Gå til innhold
Hundesonen.no

Qaran av Geehrbacch, eurasier


Thea
 Share

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei! Jeg har sneket rundt på Sonen en stund, men er ikke så flink til å være aktiv Nå tenkte jeg å presentere meg selv litt ved å presentere godgutten i livet mitt: Qarangutt. Qaran er en eurasi

STOLT av Supervofs og kjæresten!  I går var de med på treningsstevne i lydighet klasse 1, det var første stevnet i en trippel-cup den ene klubben vi er med i arrangerer. Og det var Qarans klasse 1-deb

Herregud. Jeg fikk tips om boka "control unleashed", og sleit med å få tak i den. Fant til slutt en utgave som var heidundrende dårlig oversatt til norsk, og leste hele greia på noen dager. Den er jo

Posted Images

3 timer siden, rosinbolle skrev:

Yay, så bra!! :D Tipper han kommer til å synes felthindrene er kulest i verden nå som han plutselig knakk koden ;)

Jaa, det var veldig gøy å se ham ha selvtillit igjen :D Mønet brukte å være kulest i verden, hvert fall, så håper det er det igjen nå :) Bommen vil nok bare være kul når han ser forskjell. Tidligere i vår ble det bråstopp når bommen ligna for mye på vippa. Det er tydelig at vi må jobbe mye med the bang game og belønne masse for at han beveger på vippa (labbetouch) når han ikke står på den. Men med en gang det blir bittelitt lyd blir det for skummelt for ham, og vi vil ikke presse ham til å klare vippa hvis det virkelig blir for mye for ham, for nå har vi allerede prøvd mye i år, og det er tydeligvis veldig vanskelig for ham. Det er kjipt, for klarer han ikke vippa, klarer han ikke bronsemerkeprøva, og klarer han ikke den, får vi ikke gå over til gruppe 2 fra nybegynnergruppa. Det er ikke så gøy å holde på i nybegynnergruppa lenger, for der er det lite handling og myye venting og mest fokus på hinderinnlæring. Er ikke så gøy for noen av oss, så da spørs det om det blir noe mer agility til vinteren når vi må betale for innetreninger. Synd, for vi koste oss veldig med agility, det var ukas høydepunkt for alle tre i fjor! Vi får se hvordan det blir til høsten, kanskje nivået i nybegynnergruppa er litt mer avansert da :)

1 time siden, AnnChristin skrev:

Så gøy :D Her er felt hinder skummelt og de er liksom ikke like lette å lage og plassere i hagen :P

Hehe, vi kjøpte ei flatpakka vippe med rundt 60 skruer som vi kunne trene med hjemme! Kosta ca 1600 kr tror jeg det var, så ikke helt uoverkommelig :) Men det har dessverre ikke hjulpet på vippeskrekken... Virker som de av tre er enda skumlere enn de av metall også, så vi burde tydeligvis kjøpt en i metall å begynne med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre år siden i dag henta vi vesle, store Qarangutt!:wub: Da begynte eventyret. Jeg husker Den Store Valpedagen så godt, og all tid før det hvor vi knapt trodde det var sant. Vi hadde ønska og lengta i mange år, før vi endelig fikk alt vi hadde drømt om! Nå er det rart at det var en tid uten matskåler på kjøkkenet med tørrfôr konstant sølt utafor, leker og tepper og grus og røytepels i stua, en tid uten kronisk åpen balkongdør og tepper å pakke rundt seg i sofaen, hundekurs og treninger og fjellturer og innenlandsferier, logrende viftehale og no ear syndrom når vi kommer hjem, en blid og morsom fyr å finne på morsomme ting sammen med hele tida :wub: Fatter ikke hva vi gjorde hele tida uten han!:icon_confused: happy Valpedag til oss! Dagen som endra alt for alltid :wub: Her er et bilde fra den store dagen!

FB_IMG_1467696704280.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å ta sin tid ? Men to poter på, uten å miste halen, er fremskritt! Vi var faktisk oppe i tre også, men det fikk jeg ikke bilde av. Nå tør han også å smelle vippa litt i betonggulvet når han står ved siden av :) Kanskje det faktisk kommer til å gå til slutt?

 

20160706_190332.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dratt på hytta for noen dager. Koselig! :D Det er første gang han er med hit, og det har gått kjempebra. Sau er i overkant spennende, men det er absolutt håndterbart. Vi koser oss på lange turer :)

 

20160708_162812.jpg

IMG_20160709_145341.jpg

IMG_20160708_183532.jpg

Snapchat-6234688086561633503.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Oppdaterte bloggen om gårsdagens treningsstevne i LP :)

https://eurasiertrening.wordpress.com/2016/08/10/siste-del-av-lp-trippelen/

Poengsummen ble ikke akkurat noe å skryte av, men han gikk lineføring med bedre kontakt og posisjon enn jeg noen gang har sett før!! :D Det var utrolig fint å se etter at vi har lagt ned så mye jobb på lineføringa :)

Dårlig screen shot, men:

20160810_111227.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har vi vært på rasespesialen og på nkk-utstilling. På spesialen ble han nummer 3 av 10 frammøtte i klassen, og på NKK ble han nummer 3 av 8 frammøtte i klassen. Exc begge dager.

Spesialen hadde fine rosetter til alle som ble plassert :)

Ble dessverre ikke championat denne helga heller, men han får da bra plasseringer med mye konkurranse, og begge disse dommerne ga lite ck, så bare exc er ikke så gærent :)

FB_IMG_1471172423615.jpg

20160814_100057.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en super treningsuke med mye rally og agility :D Agilitytreningene starta opp igjen denne uka, og han koste seg så mye :D

Vi venter med vippa til vi har kommi lenger med treninga hjemme først. Tok en hjemmeøkt både i går og i dag med noen centimeter vipping. Det går framover! :D

Her er noen bilder fra treninga på torsdag :)

Screenshot_20160819-160908.jpg

Screenshot_20160820-161724.png

Screenshot_20160820-161618.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...