Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor splitte sonen?


Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Det er jo synd hvis du trekker deg. Ettersom vi har prøvd så godt vi kan og finne en løsning som passer alle.

Hvis noen tror dette er gjort pga av en enkelt bruker så er det feil, ettersom det er flere som har ønsket en sånn del. Vi hører alltid på hva folk ønsker. Så nei, dette er ikke spesialbehandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke bare "ungdomer" som har reagert på dette. Selv er jeg ikke ungdom, men en småbarnsmor.

Jeg tåler temmelig mye og jeg tåler sannheten og saklige diskusjoner. Det jeg ikke liker er usaklig krangling,drittslenging og kverulering. Jeg skjønner ikke hva godt noen får ut av det, eller om de føler en trang til å hevde seg på et vis.

Ta ting personlig? Ja når noen slenger dritt til deg om ditt hundehold når man ber om råd/utveksler erfaringer så er det jo naturlig å ta det personlig, hvis ikke man er så "tykkhudet" at det ikke trenger inn.

Problemet som kan komme er at vi mister de gode diskusjonene vi har på sonen nå.

Selv velger jeg å holde meg borte fra "krangle fantene", av den enkle grunn at noen personer klarer å provosere meg så utrolig med sin usaklige drittslenging . (ingen nevnt...)

Men hvis man klarer å beholde sonen som den har hvert og i tilegg ha en "kjeller" å putte "kranglefantene" i, uten at det går ut over resten av sonen så er jo det bra og all ære til ledelsen...

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg kan ikke se at det har vært så mye PERSONLIG drittslenging her inne, rett meg og kom gjerne med sitater hvis jeg tar feil.

Hvis folk er flinkere til å sitere hva de syntes er drittslenging og kverulering, så blir det kanskje lettere for "mengden" å skjønne hva folk mener med nettopp dette.

For jeg tror fortsatt at det er mange som begynner å sippe altfor tidlig og ikke er så hardhudet, derfor kan det være greit med et forum hvor man velger å være, der VET man at tonen kan bli annet enn: "hunden din er såå fin atte" (satt på spissen altså)

Siterer deg:Problemet som kan komme er at vi mister de gode diskusjonene vi har på sonen nå.

Det er jo nettopp derfor Espen har satt opp et nytt forum så man kan diskutere litt løsere og de som har panikk for trykket steming bare holder seg laaangt unna det forumet.

Jeg syntes helt ærlig at når man velger å gå inn på et DISKUSJONSforum så må man regne med at folk har delte meninger og at man møter flere mennesker med forskjellige måter å uttrykke seg på.

Skal man være på et diskusjonsforum så må man regne med litt tempratur innimellom.

Det er da tempratur ute i det vanlige livet også, skulle likt å sett de som satt seg ned for å grine ved litt tempratur fra sjefen eller medarbeidere, det funket ikke.

Jeg syntes faktisk at det å klage på dette er å sette tvil til Espen, Heidi og de flinke moderatorene våre og måten de driver dette forumet på.

De jobber ræva av seg for oss, og hva får de?? Bare klaging om de nye og gamle...samme hva de gjør, skjønner ikke hvordan de holder humøret oppe, kanskje falt ned i en lykkepille gryte?? :):)

Blir så lei av klaging og masing på alt og alle, kan ikke folk være fornøyde med det som blir gjort og iallefall prøve det som blir satt opp?

Jeg må bare legge til at jeg tror ikke jeg er den største granglefanten her inne, men jeg liker diskusjoner det kommer litt tempratur ut av, det er da man finner frem flere "veier" i hundehold og det er da man LÆRER. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jobber ræva av seg for oss, og hva får de?? Bare klaging om de nye og gamle...samme hva de gjør, skjønner ikke hvordan de holder humøret oppe, kanskje falt ned i en lykkepille gryte?? :):)

Jeg er selv i kjempehumør for tiden, og hvis jeg nevner det og noen spør hvorfor, så sier jeg at jeg har fått meg en lykkepille på fire ben. Tror moderatorenes hunder jobber hardt om dagen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også

Dette er mitt siste innlegg på sonen og jeg takker for meg.

Ser ingen grunn til å si hvorfor.

:):D:D:D

Kommer til å savne dere :D

Men til dere som fortsatt er her og vurderer å dra dere også, kan dere ikke prøve en stund ihvertfall, og deretter se om det blir bedre? Det nye forumet har tross alt bare vært oppe i noen få dager.

Dessuten er det så dumt når gamle (og nye) medlemmer slutter å være her, medlemmer som har bidratt til å skape et hyggelig forum...

Og vil også legge til at jeg selv ikke har tenkt å dra med det første, siden jeg trives her.

Og har også tenkt å bidra til at vi har god stemning her på sonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke forstå at folk tager dette så nært. At man ligefrem vil slutte og være her og snakke med dem man liker. Man er jo ikke tvunget til og snakke med folk man ikke liker..

