Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, mokken skrev:

Nå er ikke jeg noe ekspert, men jeg ville gjerne hatt noen prosent bak ingrediensene. Greit å vite om det er 12 el 28% kyllimgmel feks. :)

Enig. Ofte på slike varedeklarasjoner skal jo det produktet inneholder mest av stå først...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Meg: står det noe om Farmen eller kan jeg gå inn på vg? 

Rørlegger'n:  "Ja eller det står bare Xx om farmen exiten - en stor lettelse" 

:vegg::vegg:

 

(Xx i stedet for navn, tilfelle andre enn meg ikke ser det direkte..) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Samme med Toddy. Han er en enkel og ukomplisert hund på alle andre måter. Snill som dagen er lang og myk i gemytt.  

Men herregud , for en utbryterkonge!  

Jeg har ingen tro på at det gir seg, det er så himla lett for han :aww: 

Det har ikke jeg heller :lol:

 

Endelig snakker sonen om noe spisbart som jeg overhodet ikke har lyst på. Jeg kommer nok aldri til å sette tenna i noe sushi frivillig (selv om man aldri skal si aldri). Rå fisk høres så absolutt ikke godt ut! Jeg er ikke engang spesielt glad i stekt/grillet/bakt/kokt etc fisk og sjømat. Gi meg et terrestrisk dyr i stedet, helst fra mammalia !

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ozzy skrev:

Meg: står det noe om Farmen eller kan jeg gå inn på vg? 

Rørlegger'n:  "Ja eller det står bare Xx om farmen exiten - en stor lettelse" 

:vegg::vegg:

 

(Xx i stedet for navn, tilfelle andre enn meg ikke ser det direkte..) 

Blir så irritert når man ikke kan gå inn på noen nettaviser fordi ALLE har skrevt hvem som går ut og hva som skjer omtrent før episoden er ferdig :mad:  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Snoffe skrev:

Den typen din burde hatt seg et lite spark i ræven :aww:  

Vurderes. Men vi fant ut at vi måtte se filmen om grinchen i jula i det minste. Så noe godt har vi i det minste fått ut av hele greia :P 

23 minutter siden, Snøfrost skrev:

Det har ikke jeg heller :lol:

 

Endelig snakker sonen om noe spisbart som jeg overhodet ikke har lyst på. Jeg kommer nok aldri til å sette tenna i noe sushi frivillig (selv om man aldri skal si aldri). Rå fisk høres så absolutt ikke godt ut! Jeg er ikke engang spesielt glad i stekt/grillet/bakt/kokt etc fisk og sjømat. Gi meg et terrestrisk dyr i stedet, helst fra mammalia !

Trenger ikke være fisk i sushi. For sushi betyr egentlig bare at risen er behandla på en spesiell måte med riseddik. Mine favorittsushibiter er med avocado og fritert tofu. Skikkelig snadder. Smaker av sjømat pga tangen man gjerne bruker for å holde rullene sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, maysofie skrev:

2stk ferdigturet og nydusjede stirrekålliser i sofaen, den nyankommede i hus sitter som klister i siden min, klager ikke :wub:

Nyankommede i hus, som i at du har kjøpt deg ny? Eller bare på besøk? Jeg krever mer info enn video på snap :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Annik skrev:

Nyankommede i hus, som i at du har kjøpt deg ny? Eller bare på besøk? Jeg krever mer info enn video på snap :D 

Fine lille Lyn! Truer med å ikke gi henne tilbake, hun er helt fantastisk herlig (sier jeg etter 6t i hus) :wub:

image.thumb.jpeg.7ffe82ff8d9afb1d04dc207

Bilde tatt og lånt av Papillon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt masse julegaver og spart veldig mye penger takket være smartphoto og 60% avslag:D

Hvert eneste år sier jeg til meg selv at "neste år, da skal jeg ordne bilder i utskriftsformat fortløpende", og hvert eneste år ender det med at jeg bruker en uke på å sortere og redigere bilder til årets kalender og utskrifter. Og jeg klager over at Ganzie aldri lærer?:poke: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Annik skrev:

Snokte litt på facebook, og hun ser bare snill og koselig ut! :wub: 

Hun er så sosial og trivelig, bare du på henne så tigger hun kos! Har ligget i sofaen på fanget i to timer, innimellom titter hun opp med det yndige blikket for å få kos. Skulle hilse på alle som gikk forbi oss på plattformen. Vi fikk jo ildprøven deluxe, rett fra gården til tre runder kollektivtrafikk, Keo la seg, Lyn la seg, jeg kjedet meg :lol:

Noen fordeler med å være gjeterhund da, hun er så lydhør at jeg blir helt sattut, orker ikke styre med bånd osv. Ikke for det, hun går som en engel i bånd. Det er en fryd i forhold til gulingen! Hun følger Keo overalt, men samtidig veldig selvstendig og nysgjerrig.

Nei, er ikke lettere betatt, ikke overhode :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, maysofie skrev:

Hun er så sosial og trivelig, bare du på henne så tigger hun kos! Har ligget i sofaen på fanget i to timer, innimellom titter hun opp med det yndige blikket for å få kos. Skulle hilse på alle som gikk forbi oss på plattformen. Vi fikk jo ildprøven deluxe, rett fra gården til tre runder kollektivtrafikk, Keo la seg, Lyn la seg, jeg kjedet meg :lol:

Noen fordeler med å være gjeterhund da, hun er så lydhør at jeg blir helt sattut, orker ikke styre med bånd osv. Ikke for det, hun går som en engel i bånd. Det er en fryd i forhold til gulingen! Hun følger Keo overalt, men samtidig veldig selvstendig og nysgjerrig.

