Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2017 og 2018 og 2019


Nea
 Share

Recommended Posts

28 minutter siden, Maria skrev:

Jeg har hatt lyst på valp siden Chess var ett år eller noe. Ja, mini kom inn i livet mitt for snart 5 år siden, men hun teller ikke. Haha. Nå er Chess over 11, og når hun er over 12 får jeg kanskje valp. Litt slow da. Men herlighet så godt det er med de gamle, kloke hundene kontra blååånde valper som ikke kan noen ting. :P 

Hehe, det tok meg 10 år med valpesyke på dette forumet før jeg fikk meg egen hund(ikke familiehund), så du kan trygt si at jeg er treg. :lol: Men nå som jeg har fått drømmehunden så frister det ikke med valp lengre. :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her vart det ett lite impulskjøp for 1,5 veke siden... Skulle ha ny hund, forhåpentligvis fra egen tispe. Men ho gjekk tom, og tilfeldigvis dukket det opp en avbestilling på ei tispe i eit tervuerenku

Da blir det 2017-valp på meg!!! En nydelig liten mudi-jente kommer hit DENNE uka Jeg har aldri hatt en så usikker ventepåvalp-periode når valpene har vært så gamle - men veldig glad det er over(!!!),

Det er vel heller ikke noen hemmelighet at jeg tenker litt på / tror jeg kommer til å / drømmer om å / har tenkt å kjøpe en beardisvalp en gang sånn i løpet av 2018, kanskje allerede i første halvdel

Posted Images

Her blir det også forhåpentligvis valp i løpet av 2017. Står på valpeliste på et kull jeg tror blir veldig bra, så gjenstår det å se om det kommer valp til meg der. Tispa venter ikke løpetid før i høst, så det er bare å vente og krysse fingrene for at alt går som det skal...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Artemis skrev:

Håper ikke det blir noen valp på meg på mange mange år. Fetter skal nemlig bli gammel og grå først. Så det så! :ahappy: 

Lag deg en Fetter

:wub: valp om noen år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Her blir det også forhåpentligvis valp i løpet av 2017. Står på valpeliste på et kull jeg tror blir veldig bra, så gjenstår det å se om det kommer valp til meg der. Tispa venter ikke løpetid før i høst, så det er bare å vente og krysse fingrene for at alt går som det skal...

Så kjekt å lese! Blir det ny toller? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært et par ganger på besøk hos en veldig aktuell oppdretter. Når det blir valp er veldig usikkert, men blir nok en liten polarvofs innen 2019 ihvertfall. Mulighetene for å ta inn en voksen er vi også åpne for, så akkurat hva som kommer veit jeg ikke :P Den har ihvertfall tykk pels, ståører og liker å arbeide :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg.

Vi har vel bestemt oss for at vi er klare for hund igjen, etter noen år uten. Håper på neste år, men har det ikke travelt. Har ikke landet på rase helt ennå men har mest lyst på springer spaniel. Denne gangen skal vi ha tispe. Veldig spennende å starte på nytt igjen, og denne gangen sammen. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Artig tråd... :P  Har jo tenkt meg en hund til når gamlemor Dixie ikke er mer, og når Lotta har blitt voksen nok. Lotta må være hvertfall 2 år. Så da blir det jo kanskje i slutten av 2018 eller i løpet av 2019... 

Hvis jeg føler field spaniel er midt i blinken og "nok hund" for meg og min livsstil, blir det nok en ny field spaniel. Forhåpentligvis en svart eller en liver-tan hvis det finnes aktuelle gode kull... Det er drømmen hvertfall :P

Hvis jeg vil ha litt mer hund og noe å satse mer med tenker jeg kanskje jaktgolden. Har falt helt pladask for dem jeg har truffet og sett på til nå :wub:

 

Blir spennende å se hva jeg ender opp med... Når jeg er på utstillinger får jeg plutselig lyst på raser jeg egentlig for lengst har utelukket. Sist fikk jeg lyst på springer spaniel, welsh springer, chodsky pez, hvit gjeterhund, dalmatiner..
Men jeg tror spaniel eller jaktgolden er helt min type hund uansett. Blir mest sannsynlig noe innen gr.8.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy tråd! Jeg innså at jeg har likt masse innlegg fra 2015 nå ? Jeg er nysgjerrig på om de som har svart tidligere i tråden fremdeles har samme planer! 

