Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

46 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Så er jeg altså ikke helt alene om å lure litt på hva som er det store poenget med sushi? Det jeg liker best når det serveres sushi er innbakte scampi. Men det er ikke sushi, ikke nødvendigvis i alle fall. Innbakte scampi kan man spise helt uten å være på sushirestaurant. :aww:

Vi er flere :aww:.... Men innbakte reker - DET er godt, det :D

Har jeg plukket to mus ut av feller på loftet... og ladet dem på nytt (fellene altså - ikke musene :aww:). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

24 minutter siden, Aslan skrev:

Agh, jeg sliter så innmari med hva jeg/vi skal ønske oss til jul! Det eneste jeg egentlig trenger er ting som er så dyre at jeg ikke kan ønske meg det, så egentlig har jeg bare lyst til å ønske meg penger og gavekort :teehe: Ah, får se hva det blir til.

Vi ønsker oss kjøkkenutstyr og dampvasker.. Gubben er nesten overbevist :lol: han tror dog ikke dampvaskeren blir brukt (det tror ikke jeg heller, ikke ofte.. Men orker ikke å skrubbe kjøkkenet for hånd i år :P ) :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Vi ønsker oss kjøkkenutstyr og dampvasker.. Gubben er nesten overbevist :lol: han tror dog ikke dampvaskeren blir brukt (det tror ikke jeg heller, ikke ofte.. Men orker ikke å skrubbe kjøkkenet for hånd i år :P ) :P 

Tingen er jo at vi egentlig har alt vi trenger unntatt stavmikser (den tok nettopp kvelden), vi trenger ikke 5-6 stavmiksere :lol: Har vært veldig flinke til å ønske oss lure ting i mange mange år, og nå er det liksom, tja, tomt på lista. Eneste som sto igjen fra i fjor var nye langrennski fra i fjor, og det blir utsatt fordi jeg ble gravid :teehe: Agh. Men begynner å få et par ting til også nå da, så begynner å hjelpe på. Vi må jo liksom "spre" ønskene våre litt, sender vi samme lista til alle får vi garantert to eller tre av noen ting :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Aslan skrev:

Tingen er jo at vi egentlig har alt vi trenger unntatt stavmikser (den tok nettopp kvelden), vi trenger ikke 5-6 stavmiksere :lol: Har vært veldig flinke til å ønske oss lure ting i mange mange år, og nå er det liksom, tja, tomt på lista. Eneste som sto igjen fra i fjor var nye langrennski fra i fjor, og det blir utsatt fordi jeg ble gravid :teehe: Agh. Men begynner å få et par ting til også nå da, så begynner å hjelpe på. Vi må jo liksom "spre" ønskene våre litt, sender vi samme lista til alle får vi garantert to eller tre av noen ting :lol: 

Jeg er også gjennomtenkt på hva jeg ønsker meg til hvem :lol: men jeg trenger bestandig så mye litt overalt, så det er null stress å finne noe å ønske seg :P 

nå kom jeg på en ny ting jeg har utsatt å kjøpt; sengeklær.. Det ekke dumt.. Da slipper jeg å kjøpe det selv liksom :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg er også gjennomtenkt på hva jeg ønsker meg til hvem :lol: men jeg trenger bestandig så mye litt overalt, så det er null stress å finne noe å ønske seg :P 

nå kom jeg på en ny ting jeg har utsatt å kjøpt; sengeklær.. Det ekke dumt.. Da slipper jeg å kjøpe det selv liksom :aww: 

Ønska oss, og fikk, i fjor :P 
Ja, guri. Foreldre må få veldig spesifikt, spesielt på interiørting. Mens broren min "stoler" vi mer på og kan gi mer sånn "fin sånn og sånn" :lol: Også bor svigers på øy med litt dårligere butikkutvalg, så det må vi tenke på, mens mine foreldre og bror har tilgang på Oslo og Trondheim-butikker. Hardt ass :lol: Godt alt er verdt det fordi jula er så sykt koselig :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har så lyst på noe dessertaktig. Har epler, egg og alle sånne vanlige matvarer. Ikke fløte eller is. Hva kan jeg lage?

