Gå til innhold
Hundesonen.no

Zooplus, erfaringer?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Jeg venter på varer derfra. Bestilte forrige natt til fredag. Står på trackingen at varene ankom Langhus, som jeg tror er lageret deres i Norge, på torsdag. Jeg bør derfor få pakken i løpet av få dager. Altså, beregn god til på bestillingen ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller alltid fôr fra zooplus. Riktignok ikke til Norge, men er veldig fornøyd med dem :) Fikk riktignok ikke ett produkt jeg bestilte en gang fordi de hadde lagt ved feil. Sendte mail og fikk svar etter få dager, hørte ikke noe mer etter at de sa at de skulle sjekke det opp. Men jeg har heller ikke mast noe på dem så det er min feil. Var bare en liten ting til 50 kr og det jeg fikk kostet mer selv om de ikke hadde samme bruksområde.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dem litt og det funker greit, beregn god tid til levering. Har opplevd litt småkluss, første pakka sendte de uten å ha skrevet på mottakeradresse så den ble stående på Rudshøgda ei uke mens jeg mailet frem og tilbake med dem. Neste pakke rota dem til bestillingen ang størrelser, ny mailrunde. Kundeservisen er... altså, de prøver. Men de skal liksom kommunisere på norsk når ikke norsk er morsmål for noen av dem, så det blir litt kluss der av og til. 

Så om du vet hva du skal ha, og er helt sikker på størrelser osv, så er de helt ok. Prisgunstige, leverer på døra. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte igår, idag er pakken pakket og overlevert DPD. (Regner med det er noe ala posten?) Ikke blitt bearbeidet enda dog, for jeg får ikke noe opp på sporingen enda. 

Veldig fornøyd med prisen må jeg si. Animail økte nylig prisen på 10kg kattemat med 180kr. (Porta 21 sensible) Hos zoopluss får jeg samme varen til lavere pris i utgangspunktet. (459kr istedenfor 499kr som prisen var før hos animail, nå 679kr), i tillegg får man kjøpt økonomipakke om man kjøper 2 sekker. 869kr = 434kr pr 10kg. + jeg har kjøpt spareplan på 5% i ett år = enda billigere. Bare på denne ene bestillingen så betalte den planen seg ned i tillegg til at jeg sparte litt. :D

Så nå er det bare å håpe at kundeservicen og leveringen er ok og forholdsvis rask. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rocket skrev:

Bestilte igår, idag er pakken pakket og overlevert DPD. (Regner med det er noe ala posten?) Ikke blitt bearbeidet enda dog, for jeg får ikke noe opp på sporingen enda. 

Veldig fornøyd med prisen må jeg si. Animail økte nylig prisen på 10kg kattemat med 180kr. (Porta 21 sensible) Hos zoopluss får jeg samme varen til lavere pris i utgangspunktet. (459kr istedenfor 499kr som prisen var før hos animail, nå 679kr), i tillegg får man kjøpt økonomipakke om man kjøper 2 sekker. 869kr = 434kr pr 10kg. + jeg har kjøpt spareplan på 5% i ett år = enda billigere. Bare på denne ene bestillingen så betalte den planen seg ned i tillegg til at jeg sparte litt. :D

Så nå er det bare å håpe at kundeservicen og leveringen er ok og forholdsvis rask. :) 

DPD er noe liknende DHL og leverer pakkene på døra :)

 

 

Måtte sammenlikne prisene på den polske og den norske siden. Fortsatt 300kr forskjell på en 18kg sekk med Acana :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hill´s Feline Sterilized  Young Adult 8 kg kr 599, 2 x 8 kr 1149. Samme Sterilized Mature Adult 2 x 3,5 kg kr 699.

RC Sterilized 10 kg med 3,6 l kattesand kr 699

Bozita Feline Indoor & Sterilized 10 kg kr 569, 2 x 10 kg kr 1099

Sikker flere, de første jeg fant. Er ikke kjent i katteavdelinga :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Raksha skrev:

Takk!  Må sjekke litt innhold og sånt, men de er sikkert aktuelle alle :D 

Jeg bruker Porta 21 sensible (eneste fra porta som er verd å bruke penger på) til mine 3 kastrater. Alle er i topp pels, normal avføring osv. Utekatter da og er veldig fine i holdet nå synes jeg. Minsta er kanskje på grensa til tynn faktisk, men hun "er" litt sånn. :P Elste jentepusen var litt tjukk på porta når de enda var innekatter, men tror hun kjedespiste en del da. Ordnet seg fort når hun fikk gå ut. :) De får omtrent fri tilgang her og regulerer seg selv veldig bra. 

