Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Jeg har drept ryggen min :no: Jeg skulle snu meg fra ryggen til sida i morgentimene i natt, og knaaas "sa" det i ryggen min (kom ingen lyd, men kjentes sånn ut), og nå er jeg helt låst i korsryggen, eller, rett over korsryggen, kanskje. Aldri vært plaget med ryggvondt i mitt liv, men i dag har jeg vært helt handikappa. Det verste er å sitte, men å gå, stå eller ligge helt flatt går greit. Og SELVSAGT var det lang fagdag i dag med foredrag hele dagen fremfor vanlig jobbing :hmm: Overlevde såvidt, men siste foredraget fikk jeg med meg lite av, da hadde jeg så vondt at jeg ble klam og varm og ikke klarte å konsentrere meg. Hadde fra før av planlagt svømming i dag da, så har svømt litt over en km, og det var ihvertfall godt når det sto på, håper det løsna opp litt.

Heldigvis skal jeg til legen i annet ærend i morgen, så kan høre litt om det her og med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Jeg ser et lys i tunnelen, og jeg tror det er deadlinetoget som kommer til å kjøre over meg igjen...

Men jeg har bestemt meg for ikke å stresse like mye som jeg gjorde før fotograferingen - da var jeg våken i 38 timer og jobbet kontinuerlig for å bli ferdig med maling, rydding og vasking. Og deretter fikk jeg det største sammenbruddet jeg har hatt på veldig, veldig lenge, fullstendig crash and burn.

Jeg skal forsøke å unngå den fella nå - jeg ser at jeg ikke blir ferdig med pakking til onsdag morgen, når det kommer digre biler og gode venner som hjelper meg med flyttelasset. Men da kan jeg gjøre ferdig senere, jeg har nesten to uker igjen før jeg skal gi fra meg nøkkelen.

Så nå skal jeg senke skuldrene, puste dypt, kjenne at dette er en holdning jeg er komfortabel med, få i meg mat, sette på ei klesvask (jeg behøver jo ikke å flytte med full skittentøyskurv, om det kan unngås), sette på oppvaskmaskin (flytter ikke med skitne kar heller), og angripe rom for rom for å se hva som mangler i håp om å få gjort noe mer enn ingenting.

Jeg har levert fem poser med klær i en container i dag, så det bør bli romslig i klesskapet i nyheimen :p

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Christine skrev:

Slik så ofte Vegas ut som unghund, @Mud :) Vises ikke så godt på bildet pga hvit bakgrunn, men ryggrad og de to kulene bakpå rumpa(hjernteppe) vistes godt og man kunne legge fingre mellom. Mye aktivitet og mat, men jeg fant ut at unghund var unghund :aww:  Fikk noen stygge kommentarer på at jeg sultet bikkja.

image.jpg1_zpseqylsdwh.jpg

Han var tynnere enn Toddy:P Men er ikke fuglehunder sånn da? :)

Mine gjetere har også vært veldig tynne som unghunder,  men de har hatt pels nok til at folk ikke har reagert før de har tatt på de . Toddy ser man tydelig ribbeina og hoftekulene på , og det reagerer tydeligvis enkelte på. Han spiser jo faktisk godt også ( mer enn anbefalt mengde) , men  han er bare fjortis rett og slett. 

Nico tror jeg faktisk er tynnere. 

Jeg har fått råd om å gi han markkur faktisk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg har drept ryggen min :no: Jeg skulle snu meg fra ryggen til sida i morgentimene i natt, og knaaas "sa" det i ryggen min (kom ingen lyd, men kjentes sånn ut), og nå er jeg helt låst i korsryggen, eller, rett over korsryggen, kanskje. Aldri vært plaget med ryggvondt i mitt liv, men i dag har jeg vært helt handikappa. Det verste er å sitte, men å gå, stå eller ligge helt flatt går greit. Og SELVSAGT var det lang fagdag i dag med foredrag hele dagen fremfor vanlig jobbing :hmm: Overlevde såvidt, men siste foredraget fikk jeg med meg lite av, da hadde jeg så vondt at jeg ble klam og varm og ikke klarte å konsentrere meg. Hadde fra før av planlagt svømming i dag da, så har svømt litt over en km, og det var ihvertfall godt når det sto på, håper det løsna opp litt.

Heldigvis skal jeg til legen i annet ærend i morgen, så kan høre litt om det her og med det samme.

