Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Jeg har stort sett en hund for tiden  ( sambo jobber mye og har med pulien på jobb)  , så i dag har vi allerede gjort det vi stort sett har gjort hver dag de siste ukene, nemlig å tråkke rundt i mest mulig befolket strøk. 

Vi prøver å traske rundt i minst 2 timer hver dag og de vi møter på ofte er nå inneforstått med at Toddy ikke får hilse på andre hunder når han går i bånd fordi han snørekjøres om vinteren  ( og fordi jeg uansett synes det er en forbanna uting,  men det skjønner ikke folk like lett ).. 

Vi trener også på at når jeg kobler om til halsbånd og bruker kort line så skal han gå ved siden av meg uten å trekke.  Det går faktisk relativt bra.  Jeg kan stort sett bevege meg rundt i folkemengder med en avslappa husky tuslende ved min side nå,  med mindre han ser en liten hund.  Store hunder er ikke like festlige som små. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

Var med på match show som klubben arrangerte i dag, med Hera. Så ei kjapp LP økt med Catania og nokre andre, når match showet endeleg var ferdig. Fin miljø- og sosialiseringstrening med både bruningen og pirayaen i dag, begge godt slitne etter mange timar på arrangementet ?

f4e2af3e659e97249c3094c14fe15fd4.jpg

6333073d42f417db0a7978dbd9a6ad92.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: varga fikk starte dagen med en halvtimes tid løs på en liten lufterunde og Vims fikk 2 økter med LP trening, deretter måtte de vente litt i bil mens jeg så en hund gå FA og sosialisere meg litt også avsluttet vi med en sykkeltur på hver. Ca 7 km på varga og 4-5 ca på Vims som hadde mer enn nok med å forstå hvordan det liksom skulle gå an å løpe alene foran der, men klarte seg rimelig greit tross alt ? avsluttet dagen med en 10 min lufting hver. 

 

I dag startet vi med en 10 min lufting på hver  også kjøre vi på banen litt senere. Varga har fått løpt litt i skogen, litt etter leke/tøysetrent litt på banen og et langt godbitsøk. Vims har fått en konferanse i skogen og 3 lydighetsøkter med litt fart i så hun får ut litt fysisk også, Ikke bare mentalt. Avslutter nok dagen med en liten lufterunde i nabolaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x10 min runder ila morgen og formiddag

Kjørte ut i ettermiddag og syklet ca 8 km med varga også ca 4-5 km med vims, deretter fikk varga en 20 min godbitsøk og vims fikk en god lydighetsøkt med apport på flatmark, apport over hinder og apport over møne. Dvs vi prøvde ihvertfall, men hollenderen fungerte ikke helt i dag. Spørs om det var litt i tyngste laget mentalt å sykle alene :P Men syklingen går fremover da, 2 gang alene og stor fremgang allerede så er vell ikke lenge til hun har dreisen på det heller. Varga har for 2. gang på 3 turer vært halt på slutten av turen, håper ikke det er noe som begynner å bli galt inni kroppen der :/ Sist gang gikk det bra, men da syklet vi også litt kortere. Positivt at det går over med en gang da så kan hende hun bare har tatt i litt hardt. Halter ikke etter pause i bil og ikke dagene etter. 

Lang dag i dag så kveldslufting tror jeg blir begrenset til å ut å tisse på baksiden her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten morgentur på ca 40 min før jeg skulle på møte. På kvelden var hundene med på kurs,  Harly fikk vise litt og Lykke trente rally-lp etterpå. Deretter gikk vi en liten kveldstur rundt et lite vann. Det synes tydeligvis flere var en god idé så da fikk vi trent litt passering underveis og. (Vi, les Lykke :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftetur i morges på ca 30 min før de måtte vente i bil mens jeg var på akupunktur og lunsj, deretter ble det sykkeltur først med Vims ca 4-5 km, går stadig bedre. Også Varga ca 8 km. Deretter fikk varga godbitsøk og Vims fikk en god lang og intensiv økt med lydighet. 

Må vell være fornøyd med innsatsen når man avslutter økta liggende over vannskålen ? 

 

IMAG0082.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig dag for gutta her. Kjørte avgårde til et noenlunde flatt område for å gå tur etter jobb, men vi snudde etter 20 min pga mye regn og vind. Selv ikke Blaze syntes det været var noe stas og han bruker ikke å være så fin på det. Stakkar Felix "sa" hva han mente i det jeg åpna bakluka. Han kikka dumt på meg og ville ikke ut av buret :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det deilige været (NOT) vi har hatt i dag så har jeg og Storm gått blodspor.  Storm i kastene og syndflod fra oven - men gutten fiksa det han :)

Sporet er 700 m langt og lagt med 1 dl blod.  Flaggene er sårleier og skinnbiter som markører, sporets alder er 24 timer.  

14463179_10154390748981970_5083050814029749264_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente lydighet etter jobb idag, han jobbet skikkelig bra på tross av vilt blåsende ringbånd og flyforstyrrelser. Deretter løstur i skogen i blåsten. Som vanlig ble den betraktelig lengre enn planlagt siden jeg bare skulle ta en "snarvei" gjennom bushen... Nå snorkes det oppned i sofaen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12km lang tur på skogsvei og stier. Og jeg blir så stiv i hoftene at jeg går som ei gammel kjerring hver gang jeg røyser meg om jeg går en tur som er lengre enn 4-5km. Det suger hesteballe. Jeg trudde variert terreng skulle være bra, jeg! 

DSC_0054_zpsazlhwwwd.jpg

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem klokken 10, enda frost på bakken men den store sola bredde seg utover å varmet opp! Slikt vær må vi ut i - 3 timer og 10km senere var vi hjemme. Da smakte lunsj ekstra godt :D

På kvelden var det agilitytrening - som ble avsluttet med en liten tur i mørket med vest og lykt. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til toppen av Storheia sammen med bedre halvdel og begge hundene. Veldig fin tur opp.

14519772_10153759332496761_1021611390097629174_n.jpg

Ned igjen gikk vi "den vanlige stien" istedetfor å gå umerka løype (som vi gjorde opp), og dermed traff vi på ca halve byen som også hadde toppen som mål i dag...KØ nedover bratt glatt gjørmete sti er ingen høydare akkurat. Men hundene ble slitne (Lotta gikk løs opp til toppen siden vi da gikk for oss selv , men måtte kobles på toppen og ned pga "17-mai-toget" av folk vi traff på. Lita gikk i langline hele turen. 

14563409_10153759332611761_3935702944415314431_n.jpg
Resten av slekta mi var også ute på tur diverse steder i Norge i dag. Bildet under er hunden til søstra mi. Eldre distinktvert herremann, særdeles sta ;) 

14590324_10154404958330991_7316213995036631382_n.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...