Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november

Recommended Posts

17 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Gruer meg skikkelig til Pennys operasjon i morgen jeg, litt kvalm faktisk :hmm: Vet ikke en gang om hun skal kastreres eller om kun eggstokker skal fjernes, men veterinær skal ringe meg i løpet av dagen, så blir jeg forhåpentligvis litt klokere... Og det er jo rutineoperasjon egnetlig... Bare hater tanken på at hun skal skjæres i og ha vondt etterpå :no:

:hug: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei gi seg med lesing for nå. Må rydde litt hus og ordne middag til mann og barn. Lufte hunder i snøværet også kanskje, selv om ingen av dem akkurat hinter om noe ønske om å få gå ut. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå sludder det - drittvær altså :getlost:  I morra meldt 9 grader. Håper det slår til og at det holder seg sånn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funderer på hvilke fag jeg skal ta det siste året, istedenfor å lese til eksamen. Kanskje bestå eksamen så det blir noe sisteår??  Men ihvertfall må vel konstruksjonsteknikk, veg og betong være noe vegvesenet kan sette pris på :D 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
15 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Her ser dere forresten et eksempel på politikerhumor fra lunsjen i dag, vi satt og spiste:

Politiker 1: Det var godt!

Politiker 2: .... sa brura.

Politiker 3: Jeg vil ha litt mer jeg.

Politiker 2: ... sa brura.

Ordføreren (til politiker 2): Nei nå holder det!

Politiker 2: .... sa brura.

:lol::lol:

... hadde dere bestilt fra Sabrura? :D

3 minutter siden, Line skrev:

Nå sludder det - drittvær altså :getlost:  I morra meldt 9 grader. Håper det slår til og at det holder seg sånn!

Lykkelige 3-åringen min som eeendelig får gå på ski og lage snømann kommer til å bli veldig ulykkelig om det ikke skal bli skikkelig snø-vinter :(

... snør det utfor vinduet her. Kjekt å bo i høyden :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, Cloudberry skrev:

Lykkelige 3-åringen min som eeendelig får gå på ski og lage snømann kommer til å bli veldig ulykkelig om det ikke skal bli skikkelig snø-vinter :(

Er på Sverresborg, her sludder det :P Dvs da regner det nok hjemme, heldigvis :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
30 minutter siden, Cloudberry skrev:

Jeg savner så innmari ordentlig vinter, jeg vil også gå på ski og ha det kaldt og hvitt og fint ute *lengte*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig vinter her nå, snør masse. Men meldt mildvær i morgen, så det kan jo bli interessant :o 

NAVdamen ringte, de har forlenget aap'en min med 10! mnd! Det kom fra damen som hater lengre vedtak enn 3mnds. :lol: Mektig imponert her :D

• Like 12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Snoffe skrev:

:hug: 

Takk :) Blir bedre for henne på lang sikt da, skal prøve å heller tenke på det i dag (og i morgen under operasjonen). Hun er så mammadalt (og jeg Penny-dalt :lol:), så derfor det stikker ekstra i hjerteroten. <3 Men hunder tar jo heldigvis det meste på strak labb, så forhåpentligvis blir hun seg selv igjen raskt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Takk :) Blir bedre for henne på lang sikt da, skal prøve å heller tenke på det i dag (og i morgen under operasjonen). Hun er så mammadalt (og jeg Penny-dalt :lol:), så derfor stikke det stikker ekstra i hjerteroten. <3 Men hunder tar jo heldigvis det meste på strak labb, så forhåpentligvis blir hun seg selv igjen raskt.

Det går nok veldig fint :) Men kjenner følelsen :hug:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Stine skrev:

Her er det absolutt ikke gode friperioder mellom hver jobbøkt :P  Men vi er jo så heldige å ha fri alle høytider + hele Juli og litt høst/vinterferie og :)

Spist den nye lakris yoghurten til Tine, nam!

Vi og har fri i julen,  de andre høytidene varierer  ut i fra turnus, men de er ikke så viktige for min del :) Også e det jo litt greit med 133% overtid på røde dager da :P 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Takk :) Blir bedre for henne på lang sikt da, skal prøve å heller tenke på det i dag (og i morgen under operasjonen). Hun er så mammadalt (og jeg Penny-dalt :lol:), så derfor det stikker ekstra i hjerteroten. <3 Men hunder tar jo heldigvis det meste på strak labb, så forhåpentligvis blir hun seg selv igjen raskt.

