Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor splitte sonen?


Recommended Posts

Etter bråket som var på sonen og all misnøyen, der flere brukere forlot sonen, flere vurderte å gjøre det, og mange var mindre på sonen enn før, syntes jeg endelig miljøet begynte å bli bedre her igjen. Tonen er god, og mange av dem som var verst på å gå over streken i diskusjoner hadde dempet seg eller forsvunnet. Derfor ble jeg rimelig frustrert da jeg så at sonen hadde opprettet et nytt forum i forumet, for de såkalte "harde" diskusjonene. Leste innlegget der og så at flere så på dette forumet som et nytt forum i forumet. Jeg synes det er utrolig synd at man gjør dette, nå som sonen endelig var tilbake "i form".

Man kan jo lure på om folk gidder å diskutere det samme to ganger, med det resultat at den "snille" sonen da vil dø ut i interessante diskusjoner emnet, og bare bli bannerbytter og presentasjoner.

Jeg skjønner ikke hvorfor man bare ikke kan lage regler for hva som er lov, og hva som ikke er lov, og ha disse på hovedforumet. Hvis alle er enige om at vi er litt for sårbare her kan dere kanskje tøye grensene litt på selve sonen også isteden for å lage et nytt forum for krangling..

Jeg synes hvertfall dette er utrolig synd, og tror sonen kommer til å bli et dårligere forum med denne endringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Takk for innspill.

Jeg er enig i det du sier. Men det visste seg jo at "gamle" medlemmer ikke aksepterte nye og omvendt. Derfor måtte vi gjøre det på denne måten.

Ikke den beste måten og gjøre det på. Men var den eneste muligheten vi så for de som ville diskutere hardere.

Siden det er forskjellige alder og oppfatninger her så håper vi dette blir en god løsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk litt enig. Synes det var et bra tiltak først, men så når det virka som om de tenkte å lage en "ny sone" inne i sonen, synes jeg ikke det er bra lenger. Da synes jeg heller man kan merke de "tøffe" diskusjonene med det i topicen eller noe, om man vil ha en tøff diskusjon. Eller å bare ha det nye diskusjonsforumet, men uten undertopicer. Det synes i alle fall jeg ville vært nok. Ellers blir det jo sånn at noen er på den hardcore-sonen og noen på den vanlige, og det er jo synd, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill.

Jeg er enig i det du sier. Men det visste seg jo at "gamle" medlemmer ikke aksepterte nye og omvendt. Derfor måtte vi gjøre det på denne måten.

Ikke den beste måten og gjøre det på. Men var den eneste muligheten vi så for de som ville diskutere hardere.

Siden det er forskjellige alder og oppfatninger her så håper vi dette blir en god løsning

Men hvorfor skal liksom sonen legges til rette for "de nye" ?

(jeg er jo ganske ny selv også da....)

Kan ikke heller de som vil holde seg til reglene være hjertelig velkomne og de som vil ha "mer takhøyde" enn det er her finne seg noe annet å gjøre enn å sure ned stemningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor kan man ikke bare si at sånn er reglene her - aksepter det eller finn noe annet? Vi har da hatt heftige diskusjoner før uten å måtte gå så langt som noen diskusjoner har gjort..

Jeg har ingenting imot de såkalt nye, de representerer mye interessant hundeerfaring og kan lære oss mye, men vi kan vel ha regler å forholde oss til for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er så galt med og lage noen tråder i et eget emne for at folk skal kunne diskutere skikkelig?

Som andre sier er det forskjellige aldersgrupper her og folk tåler forskjellig tilsnakk. Og skrive f.eks:Munnkurv(tøff diskusjon) blir jo bare dum. Liker dere ikke den "nye" er det jo bare og gjøre som dere selv sier,ligge unna det. Hundesonen vil miste brukere hvis det skal bare være snille og greie "tanter" som ikke tåler en skikkelig diskusjon. Det er allerede noen som er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppen er laget for at folk diskuterer forskjellig. Jeg regner med at de fleste vil bruke de vanlige emnene. Men hvis de vil diskutere et "ømt" emne er det kanskje best og bruke en annen del.

Men det går også ann og ha en beskrivelse ihvert tema, tøffe diskusjoner kan markeres ja.

Men som sagt det er ikke laget noe enda og det er mulig og diskutere.

Ulvinne prøv og holdt deg til saken, tror ikke dette har noe med gamle tanter og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er så galt med og lage noen tråder i et eget emne for at folk skal kunne diskutere skikkelig?

Som andre sier er det forskjellige aldersgrupper her og folk tåler forskjellig tilsnakk. Og skrive f.eks:Munnkurv(tøff diskusjon) blir jo bare dum. Liker dere ikke den "nye" er det jo bare og gjøre som dere selv sier,ligge unna det. Hundesonen vil miste brukere hvis det skal bare være snille og greie "tanter" som ikke tåler en skikkelig diskusjon. Det er allerede noen som er borte.

