Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2015/16


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Vi er snart inne i årets siste måned, og om litt er det plutselig et nytt år. Jeg syns det er spennende å lese hvordan året har vært for andre, og hva folk har som mål å få til ila neste år :) 

Hvilke målsettinger hadde du(for hundene) i 2015, og hvordan har det gått?

Hvilke mål har du for det kommende året? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2016 Thorvald - Hvis formen til undertegnede er bra håper vi på siste nappet til RL3 (og RL2 tittel) på vårparten, og parallelt jobbe med RL3-øvelser - Vurdere mer lydighet, ihvertfall få

Jeg har ikke hatt noen mål (skrevet her på sonen) de siste årene jeg, men mye har jo skjedd i år som jeg hadde håpet på da   - Jeg fikk meg endelig jobb som audiograf og vi flyttet fra Trheim til

Målene i fjor var B-godkjenning sommer og C.godkjenning vinter samt å tørre å starte en LP-konkurranse. Vi har startet to LP-konkurranser og fått opprykk til klasse II og vi har fått begge godkjenning

Mål 2015

Mocca:

- Starte offisielt i LP1

- Få opprykk til klasse 2 i rally

- Jobbe mer med jakttreningen og bli en super jakthund, selv om jeg ikke jakter selv [emoji14]

Juliane:

- FØRERKORT! (nå må jeg komme ordentlig i gang)

- Fortsette å være flink student

- Spare masse penger

Dette hadde jeg helt glemt, så det var gøy og finne igjen tråden fra i fjor :)

- Vi startet en gang offisielt i klasse 1 LP. Gikk ikke kjempebra, men jeg er veldig fornøyd!

- Vi har fått opprykket til klasse 2 rally og RL1 tittel!

- Vi har trent litt jakt, men ikke satset så veldig på det. Men flink er hun :)

Målene som gjaldt meg, så har jeg klart alt utenom førerkortet. Neste år da [emoji14]

Mål for 2016:

- Trene masse LP og bli så gode vi kan

- Opprykk til klasse 3 rally og RL2 tittel

- Starte på minst en blodsporprøve

- Få tatt Nosework testen, slik at vi etterhvert kan være med å konkurrere

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for 2015 var:

-Innse at jeg innimellom faktisk gjør ting riktig  

-Stole på at Elvis gjør riktig 

-Tørre å konkurrere

Elvismål var:

-Starte RL 1

-Starte Ag 1 og hopp 1 

-------

Tja, hvordan gikk det?

Jeg begynte å stole på meg selv og på Elvis, før det skled litt ut...

Vi kom til start to ganger i agility og hopp, vi deltok for å delta og ingen resultater å skryte av. Rallylydighet gikk i glemmeboken etter sommeren når jeg flyttet :P 

Året ble avsluttet med at Elvis fikk påvist en gammel prolaps som følge av at han slo den opp. Han er derfor pensjonert nå.

 

Mål 2016 :D

Elvis sitt mål blir å holde seg smertefri og tilpasse aaktiviteter.

Engla kom jo inn i bildet i sommer og skal få mål!

-Vokse seg fin, flott og tryggere i hodet.

-Begynne å trene agility 

-Starte LP1 etter ett eller annet regelverk, enten opprykk eller tittel som resultat.

-Starte RL 1 

-Fillemål: få en god og selvsikker apport, uansett gjenstand. 

-Trene mye spor, prøve feltsøk og litt bruks.

-For meg:

-Ta lappen og kjøpe bil.

-Trene jevnlig hund når jeg først får bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvilke mål vi evt hadde, om vi hadde noen, men det ble ikke noe av noe uansett så det er ikke så nøye :P Ny frisk neste år. 

Meg: komme igang skikkelig med jevnlig(ere) hundetrening og være mer strukturert og bedre forberedt. 

Varga: Hun tror jeg ikke får noen mål neste år utenom at vi skal kose oss på tur å holde henne i form. 

Edit: hun skal forresten få et mål, hun skal lære seg og gå spor i skogen. 

Vims: Vi skal starte LP, hvor høyt vi satser kommer nok litt an på de nye reglene og det der. Kommer det nye regler får jeg se hva de er og vurdere om jeg gidder å lære inn nye øvelser osv. Gjelder det gamle programmet så satser vi ihvertfall på opprykk til klasse 3, helst start i klasse 3 også. 