Må indrømme at både meg og Espen er litt opgivet over all klagingen især når vi har jobbet som bare den for at få dette nye forum og og alle de andre ting som også kommer, alt dette er lavet for vores brukere skal have det bedste. Men tror kanskje også vi har været for snille, og det har resulteret i at nogle brukere kanskje ikke tåler at vi ikke altid er enige med dem. Og det er synd. Men om folk vil dra da får dem gjøre det. Det er ikke vores beslutning men deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til Espen og Heidi! Jeg setter utrolig stor pris på alt dere gjør/har gjort for oss!

Jeg håper virkelig denne sutringa slutter snart.. Man kan ikke gjøre ALLE fornøyd..

Helt enig!

Og som mange andre sier:man MÅ ikke se på det andre forumet hvis man ikke liker det. Kan ikke skjønne hvorfor noen vil slutte pga dette,det er et flott tiltak og all aplaus til Heidi og Espen!

Personlig torr jeg ikke forumet forandrer seg stort fordi om to velger og droppe det.

Hundesonen er et flott sted,og på denne måten vil det passe ALLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke forstå at folk tager dette så nært. At man ligefrem vil slutte og være her og snakke med dem man liker. Man er jo ikke tvunget til og snakke med folk man ikke liker..

Må indrømme at både meg og Espen er litt opgivet over all klagingen især når vi har jobbet som bare den for at få dette nye forum og og alle de andre ting som også kommer, alt dette er lavet for vores brukere skal have det bedste. Men tror kanskje også vi har været for snille, og det har resulteret i at nogle brukere kanskje ikke tåler at vi ikke altid er enige med dem. Og det er synd. Men om folk vil dra da får dem gjøre det. Det er ikke vores beslutning men deres.

Jeg skjønner ikke at dere klarer å holde humøret oppe, bare klagin samme hva som skjer også prøver dere å dele opp så man kan diskutere litt høyere ett sted så de andre får fred, så får dere på pukkelen for dette også...kan man ikke bare føye seg og si "ja takk begge deler??"

Om folk velger å slutte så skal dere ikke ta det såå ille opp, det kommer flere inn her også som også har mye å bidra til av både kunnskaper og diskusjoner.

Men tror kanskje også vi har været for snille, og det har resulteret i at nogle brukere kanskje ikke tåler at vi ikke altid er enige med dem.

Helt rett, er man for snille så begynner folk og utnytte. Det er vel oftere lettere å klage til/på de som er snille og behjelplige, men jeg syntes da man tråkker over en strek som man bør se og som man bør respektere, desverre er det mange som ikke ser denne streken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad for at du ser på det som du gjøre Renate.. Det er dejligt at noen er tilfredse. Og nei det er ikke altid vi klarer og holde humøret oppe. Der går mange nætter hvor vi kan ligge og snakke om alt dette tullet, men men vi prøver da og være positive overfor vores brukere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad for at du ser på det som du gjøre Renate.. Det er dejligt at noen er tilfredse. Og nei det er ikke altid vi klarer og holde humøret oppe. Der går mange nætter hvor vi kan ligge og snakke om alt dette tullet, men men vi prøver da og være positive overfor vores brukere :)

Jeg har ikke satt meg inn i hva det egentlig klages på, men jeg tror det er viktig at dere ikke tar det personlig. Uansett hva det er det gjelder.

Jeg driver et forum selv, og det vil alltid være sånn at ikke alle blir fornøyde.

Jeg synes forumet et bra nå, men det er et lite men...

Jeg synes moderatorene er alt for snar til å be folk holde seg til tråden. Jeg er av den oppfatning at krangler ofte går seg til ved at man avsporer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg inn i hva det egentlig klages på, men jeg tror det er viktig at dere ikke tar det personlig. Uansett hva det er det gjelder.

Jeg driver et forum selv, og det vil alltid være sånn at ikke alle blir fornøyde.

Jeg synes forumet et bra nå, men det er et lite men...

Jeg synes moderatorene er alt for snar til å be folk holde seg til tråden. Jeg er av den oppfatning at krangler ofte går seg til ved at man avsporer litt.

Det er godt du siger ifra om dette. Jeg skal minde mine moderatore om at prøve og gjøre dette lidt mere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at de oftere skal be folk om og holde seg til tema heller mindre.. Forstod ikke helt :)

Jeg mener at det er unødvendig å be folk om å holde seg til tema. Jeg har sett det flere ganger, og har også selv vært ute for det her inne selv. Og like etterpå sporet en av moddene ut - i samme tråd.

Her er et eksempel på det jeg mener er unødvendig koorigering; http://forum.hundesonen.com/index.php?s=&s...ndpost&p=148608

Jeg tror faktisk at det er helt ok å spore av enkelte ganger. Fordi der roer gemyttene.

Hadde det handlet om en seriøs tv-debatt hadde jeg forstått at man skulle holde seg til saken, men ikke i et forum som dette.

Uansett, det er ingen big deal for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...