Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker med GOD gripeevne


Recommended Posts

Da kom vinteren gitt! 

Hunden har ikke like god kroppskontroll som før, og det skal ikke så mye til før han mister balansen litt. Så når det  blir glatt ute så tror jeg potesokker med litt gripeevne ville vært til hjelp. Det finnes vel ikke brodder for hunder? :lol: 

Ruffwear sine "sko" passer ikke, dessuten synes jeg de er alt for voldsomme, og jeg er usikker på hvor god gripeevne de har og, siden de er så stive. Mulig fleecesokker er eneste løsning? Det gir iallefall bedre feste på enkelte fører. 

Barnesokker med gummi under? Men ser ikke for meg at de gir mer feste ute enn nakne poter egentlig.

Forslag? Kunne ønske "Enklere liv" førte ting for hunder :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev:

Ullsokker!

Hadde en stund en hest som måtte gå barfot og som hatet boots. Brukte tjukke ullsokker de dagene det var holke. Funket egentlig ganske fint så det burde vel funke for hund også? :) 

Ullsokker var lurt, de suger seg jo på en måte litt til bakken og vil jeg tro. Det må prøves :)

28 minutter siden, Maries skrev:

Så at Hurtta har hundesko. Har ikke prøvd de selv, men det ser ut som det er bra spor på sålen. 

25886054-origpic-0d73ce.jpg

De ligner veldig på ruffwear sine, og ser veldig stive ut. Jeg ser for meg at disse sikkert er supre på asfalt for å skåne poter, men usikker på hvor mye nytte de gjør når det er glatt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ullsokker var lurt, de suger seg jo på en måte litt til bakken og vil jeg tro. Det må prøves :)

De ligner veldig på ruffwear sine, og ser veldig stive ut. Jeg ser for meg at disse sikkert er supre på asfalt for å skåne poter, men usikker på hvor mye nytte de gjør når det er glatt...

Slike potesokker med gummi og mønster har neppe noen særlig effekt dersom ikke gummien er så myk at den suger seg fast til underlaget. Sånn er det jo også med våre sko - hjelper ikke med ekstremt mønster dersom gummien er for hard :). Jeg holder også en knapp på ullsokker faktisk, selv om de muligens blir litt fortere våte. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ullsokker var lurt, de suger seg jo på en måte litt til bakken og vil jeg tro. Det må prøves :)

De ligner veldig på ruffwear sine, og ser veldig stive ut. Jeg ser for meg at disse sikkert er supre på asfalt for å skåne poter, men usikker på hvor mye nytte de gjør når det er glatt...

Jeg så de på standen til Hurtta på OPS i helgen og de var litt stive, men mykere en Ruffwear synes jeg. Har du prøvd Muttluks? muttluks.com Hadde helt glemt at hunden min hadde de. Hun brukte de både i skogen og på asfalt og er veldig fine, de sitter bra på og, vanskelige å få av for hunden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville testet ullsokker, ja dem slites fortere men tror det er det som er best egnet. Hunden bruker jo klørne for å holde seg på plass i terrenget og det får den ikke muligheter til når  underlaget i potesokken er for tykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme. Vet at noen steder kan man få skrudd inn permanente brodder i vinterskoa, tror du de ser rart på meg om jeg kommer med fire hundesko fra ruffwear? :aww: Her oppe er de skikkelig dårlig til å strø og det blir speilblankt. Ser for meg dette er eneste løsning for gamla på 11 her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer slike sokker/sko til hunden min. 
Er hjemmestrikket ullsokker greit? Blir de ikke ufattelig våte og kalde når snøen kommer? 
Hvordan reagerer hunden på å ha på seg slike sokker? Må det tilvennes? Jeg har null erfaring når det kommer til hund og sokker... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, miomio skrev:

Hvordan reagerer hunden på å ha på seg slike sokker? Må det tilvennes? Jeg har null erfaring når det kommer til hund og sokker... 
 

Kan bare svare for min egen lille loppe. Vi har potesokker, og tenkte at det sikkert ville være fint når det var holke og sånt. Ayla var ikke enig. Etter en lengre kamp for å få sokkene på, så sto hun fryst fast i samme stilling i et kvarter. Uttrykket sa omtrent "Beveger jeg så mye som en lite muskel nå, så DØR jeg. Helt bænkers!" :P Så null sokkebruk her hittil. Tenkte jeg skulle prøve igjen nå som hun har blitt litt mer voksen, kanskje det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...