Sonen hadde mange heftige diskusjoner tidligere også, jeg skjønner ikke hvorfor folk må slenge dritt for å diskutere, bare? Kan man ikke holde seg til regler selv om man er en ivrig debattant? Tror flere kommer til å miste interessen for sonen med denne ordningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Er vi igjen tilbake til debatten om "de gamle" og "de nye" ? Ser dere noe stort problem i at det opprettes et forum hvor det er litt høyere under taket enn i de andre foraene? Reglene for hva som er god netikette gjelder jo fortsatt, men kanskje moderatorene er litt mer romslig i vurderingen av de klagene som evt måtte komme? Sålenge folk forholder seg til netiketten, forumets regler og ellers er saklige i argumenteringen er det vel greit nok? Det er jo ingen som krever at de som ikke lyster skal delta i de debattene som eventuelt måtte komme.

For min del tror jeg at diskusjonene vil foregå i de ordinære foraene, og så får heller moderator stenge diskusjoner dersom klagene blir for mange og evt overføre den "harde kjernen" i diskusjonen til å diskutere i det nye forumet. Og den harde kjernen behøver nødvenigvis bare være "de nye"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke blandt "de yngste" her, men liker likevel å diskutere hund på en ordentlig og saklig måte uten dritt slenging osv.

Om det gjør meg "tantete" i noens øyne får så være, men jeg syns det burde gå an å holde seg til de reglene som er og likevel ha et bra forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvinne prøv og holdt deg til saken, tror ikke dette har noe med gamle tanter og gjøre.

Unnskyld Espen,nå sa jeg ikke gammle men:)

Poenget mitt var ihvertfall at jeg ikke ser hvorfor man ikke kan ha en slik del av forumet. Hvis de fleste begynner og gå over til den "harde" siden betyr jo det bare at det er slik folk vil diskutere. Kan ikke skjønne hvorfor folk vil forlate hundesonen for det? Man må jo ikke lese det,og det er det som er så flott!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er så galt med og lage noen tråder i et eget emne for at folk skal kunne diskutere skikkelig?

Som andre sier er det forskjellige aldersgrupper her og folk tåler forskjellig tilsnakk. Og skrive f.eks:Munnkurv(tøff diskusjon) blir jo bare dum. Liker dere ikke den "nye" er det jo bare og gjøre som dere selv sier,ligge unna det. Hundesonen vil miste brukere hvis det skal bare være snille og greie "tanter" som ikke tåler en skikkelig diskusjon. Det er allerede noen som er borte.

Jeg er ikke helt sikker på om dette går på alder, men det er mulig jeg tar feil.

Det jeg synes blir litt teit blir å lage masse undergrupper på det nye forumet. Da blir det på en måte et eget forum inni det gamle, i stedet for bare en plass å diskutere enkelte omtålige emner på en litt røffere måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal liksom sonen legges til rette for "de nye" ?

(jeg er jo ganske ny selv også da....)

Kan ikke heller de som vil holde seg til reglene være hjertelig velkomne og de som vil ha "mer takhøyde" enn det er her finne seg noe annet å gjøre enn å sure ned stemningen?

Ser poenget ditt. Men nå har jeg jo oppdaget da, at det er flere av de "gamle" som også synes det ble litt for kjedelig slik det var før. Så denne tilrettelggeingen er nok ikke bare for "de nye". Dumt dere fortsatt driver med den inndelingen forresten.

Synes sjæfene og moderatorer er skikkelig flinke jeg, som forandrer forumet etter brukerne, og ikke bare sier "take it or leave it"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi igjen tilbake til debatten om "de gamle" og "de nye" ? Ser dere noe stort problem i at det opprettes et forum hvor det er litt høyere under taket enn i de andre foraene? Reglene for hva som er god netikette gjelder jo fortsatt, men kanskje moderatorene er litt mer romslig i vurderingen av de klagene som evt måtte komme? Sålenge folk forholder seg til netiketten, forumets regler og ellers er saklige i argumenteringen er det vel greit nok? Det er jo ingen som krever at de som ikke lyster skal delta i de debattene som eventuelt måtte komme.

For min del tror at de fleste diskusjonene vil forregå i de ordinære foraene, og så får heller moderator stenge diskusjoner dersom klagene blir for mange og evt overføre den "harde kjernen" i diskusjonen til å diskutere i det nye forumet. Og den harde kjernen behøver nødvenigvis bare være "de nye"?