Mmmmm! :ahappy: http://godbit.blogspot.no/2015/11/hasselback-epler.html?m=1

 

Edit. Å f***, leste med fløte eller is, istedenfor ikke. Sorry, my bad :no:

 

 

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi med marinert og fritert tofu :heart: (må kanskje spise det om jeg kommer meg til oslo i jula).

Fikk grinch bilde av typen på facebook, han typen som mener at julegaver skal koste mest mulig, jeg er litt oppgitt fortsatt. Så nå har jeg ny avatar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Enig, men ikke med henne. Hun har så spiss og endimensjonal stemme. Gi meg Mahalia Jackson!

*Løpe og gjemme seg før alle bergensere dreper meg*

Å, jeg er ikke den eneste ene som synes hun har sånn spiss stemme altså???? Jeg hørte henne synge en eller annen sang som jo egentlig er veldig fin - var det forrige helg? Og jeg gremtes da jeg satt og hørte på, for det VAR ikke pent med hennes stemme :aww:

20 minutter siden, Line skrev:

Ja, men dette er den beste versjonen:

 

Jeg tror muuuuligens jeg er enig :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Line skrev:

Ja, men dette er den beste versjonen:

 

 

Helt enig, O Helga natt er definitivt finest når det er mannfolk som synger! :D

Spist masse mat og dessert + julekaker som svigermor hadde med og sjokoladekjeks, nå sitter vi å ser på Bridget Jones, skikkelig julestemning nå ja :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pløyd gjennom 280 sider sakspapirer til møtet i morgen kveld. Hoppe i seng snart tror jeg. Lesedag for elever i morgen, under min kyndige ledelse. Etterpå skal kollegene på skoleutviklingskurs. Jeg skal hjem, har nemlig fått innvilget "fleksibel tilstedeværelsesplikt" sånn at jeg får gå hjem tidlig når det er kommunestyremøte. Det er hundene veldig glade for, mor har tid til å gå en brukbar tur og være hjemme en stund før hun må dra igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest femti sider mer enn planen for i dag. Så det må jo være greit å gi seg da? :D  Kjenner jeg gleder meg så absurd til å bli ferdig med eksamen at jeg rekker ikke grue meg sånn voldsomt, men er jo spent på hvordan det går da, for bøkene er virkelig ikke lagt opp til sjølstudie.

Hundene hinter litt forsiktig at de ikke har fått mat enda. Jeg hinter, ikke fullt så forsiktig, at det gir jeg blaffen i. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null peiling på innhold i et godt hundefor, er det noen som kan si noe om dette? Får 15kg for 245 kroner.

"Hei,

Vi har mange forskjellige høy energi fôr og denne typen har blitt oppgradert fra fabrikken og derfor selger vi den ut rimelig da vi venter inn ny type til uken som kommer..

Jeg skal over til Bergen til uka og kan evt ta med noen sekker over hvis du ønsker.

Vedlagt er ingred listen:

V.I.P. dogfood

30% protein / 20 % fett

KYLLING

Super Premium fullfor for aktive hunder.

Ingredienser.

Kyllingmel, Mais, Svinefett, Bygg, Betefiber, Linfrø, Ris, Johannesbrød, Lecitin,

Ølgjær, L-karnitin, Taurin.

Tilsettninger.

Kobber, Sink, Jern, Mangan, Jod, Vit A, Vit D3, Vit E, Vit C.

Analyse:

Protein 30%, Fett 20%, Fiber 2,5%, Aske 6,2%, Kalsium 1,5%, Fosfor 1,2%,

Vit A 25500IE/kg, Vit D3 2000IE/kg, Vit E 165IE/kg, Vit C 77mg/kg"

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KristinR skrev:

Sushi har jeg brukt sikkert 10 år på å lære meg å like :o
Personlig liker jeg ikke så godt de bitene med kveite eller tunfisk. De med laks er ok, og så pleier disse maki å være gode. 
Den minste porsjonen der blir du ikke mett av så da må du bestille noe utenom ja. Men kan jo være greit siden det er første gang?
Jeg spytta ut sushien første gang jeg spise ha ha. Det var noe med konsistensen av den rå fisken. 

