Gå til innhold
Hundesonen.no

Temperatur drektig tispe - Blir tussete


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

Har en tispe som er over gjennomsnittet drektig.

 

Hun måtte ta keisersnitt sist, for hun fikk så mange valper sist at livmoren klarte ikke trekke seg sammen for å få valpene ut.

Denne gangen er det enda flere valper. :( (Og ja, det blir hennes siste kull)

 

Hun er på dag 57 idag.

Vi målte hun til 36.5, dobbeltsjekket til 36,7 og trippelsjekket til 37,4.

 

Altså hva er greia her?

De skal vel være under 37 en stund, ikke opp på 1min igjen?

Også skal de opp igjen til over 38? Eller ?

 

Har aldri tatt temperaturen før, nettopp av denne grunn :P

Så noen andre som kanskje kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tisper kan være jojo  i mange daaager før fødselen mellom 36kommenoe til 37kommanoe. Et par går aldri over 38 før de føder, mens andre gå gå tre fire døgn før de er jojo for å så gå veldig sakte opp igjen.

Men i din tilfelle vil jeg overhode ikke gi noe råd når hun har allerede hatt et keisersnitt og venter enda flere valper denne gang, for å ha for mye is i magen kan ende fatalt for både valper og tispe så jeg ville heller kontaktet veterinær enn høre på oss her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kontakte veterinær på 57 dag er jo bare tull :) Dropp temperaturmåling, og la ting gå sin gang. Du vil jo uansett se når hun er i oppblokking, og når fødselen er i gang. La tispa få fred, og styre løpet selv. Så får du heller kontakte vet. OM det trengs. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rådet av veterinær til å tempe. Jeg har aldri gjort det før. Men denne gangen ble jeg rådet til å gjøre det.

 

Denne tispen viste veeeeldig lite tegn på at noe som helst var i gjerde sist. Jeg satt å stirra på hun en hele natt, og hu lå å stirra tilbake. På morgnen fikk jeg en time til å sjekke hva som var greia, og vi holdt på å miste hele kullet. Men da var hun bare på dag 63.

Så derfor håper vi at vi skal slippe sånn kaotisk krise snitt, som sist. Også følge godt med på denne berømte tempen.

Men sendte en sms til vetten min, og hun sa jeg fikk bare følge ekstra godt med hun, også ringe hun hvis det var noe.

 

Så, da ryker besøkshundkurset i helgen, men det får nå bare så være. Satse på ny mulighet på nyåret. Viktigere at ingenting skjer med den kjære frøkna mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...