Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

16 timer siden, Tommy skrev:

The reticulum is a biological metaphor appropriate for the age of globalization. A reticulum cell is one of the branched anastomosis reticuloendothelial cells that form an intricate interstitial network ramifying through other tissues and organs.

Akkurat. Vi går for E.

foretrekker smooth og rough endoplasmatic reticulum, for det har jeg snøring på hva gjør og hvor befinner seg :lol:

 

1 time siden, Stine skrev:

IMG_3336.jpg

 

Det stikker litt i hjertet hver gang jeg ser bilder av Bodil, 4 år skulle hun blitt idag :heart:

Fine Bodil :wub: 

Jeg fikk aldri med meg hva som skjedde med henne, men forstår det er vondt hun er borte.

 

 

@SFX, @Belgerpia andre som kanskje vet. Hvor lang tid tar det egentlig å få svar på ringsekretæreksamen normalt sett? Og hvordan får  man svaret? 
Hilsen utålmodig som synes infoen på kurset var noe snever på de punktene her. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Ingen problem det. 
Bestilte elektriker for en liten jobb vi. Og fant diverse annet vi skulle ha gjort samtidig. De tok det med et smil og gjorde. Selvfølgelig takket de ja til mer arbeid. Det ble jo over dobbelt så dyrt for vår del... 

Nå har elektrikeren vært her, og han gjorde de to småjobbene, hadde heldigvis riktig utstyr i bilen. De tre småjobbene tok tre kvarter til sammen, så regningen kan jo ikke bli sååå stor :D Så nå har jeg fungerende komfyr, jeg kan plugge i DVD-spilleren, og lampa som var halvt gjemt bak TV'en er borte. Hurra! Nå skal jeg finne den lokale matbutikken - som jeg enda ikke har vært på - og kjøpe meg en grandiosa, det blir min første ikke-Fjordland-middag i nytt hus :D Men jeg skal lage meg noe ordentlig på fredag, jeg lover.

28 minutter siden, Snøfrost skrev:

@SFX, @Belgerpia andre som kanskje vet. Hvor lang tid tar det egentlig å få svar på ringsekretæreksamen normalt sett? Og hvordan får  man svaret? 
Hilsen utålmodig som synes infoen på kurset var noe snever på de punktene her. ..

Jeg mener det tok type to-tre dager. MEN - vi var to som tok kurset og en som sto på eksamen (meg), og jeg kjente godt hun som rettet prøvene da. Så hun ringte meg med en gang hun var ferdig, og jeg skal ikke sverge på at hun ikke skyndtet seg å få unna eksamenen min som en uuttalt vennetjeneste...

@Raksha, så lei diagnose, men da er det kanskje lettere å få behandling, og ikke minst respekt og forståelse?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

@Raksha, så lei diagnose, men da er det kanskje lettere å få behandling, og ikke minst respekt og forståelse?

Ikke den verste diagnosen man kan få heldigvis, og ja mulig? Om ikke annet så vet jeg selv hvorfor kroppen er så himla dust. Det er litt godt bare det. Går allerede til fysio heldigvis. :) 

1 time siden, Wednesday skrev:

Skjønner. Fint å få noe "håndfast" å forholde seg til ja, om ikke annet :) 

Yep, om ikke annet så for meg selv, og kanskje også i forhold til nav. Det feiler meg noe "håndfast". I den grad fibromyalgi er håndfast da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Wednesday skrev: Fikk en regning fra sykehuset for å ikke ha møtt til time. Men jeg har aldri fått beskjed om at jeg hadde den timen! Ringte nå og fikk ordna opp, regningen slettes og alt i orden, men jeg føler meg så mistrodd! Litt sånn: "Jada, særlig, men jeg sletter den for jeg gidder ikke krangle". Mulig jeg bare er paranoid da :aww: 

 

Moro når sivilingeniørlærer står ved tavla og roter til et skikkelig enkelt gangestykke [emoji38] Da føler jeg meg ikke så dum. Var ikke en mattetime da. 

Sånt skjer støtt og stadig. Bonden fikk smspåminnelse på.søndag på en time han ikke har fått innkalling til.  

 

Uhm jeg er den heldige vinner av en fibromyalgidiagnose. Kjenner det er en diagnose jeg har hauger og lass av fordommer mot. Tygge i meg dem da. 

Velkommen i klubben!

Ikke noe gøy sykdom å ha.. og fordommer har jeg møtt mange ganger ang den sykdommen. Bl.a at man er abeidssky, lat, hypokonder osv osv.. usynlig sykdom for alle andre enn de som kjenner den på kroppen.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mokken skrev:

Emm altså. Hønegenser...? Genserhøne?  Eller noe.... :lol:

Screenshot_2015-11-25-00-44-59.thumb.png

Hønsestrikk! 