Heldigvis så går sånt stort sett veldig bra :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Wednesday skrev:

Funderer på hvilke fag jeg skal ta det siste året, istedenfor å lese til eksamen. Kanskje bestå eksamen så det blir noe sisteår??  Men ihvertfall må vel konstruksjonsteknikk, veg og betong være noe vegvesenet kan sette pris på :D 

Jepp, riktig tenkt! Vegfag er veldig rett.  Og bru...

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
52 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Lykke til i morgen! Somregel er de seg selv igjen i løpet av et par dager om alt går etter planen :) Både Hottie og Kahlo var seg selv igjen i løpet av neste halvannet døgnet. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så skummelt å lage smultringer hjemme som jeg tror? Ser for meg at det tar fyr lett som bare det så jeg har aldri turt :lol:

Men har sååå lyst på hjemmelagede smultringer... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Puhhhh*. Da kan vi senke skuldrene. Willy leverte varene mens jeg var på tur med Yasmine i skogen i dag. Jobben feires med en bedre middag ute på restaurant på Hamar :D.

• Like 11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuva oppfører seg som Vigdis på speed idag :Laugh: Herregud hu freser rundt i hele stua og måker over Trym, han er med litt og synes det er litt morsomt å leke når ikke Vigdis gruser han :Laugh: Heldigvis for Tuva så er Vigdis snart hjemme så hun kan leke litt med noen som virkelig gir jernet, og ikke bare sånn halveis som Trym gjør!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Cloudberry skrev:

Nei, men det stedet ble nevnt i samme slengen husker jeg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og leser om kastering/sterilisering av sportshunder, her tispe, for å få en mer stabil og bedre konkurransehund. Holdningene gjengs over er at det spiller ingen rolle, de kan ikke sjekke det på tispa uansett. Lærte også at en bekjent har kastrert to av sine mest aktive tisper for sportens del. Hmh, skjønner det hvis tidpene er i hormonell ubalanse, får betennelse, kreft osv, men bare for å skulle konkurrere hørtes litt drastisk ut..

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man vet det er vått ute når hunden sjekker om de parkerte bilene vi passerer på tur er åpne..... :P

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, mokken skrev:

Man vet det er vått ute når hunden sjekker om de parkerte bilene vi passerer på tur er åpne..... :P

Jeg har nettopp kommet inn etter å ha DRADD valpen med meg i tjue minutter. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kilder er fint. Uten å kommentere innhold, så er det jo ganske vanlig å henvise til hvor en henter tekst fra.
    • a og nu har vi altså fått ulv langt oppi Nordøsterdalen,der de nå er bare noen steinkast unna en av Nord-Europas genetisk mest unike villreinsdyrstamme(knutsø stammen) som lever oppå fjellområdene imellom savalen/Oppdal/Kvikne. Denne stammen har eksistert i flere tusen år,den er ikke stor i antall,men er en av de stammene som har de aller største individene i vill tilstand,,, om ulven kommer hit vil dette bety at den begynner å jakte på disse dyrene,med det resultat at det som forskerene sier i artikkelen her,at stammen på ett tidspunkt kollapser...vil mene denne villreinstammenen burde ha ett høyere vern og bevaringsbehov enn verdens mest tallrike og utbredte rovdyr,,,,videre så er det på oppdalsiden moskus,dette er veldig få dyr og den vil ikke tåle noen form for beskatning av ulver..
    • Råe alternativ... men jeg kan selvfølgelig også anbefale ZiwiPeak (også våtfôr, på boks). Funka gull på min allergihund  
      Er bare muligens ikke så relevant...

• Vi er på besøk hos ‘’bestemor’’, min svigermor. Salka har fått kjørt seg og lekt med tre år gammel jente som syntes hun var sååå søt  Veldig positivt overraska over hvor snill hun var! Man følger jo med og veileder som man kan, men barn vet jo ikke helt hvordan valper fungerer og kan være litt hardhendte. Hun fant seg i det meste og kom bort til meg når hun syntes det ble for mye i stedet for å si ifra med lyd og biting. Ble litt gira mens hele familien og hunden her var sammen, men roet seg med en gang jeg ba henne om det. Nå ligger hun flatt ut på sofaen, og jeg venter på at hun skal våkne så vi kan gå ut og tisse og så dra hjem. Har vært ute med henne to ganger siden vi kom hit, men hun har visst litt bedre blærekapasitet enn jeg tror 😅
    • men litt intr er det jo at de definerer "høyrisiko-konkurranser for hunder: hundeløp over 100 km samt jaktprøver på nasjonalt og internasjonalt nivå". Så... 
  • Nylig opprettede emner