profesjonell hjelp og oppfølging.

Link til seriens engelske side med klipp fra flere episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt de opp, så så episode en for litt siden, ser episode 2 nå. Veldig artig serie syns jeg.

Det var fascinerende i episode 1 at de anslo 85% av hundene i utvalget deres til å ikke takle å være aleine hjemme så godt, også blant de som tilsynelatende er rolige. Det får meg til å tenke på endel burhunder må jeg innrømme :hmm: (det ble gjort kortisolmålinger, for de som ikke har sett det). 

Jeg sovna på slutten, så den må jeg se om igjen da :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett ep. 2, fant ikke ep.1 på viaplay.

Ble bare oppgitt av udugelige hundeeiere som ikke klarer å se at bikkja deres er smellfeit! Synes ikke den labben så så fin ut etter den gikk ned heller, ryggen var jo sadelformet og den så fortsatt ut som en tønne. Var ikke helt de resultatene jeg forventet. Også er det rart at de trengte "eksperthjelp" for å gi bikkja rett mengde mat.

Men cavalieren så fin ut etter slankingen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Aslan skrev:

Det var fascinerende i episode 1 at de anslo 85% av hundene i utvalget deres til å ikke takle å være aleine hjemme så godt, også blant de som tilsynelatende er rolige. Det får meg til å tenke på endel burhunder må jeg innrømme :hmm: (det ble gjort kortisolmålinger, for de som ikke har sett det). 

Den episoden så jeg også. Lurer på om det er sånn for norske hunder og? I så fall er jo det svært betenkelig, er det ikke?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Den episoden så jeg også. Lurer på om det er sånn for norske hunder og? I så fall er jo det svært betenkelig, er det ikke?  

Jo, jeg syns det er veldig fascinerende og betenkelig. Hadde vært veldig interessant om det kunne blitt gjort noe lignende på norske hunder! Jeg ble jo sittende og tenke på hunder jeg vet av, en tispe med så alvorlig separasjonsangst at hun til slutt ble avlivd. Hun fikk et kull i håp om at det skulle hjelpe (don't even get me started...), fire valper. Tispa har blitt likedan som mora, de tre hannene visstnok ikke. Men eieren til mora unfrienda meg på Facebook etter at jeg ikke ville låne ut hunden min til tispas kull nr 2, så har ikke fått flere oppdateringer. Men der skulle ihvertfall jeg gjerne visst hva som foregikk på innsiden av de tilsynelatende uaffiserte avkommene. Og sånn ellers hadde en slik undersøkelse vært interessant på gruppenivå!

 

@HeleneFS ja! Fytti! Og eierne til bulldogene som klassifiserte den andre som "seriously underweight", også sier de som besøker de at han er jo der han skal være på bilder :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...