Gå til innhold
Hundesonen.no

Det mest populære hundenavnet


Emmy
 Share

Recommended Posts

Sitat

Hva har hunden Biter felles med Pus, Bølla, Snusken og Dyret? Alle finnes i en ny database med hundenavn.

If har samlet alle de 20.000 registrerte navnene blant hundene som er forsikret i selskapet.

Ifølge databasen er Bella det mest brukte hundenavnet, tett fulgt av Mira. Leo og Max er mest populært blant hannhundene.

http://www.nrk.no/livsstil/hun-har-det-mest-populaere-navnet-1.12670217

Link til databasen:

https://www.if.no/web/no/privat/forsikringer/hundeforsikring/pages/hundenavn.aspx

Artig å sjekke navnene til nåværende og tidligere hunder. Og et lite "I told you so"-moment for meg som nektet å kalle valpen Bella fordi det er så vanlig :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiska finnes ikke :sleep: Har heller ikke hørt om noen andre hunder som heter det da. Elvis ligger på 69. Plass, men ser det ikke var så populært på den tiden ha ble født og døpt :P Derimot, i 2005 (året Elvis ble født) var derimot navnet "Pia" (som er mitt eget navn) på en 3. plass :lol: I Vestfold (her jeg bor altså) lå navnet "Pia" på en 2. plass i 2005. Litt morsomt dette da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Titovn skrev:

Kiska finnes ikke :sleep: Har heller ikke hørt om noen andre hunder som heter det da. Elvis ligger på 69. Plass, men ser det ikke var så populært på den tiden ha ble født og døpt :P Derimot, i 2005 (året Elvis ble født) var derimot navnet "Pia" (som er mitt eget navn) på en 3. plass :lol: I Vestfold (her jeg bor altså) lå navnet "Pia" på en 2. plass i 2005. Litt morsomt dette da!

Jeg har hørt om hunder som heter Kiska, alle er Siberians og ingen av de norske :)  Har 11 stk med Kiska som førstenavn (ikke kennelnavn) bare i min egen database.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Jeg har hørt om hunder som heter Kiska, alle er Siberians og ingen av de norske :)  Har 11 stk med Kiska som førstenavn (ikke kennelnavn) bare i min egen database.

Kult! Regner med det finnes ikke-norske hunder som heter det siden det er russisk :) Eller altså, det kan jo være norske hunder som også heter det, men jeg har ihvertfall ikke hørt om noen. Men navnet er kult på siberians da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Red Merle skrev:

Ingen Jatzy og ingen Yoshi.

Jatzy kan jeg skjønne, siden det som regel skrives med Y som forbokstav og ikke J. Yoshi derimot...

Jeg veit om maaange Yoshier, men de er vel ikke forsikra i If. :D 

Tipper det er mange Aikoer (synes det er fryktelig morsomt at det er et "typisk" stor, skummel hannhund-navn, når det i min verden er er japansk jentenavn som betyr elskede barn, hehe). Imouto (skrevet korrekt) tipper jeg det ikke finnes så mange av. 

Edit: 184. plass på Aiko, og ingen oppføringer på Imouto. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teo på 88 plass :) 

Dina(min forrige hund) på 25 plass :) 

Ellers så kjente jeg en hund som het Bella (Golden). Populært navn nå, vet ikke hvordan det var den gang hun levde :D Og kongepuddelen Caso, men han hadde ingen plass på den lista :D Ingen andre hunder som heter det tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen NIRI

Ingen Urbi

4476 Raisa

Ingen Darck 

Ingen Tigergutt

Ingen Eru

 546 Maia

Vill si det er ei dårlig liste. Kjenner da til at det har vært registrert to Urbi dog en tispe og en hanne. De andre har jeg ikke sjekket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Titovn skrev:

Kiska finnes ikke :sleep: Har heller ikke hørt om noen andre hunder som heter det da. Elvis ligger på 69. Plass, men ser det ikke var så populært på den tiden ha ble født og døpt :P Derimot, i 2005 (året Elvis ble født) var derimot navnet "Pia" (som er mitt eget navn) på en 3. plass :lol: I Vestfold (her jeg bor altså) lå navnet "Pia" på en 2. plass i 2005. Litt morsomt dette da!

Jeg vet om en norsk berner som het Kiska :) Hun døde for et år siden og nå har de en ny valp som de har kalt Krista.

Nora ligger på 248 plass. Litt overrasket, trodde det kom til å ligge blant topp 10-20. Jäger fantes ikke :P

Navnet til min forige berner ligger på første. Jeg hadde kalt henne akkurat det samme igjen om jeg fikk muligheten, hun var en Bella.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...