Rik: Ferdselsprøven skal vi prøve oss på og målet må jo da være bestått. :) Og om vi består den så må vi nok forsøke oss på en SL1 også. Og utholdenhetsprøven skal vi ta (om hunden får lov å løpe foran sykkelen).

Ellers skal vi fortsette å trene med NRH å bli bedre i både spor, rundering og feltsøk og trene ipo og forberede oss der for 17 sessongen. Mh (og dermed start i bruks) kommer litt an på hvordan hun utvikler seg mentalt, hun er forferdelig umoden for alderen. :P  Også får vi fortsette å jobbe med generell oppdragelse/oppførsel og at hun skal bli enda tryggere på håndtering av fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tråden fra i fjor: http://hundesonen.no/topic/76702-mål-2015/#comment-1814092

Mine mål i fjor: 

Mål for Aiko og Imouto 2015:

Gå mye tur og være gode og glade. :teehe:

 

Mål for Sandra:

Bli sjukt sterk i stanga.

Bli flinkere til å spise mer mat så jeg kan bygge litt muskler.

Få meg ny jobb så jeg slipper å gå "ned" et hakk når dette vikariatet er over.

 

Vi har gått MASSE tur og vi har det så fint sammen! :wub:

10 mnd med poletrening ga meg ikke bare muskler, jeg fikk en helt ny begeistring for trening igjen. 

Jeg fikk også ny jobb, som jeg er utrolig glad i. 

Mål 2016: 

Imouto og jeg skal ta utholdenhetsprøven og trene weight pull.

Aiko skal fortsette å gå tur. :D 

Jeg skal levere masteroppgave. 

Etter at det er gjort skal jeg begynne å trene pole igjen. 

Vi legger oss på ei nøytral linje for å få like god måloppnåelse i 2016 som i år. :lol: 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2016:

 

Cita og Tia: fortsette å være spreke pensjonister, men litt lydighetstrening på si. Det blir nok aldri flere elitestarter med Cita, og med Tia vet jeg ikke helt. 

Pim: bli internasjonal utstillingschampion og ta utholdenhetsprøven med Anders [emoji14]

Benedicte: komme godt i gang med masteren og gjøre det bra på skolen, dra på mange fine turer i skogen, jakte mye og kanskje blir det delvis en ny hund? Hvem vet... Og selvfølgelig skal jeg fylle BSU-kontoen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mål for 2015

 

Freke
* få det siste CACIBet til Int.CH. nope, har ikke vært på noen internasjonal utstilling utenfor Norge i år.

* få de to siste "Atw" til VDH CH nope, ingen tysk utstilling

* prøve å bli DK CH  tja, var på en utstilling i DK og fikk R.CERT.

* mer erfaring i selen ja

* stilles på EUV ja

 

 

Denali

* få kull, med litt flaks en som er JR til neste års NV utstilling (blir for ung til annet enn valp på EUV) ja,

* kanskje stilles på noen utstillinger nei, får bli i 2016

 

 

Fjellbris

* bli N UCH , nope - var ute av pels de utstillingene hun kunne hatt sjansen

* HD røntges Nei, venter til over nyttår.

* mer erfaring i selen ja

 

 

Gaia

* ta siste øyenlysning etter fylte 7 år (hun er øyenlyst 3 ganger tidligere) Nei, venter til jeg skal med noen andre

* ellers fortsette som før ja

 

Såga og Orca

* stilles ut i juniorklassen og på EUV ja

* få erfaringer i selen og forhåpentligvis trives med den oppgaven ja

 

 

megselv - kun hunderelatert

* trene hundene mer i trekk -ja

* starte minst et MD løp med gjennomført som eneste mål, blir i 2016 i tilfellet, som er denne sesongen

* bli autorisert ringsekretær - kom meg på kurs, vet ikke eksamensresultatet. Autorisert blir jeg ikke før i 2016 uansett

* bli enda sprekere og ta opp igjen joggingen etter en lat sommer og høst i 2014 - eeeeh....

