Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gammel er du?


Lene_S
 Share

Hvor gammel er du?  

136 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du?

    • Under 20
      7
    • 20-25
      37
    • 26-30
      52
    • 31-35
      20
    • 36-40
      8
    • 41-50
      8
    • Over 50
      4


Recommended Posts

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

28. Føler meg slik:    

Jeg er 59 og sannsynligvis sonens eldste. Det har vært et par personer innom som har vært eldre enn meg, men de har jeg ikke sett på en stund. Og hvis dere synes det er snålt å plutselig bli 30, så pr

Vet du, det der sliter jeg også med. I fjor, da vi holde på å forberede søstra mi sitt bryllup, så spør den andre søstra mi meg om et eller annet med brennevin. Da ramler det ut av meg "Hakke peiling,

Posted Images

13 timer siden, Tommy skrev:

Interessant å se at det ikke er noen som føler seg eldre enn de er. Hæsjtæggfølermegunik

Det året jeg ble 20 var jeg helt sikker på at jeg ble 21. Var ikke før under bursdagsmiddagen at mamma minte meg på at jeg bare ble 20 :P

 

(og i år måtte jeg regne ut hvor mange år både jeg og samboer ble :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mirai skrev:

Et ganske stort flertall (av de som har svart) er over 25 da! :)

Har oppdaget at jeg er i "den eldre halvdel" i klassen min i høst, og jeg syns faktisk det er litt deilig. 

Sonen er litt unik der tror jeg, for veldig mange av brukerne som nå er over 25 har vært med i nærmere 10 år. Vi har en veldig stabil brukermasse her inne, på godt og vondt. Vi gamle travere er vrine å bli kvitt :lol: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22! Jeg må sjeldent vise leg og jeg blir litt satt ut når jeg blir spurt etter leg. Jeg har bankkort uten leg, så må rote fram førerkortet, mens de bak disken prøver å nappe bankkortet ut av hendene mine :P Det er det ikke så mye hjelp i. Siden jeg er 186cm over bakken, tror folk som regel jeg er eldre enn det jeg er. Jeg oppfører meg nok også litt eldre, da jeg stort sett henger sammen med folk som er eldre enn meg. Nå er jeg gammel nok til å komme inn på de fleste uteplasser, de få gangene jeg går ut. Det er utrolig kjipt og alltid være minst og den man skal prøve å "snike" inn, eller som evt. er grunnen til at vi må på en kjedelig 18-års plass uten skikkelig drikke osv.

Jeg gleda meg til å bli 18, jeg kunne endelig kjøpe egne drikkevarer og komme inn på utesteder i byen. Lykken var kortvarig da jeg ikke kunne få kjøpt skikkelig sprit, som var det jeg drakk på det tidspunktet. Det var heller ikke så mye 18-årsbarer å velge i. Gleden ble desto større da jeg ble 20 og kunne kjøpe min egen sprit og lovlig kunne være på alle utesteder ift. hva slags drikke de serverer. Bomtur igjen da jeg fant ut at de fleste har enten 18års aldersgrense eller 22 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

Sonen er litt unik der tror jeg, for veldig mange av brukerne som nå er over 25 har vært med i nærmere 10 år. Vi har en veldig stabil brukermasse her inne, på godt og vondt. Vi gamle travere er vrine å bli kvitt :lol: 

 

Jeg er som sagt 27 og skrev mitt første innlegg på sonen når jeg var 17 :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg gleda meg til å bli 18, jeg kunne endelig kjøpe egne drikkevarer og komme inn på utesteder i byen. Lykken var kortvarig da jeg ikke kunne få kjøpt skikkelig sprit, som var det jeg drakk på det tidspunktet. Det var heller ikke så mye 18-årsbarer å velge i. Gleden ble desto større da jeg ble 20 og kunne kjøpe min egen sprit og lovlig kunne være på alle utesteder ift. hva slags drikke de serverer. Bomtur igjen da jeg fant ut at de fleste har enten 18års aldersgrense eller 22 :P 

Jeg hadde helt glemt av hvor kjip den alderen var, hvor man "alltid" var for ung til det man egentlig ville. Når jeg var 18 bodde jeg attpåtil på et sted med bare 20+årsgrense på alle utestedene, utrolig frustrerende.