EDIT: Vi gir opp mot 2 slike små beger fra specific til dagen. (tilsvarer en liten kopp kanskje?) Varierer hvor aktive de er og om nabokatten er innom og spiser. :P Vi har for øyeblikket bare et vindu åpent som de går inn og utav som de vil og Missy har funnet utav at vi har mat stående fremme i gangen. 
regner med forbruket går litt ned når vi får opp katteluke og kan ha døren til gangen åpen igjen og kattematen på sin normale plass i høyden i stua. ( = Rocky jager Missy om hun prøver å komme inn, spennende med fremmede katter. Han hadde aldri gjort henne noe, men hun er redd hunder og han er brå når noe er spennede. ) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest i heimen! :D Pakke på døra. :D Fikk knapt åpna pakka med hundegreier i før Rocky hadde snappa med seg griseøre posen, tok like greit å rev seg et hull og tok en av dem som feiring av pakken. :lol: 
Acana senior ble godt tatt imot, så får vi bare se hvordan han fungerer på det fremover. :) Pusene var rimelig fornøyd de også, gikk akkurat tom for kattemat idag og de var ikke videre begeistret over å få servert vom. :lol: Kresne dyra. 

Ikke hatt noen trøbbel med leveransen, men tar jo litt tid å få sendt iom det kommer helt fra nederland og skal innom Oslo før det kommer hit. Så å beregne litt tid er nok lurt. :) Polstring i pakkene også, så ville ikke vært videre redd for å bestille mer sensitive ting enn dyrefôr. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sat Dec 12 2015 18:47:32 GMT+0100, Rocket skrev:

Skulle fulgt med 25 oksepeniser i den snackspakka jeg bestilte, men jeg fikk kun 5.

Fikk igjen penger da. :) Ganske raskt svar fikk jeg også.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg fikk også bare 5 med.. :/ Har sendt de mail nå.. Ser de har endret produktbeskrivelsen til 5 nå også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2015, 10.43.47, Pixie skrev:

Prisgunstige, leverer på døra. 

Å, jeg misliker sterkt sånn "leveres på døra"-opplegg, jeg... De tror åpenbart at folk er hjemme midt på dagen på vanlige hverdag... Jeg oppdaget dessverre ikke at det var sånn "levering på døra" på den pakken jeg bestilte, så nå har PostNord brukt snart 14 dager på å levere pakke til meg etter at den kom til Norge. De hevder at avsender ikke har lagt med kontaktinfo og at det kun står fornavnet mitt på pakken. Om dette stemmer, så er det jo Zooplus som har tulla det til for meg... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siri skrev:

Å, jeg misliker sterkt sånn "leveres på døra"-opplegg, jeg... De tror åpenbart at folk er hjemme midt på dagen på vanlige hverdag... Jeg oppdaget dessverre ikke at det var sånn "levering på døra" på den pakken jeg bestilte, så nå har PostNord brukt snart 14 dager på å levere pakke til meg etter at den kom til Norge. De hevder at avsender ikke har lagt med kontaktinfo og at det kun står fornavnet mitt på pakken. Om dette stemmer, så er det jo Zooplus som har tulla det til for meg... 

Akkurat det som skjedde med første pakka jeg bestilte. Ble liggende på Rudshøgda lenge fordi det ikke var kontaktinfo på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pixie skrev:

Akkurat det som skjedde med første pakka jeg bestilte. Ble liggende på Rudshøgda lenge fordi det ikke var kontaktinfo på pakken.

Kanskje vi burde sende info til Zooplus om at de må skjerpe sine rutiner for merking av pakker? 

Det vittige i denne saken er jo at jeg sendte en e-post til PostNord forrige fredag der jeg etterlyste pakken, og stilte noen litt mindre hyggelige spørsmål om deres rutiner.... DEN e-posten fikk jeg svar på i dag - ikke svar på det jeg spurte etter, men som en bekreftelse på leveringsavtalen vi inngikk i dag pr telefon. I denne e-posten lå ALL kontaktinformasjon til meg... hele navnet og tlf.nr. Det er åpenbart ikke lov å bruke hu'et :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke Zooplus som styrer hva slags rutiner postbudene har. Hvis animail-pakker forlates på dørstokken er det en annen post-leverandør som benyttes. Jeg hadde personlig blitt rimelig sur om noen forlot ting jeg hadde bestilt alene, på dørstokken, fordi det er mye tjuvpakk rundt dørene hos oss.

I Sverige leveres zooplus av DHL, de ringer på og prøver 2 gang, etter det legges det hos det lokale postkontoret. Synes det er helt kurant jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Nå er det jo ikke Zooplus som styrer hva slags rutiner postbudene har. Hvis animail-pakker forlates på dørstokken er det en annen post-leverandør som benyttes. Jeg hadde personlig blitt rimelig sur om noen forlot ting jeg hadde bestilt alene, på dørstokken, fordi det er mye tjuvpakk rundt dørene hos oss.

 

Jeg forhåndsgodkjenner det ved bestilling ;)  Jeg er aldri hjemme til normale tidspunkt, så noen signert levering er bare å glemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...