* bli en enda bedre handler, gjerne dra på handlerkurs om det er et alright på et brukbart tidspunkt, har vært på et kurs og lært litt mer

 

 

Mål 2016

Stille på tyske og danske utstillinger, inkl internasjonale med mål om DE, DK og INT CH til Freke og kanskje påbegynt DE CH til noen av de andre.

kjøre minst 1 MD løp med 6-spann

Få N UCH tittel på Fjellbris, få minst 1 lite CERT til på Såga og 1-2 CERT på Stjerne og kanskje også Beringia.

HD rtg og øyenlyse + gonioskopere der det trengs.

meg: bli i sommeren 2014 form.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2014, 23.10.47, mokken skrev:

Foreløpig så blir det ikke de store målene for 2015 ettersom bosituasjonen vår er litt uklar nå fremover. Mulig de oppdateres i løpet av våren/sommeren :)

Harly:

  • Opprykk til hopp 3 og ag 3 (forutsatt at vi får et positivt svar på disp. søknad.) - begge opprykkene i boks, i tillegg plukket vi cert i ag 3 debuten! 
  • Lære frysmarkering (smeller) -  ble påbegynt men nå har vi ikke trent på lenge så jeg vet ikke helt hvordan ståa er.

Lykke:

  • Starte D spor - check!
  • Opprykk til C spor - joda, det holdt såvidt med lp poengene, men med 10 og 8.5 på spor og feltsøk så er jeg strålende fornøyd.
  • Starte hopp 1 og ag 1 - det har vi gjort ja. Langt unna noe  resultat men hun har det gøy ihvertfall :P

Meg:

  • Jogge 1-2 ganger hver uke - tja? Joda, jeg jogger, men det har vært et tøft år på flere områder så jeg kom ikke skikkelig i gang før i høst. 

Mål for 2016: 

Harly

  • Få cert i agility
  • Få cert i hopp
  • Trene feltsøk og smeller for moroskyld 

Lykke

  • Få napp i agility 1 
  • Delta på et kurs hvis vi finner noe som passer
  • Trene spor og feltsøk for moroskyld 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

Mål 2015 :)

Tahlly:

- Starte i LP3 - Ja
- Opprykk til elite - Ja
- Se om vi finner ett passende LP-kurs når vi begynner for fullt på elite-øvelsene. - Nja... Fant kurs men økonomien er ikke enig
- Fortsette sportrening - Ja, bare byttet til IPO-spor.
- Ferdselsprøve (blir bare bonus, ikke sikkert vi prøver i det hele tatt). - Nei. 

Chili:

- Fortsette å kose seg med pensjonisttilværelsen - Ja
- Holde seg frisk og rask. - Ja


 

Mål 2016

Tahlly:

- Starte i LP Elite (eller klasse 3, om regelverket blir endret...)
- Ferdselsprøve? Om vi finner prøve lokalt. 

Trez:

- Vokse opp til å bli en grei og trivelig hund
- Grunntrening lydighet

Chili:

- Være pensjonist og kose seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. november 2014 kl. 19.52.31, JeanetteH skrev:

 

 

Så mål for 2015:

 

Blaze:

 

Glad pensjonist som fortsatt er med på alt. - det var hun fram til noen uker før jeg avlivet henne.

 

Talli:

 

Bli mor til kull IV - nei, hun ble drektig og absorberte. Men Arya ble mor til Kull IV :) 

NLCH -mangler 1.pr

Bonus: SELCH/DKLCH

Stilles endel som veteran. - 3-4 ganger? Tror det er noe sånt jeg har stilt henne. 

 

Skessa (som tvinges til dette :P ):

 

Gå MH - fikk løpetid :P 

Helsetestes i hue og ræva -gjort

Kose oss med litt utstilling for å bli kjent med hverandre. - ble med bla en tur til DK

 

Meg:

 

Beholde valp hjemme selv fra kull IV, om det kommer en tispe. - jupp :) 

 

Talli:

Jeg håper hun klarer 1.pr på siste stevnet i år i LP. Om ikke... litt usikker med tanke på nytt regelverk/ikke nytt regelverk. Starte i Sverige kanskje og prøve oss på SLCH? Gudene vet :P  Sikker stilles noe, og kanskje vi må finne oss enda en ny gren å starte i?