Ja, tja, kanskje, nei! Vi får se. Jeg tror egentlig jeg vil ha bare en hund en periode, men mye kan forandres på noen år. Om det blir valp er jeg også en av de som ikke helt vet rase. I tillegg kommer det an på om det blir bruks eller maskott neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2015 at 9:18 AM, Nathalie98 skrev:

Har lyst på en til med tiden, 2018-2019-2020 en gang. Må se an litt på hvordan den nåværende valpen utvikler seg :)

Hva jeg skal ha er en annen sak :P Både kelpie, korthårspyrre, BC, jaktlabrador og sikkert hundre tusen andre blir vurdert av og på... Misunnelig på de som har funnet den ene rasen!

Ehehe, ja, jeg har jo en jaktgolden nå. Håper fortsatt på valp i samme tidsrom, da jaktgoldenvalp, og kanskjekanskje den er etter Lita :ahappy: Hun skal ha to kull, så det måtte eventuelt blitt kull 2, eller kanskje det blir en helt annen kombinasjon! Jeg vil ihvertfall ha ny golden neste gang, så blir det forhåpentligvis en nye malle med tid og stunder, hvis jeg finner noe jeg stoler på. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2015 at 10:36 AM, Garp skrev:

Tror det kommer en valp her i hus også før 2020. Blir nok en pyrre det også, men samtidig så synes jeg Mudier er innmari kule og også Kelpier av "sportsversjonen". Men mye kan endre seg på 5 år. :ahappy:

 

3 timer siden, MegaMarie skrev:

Så gøy tråd! Jeg innså at jeg har likt masse innlegg fra 2015 nå ? Jeg er nysgjerrig på om de som har svart tidligere i tråden fremdeles har samme planer!

Kan jo svare bare for meg selv, men ble jaggu en pyrre nr to på meg i desember 2016. Litt før jeg trodde, og helt feil tid, men disse pyrrene vokser ikke på trær.. så når den "perfekte" valpen dukket opp, følte jeg bare at jeg måtte. Og endelig begynner lille fysaken bli en deilig hund ?

IMG_0517.JPG

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/29/2015 at 0:01 AM, Rocket said:

Håper på valp innen 2020, men tiden vil vise. En del ting som skal klaffe før det er aktuelt. Har i hvertfall 4 aktuelle oppdrettere, selvom jeg ikke har tatt kontakt med dem enda. :P 2 aktuelle i hver rase enn så lenge. Hvilken rase som kommer først kommer helt ann på igrunn. 1, hvor gammel Rocky er blitt når det er aktuelt og om det i det hele tatt er ok å ha valp mens han enda lever mtp hans helse. I 2019 vil han være 12år. 2, den økonomiske situasjonen. Og 3 bosituasjon. Uaktuelt med 2 her vi bor nå, ikke gode nok muligheter til å skille dem når vi er borte synes jeg. (Må nesten skilles for å skåne gamlingen fra ivrige valpetenner og leking, han er ikke så flink å si stopp selv når han får nok) Nummer 2 kunne jo ha sovet på soverommet, men jeg vil helst ikke ha dyr der lenger enn småvalptiden pga allergien min. 
Og så har gamlingen en del unoter jeg ikke vil den nye skal lære seg. Vil starte med blanke ark der, men jeg kan ikke drive med forskjellsbehandling heller. Så man får se da. :P 

Collie er mest sannsynlig at kommer først i hus, og dernest whippet. (Jeg har liksom et bilde av meg med disse 2 rasene sammen, så føler at det ikke kommer til å bli mange årene mellom dem)

 

On 7/22/2016 at 11:52 PM, Rocket said:

Håper virkelig det blir valp iløpet av de neste 3åra! :D Men vi får se hvordan helsen til Rocky er, livssituasjon og ikke minst om samboer er med på laget når det andre er i orden. :) 


Jaja, ikke har jeg samboer lenger og bosituasjonen har endret seg drastisk. Mindre aktuelt å ha en til hund her jeg bor nå, men om alt går slik jeg håper nå, så får vi solgt leiligheten i Volda før vi i utgangspunktet hadde tenkt. Og om søs blir med å invisterer i nytt her i området, som jeg kan bo i, så er plutselig bosituasjonen ordnet også. Da mangler kun det økonomiske. Nå tar jeg meg jo råd til å ha hest på fôr da siden jeg bor ekstremt billig midlertidig, men den kan "overføres" til eier igjen omtrent på dagen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2015 at 3:41 PM, maysofie skrev:

Jeg håper 2017 blir året for min del, da er nåværende 4 år og matmor har forhåpentligvis lappen og en plan med livet :)

Rase er enda ikke bestemt, tror det kommer litt ann på kombinasjonene. Jeg har noen hunder i sikte, noen har kull nå som forhåpentligvis får testet seg litt før eventuelt et kull jeg kan hoppe på. Det blir tispe uansett.