Du vet, et hett triks for gammelt folk er å bruke silkelaken.. Det skal være lettere å snu seg da :lol::lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte granske han litt nøyere på bildene som ble tatt av han på huskytreffet i hundeparken og innså plutselig at hadde jeg ikke kjent han,  hadde jeg også muligens rygget litt hvis han her hadde kommet mot meg sånn :lol: 

Jeg SER det bare ikke i virkeligheten, han er en helt annen ( og litt skummel ) hund på bilder, i rl ser han bare smådum og dottete ut. Jeg lover! :lol: 

 

Kanskje det er hans alter ego som kommer  frem på bildene? :|:| 

FB_IMG_1446480819205-1.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Du vet, et hett triks for gammelt folk er å bruke silkelaken.. Det skal være lettere å snu seg da :lol::lol: 

Det er helt forferdelig å ligge i jo :lol: Og nei, dette er første gang i mitt snart 28-årige liv jeg i det hele tatt har ryggsmerter, så hysj på deg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Har savnet lage meg ordentlig mat. Tiden har liksom ikke strekt til med jobb og valpekull så endelig litt mer enn bare hurtigløsninger. Lørdagens og dagens middag :D

11952685_10156190300900072_6918721753939

12188157_10156196695665072_7842545963818

Jeg blir så imponert over at folk orker å lage sånn mat sånn til seg selv. Jeg hater virkelig å stå på kjøkkenet , og hadde jeg ikke hatt barn og mann hadde livet mitt bestått av brødskiver, pasta og fjorlands  bare fordi jeg er lat ...  Jeg snakker av erfaring,  det var det jeg levde på i tidsalderen før A :lol: 

Det er jo helt latterlig egentlig,  er det noen man bør diske opp litt til en gang i blant så er det en selv! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
30 minutter siden, Mud skrev:

Han var tynnere enn Toddy:P Men er ikke fuglehunder sånn da? :)

Mine gjetere har også vært veldig tynne som unghunder,  men de har hatt pels nok til at folk ikke har reagert før de har tatt på de . Toddy ser man tydelig ribbeina og hoftekulene på , og det reagerer tydeligvis enkelte på. Han spiser jo faktisk godt også ( mer enn anbefalt mengde) , men  han er bare fjortis rett og slett. 

Nico tror jeg faktisk er tynnere. 

Jeg har fått råd om å gi han markkur faktisk. 

 

Jepp :P Jeg tenker ihvertfall samme som deg. Man vil jo ikke ha en hund som er for tynn, men heller tynn og hengslete unghund enn en med for mange kg på kroppen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, Mud skrev:

Jeg blir så imponert over at folk orker å lage sånn mat sånn til seg selv. Jeg hater virkelig å stå på kjøkkenet , og hadde jeg ikke hatt barn og mann hadde livet mitt bestått av brødskiver, pasta og fjorlands  bare fordi jeg er lat ...  Jeg snakker av erfaring,  det var det jeg levde på i tidsalderen før A :lol: 

Det er jo helt latterlig egentlig,  er det noen man bør diske opp litt til en gang i blant så er det en selv! 

Akkurat sånn er det for meg også. Er det kun meg selv jeg skal lage mat til så blir det enten noe halvbra fra varmmatdisken på butikken eller så hender det faktisk at jeg glemmer å spise annet enn chips, knekkebrød, eller en gulrot :icon_redface: Det er jo bare meg liksom. Ikke noe poeng i å gjøre noe stort nummer ut av det! 

Men jeg må snart skaffe mer hundemat. Og så prøver jeg å bli klok på hvor mye V&H som går til en valp på snart 30 kg. De sier 4% av kroppsvekt. I følge min kalkulator blir det 1,2 kg (sa hun og stålsatte seg for hysterisk latter fra resten av Sonen ;) ), men det er da vel ekstremt mye? 
De voksne Beauceronene jeg vet at spiser V&H til vanlig får 500-800 gr pr dag. Og Norwegian Polar sier ca 500 gr til 30 kg valp. 

Jeg får skylde på at jeg ikke har vært i stoform i uka som har gått og at hodet henger litt etter, for dette var helt umulig å forstå seg på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

32 minutter siden, Mud skrev:

Han var tynnere enn Toddy:P Men er ikke fuglehunder sånn da? :)

Mine gjetere har også vært veldig tynne som unghunder,  men de har hatt pels nok til at folk ikke har reagert før de har tatt på de . Toddy ser man tydelig ribbeina og hoftekulene på , og det reagerer tydeligvis enkelte på. Han spiser jo faktisk godt også (mer enn anbefalt mengde) , men  han er bare fjortis rett og slett. 