 

Murphy:

Stille på valpeshow, også noen andre utstillinger etter hun fyller 9 mnd (slutten av mai). Enten består kårningsprøve/opprykk til C-spor. Og starte rekrutt LP/kl.1 LP (alt etter hva som blir regelverket). MH & helsetestes. 

 

Valpekull fritt år :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen mål (skrevet her på sonen) de siste årene jeg, men mye har jo skjedd i år som jeg hadde håpet på da :) 

- Jeg fikk meg endelig jobb som audiograf og vi flyttet fra Trheim til Førde.

-Blaze og jeg var i lp-ringen 4 ganger, og greide opprykk til kl.2 :) 

Mål for 2016:

-Fortsette å gå lange, gode turer med hundene. Holde både meg selv og de i god form. (kanskje gå ned 3-4 kg , dette er jo fast mål hvert år det :icon_redface:)

-Gå spor og/eller feltsøk-kurs med Blaze. Kanskje starte LP2 hvis motivasjonen til å trene inn nytt prgm er der.

-Kanskje få ny jobb igjen og flytte til mer sentrale strøk :P 

-Spare mer penger. Bruke mindre på mat.

 

Ganske så beskjedne mål vil jeg si, men man trenger da ikke sikte mot stjernene hele tiden :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2014, 01.27.54, 2ne skrev:

Mål for 2015

  • Nora skal holde seg noenlunde frisk! :clover:
  • Leah, kanskje vi skal prøve oss på brukskåring? :lol:
  • Ali skal helsetestes og være frisk, gå MH og begynne på grunntrening i "alt" :aww:
  • Jeg skal bli frisk! :D

Nora er sånn noenlunde frisk, Leah har hatt laaaaang mammaperm :lol: Ali har blitt røntget, og med litt godvilje kan vi si at vi har begynt på grunntrening, og jeg er friskmeldt fra kreft :ahappy:

Mål for 2016 er 

  • Nora skal holde seg noenlunde frisk :heart:
  • Jeg skal begynne å trene hund igjen, så får vi se hva vi trener med hvem etterhvert :)
  • Ali skal gå MH med kullsøsknene sine i mai
  • Ali skal forhåpentligvis stilles litt og forhåpentligvis få noen cert *kremt*
  • Jeg skal på ny arbeidsavklaring og bli avklart! 
  • Jeg skal komme meg til revmatolog og få kontroll på den delen av helsa mi igjen *krysse fingrene*

Noe høyere enn det tror jeg ikke vi skal sikte i år, jeg sliter med både motivasjon og energi, og siden jeg skal jobbe(-ish), så tror jeg kanskje at det er nok for det neste året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2015, 22.31.25, Aslan skrev:

2015

Thorvald:

- jobbe videre med utholdenhet, fokus og intensitet Tja, vi har hatt noen veldig veldig bra perioder, også har tofotingen detti helt ut :lol: 

- se hvor langt vi kommer i rallylydighet, håper på RL2-tittel Gikk akkurat ikke, ble bare 2 av 3 napp

- mer LP, fortsette den gode følelsen vi hadde på sist stevne. Noen bra opplevelser, noen dårlige :lol: 
- mer blodspor Litt blodspor har vi gått, ikke mye

 

Undertegnede:

- fortsette å trene Joda, i perioder

- kose meg masse i USA JA! Det var herlig :heart: 

- ha en spennende sommer og høst :ahappy: Det kan man trygt si, se punkt for 2016 :teehe: 

-

2016

Thorvald

- Hvis formen til undertegnede er bra håper vi på siste nappet til RL3 (og RL2 tittel) på vårparten, og parallelt jobbe med RL3-øvelser
- Vurdere mer lydighet, ihvertfall få trent mer. Får se an det nye programmet.

- Masse fine turer i skog og mark :heart: 

- Bli verdens beste pelsstorebror :heart: 

 

Undertegnede:

- Skal bli mamma, og være så sprek som det bare går an før og etter :yes: 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som jeg skrev noen mål for i år, og ikke husker jeg hva de ev. var heller.

