Valpegjengen 2017 og 2018 og 2019

111 innlegg i emnet

Jeg planlegger å få meg en liten valp enten i 2017,2018 eller 2019. Jeg har til og med bestemt hvilken rase, kjønn, ønske farge (selv om det ikke betyr så mye) og navn til hunden. Er det bare meg som planlegger så langt frem i tid? Grunnen til jeg skal vente noen år er alderen på de andre hundene mine fordi jeg ønsker at det skal være litt aldersforskjell på dem sånn at ikke alle blir gamle samtidig. Jeg vil ha valp nå siden jeg er så innmari valpesyk men må nok vente litt sier fornuften. ?

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er nok ikke alene om det nei, sist valp, som nå er et år, var vell planlagt i rundt 3 år før hun kom i hus og neste valp er planlagt allerede, regner med det blir i 2017 :) Er jo til dels mye å sette seg inn i så jeg liker å ha god tid på å finne ut hva jeg ønsker, hvilken oppdrettere jeg liker og hvilke linjer jeg vil ha hund fra, alt det er klart så da gjelder det bare å vente på rett tidspunkt og mulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper det blir noe her innen 2019 ja :) Har ikke planlagt så voldsomt da, men tror jeg har både kjønn og rase klart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg har fått alle tidligere valper fra en oppdretter og er fornøyd så har jeg nok antageligvis bestemt meg for oppdretter også. Jeg synes det er litt ekkelt å kjøpe fra en annen oppdretter nå siden denne oppdretteren har jeg kjent i flere år nå. ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har rase og kjønn i boks. Skulle helst skaffer meg i går, men utgår pga nåværende boforhold. Blir valp så fort jeg får flyttet igjen, men om det er 6 mnd eller 3 år til, er dessverre uvisst.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Håper på egenprodusert valp i 2019 jeg da. :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper på valp innen 2020, men tiden vil vise. En del ting som skal klaffe før det er aktuelt. Har i hvertfall 4 aktuelle oppdrettere, selvom jeg ikke har tatt kontakt med dem enda. :P 2 aktuelle i hver rase enn så lenge. Hvilken rase som kommer først kommer helt ann på igrunn. 1, hvor gammel Rocky er blitt når det er aktuelt og om det i det hele tatt er ok å ha valp mens han enda lever mtp hans helse. I 2019 vil han være 12år. 2, den økonomiske situasjonen. Og 3 bosituasjon. Uaktuelt med 2 her vi bor nå, ikke gode nok muligheter til å skille dem når vi er borte synes jeg. (Må nesten skilles for å skåne gamlingen fra ivrige valpetenner og leking, han er ikke så flink å si stopp selv når han får nok) Nummer 2 kunne jo ha sovet på soverommet, men jeg vil helst ikke ha dyr der lenger enn småvalptiden pga allergien min. 
Og så har gamlingen en del unoter jeg ikke vil den nye skal lære seg. Vil starte med blanke ark der, men jeg kan ikke drive med forskjellsbehandling heller. Så man får se da. :P 

Collie er mest sannsynlig at kommer først i hus, og dernest whippet. (Jeg har liksom et bilde av meg med disse 2 rasene sammen, så føler at det ikke kommer til å bli mange årene mellom dem)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva slags rase® står på ønskelisten og når? Og hvorfor? 

Border collie tispe, til agility, litt gjeting og litt lydighet.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper også på en valp innen 2020. Aner enda ikke hvilken rase jeg vil ha, det endrer seg nemlig drastisk fra dag til dag :P

Men de som står høyest pr nå er Nyxebebis, hollender, BC (trodde jeg aldri at jeg skulle si/skrive noen gang!), mudi, kelpie, malle og bedlis :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmer om en til. Labrador trolig- kanskje dalmis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst på en til med tiden, 2018-2019-2020 en gang. Må se an litt på hvordan den nåværende valpen utvikler seg :)

Hva jeg skal ha er en annen sak :P Både kelpie, korthårspyrre, BC, jaktlabrador og sikkert hundre tusen andre blir vurdert av og på... Misunnelig på de som har funnet den ene rasen!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir en breton (fuglehund) til etterhvert, men vi skal vente 3-4 år.
Har to hjemme + baby, så greit å vente litt. Rase er bestemt, vet hva slags linjer jeg vil ha, kjønn er delvis bestemt. Så får vi bare se hva som dukker opp om noen år. Er ikke noe som haster, så har god tid til å vente på den rette kombinasjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3 tisper - om helseresultatene fortsetter å være like positive som de har vært til nå - jeg har mulighet til å ha kull på de neste årene, så det blir valper her minst to av disse årene, kanskje tre, det kommer an på hva jeg gjør til neste år. Har forvert/deleier klar til et av kullene, kanskje to, den tredje har jeg ikke sånt til, så det burde jeg vel avklare etterhvert. Skulle helst beholdt den hjemme, men jeg syns egentlig jeg har nok hunder for øyeblikket :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det kommer en valp her i hus også før 2020. Blir nok en pyrre det også, men samtidig så synes jeg Mudier er innmari kule og også Kelpier av "sportsversjonen". Men mye kan endre seg på 5 år. :ahappy:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir trolig valp på meg også ila de årene :) Rase og alt sånt er klart, så i mellomtiden skal jeg kose meg med de jeg har og studere hunder!

