Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

I dag ble det bare agilitytrening på oss. Har det skikkelig gøy på trening for tiden med forskjellige ting å trene på, og ikke minst med ivrige og glade hunder :ahappy: Føler meg klar til å rykke opp en klasse med tervtøtta i helga nå! Vi var på stevne i helga som var også, så i går ble det helt fri, og resten av uka skal vi bare gå tur og koble litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

I kveld har vi gått et lite spor. Begynte på gress. Sporet var bare 45 min gammelt så det gikk djevelsk fort :P Men det som var veldig bra var at da vi kom til grusen på en parkeringsplass for bobiler, så sakket hun av på farten helt av seg selv! Fra galopp bortover gresset til å gå i rolig tempo og ikke miste sporet på grusen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtime luftetur på morgenen. Så har vi tilbringt alt for mange timer på sauejordet, bare tresulterte hunder hor Keo bare fikk to økter, effektivt. Flåttbehandlet søyene, dermed praktisk arbeid for Lyn. Lyn startet på fløyte i idag, samt fortsatte der vi slapp sist for begge to :)

Vel hjemme fikk de seg en svømmetur for å få bort sauemøkk osv. Avsluttet dagen med 1t tur og frilek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten luftetur i nabolaget før middag. Senere var vi på uoffisiell cup i klubben, så da fikk de en liten runde til oppvarming der. 

Lykke var ute å så litt på livet og trente litt småtterier på sidelinjen. (Type kontakt, innsitt, dekk, rygge slalom mellom beina. Ingen tegn til vond fot heldigvis).

Harly deltok i videregående ag og var med som ryddegutt etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Jatzy gått tur med seg selv:

14102541_10154203900880091_8566039351763

 

Neida, vi har hatt barn på besøk så begge hundene har vært med på tur til lekeplassene i parken, løpt litt løse, blitt lekt med, og vi har gått etter middagstur etter at besøket reiste hjem. Ekstra heldige har de vært i dag, siden de fikk griseøre å tygge på :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag: halvannen time ish i marka. Ikke verdens lengste eller mest krevende tur, men vi var nå ute en stund :P 

Lørdag: kvarter-20 min lufting før jeg var tilskuer på nm bruks i noen timer mens hundene ventet i bilen. Deretter ble det en 3 kvarters rusling i byen og en liten kveldsrunde. Rolig dag på de firbeinte. 

I dag: Varga fikk løpe av seg og trekke foran sykkelen, ca 8 km, Vims fikk trene lydighet et par økter og litt svømmetrening. 20 min kveldslufting. 

i morgen og tirsdag skal vi være på hytta, der er det null sau, mer eller mindre null vilt og lite folk så da skal vi se om vi får tatt oss minst en god tur i terrenget uten bånd nå som båndtvangen er over :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

To timer isj på agilityrtrening på morgenen- før vi dro å kasta litt ball og eier hadde det moro med filming :lol:

På ettermiddagen dro vi ut på sentrumsnære tur, 3 timer senere var vi tilbake- hundene tror jeg var lei av trasking og vi la vell 11-12 km bak oss. (..å eierne fanget kanskje noen pokemons på turen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på joggetur i marka, Blaze løp løs og Felix travet i bånd foran. Brukte ca 1 time på den og imens jeg tøyde ut og trente litt styrke bla med strikk rundt et tre (fikk rare blikk fra et par som gikk forbi :lol:) fikk hundene godbitsøk. Pausene mellom resten av styrkeøkta ble brukt til å kaste leke ut i terrenget så Blaze fikk lete den opp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager, tirsdager, torsdager og fredager er vi vanedyr. 30-45 minutter løse i skogen før jobb, 1,5 time løse i skogen etter jobb og 30 minutter i bånd (med litt frislipp ca. halvveis) rundt i byggefeltet før vi legger oss. Onsdager er de hos Toril og gutta mens jeg er på jobb, og det + at jeg er senere hjemme de dagene gjør at det som regel blir litt mindre tur de dagene. I går ble det 1,5 time med Toril og gutta på Eidsvoll bygdetun for å sanke pokeballer ( :P) etter jobb og en 10 minutter tissetur før vi la oss.