For neste år så har jeg egentlig kun et  mål mtp resultater, og det er å få rallychampionatet på Bris. Vi mangler et cert der så det er ikke helt uoppnåelig. :) Utenom det kommer det til å bli veldig få stevner på oss neste år, da jeg håper Bris får et passe stort friskt og fint valpekull på forsommeren. Og kullplanene ødelegger igrunn mesteparten av 2015 sesongen, "alt" skjer jo mellom april og september her så. :P Heldigvis skal de ha vinterstevne i rally før Bris venter løpetid, så vi rekker noe. Om vi ikke klarer siste certet der (må være riktig dommer også) får jeg kjøre rundt litt på høsten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke med i fjor, men da kan vi starte i år! :)

Mål for Nemi:
Få opprykk til klasse 2 LP
Starte i klasse 2 LP og kanskje få opprykk til klasse 3?(her kommer det egentlig an på om det blir nytt eller gammelt program).
Starte rallyLP, rekrutt, så klasse 1 og forhåpentligvis opprykk til klasse 2.
 

Mål for Blitz:
Begynne på besøkshundutdanning
Starte i rallyLP rekrutt og kaaanskje klasse 1.
Ta appellmerket i LP?(muligens et litt stort mål for unge whipsefrøken)
Gå agilitykurs

 

Mål for meg:
Bli flinkere til å trene oftere
Være flinkere på å si nei, sånn at jeg ikke tar meg vann over hodet med skole, jobb og hundetrening :P
Oppnå målene for hundene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visst ikke skrevet ned målene mine her på sonen, men her er det vi oppnådde av de vi hadde: 

Gå blodsporprøve (vi gikk 3!! Nulla på alle..)

Gå kurs for å lære oss å trene sammen (ble et unghundkurs med Tanuki)

 

MÅL 2016 

Flesteparten er med Tanuki, han er den som gidder ting. Kuma er best i verden på å gå tur og på å se dumt på meg når jeg ber om ting. 

Hundene

  • Få 1. premie på blodspor med Tanuki
  • Starte blodsporprøve med Kuma
  • Bronsemerkekurs med Tanuki (om økonomien er med på det)
  • Trene wp med Tanuki, kanskje til og med sammen med @SandyEyeCandy.
  • UHP med Tanuki - bevege seg i jevnt tempo over tid er veldig unødvendig synes Kuma som fungerer som anker på joggeturer.
  • 2016 er året Kuma endelig skal bli norsk utstillingschampion. 

Marita

  • Bli ferdig med de siste forp**** eksamenene så jeg kan starte siste praksissemester og endelig bli veterinær. 
  • Spise bedre, bevege meg mer. 
  • Dra på flere teltturer med bikkjene. Tenker på "Norge på tvers"-ruten, men spørs om vi får tid. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade väl inga direkta mål för 2015 men tycker jag är nöjd med Scotts två små cert och att jag vågade starta en högst oofficiell lydndstävling på hundeklubben.

Mål för 2016:
Testa starta i rallylydnad.
Få till ett mer stabilt upplägg för hur vi tränar drag.
Testa att ställa honom en gång eller två i öppen klass.
Men mest av allt, fortsätta kämpa med lydnaden, samt lära in fältsök så att vi kanske kanske vågar debutera i spår framåt nästa höst.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2014, 20.28.07, HeleneFS skrev:

 

Tror ikke jeg skrev mine forrige mål i tråden, men skrev det på mobilen så kopierer det inn her :)

Sitat

 

Mål 2014

-Begynne å mealpreppe mer

-Finne bikiniformen til sommeren 2014

-Trene 4g i uken så langt det går

-Gå mer tur

-Bli en flinkere student, jobbe jevnt

 

 

HAHAHA de 4 første punktene har faktisk blitt ødelagt pga jeg har vært så flink med det siste, haha! MEN skjerpings nå, nye mål for 2015:

 

- Holde kosematen mer til helgene Aner ikke hva jeg tenkte på her, hva er kosemat? Spiser det jeg vil, når jeg vil, men har blitt flinkere å ikke spise snop hele tiden da. Kanskje det var det jeg mente.....

- Gå mer tur Har gått mer i perioder, men også mindre i perioder. Generelt føler jeg at jeg holder et gjennomsnittlig bra nivå på turgåing.

- Fortsette å jobbe godt med skolen Siste studieår og teknikken sitter dønn! Jeg har blitt flink å jobbe gjevnt og trutt og dette semesteret begynte jeg på pensum allerede i juni selv om vi ikke begynner semesteret før i August.