Hjemme fra kurs, snart avsted til nytt møte. Jeg overlever, men har dønn dårlig samvittighet for hundene på sånne dager. Vi skal gå en halvtimes tur før jeg drar, men det er liksom ikke all verdens. Jeg har sagt til dem at det snart er helg, og da er det deres behov som gjelder, jeg tror de sa at det var greit.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmila var fryktelig lang her også i dag, men som alltid var det kjempegodt å komme seg ut i skogen :) Fin tur, sånn bortsett fra at Ziva holdt på å falle ned et stup på omtrent 100 m fordi hun i ren glede over å treffe en annen hund på den alt for smale stien tok et kjempehopp til siden uten å se seg for. Typisk at vi skulle treffe hund akkurat der det er livsfarlig nok fra før :P 

Jeg er fryktelig dårlig til å være syk da, har hostet og vært i dårlig form lenge og det burde jeg strengt talt tatt litt mer hensyn til :P Samtidig blir jeg neppe frisk av å ligge på sofaen heller, så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sbtlita skrev:

Velkommen i klubben!

Ikke noe gøy sykdom å ha.. og fordommer har jeg møtt mange ganger ang den sykdommen. Bl.a at man er abeidssky, lat, hypokonder osv osv.. usynlig sykdom for alle andre enn de som kjenner den på kroppen.

Uhm, jo takk eller no.  Var det jeg hadde inntrykk av ja, at det ikke er en sykdom som tas alvorlig :\ Det spiller forsåvidt ikke så stor rolle for meg med diagnose fra eller til annet enn at jeg vet selv og kan få smertestillende på blå resept. Men kanskje ikke diagnosen man roper høyt om. :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man ha til middag idag tro? Vet ikke når mannen kommer hjem snart heller, eller om jeg bare skal lage noe for meg selv. Har ikke så mye ingredienser i hus egentlig. Kjøttdeig og ris igjen idag, kanskje? Så kan mannen isåfall få resten av karbonadene fra igår, når han kommer. 

Eller kanskje pizza? Funker det med ketchup med krydder som pizzasaus? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laikamor skrev:

 

Eller kanskje pizza? Funker det med ketchup med krydder som pizzasaus? :P

jepp! Syns faktisk det er bedre enn tomatpure f.eks :)

Lurer på middag her og, men alt ligger i fryseren :P Brødskive med prim fungerer sikkert som middag det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der viste det seg at noe obligatorisk kan krasje med Paristuren vi har planlagt i vinterferien. 

Jeg vurderer helt seriøst å ikke takke ja til plassen likevel. :lol: ****! Jeg sendte mail for å se om det kanskje kan gå an å komme rundt det, men jeg tviler... ****! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieR skrev:

jepp! Syns faktisk det er bedre enn tomatpure f.eks :)

Lurer på middag her og, men alt ligger i fryseren :P Brødskive med prim fungerer sikkert som middag det også...

Kanskje teste det, da. Jeg liker ikke tomatpure, da, men satser på ketchup er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tinkie skrev:

Og der viste det seg at noe obligatorisk kan krasje med Paristuren vi har planlagt i vinterferien. 

Jeg vurderer helt seriøst å ikke takke ja til plassen likevel. :lol: ****! Jeg sendte mail for å se om det kanskje kan gå an å komme rundt det, men jeg tviler... ****! 

Obligatorisk er sjelden 100% obligatorisk, det betyr vel 80% oppmøte som oftest, så kan gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tinkie skrev:

Og der viste det seg at noe obligatorisk kan krasje med Paristuren vi har planlagt i vinterferien. 

Jeg vurderer helt seriøst å ikke takke ja til plassen likevel. :lol: ****! Jeg sendte mail for å se om det kanskje kan gå an å komme rundt det, men jeg tviler... ****! 

Paris forsvinner ikke :) 

4 minutter siden, Aslan skrev:

Obligatorisk er sjelden 100% obligatorisk, det betyr vel 80% oppmøte som oftest, så kan gå!

Hvis det er samlingsbasert er det veldig lite å gå på, pluss at man går glipp av mye nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Tinkie skrev:

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID! :frantics::jump::jump::jump::jump: jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Gratulerer! Og håper det løser seg med Paris også!

Den derre mannebutikken som heter Stay Hard... Er det bare jeg som ikke først tenker på klær som salgsvare der? Tror dere også at hvis en leter lenge nok blant tilbehør og andre kjedelige kategorier, så finner en de små, blå mellom et rutete slips og en fempakning tennissokker?

