Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjef (Leader), Beauceron


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ingen hunder blir bortskjemt av å sove sammen med eieren sin, ikke påvirker det selvstendighet eller noe som helst. Det bare styrker båndet mellom deg og hunden. Tenker jeg. Og trenger du så mye plass

Slå kjerringa i hodet med noe ekstra hardt. Valper tar ikke skade verken fysisk eller psykisk av å få god mosjon. Alle mine briarder har opp gjennom årene fått være med på gode, lange turer jevnlig, o

Jeg er nok langt mer redd for ukontrollert valpeherjing med andre valper, der de løper hals over hodet, kræsjer i hverandre og annet - enn lange, gode turer i skogen - gjerne jevnlig også. Og valpen d

Posted Images

Guest *Kat84*
3 timer siden, Lunatic skrev:

Gratulerer! Han er jo flott, så han fortjener det der! :D 

Har dere tenkt dere til Leto neste helg?

Takk! :)
Blir ikke Leto nei. Er ikke så sikker på om det blir noe raid av NKK'er i år i det hele tatt. FOr han må ha noe mer masse før han kan måle seg med de som allerede er voksne og champion. 
Neste år derimot, så setter jeg meg som mål å bli mestvinnende (siden det er en av de få tingene som er å få på rasen som ikke kommer like lett som cert osv :P ). 

1 time siden, mokken skrev:

For en utrolig herlig gutt! :wub: Gratulerer med flott resultat i helgen, hyggelig å hilse på! :ahappy:

Takk igjen! :D
Kjempekos å hilse på, og gøy å treffe mange soniser her :)

Han har fått seg en ny kompis her nå. En BC/Beardis mix. Har lekt i et par timer sammen, og nå ligger han helt utslått her :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Mardina skrev:

Han er kjempefin :wub: Har alltid vært fasinert av rasen, de virker helt herlige :D 

 

13 minutter siden, Katharina skrev:

Nydelig hund :wub:

Takk :D
Jeg har uten tvil funnet min drømmerase. De passer meg helt perfekt, både i gemytt, energi, personlighet, og trenbarhet :wub:

Vi har utforsket det nye nabolaget vårt i dag. 
Ca 1 km å gå, så er vi inne i en turløype som snart tar oss midt i skogen :D

20160418_125554.jpg20160418_125606.jpg20160418_131135.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Har kommet oppi sofaen nei? Neeeida, jeg har beina på gulvet jeg! 

 

20160420_094220-1.jpg

 

Hvis det er noe denne gutten kan så er det å snike seg oppi der han vil. Først det ene låret oppi, og så det andre. Press kroppen littegrann bakover, og voila! Så sitter man i sofaen! 

Det er utrolig hvor lydløs han her er når han først skal lure seg til noe han ikke har fått tillatelse til. 
Her en morgen våknet jeg med ham ved siden av meg i senga... Når jeg merket ham så la han hodet fint oppå skuldera mi og logret. Jippi, god morgen kos :wub:

Han er så søt, rar, og morsom han her :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
På 20.4.2016 at 3:51 PM, Sissi skrev:

Så utrolig søt og pen !  :wub:

Ja, de er søte! Og vakre! :wub: Og små faktisk. Akkurat passe i hvert fall :aww:

 

På 20.4.2016 at 4:28 PM, Snøfrost skrev:

Han er en fin kar. Nesten så jeg vurderer å ha en sånn en en gang i den fjerne ukjente fremtid :) 

Alle burde prøve å leve med en Beauceron en eller annen gang i løpet av livet! Du er garantert å le deg i hjel minst en gang hver dag :lol:

På 20.4.2016 at 4:44 PM, Lunatic skrev:

Jeg gleder meg så ufattelig mye til den dagen jeg skal ha en harlequin Beauceron! Er jo skikkelig forelska fra før, men Sjef hjelper ikke med å dempe trangen, kjenner jeg. Han er en utrolig søt fyr :wub: 

Det er farlig å først omgås dem for så å se på bilder. Jeg vet av erfaring! Det er ikke uten grunn at jeg kverulerte i et par år for å endelig få godkjenning selv :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Er de veldig avhengig av fører eller har de en viss grad av selvstendighet? For meg som ønsker en søkshund så er det jo viktig med en selvstendig hund som til en viss grad er utadvent og glad i mennesker. De er så fine, men jeg har aldri møtt en!

De er lojale mot eieren, og foretrekker å nesten krype inn i deg. 
Men de er selvstendige og løsningsorienterte. Utrolig lettlærte om man finner ut hva akkurat DIN motiveres av. Min motiveres av mat og ball ;)

Jeg vet om 2 stk som er aktive i NRH, så de er absolutt brukende til den type jobb. Men da finnes det enkelte oppdrettere som ikke egner seg for ditt bruk tror jeg. De er litt for milde og "enkle" sjeler er mitt inntrykk, selv om de er fantastisk sjarmerende :)

1 time siden, Kristina skrev:

Sjef altså. Skikkelig fin:wub:

Ja, full i ramp og virker som han går med ørepropper for tiden. Men så setter han opp det herlige blikket sitt og legger hodet tett inntil, så da er det greit at han er teit på tur likevel :wub:
Unghundperioden er det negative med dem har jeg funnet ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det ble en lang tur i skogen i dag :)
Nesten 2 timer i nydelig vær. Og nå har jeg Aragon med meg her også :wub:

20160427_153400.jpg

 

Sjef har fortsatt ikke lært seg å stå i kanten og drikke. Han skal nemlig helt uti og skal helst stå i vann til brystet for at det skal være godt nok :P 

20160427_132058.jpg

20160425_155222.jpg

Må jo vise fram nydelige Aragon min også da :heart:

20160427_132127.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, inaboe skrev:

Blir bare mer og mer forelsket i Beauceron:wub:

Når det først skjer så er det ingen vei tilbake :wub:

Mannen ville ikke ha stor hund. Men jeg var så forelska i personligheten i kombinasjon med helse og gemytt. Snakk om totalpakke liksom! 
Så jeg brukte et par år på å lete etter andre raser av mindre størrelse, men det var ingen som kunne nå dem til knærne en gang :P
Så da endret jeg taktikk og valgte mas og kveruler til jeg får viljen min i stedet. Det funka faktisk, for jeg trakk like gjerne frem alt det negative jeg fant med andre raser ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Takk :wub:

I det siste har jeg vært veldig inspirert av tråden om Nyx, og nå som han har begynt å komme over den der typiske "lyset er på men ingen er hjemme" alderen så var tiden virkelig inne for å begynne å trene på ting som går igjen innen LP. 