Per nå står border collie øverst, etterfulgt av kelpie. Den siste tiden har også ønsket om en brun mellompuddel vist seg, men det tror jeg blir litt med drømmen. Per nå er jaktgolden utelukket, men det kan jo hende det dukker opp noe morsomt der også :)

Lappen er iallefall i boks! Min fantastiske Lyn kom inn i livet i stede for valp like etter denne posten, så nå venter jeg valp etter henne. Det blir nok lenge til det blir noe annet enn BC her i hus, nå kunne jeg ikke tenkt meg kelpie eller jaktgolden, men puddel skal jeg ha etterhvert. Om kanskje 20 år :lol:

Lyn bringer forhåpentligvis en liten Floss til meg om en uke, så spent!

IMG_4783.JPG.abd72cf2af54aa7b0c1d7536f00f72e2.JPG

Kullet har forøvrig egen tråd, og vi har skrevet i Valpegjengen 2017 :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.10.2015 at 11:19 PM, Malamuten said:

Du er nok ikke alene om det nei, sist valp, som nå er et år, var vell planlagt i rundt 3 år før hun kom i hus og neste valp er planlagt allerede, regner med det blir i 2017 :) Er jo til dels mye å sette seg inn i så jeg liker å ha god tid på å finne ut hva jeg ønsker, hvilken oppdrettere jeg liker og hvilke linjer jeg vil ha hund fra, alt det er klart så da gjelder det bare å vente på rett tidspunkt og mulighet.

Vell, det ble 2017 valp, helt tilfeldig og ikke noe av det jeg hadde planlagt, bortsett fra rase da :) Men det var vell ganske tilfeldig at det ble det også, denne gangen :P For jeg hadde egentlig bestemt meg for noe annet. Men nå er hun nå her og tilfeldig eller planlagt, like glad i henne lell :) 

Aner ikke når neste blir, har jo alltids lyst på flere, men med en liten kid så må nok selv jeg innse at det holder med en en stund nå ihvertfall :P så får vi se hva og når neste tilskudd blir.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2016 at 9:42 AM, Heidihj skrev:

Har vært et par ganger på besøk hos en veldig aktuell oppdretter. Når det blir valp er veldig usikkert, men blir nok en liten polarvofs innen 2019 ihvertfall. Mulighetene for å ta inn en voksen er vi også åpne for, så akkurat hva som kommer veit jeg ikke :P Den har ihvertfall tykk pels, ståører og liker å arbeide :wub:

Jeg har fått to hannhunder etter dette ble skrevet, så har ingen konkrete valpeplaner nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/29/2015 at 3:31 PM, JeanetteH skrev:

Blir nok ikke før 2018-19. Om det blir maskot eller en AK vil tiden vise :)

Jeg hadde 2015 valp, impulskjøpe 2016 valp og en 2017 valp. Veddemål på 2018 valp eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Malamuten skrev:

Vell, det ble 2017 valp, helt tilfeldig og ikke noe av det jeg hadde planlagt, bortsett fra rase da :) Men det var vell ganske tilfeldig at det ble det også, denne gangen :P For jeg hadde egentlig bestemt meg for noe annet. Men nå er hun nå her og tilfeldig eller planlagt, like glad i henne lell :) 

Aner ikke når neste blir, har jo alltids lyst på flere, men med en liten kid så må nok selv jeg innse at det holder med en en stund nå ihvertfall :P så får vi se hva og når neste tilskudd blir.

 

Så synes jeg vi kan få se litt bilder av valpen:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
On 29. oktober 2015 at 0:54 PM, Michellus said:

HER kan jeg melde meg inn :D Blir nok terv, aner ikke om det blir tispe eller hannhund.

:lol:

No. Just, no.. Det holder i massevis med 2 galinger. Når Angus er gammel mann og Alice en litt yngre gammel dame, ser jeg dog ikke problemet med en til. Rart å tenke på at gammer'n er 6 år gammel og at drittungen er 4.. 

Jeg har dog fortsatt veldig lyst på puddel i tillegg til belger, så det blir spennende å se hva jeg faktisk ender opp med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...