Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen = adblock


Recommended Posts

Jeg er medlem av mange, mange forum rundt om på nettet. I et vidt spektrum av interesser. 
Ingen av disse forumene benytter seg av reklame INNE I trådene.

Jeg er inneforstått med at alle forums trenger en inntekt for å dekke forumdrift (type servers) - men det er overhodet ingen grunn til at hundesonen står i særstilling i forhold til mange av disse forumene. Det er derfor ingen god grunn til at det skal påtvinges oss brukere reklame midt inni trådene.

Så lenge dette vedstår, vil jeg selv benytte meg av strengeste nivået av adblock hver gang jeg er innom hundesonen - og jeg kjører også full privacy blocking gjennom ghostery. Oppfordrer også alle andre som også synes "in thread commercials" er en uting om å blokkere reklamer på hundesonen. En enkel og effektiv måte å vise at vi ikke godtar å bli behandlet som billige salgsobjekter. Ja, vi må nok ha reklame her, men nei, ikke INNE I TRÅDENE.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i tillegg veldig irriterende på den vanlige mobilversjonen, de tar halve skjermen. Er man ikke borti dem selv, så auto-klikker dem på seg selv. Bruker sonen like mye, om ikke mer på telefon.

PC bruker jeg AdBlock uavhengig, den står på overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige forum har forskjellige rutiner, utgifter og budsjetter. Jeg kan ikke si noe om at du ikke er medlem et eneste forum som plasserer reklame mellom innlegg, men jeg kan fortelle at det er en normal reklameplassering. Av nyskjerrighet sjekket jeg et forum nå, kvinneguiden.no. Der finner du reklame etter første innlegg.

Personlig har jeg forståelse for at man har reklame på gratistjenester. Det jeg ikke liker er når reklamen er påtrengene, er i veien for normal bruk eller skjuler enkelte funksjoner. Det er selvfølgelig personlig hva som er påtrengende, men jeg mener at hundesonens reklame ikke er det.

Vi vil på sikt se etter andre inntektsmodeller på Hundesonen, men per nå vil det fortsette å være slik det er i dag.

Jeg er dog enig i at en 300x250 reklame på mobil er for stort, dette noterer jeg, @maysofie. Det er ingen av reklamene som blir vist på hundesonen.no som skal automatisk trykker på seg selv, åpnes som popup eller popunder. Det høres ut som det er noe med scrollingen på mobil som går over i "trykk" og dermed "automatisk trykker".

Vi setter pris på tilbakemeldingen @Kangerlussuaq og synes selvfølgelig at det er synd at du velger å bruke Adblock og oppfordrer alle brukere til å gjøre det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinneguiden.no er ca. så langt unna nedslagsfeltet for mine interesser som du overhodet kan komme :lol:

Sjekk heller ipms norge, vacn norge etc...

Hundesonen har eksistert i snart / over 10 år - og har aldri før "HATT BEHOV FOR" in-thread commercials. Derfor er det ingen god grunn til at det skal være noe nyoppstått behov etter overtakelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare glad det finnes et GRATIS forum for oss hundeelskere som er så brukervennlig som dette. På et katteforum jeg var medlem av måtte man faktisk betale årlig for å få tilgang til visse tråder, det syntes jeg var mer plagsomt.

Så takk for oppfordringen, men heldigvis er jeg ikke så lett-irritert så jeg klarer meg uten reklameblokkering.

Endret av HeleneFS
  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq Her er det ikke snakk om dine interesser men et generelt stort og populært forum. Kvinneguiden er derfor et godt eksempel i mine øyne.

Hundesonen har eksistert i snart/over 10 år og har byttet eiere av forskjellige årsaker (blandt annet økonomi og tid). Vi har kjøpt forumet (ikke bare tatt over), det er derfor ikke bare en hobby for oss. Kommersielt sett er det en investering og da vi bruker tid og penger på forumet er det behov for inntekter. In thread commercials gir gode resultater som gjør at vi ikke ser behov for andre negative inntektsmodeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig å høre @Eplefe. Det skal være en balanse mellom at annonsen er synlig uten at den ødelegger opplevelsen :)

Mange forum viser reklame etter første innlegg og for meg er dette forstyrrende. Jeg foretrekker da heller å kunne lese fem innlegg før reklamen kommer. I tillegg så har vi horisontale annonser (på web) som gjør at de passer bedre inn i forumets design sammenlignet med mange andre som har høyere/kvadratiske annonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig glad i reklame, men reklamen på dette forumet bryr meg ikke så veldig faktisk. Så lenge jeg vet at det er noe under reklamen også, så greier jeg da fint å scrolle forbi - også på mobilen. Jeg har ikke noe problem med at jeg "kommer borti" reklamer på mobilen heller. 

Edit: men nå tok det ca 15 sek  før denne posten ble postet... 

Endret av Siri
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq Her er det ikke snakk om dine interesser men et generelt stort og populært forum. Kvinneguiden er derfor et godt eksempel i mine øyne.