På lørdag, søndag og tirsdag gikk vi 2 timers skogturer med broren til Sanna og eieren hans :)

På lørdag ble de seende sånn ut :lol: 

FB_IMG_1473927620800.jpg

 

Fra lørdag :)

FB_IMG_1473927631468.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er bare glad til for at mannen stikker på jobb inatt og kommer ikke hjem før neste lørdagkveld :lol: Jo mer han tjener jo mer drypper det på meg :innocent: Også blir man jo ekstra glad i hverandre når man ikke tråkker oppå hverandre hele tiden :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tonje skrev:

Akkurat nå er jeg småsnurt. Samboern har tatt på seg jobb og blir borte i morgen og søndag. Vanligvis er ikke det noe jeg bryr meg så hardt om, men jeg er så forbaska lei av å være alene og helgene er verst sånn sett. Jeg kjenner rett og slett at jeg blir mentalt sliten av det og blir litt lei meg. 

*sukk*

Du kan trøste deg med at samboern min er på jobb i 4 måneder i strekk, så det kan jo alltids vært verre :P

 

 

Jeg har pratet med hunden min på skype i dag, og fortalt henne at jeg har kjøpt Otoclean, så nå kan hun glede seg til rene ører når jeg er hjemme igjen. Hun kalte meg ei bitch og gikk og la seg :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Akkurat nå er jeg småsnurt. Samboern har tatt på seg jobb og blir borte i morgen og søndag. Vanligvis er ikke det noe jeg bryr meg så hardt om, men jeg er så forbaska lei av å være alene og helgene er verst sånn sett. Jeg kjenner rett og slett at jeg blir mentalt sliten av det og blir litt lei meg. 

*sukk*

Feil tråd? :P Får håpe det blir bedre dit dere skal snart, og det er jo ikke så lenge til så hang in there :hug:

Siden bikkjene bråkte igjen så tar jeg ikke sjansen på å gå med de sammen før jeg har to hender som virker skikkelig igjen så da blir det litt ekstra en periode. Kommer noe positivt utav det da for den siste uken har vi vell trent mer lydighet enn vi har gjort de siste 6 mnd, nesten :P Litt slitsomt, men har fått lært inn en del også da så veldig gøy. Orker ikke å gå tur x2 så da er det like greit å kjøre til banen, der er det både skog varga kan løpe løs i å søke etter godbiter i og alt vi trenger for å trimme vims enten det er spor, søk eller lydighet. Ofte ikke så mye folk heller så det er ganske lett å få tatt litt lettvinttrim. 

Vims i dag, ipo spor, en plass mellom 200-250m langt 4 vinkler og 4 gjenstander. Meget bra faktisk, ikke for ivrig, nøyaktig, fine markeringer og tok vinklene relativt bra. Detter ut litt på slutten, spor er slitsomt vistnok :P men jobber seg gjennom det. Deretter fulgte to gode lydighetsøkter, var skikkelig sliten på slutten så tydelig at det har blitt nok trening i det siste. Avsluttet med en liten runde i skogen for å gå ned å lufte oss skikkelig. 

Varga i dag, godbitsøk mens vims gikk spor, så fikk hun gå over sporet til vims å ta med pølsebitene som vims hadde gått over, litt mer godbitsøk mens vims hadde pause og jeg fikk kjølt meg ned litt i skyggen. Avsluttet med en liten tøyse/treningsøkt med litt ballkasting og en liten runde i skogen. 

Også fikk de en 10 min hver i morges også får de en liten runde før vi legger oss.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hjalp vi til med å sortere lam og frakte til beite, masse nærarbeid og en hel haug driving, pluss litt tilsyn på beite. Lyn fikk en liten knippe oppgaver bare vi skulle løse, slik som å frakte disse kilometeren opp til beite:

 

I dag har vi gjort veeeldig lite. Rigga til gjeterhundprøve og gått en tur :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...