Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor splitte sonen?


Recommended Posts

Det er nettopp det som er feil - folk kommer ikke til å gidde å diskutere en sak begge steder, og da vil hundesonen bli lidende, og "hundediskusjoner" blir i realiteten en konkurrent - er det virkelig så vanskelig for folk å holde litt igjen på "hardheten" i innleggene at man må ha et EGET forum for de som liker å smelle med kjeften?

Ser litt skepsisen din, at sonen blir daft og kjedelig mens det er på den tøffe delen actionen blir. Jeg er ikke så sikker på om det blir sånn, antakelig vil de mest kontroversielle emnene taes opp der inne og disse ville et flertall uansett ikke engasjert seg så veldig i. Ikke se på det som en konkurrent, mer som et tilskudd, gi det en prøveperiode og som Espen sier, går det ikke så er det ikke verre enn å trykke på knappen så er det borte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Hva er egentlig problemet? Med en såå samarbeidsvillig administrasjon som vi har her tviler jeg på at det "nye" forumet kommer til å bli værende hvis det skulle vise seg at det "ødelegger" på noen måte. :)

Jeg synes man skal gi det en sjanse. Det skal vel mye til for at dette lille ekstraforumet kommer til å ødelegge stemningen for resten av Hundesonen , og om det mot all odds skulle skje så har jo denne engelen av en webmaster selv sagt at det blir fjernet. a025.gif

Vær nå heller glad for at de prøver å tilrettelegge det for flest mulig. Ikke alle admin'er som hadde godde det nemlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fått med meg dette med "hard core avdeling", men støtter det uforbeholdent!

Tusen takk Espen&Co som gjennomfører noe slikt!

Jeg er ikke spesielt tøff i trynet (synes jeg da..vel, kan ha en og annen glipp kanskje), men har absolutt intet imot at andre er skarpe og direkte i talen (har da selv fått så øra flagra av og til.). Det er gjerne de mest følsomme diskusjonene hvor temperaturen kan bli høy - men hvor det utveksles masse kunnskap, nye tanker, og nye ideer innimellom - og så blir det klaget og diskusjonen stoppes - og det er så inn i granskauen ergerlig! Bare fordi noen er mer opptatt av "stil" fremfor "innhold" osv. Kjempemessig med et sted hvor det er litt mer takhøyde - for så lenge det er en konstruktiv diskusjon, så synes jeg den skal få gå - og så får man heller ta bort slikt som er over streken men la resten bestå!

ved å varsle at her kan talen bli direkte, så kan de som vet at de tar seg lett nær av ting eller hisser seg opp over at resten av verden ikke følger deres definisjon av almenn folkeskikk (OK, her er jeg litt bitchy - men dette med hva den enkelte regner som almenn folkeskikk er noe ved sakens kjerne har jeg forstått), unngå å lese og slippe å bli ergerlig. Og vi tungnemme (som ikke skjønner fornærmelser) med elefanthund, kan få lov å ordlegge oss litt friere fremfor all denne gå rundt grøten greiene som det ellers lett blir til - og som noen ganger er så vanskelig å få til hvis man er mer "direkte" anlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig... De minst gjestfrie og vidsynte sonenbrukerne fortsetter å klage, ikke på at forumet "deres" blir forpestet og ødelagt av slemme, gamle og sure kjerringer - men på at de slemme, gamle og sure kjerringene skal få sitt eget sted å være hvor de snille, som kan nettikette og takt og tone, som vet hvor trivelig det skal være her - og som har vært fornøyde med sitt eget selskap FORTSATT skal få ha det sånn på sonen...

Til lags åt alle kan ingen gjera - jeg skjønner jo at man ikke er fornøyd før alle danser etter deres pipe - men jeg fatter virkelig ikke at moderatorer og soneeiere finner seg i dette. Det får da være grenser? Eller?

- Det er ikke mulig å tvinge alle inn i samme form - samme hvor mye man klager og bærer seg over "de nye", de slemme og frekke, de rappkjefta og fingerrappe som kan håndtere et tastatur og har hatt hund i mer enn et kvarter - alle er ikke like, og så lenge "dere" ikke orker å ha oss her - og attpåtil er såre fornøyde med å ha klart å presse nye brukere ut av sonen fordi de var så fæle, så får dere da for f... finne dere i at de er i kjelleretasjen (les nytt, "sterkere" forum) og holder på med sitt!

Grow up - ville jeg sagt i et innlegg "der", pass på deg selv, og la de andre får stelle med sitt - så lenge de ikke plager dere!

Hilsen "Lotta" (oppkalt etter en særs egenrådig, sta og geskjeftig hund, som heller ikke lar seg kneble, hverken med klikker eller hardere metoder!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempeglad da jeg så at dette var blitt gjennomført.

