Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater: NKK Hamar, Norsk vinner 2015


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi kan vel ikke klage på dagens fangst, vi heller :).  Willy hadde real konkurranse i championklassen med hele 5 velmerittert hannhunder til start. Han gjorde ikke skam på familien i dag heller, han,

Kuma viste seg som en gud og jeg fikk min aller første "velvist" kommentar på kritikken - noe jeg kommer til å sveve på lenge. Fikk ck, men ble uplassert i beste hannhundklasse.  Noe jeg muligens komm

Her er kritikkene til Willy og Yasmine for dommer Leif-Ragnar Hjorth: Willy: Utmerket type og størrelse. Meget vakkert hode og uttrykk. Korrekt bitt. Utmerket hals, velvinklet. Utmerket bryst og over

Posted Images

Jeg er så sur og flau! :D Makan til kråkete tullebikkje. Aleine i champion, viste seg som ei ku. Fikk CK og knallfin kritikk. Blei plassert SIST i beste tispeklasse. Løp fint, men kunne verken stå på bord eller stille seg opp. Greit hun skal ha løpetid straks, men det får være grenser til PMS, altså. 

Jeg pleier aldri å bry meg om resultater så lenge bikkja viser seg fint og vil jobbe med meg, så når det går så dårlig på alle fronter, så blir jeg faktisk litt oppgitt. :P 

Men reisefølget fikk fine opplevelser i ringen, så det var morro! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som forventet etter dommerbytte. VG på Lykke. Oppførte seg greit da i det minste. 

Så avgårde til Moelv og hopp 3 med Harly. Kjempefin bane av dommer eleven, jeg blir et sekund for treg en gang i løpet av banen og vips så smetter han i feil tunnelinngang. Disk. Men mye bra i en veldig morsom bane :) 

Synd de ikke annonserte at det skulle være dommer elev,  da hadde jeg nok meldt på ag også.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som forventet, Talli uten pels og  stokk stiv i bakbeina og fikk på kritikken: "kort i steget og trang bak. Ønsker bedre kvalitet på pelsen"  Excellent men uten CK.

Og det er helt greit, hadde ingen forventninger viste jo om det over, er jo ikke blind :P og hadde ikke reist om ikke skulle levere fra meg en valp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som forventet, Talli uten pels og  stokk stiv i bakbeina og fikk på kritikken: "kort i steget og trang bak. Ønsker bedre kvalitet på pelsen"  Excellent men uten CK.

Og det er helt greit, hadde ingen forventninger viste jo om det over, er jo ikke blind :P og hadde ikke reist om ikke skulle levere fra meg en valp :) 

Nå fikk jeg sånne bilder i hodet type "Ta denne valpen! jeg har fått NOK *overlevere og løpe din vei* " :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd!!! 17 fine basenjier stilte, og Pim ble sendt avgårde med fremmed handler. De løp seg inn til 2.beste tispe, so close!!! Men hva gjør vel det når hun fikk RES.CACIB som blir gjort om til CACIB??? :D :D Det CACIBET trengte vi, men jeg hadde aldri forventet at vi skulle få det på norsk vinner! :D

Nå har hun to norske CACIB og ett fra Sverige, så da blir det vel finlandstur når hun er ferdig med valpekullet :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte ikke selv, men to av hundene fra fjorårets kull deltok. Resultat 2. beste juniortispe (SÅÅ NÆRE!!!) med CK, og den andre fikk Good ( hun er avrøyta og hadde heller ikke så lyst til å bevege seg). 

 

 

Endret av Meg
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuma viste seg som en gud og jeg fikk min aller første "velvist" kommentar på kritikken - noe jeg kommer til å sveve på lenge. Fikk ck, men ble uplassert i beste hannhundklasse. 

Noe jeg muligens kommer til å sveve på enda lenger er elgkalven!  Først så står jeg og hører på mens dommeren gir kritikk på den andre championhunden og bruker så mange store ord, som f.eks "magnificent", at jeg tenker at jaja, ikke en gal hund å havne bak, han ER jo lekker. Men så VINNER vi championklassen, med ck til begge! Oi, tenkte jeg. Inn i beste hannhund og trur du jammen ikke han havner på første der også! Vår aller første vinntertittel er i boks! Litt småstressa, for planen var jo strengt tatt å dra hjem å lese til eksamen på mandag, men er jo ikke snakk om mange minuttene ekstra da.. Neida. Vi kom hjem først nå, klokka seks. For trur du ikke han der Tanuki gikk hen og ble best i rasen også? Jeg er så uendelig stolt og glad at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Han prøvde seg på noen sprell, men det holdt med et par strenge "nei" for å få han til å løpe vanlig. :wub:

 

Bradgen ble belønnet med en HEL vaffel! Han kunne nesten ikke tru det! 

12065984_10206914466755390_4377045251347

Endret av MaritaS
  • Like 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kullsøster i Gjøvik, den andre gulingen i Bø er bare 3/4 søster :ahappy:

Å ja da fikk jeg ikke Gratulert. Følger ikke så godt med på hvor i familene dem hører hjemme så fillern å. Vet jo at hun ønsker seg en så dem kan droppe utstillingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel ikke klage på dagens fangst, vi heller :). 
Willy hadde real konkurranse i championklassen med hele 5 velmerittert hannhunder til start. Han gjorde ikke skam på familien i dag heller, han, og dro til med å vinne CHK med CK  og en fantastisk flott kritikk. I BHK stod det i grunnen mellom han og pappa Boss siden det ikke var noen fra de andre klassene som fikk CK. Og brått var i tilbake til "gamle dager", der pappa'n stod først og Willy som nummer to med CACIB :). Helt greit siden Boss har grodd pels igjen og var riktig på hugget i ringen :). 

Yasmine stilte i unghundklassen - og det er morsomt når du ser dommerne (dommer + elev) nesten sukke henført når du kommer inn i ringen :). Yasmine fikk en aldeles fantastisk kritikk - og fikk da selvsagt både EXC og CK. I beste tispeklasse var vi bare tre tisper - Yasmine, en champion og en veteran - og jammen meg trakk ikke Yasmine det lengste strået og ble beste tispe med CACIB :). Yeyyyy - enda en tittel for oss som synes det er kult med titler :D. 

I BIR- og BIM-konkurransen var det Boss og Yasmine som konkurrerte, og jeg ble helt himmelfallen da dommeren rakte BIR-rosetten til oss :D. Og med det tror jeg jammen hun også nailet "tittelen" årets utstillingsbriard - men det må jeg regne litt mer på :D. 

I en stor gruppe en ble vi faktisk plukket ut i semifinalen - og steike meg ble hun ikke plassert som nr 3 :D. For en fantastisk dag :). 

  • Like 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...