Dypp bitene i soyasaus og pitelitt sånn grønn sterk pepperotgreie. Tygg, svelg, drikk og prøv på nytt ;)

Ja, jeg regner med at seks biter ikke er middag, men at det var en sjanse til å få smakt og testet et lite utvalg, kanskje? Jeg føler det er noe jeg bør ha prøvd her i livet. Spørsmålet er bare hvor og når, jeg ble advart en gang om at sushi ikke er sushi, og at en skal velge plassen med omhu...

2 timer siden, Aussieglis skrev:

Tips: Kjøp sushi med chilimajones på! De som gjerne har biter av grønt og forskjellig inni seg. De er snadder :) 

Men majones er puke...

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg hadde gått for noe herfra: http://www.saigonms.no/futo-maki/

F.eks nr 30, eller 26. 

Hva vil futo maki si, er det kryddertypen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ane skrev:

Jeg har null peiling på innhold i et godt hundefor, er det noen som kan si noe om dette? Får 15kg for 245 kroner.

 

"Hei,

 

Vi har mange forskjellige høy energi fôr og denne typen har blitt oppgradert fra fabrikken og derfor selger vi den ut rimelig da vi venter inn ny type til uken som kommer..

 

Jeg skal over til Bergen til uka og kan evt ta med noen sekker over hvis du ønsker.

Vedlagt er ingred listen:

V.I.P. dogfood

30% protein / 20 % fett

KYLLING

Super Premium fullfor for aktive hunder.

 

Ingredienser.

Kyllingmel, Mais, Svinefett, Bygg, Betefiber, Linfrø, Ris, Johannesbrød, Lecitin,

Ølgjær, L-karnitin, Taurin.

Tilsettninger.

Kobber, Sink, Jern, Mangan, Jod, Vit A, Vit D3, Vit E, Vit C.

Analyse:

Protein 30%, Fett 20%, Fiber 2,5%, Aske 6,2%, Kalsium 1,5%, Fosfor 1,2%,

Vit A 25500IE/kg, Vit D3 2000IE/kg, Vit E 165IE/kg, Vit C 77mg/kg"

 

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Nå er ikke jeg noe ekspert, men jeg ville gjerne hatt noen prosent bak ingrediensene. Greit å vite om det er 12 el 28% kyllimgmel feks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SFX skrev:

Ja, jeg regner med at seks biter ikke er middag, men at det var en sjanse til å få smakt og testet et lite utvalg, kanskje? Jeg føler det er noe jeg bør ha prøvd her i livet. Spørsmålet er bare hvor og når, jeg ble advart en gang om at sushi ikke er sushi, og at en skal velge plassen med omhu...

Men majones er puke...

Hva vil futo maki si, er det kryddertypen? 

Futomaki har rispapir utapå og uramaki har risen utapå. :P Kort forklart. Futomaki er vel gjerne litt større/tjukkere ruller har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco til middag, etterfulgt av is med nonstop, peanøtter og sjokoladesaus for så å toppe det hele med kransekake hos søstra mi til kvelds! Er kvalm nå.. så kvalm at jeg måtte spise litt mer nonstop og litt potetgull.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som skal fra Trondheim til østlandet 19-20 desember, med plass til meg, hund og bagasje? Vi har evt et flybur i large hvis det trengs i bilen :) 

Evt noen som skal andre veien 2-3 januar? Da har jeg ikke flyburet, med mindre jeg finner billig flybillett ned og flyr ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tekopp skrev:

Sushi med marinert og fritert tofu :heart: (må kanskje spise det om jeg kommer meg til oslo i jula).

Fikk grinch bilde av typen på facebook, han typen som mener at julegaver skal koste mest mulig, jeg er litt oppgitt fortsatt. Så nå har jeg ny avatar :P 

Den typen din burde hatt seg et lite spark i ræven :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...