Nei, er ikke lettere betatt, ikke overhode :wub:

Det er omtrent slik jeg håper at Nico blir, når han bare blir litt eldre :lol: 

Nico tigger ikke kos av folk som ser på han. Han overfaller de av ren lykke, type "Tenk at DU ser på MEG?! Du må jo elske meg?! Jeg elsker deg også!". Det være om vi er hjemme, i sentrum, innom dyrebutikken, på bussen eller hvor som helst, egentlig. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag:)

 

Har fremdeles lyst på dampvasker, ikke lyst på sushi,men potetbåter, tror ikke Black Friday gjør noe særlig for økonomien eller miljøet- uansett kommer det trolig snart til å bryte ut en ****** tredje verdenskrig.... da er det ingen som bryr seg.

Mandag morgen, sur, gretten og bitter kjerring- checked!!!! Dessuten er det glatt ute!!!!!

 

Ha en fin dag alle sonefolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Debbie skrev:

God mandag:)

 

Har fremdeles lyst på dampvasker, ikke lyst på sushi,men potetbåter, tror ikke Black Friday gjør noe særlig for økonomien eller miljøet- uansett kommer det trolig snart til å bryte ut en ****** tredje verdenskrig.... da er det ingen som bryr seg.

Mandag morgen, sur, gretten og bitter kjerring- checked!!!! Dessuten er det glatt ute!!!!!

 

Ha en fin dag alle sonefolk!

Morn! Stemmer for dampvasker *fnis*  

Neste uke! Da skal min få kjørt seg. Fire dager igjen, så er jeg ferdig med eksamensstyr, men 70årsdag til svigermor på lørdag, Bonden spiller konsert på fredagskveld, og jeg regner med jeg er ganske utslitt den dagen, så jeg håper virkelig ingen andre enn lillemor har tenkt å regne med meg før tidligst kl 15. på lørdag. :aww: 

Fikk et sånt "du vet du er bondekjærring når.." øyeblikk da bonden gav meg en lapp og ba meg ringe inseminør. :aww: Jaok. Lese litt til klokka blir mye nok til å ringe og så se om hundene vil sove et par timer med meg kanskje. Hmm ja. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig på bussen! Jeg pleier å kjøre til terminalen og parkere, i hvert fall de dagene jeg trenger litt ekstra fleksibilitet, som i dag. Vanligvis en tur som tar 3-4 minutter og så er køen mens jeg sitter på bussen og slapper av. I dag tok turen over 20!!! minutter men til gjengjeld er der ikke kø resten av veien da, forstå der den som kan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg lei av hodet mitt. Har hatt øm og vondt hode siden lørdagskvelden og det vil ikke gi seg. Nakken og skuldrene er også stive og ømme, så jeg tror det er der det sitter. Har bedt bedriftshelsetjenesten komme for å se på arbeidsstillingen min, for den kan umulig være bra slik det føles nå. 

Dessuten vet jeg at øresus ofte kan komme/forverres av slike ting, så her må noe gjøres, nuh! Jeg vil ikke ha det verre! *banke i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KristinR skrev: Sushi har jeg brukt sikkert 10 år på å lære meg å like [emoji33]

Personlig liker jeg ikke så godt de bitene med kveite eller tunfisk. De med laks er ok, og så pleier disse maki å være gode. 

Den minste porsjonen der blir du ikke mett av så da må du bestille noe utenom ja. Men kan jo være greit siden det er første gang?

Jeg spytta ut sushien første gang jeg spise ha ha. Det var noe med konsistensen av den rå fisken. 

Dypp bitene i soyasaus og pitelitt sånn grønn sterk pepperotgreie. Tygg, svelg, drikk og prøv på nytt ;)

Ja, jeg regner med at seks biter ikke er middag, men at det var en sjanse til å få smakt og testet et lite utvalg, kanskje? Jeg føler det er noe jeg bør ha prøvd her i livet. Spørsmålet er bare hvor og når, jeg ble advart en gang om at sushi ikke er sushi, og at en skal velge plassen med omhu...

2 timer siden, Aussieglis skrev: Tips: Kjøp sushi med chilimajones på! De som gjerne har biter av grønt og forskjellig inni seg. De er snadder :) 

Men majones er puke...

2 timer siden, Lillekrapyl skrev: Jeg hadde gått for noe herfra: http://www.saigonms.no/futo-maki/

F.eks nr 30, eller 26. 

Hva vil futo maki si, er det kryddertypen? 

Futo maki er typen sushi.

Futomaki (太巻) er en tykk versjon av makisushi, og har tradisjonelt sett flere ingredienser i midten av rullen i tillegg til ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gaah:

Vi har huslån med realkausjon i mine foreldres bolig. De har nå kjøpt ny bolig og skal selge sin gamle, eller, dvs, plutselig ble den solgt. For noen uker siden ringte jeg banken og sa det, og han bare "jada, ordner seg", vi mangler uansett bare noen få avdrag før vi kan ta lånet selv, så det var ikke noe stress så han. Han tar det med mine foreldres bank, også er det raskt gjort.

Så har nå gått utifra at ting har ordna seg. I dag ringte han da, og som om vi aldri hadde snakka sammen før "ja, dere har jo lån hos oss med kausjon der og der, nå får vi melding om at dette skal selges" blablabla, ja, svarte jeg, jeg ringte jo om dette for en stund siden, og da fikk vi blant annet oppgitt at det og det gjensto, men at det skulle ordnes bankene i mellom. "Jo, nåå kjenner jeg igjen nummeret ditt ja, ja, nå husker jeg vi har snakket sammen før om akkurat dette, jaa, nei, kunne du sendt meg ny adresse?". Enda han sist sa at han ikke trengte noe mer info :gaah: 

GAHD. Det er jo ikke det at det ikke ordner seg, men jeg ble litt irritert nå kjenner jeg :lol: Surrebankmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...