Får han så mye mat han vil ha? For om han spiser godt og ikke er matvegrer så er det jo ingen grunn til at han skal gå rundt og være radmager - da er det jo bare å gi ham enda litt mer mat liksom... :) 

9 minutter siden, JeanetteH skrev:

Har savnet lage meg ordentlig mat. Tiden har liksom ikke strekt til med jobb og valpekull så endelig litt mer enn bare hurtigløsninger. Lørdagens og dagens middag :D

11952685_10156190300900072_6918721753939

12188157_10156196695665072_7842545963818

Når var det du skulle invitere på middag sa du??? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Christine skrev:

Jepp :P Jeg tenker ihvertfall samme som deg. Man vil jo ikke ha en hund som er for tynn, men heller tynn og hengslete unghund enn en med for mange kg på kroppen :) 

Det er jo bare å svinse innom en hvilken som helst ungdomsskole og se på gutta der, så ser man samme tendensene vil jeg tro. Hengslete,  beinete og litt manglende masse :lol: 

Helt naturlig.  

 

Edit: @Siri han får det han spiser opp om Nico er i nærheten,  er ikke hun der tømmer han sjeldent matskåla helt. Jeg mistenker at han egentlig spiser nesten litt mer enn han orker, fordi han er redd Nico skal ta resten. Og vice versa. 

De er jo to unghunder som leker veldig mye sammen + mosjoneres  en del fysisk.  Forbrenningen blir vel deretter tror jeg .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mud skrev:

Jeg blir så imponert over at folk orker å lage sånn mat sånn til seg selv. Jeg hater virkelig å stå på kjøkkenet , og hadde jeg ikke hatt barn og mann hadde livet mitt bestått av brødskiver, pasta og fjorlands  bare fordi jeg er lat ...  Jeg snakker av erfaring,  det var det jeg levde på i tidsalderen før A :lol: 

Det er jo helt latterlig egentlig,  er det noen man bør diske opp litt til en gang i blant så er det en selv! 

 

1 minutt siden, Siri skrev:

 

Når var det du skulle invitere på middag sa du??? :lol: 

:lol: Jeg koser meg med å lage mat til meg selv jeg. Men er elendig på å lage mat til andre :icon_redface: 

Jeg har liksom fått for meg at jeg har litt spesielle smaksløker og at antageligvis så liker ingen andre maten min.... Selv om jeg syns selv at til MEG så lager jeg særdeles god mat (jupp, skammes ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Mud skrev:

Han var tynnere enn Toddy:P Men er ikke fuglehunder sånn da? :)

Mine gjetere har også vært veldig tynne som unghunder,  men de har hatt pels nok til at folk ikke har reagert før de har tatt på de . Toddy ser man tydelig ribbeina og hoftekulene på , og det reagerer tydeligvis enkelte på. Han spiser jo faktisk godt også ( mer enn anbefalt mengde) , men  han er bare fjortis rett og slett. 

Nico tror jeg faktisk er tynnere. 

Jeg har fått råd om å gi han markkur faktisk. 

 

Neineinei, de skal ikke ha noe mindre fett på kroppen enn andre hunder de :)

Kan illustrere med bilde, selv om det er vanskelig å kjenne på de via bilder :P De skal ha innsvingt midje, opptrekt buk og kjenne ribbein, men ikke se de :) 

Link til et bilde jeg ikke fikk lov av forumet til å legge inn https://flic.kr/p/r9TQxi

 

10974700_10155183492325591_1371327494919036463_o.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 minutter siden, Mud skrev:

Det er jo bare å svinse innom en hvilken som helst ungdomsskole og se på gutta der, så ser man samme tendensene vil jeg tro. Hengslete,  beinete og litt manglende masse :lol: 

Helt naturlig.  

Haha, sant! 