Først av alt har han blitt flink (igjen) til å gå pent i bånd. Så lenge jeg holder avstand til veikant og har gode nok godbiter i hvert fall ;) Men det blir bedre og bedre hver eneste dag heldigvis. 

Jeg har lært ham å sette seg på plass, altså i utgangsstilling, når jeg stopper opp. Nå gjør han det nesten med en gang jeg stopper opp. Jeg belønner ham hver gang og kommer til å fortsette med det en stund fremover til jeg er helt sikker på at det sitter. 

Lineføring har jeg også begynt med. Eller rettere sagt har jeg begynt å belønne når han er oppmerksom på meg når vi går og holder blikkontakt. Han holder kontakt med meg ca 10 skritt nå. Av og til blir han litt vel fokusert på meg og går saktere og saktere sånn at jeg er nødt til å jobbe skikkelig for å få ham fremover igjen, men etterhvert som han forstår tegninga så blir det lettere å holde både tempo og oppmerksomhet. 

Nå som han er mer klar for å ta til seg læring igjen, og er mer fokusert på meg enn hva han var for en måned siden er min motivasjon for å trene inn mer og mer av LP programmet på topp også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det er meldt dårlig vær i helga her, så det har blitt enda en langtur i dag :)

Oppdaget tilfeldigvis enda en ny sidesti i skogen, og plutselig så gikk vi oppover i noe bratt terreng. Aragon stakkars er jo så liten at han måtte stresse og hoppe litt oppover, men Sjef hopper jo omtrent like høyt som jeg er når han først er i modus, så han klarte helt fint å gå oppover stigningen. 
Når jeg fant denne stien hadde vi allerede vært på tur i over en time, så da ble det ikke til at vi gikk hele veien. Men det har jeg tenkt å gjøre over helga når det blir bra vær igjen :)

20160429_123519.jpg

20160429_123550.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Ut på tur med Sjef og "storebror" Aragon igjen i dag. What else is new, liksom :aww:
Fant enda en avstikker fra den vanlige stien i dag. Endte opp med å gå i skikkelig bratt terreng oppover en fjellside. Til og med Sjef måtte jobbe litt ekstra for å komme seg opp, men det gikk greit. Verre med stakkars Aragon som dunket meg på foten sånn at jeg måtte vise vei oppover :lol:

Kom opp til toppen, og så var det denne utsikten! Ikke det flotteste landskapet sånn sett med industriområder foran oss og bebyggelse, men se så langt man ser da! Gleder meg til å gjenta dette til sommeren og kanskje nyte solnedgang en kveld :)

 

20160430_123531.jpg

På den nye stien jeg oppdaget så endte jeg opp på denne type sti. Mose, trær, gress, og en veldig smal sti så langt øyet rekker :D
DET er et turområde jeg kan like! Mye bedre enn de opparbeidede stedene hvor man kunne kjørt bil på hardt komprimert grusvei gjennom det som en gang var en skog... 

20160430_122856.jpg

 

Og når jeg trengte en liten pust i bakken så stod disse to og speidet utover landskapet. Tror de trengte en pause de også :lol:

Fine guttene mine det :wub:

20160430_124835.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2016 at 4:13 PM, *Kat84* skrev:

Når det først skjer så er det ingen vei tilbake :wub:

Mannen ville ikke ha stor hund. Men jeg var så forelska i personligheten i kombinasjon med helse og gemytt. Snakk om totalpakke liksom! 
Så jeg brukte et par år på å lete etter andre raser av mindre størrelse, men det var ingen som kunne nå dem til knærne en gang :P
Så da endret jeg taktikk og valgte mas og kveruler til jeg får viljen min i stedet. Det funka faktisk, for jeg trakk like gjerne frem alt det negative jeg fant med andre raser ;)

 

Haha, skjønner den godt! 

Bra du er flink å overtale og hadde smart taktikk, så endte du opp med drømmerasen:wub: Blir nok noen år venting på meg mtp. studie før jeg kan få hund, men vet ganske sikkert at Beauceron står høyt oppe på listen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
15 minutter siden, inaboe skrev:

Haha, skjønner den godt! 

Bra du er flink å overtale og hadde smart taktikk, så endte du opp med drømmerasen:wub: Blir nok noen år venting på meg mtp. studie før jeg kan få hund, men vet ganske sikkert at Beauceron står høyt oppe på listen da!

Haha, etter et par år sammen så vet man jo hva som funker og ikke :lol:

Nå har han faktisk sagt at hva enn som skjer mellom oss, så skjønner han nå at hvis vi skal bo sammen igjen så er det bare sånn at Beauceron er det i huset de neste 30 årene i hvert fall. Og det er nå greit nok det. Men de kunne godt vært litt mindre. Og rotet litt mindre :P 

1 minutt siden, Katharina skrev:

Vakre gutter du har begge to. :wub:

Takk! :)
Ja, de er et rart par de to, men herregud så skjønne begge to :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...