Er så dumt at tråder med litt temperatur nesten alltid utvikler seg til å klage på at andre er uhyggelige i sin tone. Nå kan man skrive innlegg uten å lese over det åtte ganger for å sjekke det for ting som kan oppfattes spydig, fiendtlig eller feil (jeg føler iallefall at jeg må det - er nok av den mer direkte typen).

Og poenget med å spesifisere at det er et høytemperaturforum er vel nettopp å slippe en uendelig strøm av klager? De som ikke har noe imot at tonen blir litt skarp, kan utfolde seg der inne, mens de som har vært misfornøyde med at tonen på hundesonen har endret seg, kan holde seg til resten.

Det må da være en velsignelse? At "sinnataggene" har fått sin egen "innhegning"? :)

Jeg kommer nok til å følge flittig med der inne, men jeg kommer ikke til å fjerne meg fra resten av sonen av den grunn. Jeg tror ikke det er grunn til å bekymre seg for at mange brukere forsvinner inn der, og uansett ville vel det være et tegn på at temperaturen er for _lav_ for dem andre steder? Hvis det er diskusjoner man føler man går glipp av fordi man ikke har lyst å delta i skarpe vendinger, kan man jo bare starte den i "det andre" forumet?

Hilsen en som foretrekker skarpe toner fremfor daffe kosediskusjoner (jeg prøvde å si det så pent jeg kunne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser "problemet" til de som er mot denne nye delen og jeg ser at de som vil diskutere litt hardere og rett frem er fornøyd. Hvorfor kan vi ikke gi denne delen en sjanse istede for å klage over den med en gang, uten at vi har fått prøvd den ut?! Vil vi ikke ha denne diskusjonsdelen trenger vi heller ikke å lese der, så enkel er det.

Jeg ser for meg at den delen vil være til de litt med hårsåre emnene (burbruk ol), men hvis man har et spørsmål så vil vi bruke resten av sonen. Jeg mener at vi bør ta imot denne forrandringen med åpent sinn og se hvordan det utvikler seg. Jeg håper at moderatorer og admin klarer å slå ned på personangrep der slik at det ikke bare blir drittkasting og en diskusjon som retter seg på person, men samtidig ha litt takhøyde. Samtidig håper jeg på at vi brukere kan ha en sakelig diskusjon uten å gå på person og holde oss til "den røde tråden" slik at emnet ikke går ut over alle vidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må presisere at reglene på Hundesonen gjelder også der inne. Hvis noen bryter reglene så blir det advarsler og evt utestenging.

Gi det en sjanse. Hvis det ikke lykkes så innrømmer vi våre feil og fjerner&flytter.

Synes det er så utrolig bra at dere lytter til brukerne og tester ut nye løsninger. Dere er superflinke!!! banana banana banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tiltaket er på ingen måte ment for å splitte sonen. Dette er ment for å få en bredere brukergruppe.

Vi vil fremdeles ha alle de vanlige emnene som hundesonen alltid har hatt, men i tilleg har vi laget et område der mennesker som er glad i å diskutere skal få lov til også dette på sonen.

De som ikke ønsker å delta der, gjør helt enkelt ikke det.

Nettetiketten skal fremdeles være første prioritet, det er fremdeles ikke lov med personangrep. Og kravet om seriøsitet erlike strengt, om ikke strengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke vær så snill slutte å kategorisere i "nye og gamle"?? PLEASE!!!

Noen av oss er på et forum for å lære mer og diskutere hunderealterte ting, mens andre har lyst til å være på forum for å prate mer "rundt" hund og hundehold (om jeg klarte å forklare meg sikkelig)

Vi som har mer interesse for å diskutere direket hundeting kan vel noen ganger diskutere litt mer "høylytt" enn de som går rundt grøten, nettopp fordi man skal nøyansere litt mer og finne frem til en gyllen middel vei mange ganger.

Så derfor syntes jeg det er bra med to forum, så slippper man hyling om at mange er skarpe i tonen.

Jeg tror også at når man er eldre så lærer man seg å se litt bort fra skarpere toner man er mer tykk hudet på en måte, når man er ungdom har man veldig lett for å ta det veldig personlig. :)

Huff ble dette veldig uforståelig?? Håper ikke det.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke vær så snill slutte å kategorisere i "nye og gamle"?? PLEASE!!!

Noen av oss er på et forum for å lære mer og diskutere hunderealterte ting, mens andre har lyst til å være på forum for å prate mer "rundt" hund og hundehold (om jeg klarte å forklare meg sikkelig)

Vi som har mer interesse for å diskutere direket hundeting kan vel noen ganger diskutere litt mer "høylytt" enn de som går rundt grøten, nettopp fordi man skal nøyansere litt mer og finne frem til en gyllen middel vei mange ganger.

