Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialiserings-, tur-, og treningskamerater ønskes! Trøndelag


Nathalie_
 Share

Recommended Posts

Jeg og Engla ønsker oss snille mennesker og hunder som kan gås tur med, sosialiseres med og trenes sammen med!

Først litt om Engla da. Hun er en småskeptisk(på riktig dag mye skeptisk) mallefrøken født i mars som trenger flest mulige positive erfaringer med mennesker og hunder i bånd. Om hun velger å oppsøke mennesker på en vennlig måte eller ignorere de er det samme, men til tider kommer litt lyd og bust. Hunder i bånd har vi hatt noen negative erfaringer med og trenger derfor noen å gå/trene sammen med, med bånd på. Disse hundene skal hun lære å ignorere. 

Sånn ellers så bor vi på Kvål og er egentlig ganske avhengige av å bli hentet og levert... Buss, skeptisk hund, treningsbag og bur er ingen god kombinasjon :P Vi har en flykasse i large, den går inn i baksete på en Volvo V50 for å ha noe å sammenligne med. Du får selvsagt noen kroner for å drasse oss med!

Om det blir trening som i at vi kan trene selv, eller om vi kan være med å se på deg/dere trene for miljøtreningens skyld, er igrunn det samme. Planene våre er jo lydighet og agility, så gjerne lydighetstrening eller tilskuer på agilitytrening. Har ikke kurs i agility med henne enda, så å få trene må vi nok vente med til våren :) 

Fra før av trener vi lydighet på Stavsøra når muligheten byr seg, og går kurs der på torsdager(onsdagskurset er ferdig 25/11).

Så kort oppsummert: Trening og tilskuer på trening(med Engla), turkamerater, noen som vil være sosialiseringskompiser og som i tillegg er villige til å hente oss på Kvål :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christine skrev:

Jeg er veldig travel på skolen for tiden, men sender deg melding når jeg får litt tid til å ikke bare ta alt på sparket igjen :P 4 uker igjen før juleferie nå.

Ok, den er grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Malamuten skrev:

Er ikke så mye på den kanten etter jeg flyttet motsatt vei, men blir sikkert noen turer til melhus i vinter for å gå på ski, kan godt kombinere det med vanlig tur også, eller dere kan bli med på ski om du vil :) 

Vi blir gjerne med på tur både på bein og ski vi, men skitur kommer litt an på lengden siden hun ikke har gått på ski før :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malamuten skrev:

Tips til deg om du liker å gå på ski. Det er kjempefine løyper i skjetnemarka , rett ovenfor deg. Dessverre så er det litt i lengste laget å gå.

De forsvinner snart til boligformål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Drar opp litt igjen jeg, vi ønsker fortsatt folk å trene med og folk som vil ha oss med som tilskuere på trening :) 

Om det så er noe som blir planlagt litt på sparket så går det også bra, vi klarer å si nei hvis det ikke passer ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2015, 13.06.55, Nathalie98 skrev:

Drar nedover den 19. :) 

Jeg tenker kanskje en tur på øra på tirsdag ettermiddag/kveld(evt på dagtid om du har fri?), litt avhengig av vær og føre, men da drar jeg antagelig alene så da har jeg plass i bilen om du vil være med :) Tenker og trene litt lydighet, og kan jo gå en tur med det samme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Malamuten skrev:

Jeg tenker kanskje en tur på øra på tirsdag ettermiddag/kveld(evt på dagtid om du har fri?), litt avhengig av vær og føre, men da drar jeg antagelig alene så da har jeg plass i bilen om du vil være med :) Tenker og trene litt lydighet, og kan jo gå en tur med det samme også.

Sender deg melding på FB :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi vil fortsatt trene med folk, nå har vi vært her oppe i to uker og ikke fått trent med noen, så da prøver vi oss her!

Så hvis noen har lyst til å komme til Kvål for å trene lydighet(evt spor på frossen bakke) så er det bare å si ifra! Er ikke opplyst på kveldstid, men jeg har ihvertfall fri fredager, lørdager og søndager :) 

Drar sørover kvelden neste fredag og blir hjemme en uke, så er vi her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Malamuten skrev:

Jeg skal ihvertfall opp til klæbu en dag for å hente noe utstyr jeg har bestilt, litt usikker på akkurat når det kommer, men da kan vi godt kjøre innom kvål for litt trening eller noe :) 

Bare å sende en melding! Blir jo fortsatt relativt tidlig mørkt, så jordene fungerer ikke utover kvelden, men som sagt er det bare å sende en melding :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Jeg har en storpuddel-hann på ca. samme alder som din. Han er veldig glad i folk og hunder, men kan til tider bli voldsom for andre hunder da det er mye sprett og fart i ham. Vi er veldig interessert i andre å trene med, da han må trenes på passering og å være rundt andre hunder uten å absolutt skulle leke. (Jeg har også stor bil (berlingo)) Vi trener ikke fast i noe klubb eller noe, men målet er å gjøre det utover våren :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hadde helt glemt tråden... Jeg har flyttet siden jeg startet tråden, så bor på feil side av landet til trening...

Men du kan jo starte en tråd og se om du finner noen, og hvis jeg skulle komme oppover til Trøndelag på besøk så kan jeg sende en melding hvis jeg har tid til overs for trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • mushi locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...