Jeg har ikke sagt noe om at de nye er et problem nå - det jeg har sagt er at noen av debattantene har tøyd reglene enormt for netikette og jeg synes ikke at vi skal "gi etter" for disse debattantene ved å lage et nytt forum for dem - gamle eller nye debattanter . Regler bør være regler, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt. Men nå har jeg jo oppdaget da, at det er flere av de "gamle" som også synes det ble litt for kjedelig slik det var før. Så denne tilrettelggeingen er nok ikke bare for "de nye". Dumt dere fortsatt driver med den inndelingen forresten.

Synes sjæfene og moderatorer er skikkelig flinke jeg, som forandrer forumet etter brukerne, og ikke bare sier "take it or leave it"

Takk fribeebee :) Vi prøver og lage dette til et sted der alle kan diskutere. Og synes vi har fått en ok løsning er nå. Må også nevne at det er lov for alle og diskutere i den nye kategorien. Og det vil ikke være de samme kategoriene der som på hovedsiden, men noen nye.

Så som sagt vi gjør det etter ønske fra brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fribeebee :) Vi prøver og lage dette til et sted der alle kan diskutere. Og synes vi har fått en ok løsning er nå. Må også nevne at det er lov for alle og diskutere i den nye kategorien. Og det vil ikke være de samme kategoriene der som på hovedsiden, men noen nye.

Så som sagt vi gjør det etter ønske fra brukerne.

Alle kunne da diskutere sånn det var før også...

Det som ble reaksjoner av var vel person angrep, dritt slenging osv...

Ettersom jeg har forstått så vil vel ikke dette være lov på "nye sonen" heller og hva er da vitsen med å splitte?

Og hvorfor lage nye kategorier som ikke er på hovedsiden, kanskje man kunne fått til enda flere saklige gode diskusjoner ved å legge et par ekstra kategorier der i steden?...

Nei, dette ble tullete etter min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nytt for meg! :)

Uansett, det jeg lurer på er hvordan dette skal fungere? Ja, hvis man begynner med et provoserende innlegg, så passer det jo inn i den "tøffe" sonen, men som regel er ikke de "tøffe" diskusjonene planlagt. Etter hva jeg har sett så kommer de som regel av at noen med spesielle meninger spør om noe de mener er ok, eller at noen uerfarne folk blir angrepet for uvitenhet.

Heh, må si jeg er litt spent på hvordan dette skal gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere! :)

Jeg tror noen har misforstått dette. Slik jeg ser det, er det ikke snakk om å splitte noe som helst. Det er mere snakk om å legge forholdene så godt som mulig til rette for alle brukerne, slik at hundesonen kan beholde _alle_ sine brukere, og få enda flere i tillegg. For jeg er sikker på at dette vil bli et supert forum , med noe for enhver smak.

Og ang. det "nye" forumet i forumet, som noen ynder å kalle det, så behøver man verken lese eller poste der, hvis man føler seg ukomfortable med det, og omvendt. Ingen trenger lese eller poste noe sted der de føler seg ukomfortable.

Ha et åpent sinn, så vil dere oppdage at dette vil bli et supert forum for _alle_ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere! :)

Jeg tror noen har misforstått dette. Slik jeg ser det, er det ikke snakk om å splitte noe som helst. Det er mere snakk om å legge forholdene så godt som mulig til rette for alle brukerne, slik at hundesonen kan beholde _alle_ sine brukere, og få enda flere i tillegg. For jeg er sikker på at dette vil bli et supert forum , med noe for enhver smak.

Og ang. det "nye" forumet i forumet, som noen ynder å kalle det, så behøver man verken lese eller poste der, hvis man føler seg ukomfortable med det, og omvendt. Ingen trenger lese eller poste noe sted der de føler seg ukomfortable.

Ha et åpent sinn, så vil dere oppdage at dette vil bli et supert forum for _alle_ :D

Det er nettopp det som er feil - folk kommer ikke til å gidde å diskutere en sak begge steder, og da vil hundesonen bli lidende, og "hundediskusjoner" blir i realiteten en konkurrent - er det virkelig så vanskelig for folk å holde litt igjen på "hardheten" i innleggene at man må ha et EGET forum for de som liker å smelle med kjeften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det som er feil - folk kommer ikke til å gidde å diskutere en sak begge steder, og da vil hundesonen bli lidende, og "hundediskusjoner" blir i realiteten en konkurrent - er det virkelig så vanskelig for folk å holde litt igjen på "hardheten" i innleggene at man må ha et EGET forum for de som liker å smelle med kjeften?

Ikke gjør en mygg til en elefant nå da. :)

La dette i hvertfall få en sjanse. Som det er nevnt tidligere, de som ikke liker tonen på det "nye" forumet på hundesonen, det for de "slemme" :D , kan jo ganske enkelt bare la være å lese og å poste der. Verre er det ikke.

Og jeg er overbevist om at dette har livets rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...