Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørrfôr til ekstremt kresen hund


M.J
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg trenger tips til tørrfôr som kan passe en ekstremt kresen hund. Chili(tervueren) blir vanligvis fôret med vom og hundemat, men fordi jeg er glad i teltturer og friluftsliv er det litt praktisk å kunne ha med tørrfôr fremfor rått kjøtt i sekken. Derfor vil jeg begynne å fôre henne med 50/50 vått og tørt, slik at hun venner seg til å spise tørrfôr også.  Hun er snart 10 år gammel, men hun krever fortsatt mye energi for å holde vekten oppe. Tørrfôret jeg prøvde sist var Royal Canin 4800, men dette fnyser hun bare av og om jeg prøver å blande det med kjøtt slikker hun kulene rene(evt. "suger ut" kjøttet dersom jeg bløtlegger knottene). Derfor lurer jeg på om noen har tips til et tørrfôr med høy smakelighet til en veldig kresen hund? (Jeg begynner å bli litt lei av å prøve og feile.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har en på besök här hemma som INTE skall ha mat om han inte får diverse gott i. Har slitit som ett djur för att få honom att äta (strejkar mina egna blir de bara utan mat men en hund man passar vill man inte gärna förvandla till benrangel)..
I vart fall, här har serverats Orijen Regional red innan, i veckan gick vi över till Acana Grasslands, nu äter besöket gladeligen upp all mat samt slickar skålen efteråt för att vara säker på att han får i sig alla smulor. Får hoppas det håller i sig.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4. november 2015 kl. 14.51.57, simira skrev:

OT men koslig å se dere her igjen. Møtte moren din med hundene her for en stund siden, var kjempekos å hilse på Chili igjen. Vakreste terven i verden! :wub:

Så koselig! :) Jeg titter innom nå og da, men det er ikke så ofte jeg skriver noe her.

 

Tusen takk for tips! Acana har jeg ikke hørt om. Det skal sjekkes ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...