Jeg er uenig i det første du skriver. Mange seler gir helt feil belastning når hunden trekker/vimser i båndet og fører dermed ril ubehag eller smerter i lengden (i helt slakk line derimot selvsagt ikke).
Hvilken sele anbefaler du til en hund som trekker innimellom og vimser, og som er følsom for press fra selen? Ikke snakk om til ren trekking.
@Shokata Takk for tips. Har sjekket den ut, men landet heller på Minipinas tursele som jo er liknende i utformingen og gir mye av de samme trekkpunktene.
Skoj får ikke tisse på noe som ikke tilhører naturen. Steiner, store hekker/busker, trær og sånt er ok, alt annet er no go.
Med de to andre har jeg vært litt sløvere dessverre og de har innimellom fått tisse på stolper, gjerder o.l, men jeg synes det er utrivelig å gå tur med hunder som skal stoppe og pisse på alt så jeg er strengere nå. De får så klart ikke tisse på biler, søplebøtter og slike ting.
Tidvis tenker jeg litt sånn at om hunden er interesserte i å tisse der så har noen tisset der før dem. Jeg prøver å unngå hushjørner, gjerder og søplekasser, men gjerder og hekker blir av og til tisset på. Bil tror jeg ikke noen av mine har vært interesserte i noen gang (bor også i Oslo). Murer og murvegger og sånt er jeg ikke veldig nøye med, men prøver å unngå det ved busstopp, i underganger og slikt.