Et par steder har 25 årsgrense, just sayin ;) Etter det må man begynne å bekymre seg over øvre aldersgrense i stede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Tekopp skrev:

Jeg hadde helt glemt av hvor kjip den alderen var, hvor man "alltid" var for ung til det man egentlig ville. Når jeg var 18 bodde jeg attpåtil på et sted med bare 20+årsgrense på alle utestedene, utrolig frustrerende.

Et par steder har 25 årsgrense, just sayin ;) Etter det må man begynne å bekymre seg over øvre aldersgrense i stede...

Ja, det året jeg var 19 bodde vi i Bø og studerte der, og der hadde alle utesteder 20. uten om studentbaren(jeg glemmer ikke hvor teit det var å se bartenderen fylle en ferdigblandet boks med capt. morgan og cola i et glass og serverte!) det var ganske kjipt. Vi hadde dog dertil bedre hjemmefester da, hehe.

Nå har jeg vokst i fra meg store deler av rølpefestingen og liker igrunnen bedre små koselige hjemmefester enn å dra på byen(når jeg endelig er gammel nok til å ikke være pratybrems :D),

Jeg vet det er nattklubber med både 23, 24 og 25 års aldersgrense, men nå har vi såpass mye å velge i at der trenger vi ikke gå. Favorittstedet vi pleier å gå er 22. Jeg har kommet inn der noen ganger, hvis det var grei dørvakt og gjerne litt lite folk. Noen av de kjente vi og kom inn pga. det, andre ganger syntes de det var synd å sende 7 stk. vekk fordi en av oss var for unge(men over 20). Og så er det vel kanskje litt lettere for høye, tynne jenter å komme seg inn *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 59 og sannsynligvis sonens eldste. Det har vært et par personer innom som har vært eldre enn meg, men de har jeg ikke sett på en stund. Og hvis dere synes det er snålt å plutselig bli 30, så prøv 59! Jeg er faktisk 32 inni meg, og gjett hvordan det da føles å ha to barn som er eldre enn det! Jeg ser ofte folk som jeg tror er mye eldre enn meg, og så er de noen år yngre. 

Hundemiljøet er litt aldersløst, man går da gjerne tur eller er på kurs sammen noen som er 30 år yngre enn en selv uten at det føles rart. Og her på sonen tenker jeg i alle fall lite på alder. En gang kranglet jeg ganske heftig med en jente som viste seg å være elleve. :icon_redface: Jeg synes forøvrig det er flott å være 59, trives veldig godt med livet mitt. Dessuten skal jeg jo bli 100 så jeg skal leve i mange mange år ennå! :ahappy:

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvira skrev:

28. Føler meg slik: :P:P 

 

image.jpeg

Hahaha!! Hvorfor er det sånn?? :lol: Jeg er helt lik. Mens eldstesøstra mi har aldri vært sånn.

"Sanne, kan du fikse *et eller annet viktig i forbindelse med feks bryllupsarrangering*" 
Sanne tenker: What?! Jeg? Jeg er jo ikke voksen?!


Bare 29:icon_redface: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2015, 20.25.13, Elisabeth00 skrev:

Haha, samma her. Må aaaalltid vise ID. Og barnebillett på bussen til jeg var 20 :P Var ute med en på forumet her for en stund siden da jeg nesten hold på å bli fratatt bankkortet, for vakten var sikker på at det var fake "Du kan umulig være så gammel (26), dette kommer du ikke inn på" Løste seg da jeg viste førerkortet :lol: 

Og i fjor en gang hadde jeg stanset bilen i en bred gate, men var sånn parkering forbudt skilt der. Jeg skulle bare rett over veien å hente hundene og putte dem i bilen, og akkurat da kom det en politibil og kikket på bilen min. Jeg gikk bort til dem og sa det var vår bil, vi skulle bare laste inn noen hunder. Så sier de "Den er grei, men ta å flytt den til andre siden av veien først", så ser de lenge på meg og legger til "altså, en som har sertifikatet må gjøre det da selvsagt". De lo godt da jeg sa alder, og at jeg hadde hatt lappen i noen år nå... :P 

Jeg har opplevd AKKURAT det samme!!! På studentutested forrige semester trodde han ikke på at det var meg og fortalte meg om konsekvensene av falsk legg, så jeg måtte flekke fram alt jeg hadde av legitimasjon!!!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...