Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Lilleville synes hun har hatt en slitsom helg med kurs. Sove, sove, sove.. Den store svarte synes ikke helga å kurs var slitsom.. Etter og masa en stund om tur mens jeg satte med oppgave, ble hun hørt. :lol:

Villeville våknet fra transen og sa at hun også ville være med. Den store fikk kløv på seg. Ikke verdens lengste tur, 2,5 times tid. Når vi kom inn døra igjen forsvant lilleville tilbake i transen. Den store lurte på hvorfor vi måte gå inn allerede..

Aldri.sliten. sier hun :lol:

20161010_151349.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

I går var vi på tur ca halvannen time på formiddagen, gikk litt på turvei og litt løs i skogen. 

På kvelden var vi på RL konkurransetrening, noe som gikk noenlunde greit mtp at Lykke har løpetid og ikke har tipptopp fokus om dagen. Harly fikk seg en liten rude til slutt, høy som et fly men hadde det veldig gøy da! Tømte også lommen til arrangøren for godbiter før hun fikk tid til å reagere.... :icon_redface::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Plutselig hadde vi gått blodspor! Det var egentlig et spor jeg hadde lagt til en annen hund, men døgnspor med frost i bakken ble muligens for vanskelig for en relativt fersk hund så han rota seg bort rimelig kjapt. Kunne jo ikke la en halv kilometer spor stå der omtrent ubrukt, og frøkna var mer enn klar for jobben ;) Jeg oppdaget jo da at vi slettes ikke har kontroll på tempoet allikevel, slik vi tilsynelatende har hatt denne sesongen, for i dag gikk det virkelig over stokk og stein :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur med påfølgende godbitsøk og deretter ei treningsøkt med Blaze. Felix stakkar synes ikke noe om å stå å se på oss leke og herje, så han stilte seg ved siden av bilen og demonstrerte tydelig at han ville inn der :P Så jeg pakka han inn i dekken og lot han få legge seg i buret.

Blaze kokte helt over og jeg lo mer enn det ble seriøs trening. Han har fått belønning for å hoppe opp i armene mine eller opp på ryggen min, så nå kan jeg ikke lenger sette meg ned uten at han kommer som en sprettball og overfaller meg med hopping :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første litt lengre spor på grus på oss i dag. Litt for langt og litt for vanskelig for Alvin (selvom han fant leka på slutten :P ) . Til helga skal jeg prøve igjen med et kortere spor på grusen, lurer på om jeg ikke skal kjøre på med noen gjenstander i tillegg for å få roa han ned litt, måtte småløpe etter han i dag for å holde følge..  :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Aragon skal tortureres (les: bades, børstes, klippes litt, og klippe negler) senere i dag. Men før det skal han få tur. 
Før klokka var 12 hadde jeg og Sjef gått 10 km tur hvor han fikk mulighet til å løpe litt løs. Tok seg et bad  i tillegg han. Det virket j**** kaldt :o  

Blir litt LP-trening med Sjef, og andre typer hjernetrim for Aragon som han liker i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagen var skogstur med jogge intervaller,  litt trekk og hurra meg hei på kelpievis. Kloklipp og potestell etterpå. 

Torsdag var late seg (eller meg) dag. En kort tur i regnet og litt RL /lp trening i hallen. Superfin trening med Harly, Den hunden altså :wub: Lykke begynner så smått å nærme seg normalen etter løpetid, takk og pris :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg og en kamerat til Slettefjell, vi gikk fra Falkensten og ut mot Hvarnestangen, deretter stien opp til toppen av fjellet. Ikke så høyt 113 moh. På toppen ble det bål med kaffi og grilla pølser :) Hundene fikk tørrfisk å kose seg med. Det var helt vindstille der oppe, perfekte forhold. Deretter gikk vi ned om Frebergsvika, over Evighetssletta og tilbake til Falkensten. Ca 1 mil, så ikke så langt, men det er noe heftige stigninger opp dit.  Hele turen tok rundt 5 timer, da selvsagt inkludert rasten på toppen av fjellet.

Utsikt :
14856064_10154403661290091_4070125398611

Jatzy kooooser seg 

14753318_10154403661495091_3888535800030

Yoshi14859702_10154403661920091_7687955017396

Dem er godt vandte til å gå tur sammen, de er alle jevn mtp alder : f.v Ramses 8 år, Zarek 3 år, Jatzy 8 år og Yoshi 3 år (som man ser så har han enda ikke fått tilbake pelsen etter eksemen han hadde i sommer .. )
14917271_10154403662715091_8619869579978

Det var dagens spam fra meg :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som ingenting! Jeg har vært og fått et kraftig overtråkk og hopper rundt på krykker, så får verken luftet eller trent Eine. Har heldigvis en mann som kan ta seg av det. I går bærte Eine ei pute for meg fra et rom til et annet og i dag har han bært ei notatbok for meg. Han og katten tar det også veldig seriøst å ligge ved siden av meg, de skifter på å ligge der som om de har en vaktordning. Finingene!  #halvveisskjultsytemelding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten frøken i kveld :)
I går var vi på smeller-trening som endte opp med å bli "litt-av-hvert-trening" med EN LANG økt der Lotta virkelig viste hvor mye energi og motor hun har. Det startet med at hun ble kallt inn som demohund for en instruktør-venn som hadde privatundervisning, og som ba meg om hjelp til å demonstrere (med Lotta) noen fokus og markeringsøvelser. Det tok ca 10 - 12 minutter. Deretter fortsatte jeg med lydighetstrening med Lotta med masse masse forstyrrelser i form av 3 - 4 - 5 andre ekvipasjer som trente rundt oss med pipeleker og masse mer. Ca 15 minutter. I den perioden la en venn ut duplikater i et rom, før vi så trente romsøk der i ca 15-20 minutter. Lotta holdt koken, uten tap av motivasjon eller fart. Etter funn av 5 av 7 duplikater avslutta jeg og dro hjem.
I kveld var vi først på 2 timers lydighetstrening sammen med @Trillian under god instruksjon og veiledning av verdens desidert beste instruktør ( @Kennel XO), før Lotta ble med datteren min på agilitytrening der det viste seg at de var bare to ekvipasjer som delte tiden mellom seg i kveld. Så dermed ble det intensiv agilitytrening med veiledning (jeg kan ikke være tilstede for da ødelegger jeg treningen for datteren min siden Lotta er så fiksert på meg)i 5 kvarter før jeg fikk sms om at Lotta var sliten...

Så endelig ble hun da sliten hun også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

I dag ble det ca halvannen times tur. Helt i slutten stoppet vi på en fotballbane og trente litt lydighet. 
Lineføring og FVF begynner å løsne, men er ikke på plass. Ellers har han fullt fokus under de andre øvelsene utover det. 

Om et par timer er det ringtrening :)
 

Aragon har fått masse kos i armen og ligger tett inntil og koser nå :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det litt ekstra :P

2,5 time tur i skogen - løs hele veien, på formiddagen med ei venninne og hennes hund. Kveldsturen ble 1,5 time i skogen det også, delevis løs med annen venninne og hennes hund! 

Fornøyde hunder nå :D Jeg synes også det var deilig! Fikk både tur i sol og i mørket med hodelykt!20161109_123321.jpg20161109_133326.jpg

20161109_122933(0).jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått tur, spora en rev for moro skyld - han bor i hagen og er bestevenn med pusekattene [emoji23] også har vi søkt litt inne i stua i kveld [emoji4] siste er nok gøyest, spore rev var ikke gøy med så mye snø skjønte jeg.. men det var han som ville [emoji28]

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...