Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke hundefor bruker du?!


Jrt&Rotman

Recommended Posts

Bruker LABB på Tinka nå, og er kjempefornøyd. Pelsen er flott og avføringa kunne nok ikke vært bedre.

Har også brukt Hills og Royal canin, royal canin fikk hun flass av og hills var helt greit, men dyrt i forhold til Labb. Og siden hun fungerer like bra på begge bruker vi labb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt Hills, men skal nå prøve Olivers til Oberst! Er det noen her som har kunnskap med det foret?

Er lige gått over på Olivers selv. Men skal nok fortelle hvordan fòret virker på hunden min når vi har brukt det et stykke tid :)

Ellers har vi brukt Royal Canin, eukanuba, Norwegian Polar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi brukte Norwegian polar. Men så plutselig ble Aro noen kilo for tung, lurer på hva det kommer av? Kanskje noen bestemødre som ga gutten litt formye mat :wink: Han ble som sagt litt for stor så nå er han på slankeren :) Vi har kjøpt royal canin light for, men dette liker han ikke, har brukt det i noen dager så vi får se hvordan det går. Polaren slukte han på en to tre. Før når vi ga han tørrfor spiste han heller ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker også Royal Canin men blir våre hunder matlei så får de noe godt i foret en stund så skal jeg love at de spiser maten sin. med noe godt så mener vi f.eks. et rått egg eller surmelk eller vi lar dem få lit vom i foret av og til. da går maten ned på høykant. så her i huset blir de aldri matleie.

kan vel gjerne få med at samojeden vår aldri blir matlei hun er et matvrak uten like. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mitt syn så er det et bra for.

vi begynnte med det etter at vi hadde en katt som var litt kresen og etter det så har vi prøvd mangen forskjellige typer for til hundene men har alltid fallt tilbake på royal canin og synes hundene er bra i pelsen og avføringen er ikke det noe gale med den heller. :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Vitaminisert kjøtt til hundene, og selolje. Tørrfôret er Skyttens Spesial. :D Vi har fått veldig god kritikk på utstillinger ang. pels og farge :(

Vi har også brukt Royal, Eukanuba og Flatazor. Med desse tørrfôrene hadde hundene dårlig appetitt, og var mer matt i pelsen. Når vi nå bruker Selolje på maten deres, er avføringen bedre og.

Men en må jo bare finne det som passer for sin hund/hunder.

Se selv hvor fine de er på hjemmesiden http://djinga.k-nettet.com

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser de Labb.

Har en hund med utrolig ømfintlig mage og en annen med eksem , prøvde en del for...stakkars vovve magene...før jeg kom frem til for de tålte.

Å heldigvis for meg så tålte begge labb , ingen utslett, bra avføring skinnende pels. :)

Har utrolig lyst til å prøve Norvegian Polar, men da må jeg få meg større fryser. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde norwegian polar, man har byttet til royal canin siden Aro er på slanking (stakkar 8) ). Var skikkelig fornøyd med det... Vi hadde lager i fryseren til mor til Stian :wink:

Har brukt royal i snart 2 uker og syns Aro ha begynt å miste en del hår. Men vi får se hva vi gjør...

Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fodrer min hund (5 mdr) med Olivers og det har jeg gjort stort set siden jeg købte hende da hun var 8 uger. Hun er glad for det, og hun har en rigtig flot blank pels, og ser i det hele taget godt ud. (dyrlægen er enig med mig, så det er ikke bare forældrekærlighed der spiller ind :lol: )

Generelt hører jeg kun godt om Olivers fra de andre jeg kender, der fodrer med det. Så herfra vil jeg bare sige: spring ud i det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...