@Frida og fuglehundene Helt enig ang voksen hund, men min erfaring med ungjyplinger er at de gjerne er litt magre på minussiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frida og fuglehundene skrev:

@Christine At ungdyr er tynne er helt normalt, var som en kommentar til at rasen ikke skal være tynnere enn andre raser :)

Jeg synes nesten alle settere jeg har møtt har hatt synlige ribbein jeg? :| 

Men jeg aner ikke så mye om rasene :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mud skrev:

Jeg synes nesten alle settere jeg har møtt har hatt synlige ribbein jeg? :| 

Men jeg aner ikke så mye om rasene :P 

 

Da er de enten dårlige til å spise, får for lite mat eller har veldig høy forbrenning :P Det har vært et problem med småspiste hunder, men det prøver de å få vekk, det er en smule ugunstig på jakt :P Jeg kjenner ribbeina lett på mine, og de synes nok under enkelte bevegelser, men de stikker ikke ut så du kan telle alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg sendt inn jobbsøknad nummer snørrogførti. Den som gir seg er en dritt! :aww: Det er heldigvis litt lettere å være jobbsøker når jeg har litt inntekt i alle fall, selv om jeg ikke trives så godt med arbeidsoppgavene (vikarierer enda jah). Men må innrømme jeg er drittlei av å skrive jobbsøknader. Mildt sagt.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud Husky tispen jeg hadde slet også veldig med vekten når hun var unghund. Tror det har bedret seg nå (hun blir 3 i mai). Uansett hvilket for, hvor mye mat og hvor mye mosjon hun fikk så var det køl umulig å få henne opp i vekt. Den hunden kunne spise til hun trillet. Tror ikke det er veldig uvanlig å slite med vekten på husky unghunder. 

Prøvde å finne et bilde av frøkna, men fant ingen som viste godt hvor tynn hun egentlig var.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Aslan skrev:

Det er helt forferdelig å ligge i jo :lol: Og nei, dette er første gang i mitt snart 28-årige liv jeg i det hele tatt har ryggsmerter, så hysj på deg :lol: 

Åh, jeg er så absolutt ikke ferdig :lol:

47 minutter siden, Stine skrev:

Tydeligvis ikke, for jeg finner ingen :P

Nei, altså.. Det er vel kanskje ikke det mest spennende temaet å skrive om ? Du har ei bok som heter "svigermor på kjøpet" da ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å lage mat til meg selv men elsker å lage mat generelt. De ukene gubben jobber ettermiddag er det sjelden jeg gidder å lage middag i det hele tatt, eller jeg gjør som i dag og bare steker en kyllingfilet som blir spist med noen salatblader og tomater. Eller en kyllingkjøttdeig klemt flat i panna og delt på fire, da har jeg middag i to dager. Merkelig, når jeg egentlig er veldig glad i og ganske god til å lage mat og bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg ser et lys i tunnelen, og jeg tror det er deadlinetoget som kommer til å kjøre over meg igjen...

Men jeg har bestemt meg for ikke å stresse like mye som jeg gjorde før fotograferingen - da var jeg våken i 38 timer og jobbet kontinuerlig for å bli ferdig med maling, rydding og vasking. Og deretter fikk jeg det største sammenbruddet jeg har hatt på veldig, veldig lenge, fullstendig crash and burn.

Jeg skal forsøke å unngå den fella nå - jeg ser at jeg ikke blir ferdig med pakking til onsdag morgen, når det kommer digre biler og gode venner som hjelper meg med flyttelasset. Men da kan jeg gjøre ferdig senere, jeg har nesten to uker igjen før jeg skal gi fra meg nøkkelen.

Så nå skal jeg senke skuldrene, puste dypt, kjenne at dette er en holdning jeg er komfortabel med, få i meg mat, sette på ei klesvask (jeg behøver jo ikke å flytte med full skittentøyskurv, om det kan unngås), sette på oppvaskmaskin (flytter ikke med skitne kar heller), og angripe rom for rom for å se hva som mangler i håp om å få gjort noe mer enn ingenting.

Jeg har levert fem poser med klær i en container i dag, så det bør bli romslig i klesskapet i nyheimen :P

Å gleder du deg ikke veldig til å sove i senga di i nytt hus den første natta, spise frokost på ditt nye kjøkken den første morgenen og tisse på det nye doet ditt for første gang? :banana:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: Jeg koser meg med å lage mat til meg selv jeg. Men er elendig på å lage mat til andre :icon_redface: 

Jeg har liksom fått for meg at jeg har litt spesielle smaksløker og at antageligvis så liker ingen andre maten min.... Selv om jeg syns selv at til MEG så lager jeg særdeles god mat (jupp, skammes ikke).

Det er egentlig akkurat sånn jeg er også :lol:. Jeg synes det er morsomt å lage mat til meg selv, men når jeg skal lage til andre får jeg liksom litt prestasjonsangst, for da MÅ det jo liksom smake godt. Lager jeg til meg selv, så gjør det jo ikke noe om det blir mislykket heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...