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper på en hund til i løpet av de årene jeg å

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hollender, korthår, fordi jeg digger dem og de passer til meg og det jeg vil drive med. Evt kanskje en malle av samme årsak :) Ønsker meg flere raser også og jeg håper ihvertfall noen av dem kommer i hus  etterhvert, men det blir nok en hollender(eller malle) neste gang. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper på egenprodusert valp i 2019 jeg da. :D

You and me both! :D 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HER kan jeg melde meg inn :D Blir nok terv, aner ikke om det blir tispe eller hannhund.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det blir en malamute på meg evt en grønlandshund. Planen er en hannhund :)

Det er muligheter for at jeg velger siberian også, isåfall er det bare hannhund som er aktuelt (per nå ihvertfall)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det blir en malamute på meg evt en grønlandshund. Planen er en hannhund :)

Det er muligheter for at jeg velger siberian også, isåfall er det bare hannhund som er aktuelt (per nå ihvertfall)

host. siberian. host

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hollender, korthår, fordi jeg digger dem og de passer til meg og det jeg vil drive med. Evt kanskje en malle av samme årsak :) Ønsker meg flere raser også og jeg håper ihvertfall noen av dem kommer i hus  etterhvert, men det blir nok en hollender(eller malle) neste gang. 

Synes du skal gå for Riesen, jeg da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hu pleier å bli med, men merker at hu ikke liker det altfor godt. Blir ofte tur i flere omganger nå da de to andre vil gå lenger. Hu begynner bl.a å stoppe opp, rulle seg på bakken.. men hu blir med på langturer og, så er da i form. Ble ikke utslitt av fjelltur på 4 t her, men hadde vært fornøyd uten hvis du skjønner..  Jeg tenker jeg får flytte uten hu, men gå tur med hu daglig likevel, også kan hu kanskje flytte inn når de andre er borte.  Har noen tanker om å ha hu med  på jobb og. Da kan hu dilte rundt og får oppmerksomhet mer eller mindre i 8 t. Hu blir fornøyd når hu får være med på ting, men bryr seg ikke om å gå langt.  Tror hun ville ha slappet av litt etter å ha vært med på jobb, så da kunne jeg og hund nr 2 gått tur imens, for så at hu kunne bli med å gå en times tur etterpå? Etter den turen er hu fornøyd og da er det rom for trening med hund nr 2.. Jeg liker å planlegge nemlig! 
    • Samme problem som vi som er høye og tynne. Skal buksene være lange nok, så detter de av. Jeg må kjøpe XL i joggebukser for at de skal være lange nok i beina...og de må strammes godt i livet. I gensere har jeg lenge kjøpt M, og etter jeg la på meg så passer de ganske greit nå, men da jeg var yngre så måtte jeg velge mellom å kjøpe S eller XS, som da passet rundt, eller M som var lange nok i armene og nedover. Hjelper liksom ikke når genserene og jakkene passer rundt, men ikke går lengre ned til navlen og stopper flere cm over håndleddet  Mange med min høyde har også store bein og finner heller ikke sko som passer, spesielt ikke pensko. Nå er jeg heldig, jeg er ligger mellom 40-41, så jeg finner som regel noe.  Nå finnes det noen spesialbutikker som har store størrelser i sko, og som har klær som er laget til lange, men det må som regel bestilles på nettet og jeg er ikke glad i å kjøpe klær på nett. Stormberg har ofte fritidsklær som passer da, det er kjekt. Brandsdal? Alt for kort. I butikker der du kan kjøpe bukser livvidde/lengde, så bruker jeg 28/34, og det har de som regel bare en eller kanskje to av, så om jeg er uheldig, så har de solgt de ut. 
    • Weee, så herlig!! Grattis  Skikkelig bra dag liksom  Sorry...   Noen ganger får man litt klump i magen når man kommer på at man kanskje har driti seg ut... men det er alltid greit å dele skylden med andre  Dere overlever nok fint, alle sammen   Vi har gått kveldstur på Hamar og fått trent skravla litt  ... også dytta jeg innpå nesten en halv pose Twist nå... det trengte jeg skikkelig  
    • Nei, da blir det litt verre.. Hjelper det ikke at det er med andre hunder heller? Er hun vant til å gå lengre turer? Tenker bare sånn at viss det er bare du som går langt innimellom så kanskje hun ikke er helt i form til det og at det kanskje kan bli bedre om det blir mer jevnt med trening? (om det er tilfellet). Viss ikke holder jeg nok med deg i at hun kanskje bør bli igjen hjemme, det er ikke så enkelt med hunder som krever så forskjellig at man kanskje ikke får gått skikkelig tur med den som trenger det fordi den andre vil hjem. For de fleste av oss synes vell heller ikke det er så givende å gå to halvlange runder etterhverandre i nærområdet, og samvittigheten kan jo og fort bli dårlig om man må sette igjen den ene hunden hjemme (ihvertfall blir den det hos meg) og da blri det jo heller ikke så hyggelig. 
  • Nylig opprettede emner