Så derfor syntes jeg det er bra med to forum, så slippper man hyling om at mange er skarpe i tonen.

Jeg tror også at når man er eldre så lærer man seg å se litt bort fra skarpere toner man er mer tykk hudet på en måte, når man er ungdom har man veldig lett for å ta det veldig personlig. :D

Huff ble dette veldig uforståelig?? Håper ikke det.. :D

:):D:o Superb skrevet!!!

Og er ganske enig med Annette (Loke) slutt med sytinga.. Liker dere ikke det "nye forumet" så la være å gå inn der da! Jeg kommer nok ikke til å være mest der inne, for jeg har en tendens til å hisse meg litt for mye opp( :P ) men det er et glimrende tiltak for de som vil diskutere litt heftig! :D

Bra Heidi, Espen og moddisene!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitrende tiltak med en egen "kjeller" for utskuddene :).

Det er godt mulig jeg er blind og døv, men jeg har liksom ikke sett noen innlegg jeg synes har gått spesielt over grensa, men det kan jo hende det er alderen... sansene svekkes vel etterhvert *ler*.

Jeg vet iallefall hvor JEG kommer til å "bo" mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitrende tiltak med en egen "kjeller" for utskuddene :).

Det er godt mulig jeg er blind og døv, men jeg har liksom ikke sett noen innlegg jeg synes har gått spesielt over grensa, men det kan jo hende det er alderen... sansene svekkes vel etterhvert *ler*.

Jeg vet iallefall hvor JEG kommer til å "bo" mest...

jeg har heller aldri sett noe gå over streken, men det er ikke alle som er like eh... "hardføre" som oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så synes jeg det er greitt at de som vil "krangle så fillene fyker" har en plass å gjøre det. Men hvem bestemmer hvilke debatter som skal tas der? F.eks denne: diskusjon om vom som valpefor som Lotta har lagt ut. (Lotta: tok den siden det ikke var så mangen å velge mellom :) ) som jeg egentlig synes hadde passet bedre en annen plass, f.eks. "hundefor"... Nå får jeg vel et svar om at det er bare å gå inn på "diskusjonsforumet" å lese viss jeg vil vite mer om det. Men det er vel her poenget til tuppetroll kommer inn, at det blir ingenting igjenn på de andre forumene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så synes jeg det er greitt at de som vil "krangle så fillene fyker" har en plass å gjøre det. Men hvem bestemmer hvilke debatter som skal tas der? F.eks denne: diskusjon om vom som valpefor som Lotta har lagt ut. (Lotta: tok den siden det ikke var så mangen å velge mellom :) ) som jeg egentlig synes hadde passet bedre en annen plass, f.eks. "hundefor"... Nå får jeg vel et svar om at det er bare å gå inn på "diskusjonsforumet" å lese viss jeg vil vite mer om det. Men det er vel her poenget til tuppetroll kommer inn, at det blir ingenting igjenn på de andre forumene...

Det er det jeg mener også. Hva i all verden er ømtålig med det? Sånt pleier det ikke å bli heftige diskusjoner og personangrep av så vidt jeg vet. Så kan man vel heller flytte det over dit hvis det blir ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden er flyttet da den ikke hadde noe å gjøre plassert der.

I Hundediskusjoner skal det ikke drives med rådføring o.l det har man resten av sonen til. I hundediskusjoner skal det diskuteres hund. Og det er alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!

Hilsen Ex-trendy som nå kaller seg "Lotta" (oppkalt etter en særs egenrådig, sta og geskjeftig hund, som heller ikke lar seg kneble, hverken med klikker eller hardere metoder!)

Det var vel det jeg visste. Du er *Trendy*, som nå kaller deg Lotta. Det var jo greit av deg å fortelle det i hvertfall. Jeg synes dere skrev så likt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen Ex-trendy som nå kaller seg "Lotta" (oppkalt etter en særs egenrådig, sta og geskjeftig hund, som heller ikke lar seg kneble, hverken med klikker eller hardere metoder!)

Hvorfor skulle noen ville kneble en hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Skal vi syte over dette også nå??

jeg synes det var et kjempetiltak!Applaus til Espen og Heidi!

Helt enig!

Kan vi ikke vær så snill slutte å kategorisere i "nye og gamle"?? PLEASE!!!