- Klatre mer Nei, dette er en hobby som sitter på vent for tiden.

- Få valp eller seriøse planer om valp i 2016 Ja, det vil jeg si, jeg har seriøse planer om valp til våren ihvertfall!

- Reise utenlands Jeg trodde jeg hadde et kjedelig år i vente, men reiste både til Polen, Frankrike og Spania :)

 

Mål for 2016:

  • Fortsette den fine vektnedgangen jeg er midt i.
  • Få en grei karakter på bacheloroppgaven
  • Få meg jobb eller begynne ny skolegang
  • Gå mer tur!
  • Kvitte meg med alle styreverv
  • Gå masse på alpinski
  • Gå min første topptur med feller
  • Få VALP

Mål for kommende valp:

  • Bli født
  • Lære hverdagslydighet
  • Delta på masse valpeshow

Dersom det ikke blir valp i 2016 så håper jeg ihvertfall at jeg har laget seriøse fremtidsplaner for når det kommer. Livet er så uforutsigbart så jeg vil ikke påta meg et stort ansvar uten å være klar for det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene i fjor var B-godkjenning sommer og C.godkjenning vinter samt å tørre å starte en LP-konkurranse. Vi har startet to LP-konkurranser og fått opprykk til klasse II og vi har fått begge godkjenningene!

Målet for det kommende året er B-godkjening vinter og A-godkjenning sommer. B-godkjenningen på vinteren er vet jeg vi klarer med mindre en av oss blir sykemeldte, men å A-godkjenne er et stort sprang og skritt. Jeg skal ikke bli skuffet om vi ikke klarer det, da det er et stort mål som det er viktig vi begge to er klar for, og det er heller ikke mange som klarer å godkjenne på bare to år. Men det er et mål vi skal jobbe mot ihvertfal. 

I tillegg vil jeg gjerne konkurrere litt mer i LP. Var påmeldt kl II nå til helgen men blir hindret fra å delta pga løpetid. Skal melde oss på igjen ved neste anledning. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. november 2014 kl. 00.06.21, Trillian skrev:

Oscar:

 

Få det siste certet han trenger for å bli NUCH: Gikk bra det, tassen ble N UCH i mai!

Stille på utstilling i Svergie (prøve å bli SUCH): Det gjorde vi ikke, men kanskje vi slenger oss lasset til @Line og Audi i 2016!

Tørre å stille på NKK utstilling :)Det gjorde vi! På to! Ble til og med BIR i Bodø.

Gå blodsporkurs og prøver: Det gadd vi ikke, heller fullt fokus på ID-spor

Gå videregående spesialsøkekurs (Modul 2) og jobbe mer metodisk med ID-spor: Knallgøy på kurs og litt usporadisk trening.

Gå smeller 2 kurs: Det fikk vi vært med på!

Konkurrere i smeller klasse1 (januar/mai): Vi startet og fikk godt to fine øvelser før jeg spydde bak hallen. Omgangsyke FTW! Ny sjanse nå i desember, så tvitvi!

"Debutere" i smeller klasse2 (hvertfall starte å jobbe med øvelsene i klasse 2): Ingen offisielle konkurranser ennå, så ikke noe opprykk. Vi har startet og jobbe med fortyrrelser og negative ID-lukter i søka, og så langt ser det veldig bra ut!

Debutere i rallylydighet klasse1: Næææ, det rakk vi ikke.

 

Meg:

Skrive ferdig masteroppgaven og bli ferdig med utdanninga: Jepp! Siv.ing i matte og fysikk!

Få jobb: Jepp!

 

Oscars mål for 2016:

  • Være sunn og frisk!
  • Stille på utstilling i utlandet
  • Gå ferdselsprøve og MH
  • Sjekke ut om NBF kan være noe for oss 
  • (Gi lydighet en sjanse?)
  • Stille i en eller annen konkurranse 
  • Fortsette å trene smeller og ID-spor jevnlig.
  • Fortsette å trene smeller med stadig mer forstyrrelser (i form av negativ ID- og miljø forstyrrelser.)

 

Siris mål for 2016:

  • Lære mer om nesearbeid.
  • Ha mer strukturerte treninger med Oscar, ikke bare trene det som passer seg. 
  • Evalurere treningene og framdriften bedre.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...