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

Fikk en regning fra sykehuset for å ikke ha møtt til time. Men jeg har aldri fått beskjed om at jeg hadde den timen! Ringte nå og fikk ordna opp, regningen slettes og alt i orden, men jeg føler meg så mistrodd! Litt sånn: "Jada, særlig, men jeg sletter den for jeg gidder ikke krangle". Mulig jeg bare er paranoid da :aww: 

 

Moro når sivilingeniørlærer står ved tavla og roter til et skikkelig enkelt gangestykke :lol: Da føler jeg meg ikke så dum. Var ikke en mattetime da. 

Her skal dem også gi sms så en husker timen men noen ganger så svikter dem og ja dem kan jo bli sure fordi dem svikter og gjør feil

3 timer siden, Raksha skrev:

Sånt skjer støtt og stadig. Bonden fikk smspåminnelse på.søndag på en time han ikke har fått innkalling til.  

 

Uhm jeg er den heldige vinner av en fibromyalgidiagnose. Kjenner det er en diagnose jeg har hauger og lass av fordommer mot. Tygge i meg dem da. 

Godt med diagnose i forhold til blåresept, og trening hvis kommunen har frisklivssenter så får en hjelp der på en billig penge. Til sanne ting er det bra med diagnose, men diagnoser som ikke syns på utsiden kan være vanskelig for andre å takle vi viser oss ikke ute når vi er på det sykeste

Nå ja nå må jeg inn på badet og vaske det, fr dursjkabinett i mrgen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hva jeg skal kjøpe i julegave til svoger og to voksne nevøer? De har alt, har god råd og har alt tenkelig tilbehør til interessefeltene sine.

Jeg tror jeg skal kjøpe et plommetre til søsteren min, eller rettere sagt et gavekort på Plantasjen. Hun kjøpte et plommetre til meg i fjor vår, jeg kommer alltid til å tenke på henne når jeg spiser de plommene eller plommesyltetøyet. Koselig. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøfrost skrev:

 

Fine Bodil :wub: 

Jeg fikk aldri med meg hva som skjedde med henne, men forstår det er vondt hun er borte.

Hu kommer alltid til å være den vakreste staffen ever :wub: Hu ble avlivd pga allergi for litt over 2 år siden, gjør fortsatt vondt siden hun var så spesiell for både C og meg :( 

Nå er det båndtvang her i huset! Vigdis forsvant oppi åsen i 1- og tåke, så da ble det 30-40 min med gauling istede for en koselig tur. Så for meg det værste siden hun er veldig flink til å holde seg i nærheten.... Hun var ihvertfall utrolig glad når hun fant oss igjen, og det var veldig gjensidig :heart: Så ikveld skal vi bake skolebrød, herregud jeg kommer til å trille før 2016...

Kjøpt ny julecd idag og, en av få julecd'er jeg er fornøyd med! Fikset nye julestjerner til å henge i ett par vinduer og to nye adventstaker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Nå har elektrikeren vært her, og han gjorde de to småjobbene, hadde heldigvis riktig utstyr i bilen. De tre småjobbene tok tre kvarter til sammen, så regningen kan jo ikke bli sååå stor :D Så nå har jeg fungerende komfyr, jeg kan plugge i DVD-spilleren, og lampa som var halvt gjemt bak TV'en er borte. Hurra! Nå skal jeg finne den lokale matbutikken - som jeg enda ikke har vært på - og kjøpe meg en grandiosa, det blir min første ikke-Fjordland-middag i nytt hus :D Men jeg skal lage meg noe ordentlig på fredag, jeg lover.

Jeg mener det tok type to-tre dager. MEN - vi var to som tok kurset og en som sto på eksamen (meg), og jeg kjente godt hun som rettet prøvene da. Så hun ringte meg med en gang hun var ferdig, og jeg skal ikke sverge på at hun ikke skyndtet seg å få unna eksamenen min som en uuttalt vennetjeneste...

@Raksha, så lei diagnose, men da er det kanskje lettere å få behandling, og ikke minst respekt og forståelse?

Åja, haha. Her er vi på 2 uker og teller...  Takk for svaret :)  Jeg får visst bare smøre meg med litt mer tålmodighet...

 

1 minutt siden, Stine skrev:

Hu kommer alltid til å være den vakreste staffen ever :wub: Hu ble avlivd pga allergi for litt over 2 år siden, gjør fortsatt vondt siden hun var så spesiell for både C og meg :( 

 

Så kjedelig! :hug:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ble akkurat påminnet at det er kræsj-kurs i anatomi i morgen. Det var jeg glemt! Har forelesning fra 9-12, kurset varer fra 17-20. Det blir over 12timer på skolen det, siden jeg er der ca 7.30! Kommer til å være trøtt imorgen kjenner jeg! Ikke har jeg fått booket grupperom heller. Jaja, kurset trenger jeg, så får holde ut! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...