Noen av oss er på et forum for å lære mer og diskutere hunderealterte ting, mens andre har lyst til å være på forum for å prate mer "rundt" hund og hundehold (om jeg klarte å forklare meg sikkelig)

Vi som har mer interesse for å diskutere direket hundeting kan vel noen ganger diskutere litt mer "høylytt" enn de som går rundt grøten, nettopp fordi man skal nøyansere litt mer og finne frem til en gyllen middel vei mange ganger.

Så derfor syntes jeg det er bra med to forum, så slippper man hyling om at mange er skarpe i tonen.

Jeg tror også at når man er eldre så lærer man seg å se litt bort fra skarpere toner man er mer tykk hudet på en måte, når man er ungdom har man veldig lett for å ta det veldig personlig. :D

Huff ble dette veldig uforståelig?? Håper ikke det.. :)

Enig!

Veldig bra fra admin sin side at de prøver å gjøre alle til lags :D

Jeg syns nå det nye underforumet i det minste burde prøves ut før man begynner å klage. Det er bedre å få prøvd det ut for å se om det fungerer enn å avskrive det før man har prøvd. Jeg tror det kan fungere bra med et slikt underforum å tror ikke det vil gjøre de andre forumene skadelidende. Det er jo bare de emnene som har en tendens til å høyne temperaturen til et , for noen, ubehagelig nivå som skal bli diskutert der (hvis jeg har forstått det riktig?). Tiden vil vise om det fungerer eller ikke, jeg for min del tror det kommer til å fungere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at når man er eldre så lærer man seg å se litt bort fra skarpere toner man er mer tykk hudet på en måte, når man er ungdom har man veldig lett for å ta det veldig personlig. :)

Nå er det ikke bare "ungdomer" som har reagert på dette. Selv er jeg ikke ungdom, men en småbarnsmor.

Jeg tåler temmelig mye og jeg tåler sannheten og saklige diskusjoner. Det jeg ikke liker er usaklig krangling,drittslenging og kverulering. Jeg skjønner ikke hva godt noen får ut av det, eller om de føler en trang til å hevde seg på et vis.

Ta ting personlig? Ja når noen slenger dritt til deg om ditt hundehold når man ber om råd/utveksler erfaringer så er det jo naturlig å ta det personlig, hvis ikke man er så "tykkhudet" at det ikke trenger inn.

Problemet som kan komme er at vi mister de gode diskusjonene vi har på sonen nå.

Selv velger jeg å holde meg borte fra "krangle fantene", av den enkle grunn at noen personer klarer å provosere meg så utrolig med sin usaklige drittslenging . (ingen nevnt...)

Men hvis man klarer å beholde sonen som den har hvert og i tilegg ha en "kjeller" å putte "kranglefantene" i, uten at det går ut over resten av sonen så er jo det bra og all ære til ledelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere skal prøve og være mere positivt indstillet til dette tiltaket :)

Vi jobber faktisk mye med og gjøre alle tilfredse, men ofte er der mange som ikke bliver det. Og det er ikke helt lett og gjøre alle glade desværre :rolleyes::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Ta ting personlig? Ja når noen slenger dritt til deg om ditt hundehold når man ber om råd/utveksler erfaringer så er det jo naturlig å ta det personlig, hvis ikke man er så "tykkhudet" at det ikke trenger inn.
Jeg tror det var 2ne eller Margrete som skrev om de evindelige diskusjonene om bur at dersom noen mente at bruk av bur var dyremishandling og til og med var så ufin å skrive det, var det alltid noen som oppfattet det som et angrep på ens eget hundehold. Jeg tror mange på denne gruppen er svært raske til å oppfatte generelle utsagn som berører ens eget hundehold som personlige angrep med dertil klaging til moderator om ufin behandling, I svært mange tilfeller ligger ikke problemet hos posteren (tror nå jeg da).

Problemet som kan komme er at vi mister de gode diskusjonene vi har på sonen nå.

Selv velger jeg å holde meg borte fra "krangle fantene", av den enkle grunn at noen personer klarer å provosere meg så utrolig med sin usaklige drittslenging . (ingen nevnt...)

Selv om jeg er helt fersk på denne gruppen, kan jeg ikke minnes usaklig "drittslenging" og "kranglefanter" fra/blant "oss nye" - for å bruke den terminologien. At noen har sterkere meninger i sak enn andre og fremfører disse med en noe skarpere penn behøver nødvendigvis ikke å stemple dem verken som kranglefanter eller "drittslengere".

Men hvis man klarer å beholde sonen som den har hvert og i tilegg ha en "kjeller" å putte "kranglefantene" i, uten at det går ut over resten av sonen så er jo det bra og all ære til ledelsen...
Hvorfor er det så viktig å "beholde sonen som den har vært"? Og hvorfor presisseringen at de som ønsker å diskutere med en litt spissere penn er kranglefanter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...