Hundesonen har eksistert i snart/over 10 år og har byttet eiere av forskjellige årsaker (blandt annet økonomi og tid). Vi har kjøpt forumet (ikke bare tatt over), det er derfor ikke bare en hobby for oss. Kommersielt sett er det en investering og da vi bruker tid og penger på forumet er det behov for inntekter. In thread commercials gir gode resultater som gjør at vi ikke ser behov for andre negative inntektsmodeller :)

Med andre ord er det snakk om at man ønsker å skape reelle inntekter på forumet- utover ren drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

kvinneguiden.no er ca. så langt unna nedslagsfeltet for mine interesser som du overhodet kan komme :lol:

Sjekk heller ipms norge, vacn norge etc...

Hundesonen har eksistert i snart / over 10 år - og har aldri før "HATT BEHOV FOR" in-thread commercials. Derfor er det ingen god grunn til at det skal være noe nyoppstått behov etter overtakelsen.

Vacn har en medlemskontigent på 550kr i året, og denne må være betalt for å bli medlem av forumet. Hundesonen er helt gratis, ergo syns jeg ikke det er helt sammenlignbart.

 

Jeg bruker sonen på både pc, ipad og iphone og har ikke noe problem med å scrolle over :) Tenker nesten ikke over reklamen, og tenker at sålenge sonen trenger reklamen for å være gratis for brukerne så er det greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vacn har en medlemskontigent på 550kr i året, og denne må være betalt for å bli medlem av forumet. Hundesonen er helt gratis, ergo syns jeg ikke det er helt sammenlignbart.

 

Jeg bruker sonen på både pc, ipad og iphone og har ikke noe problem med å scrolle over :) Tenker nesten ikke over reklamen, og tenker at sålenge sonen trenger reklamen for å være gratis for brukerne så er det greit for meg.

And the point is? Tydelig at jeg frekventerer andre miljøer, kanskje damer er hakket mer åpen for reklame og all den infoen disse reklamene suger ut fra pc'ene og internettbrowserne deres, men det er jo en grunn til at bloggere og andre reklame-leverandører tjener penger. It ain't cause they're pretty.

På alle stedene jeg frekventerer settes kaffen i halsen og det er opprørsstemning når reklame "in thread" kommer på bordet. Samtlige steder har det også blitt fjernet. Jeg orker ikke oute alle stedene jeg frekventerer så eksemplene er kanskje så-som-så (ikke de jeg er mest aktive på). Det er en uhyggelig utvikling. Overraskende hvor mange som ikke bryr seg, har folk blitt late? Er det ingen vilje til å rydde opp i uønskede elementer av vårt samfunn igjen hos hundesonens medlemmer? For gud skal vite, det er ikke mange andre steder man hare dosilt legger seg på rygg og lar seg bulldoseres over av reklamer og uønsket støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
And the point is? Tydelig at jeg frekventerer andre miljøer, kanskje damer er hakket mer åpen for reklame og all den infoen disse reklamene suger ut fra pc'ene og internettbrowserne deres, men det er jo en grunn til at bloggere og andre reklame-leverandører tjener penger. It ain't cause they're pretty.

På alle stedene jeg frekventerer settes kaffen i halsen og det er opprørsstemning når reklame "in thread" kommer på bordet. Samtlige steder har det også blitt fjernet. Jeg orker ikke oute alle stedene jeg frekventerer så eksemplene er kanskje så-som-så (ikke de jeg er mest aktive på). Det er en uhyggelig utvikling. Overraskende hvor mange som ikke bryr seg, har folk blitt late? Er det ingen vilje til å rydde opp i uønskede elementer av vårt samfunn igjen hos hundesonens medlemmer? For gud skal vite, det er ikke mange andre steder man hare dosilt legger seg på rygg og lar seg bulldoseres over av reklamer og uønsket støy.

Da er det vel så enkelt som at en overvekt av hundesonens brukere ikke syns det er hverken overkjøring eller støy.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

And the point is? Tydelig at jeg frekventerer andre miljøer, kanskje damer er hakket mer åpen for reklame og all den infoen disse reklamene suger ut fra pc'ene og internettbrowserne deres, men det er jo en grunn til at bloggere og andre reklame-leverandører tjener penger. It ain't cause they're pretty.

På alle stedene jeg frekventerer settes kaffen i halsen og det er opprørsstemning når reklame "in thread" kommer på bordet. Samtlige steder har det også blitt fjernet. Jeg orker ikke oute alle stedene jeg frekventerer så eksemplene er kanskje så-som-så (ikke de jeg er mest aktive på). Det er en uhyggelig utvikling. Overraskende hvor mange som ikke bryr seg, har folk blitt late? Er det ingen vilje til å rydde opp i uønskede elementer av vårt samfunn igjen hos hundesonens medlemmer? For gud skal vite, det er ikke mange andre steder man hare dosilt legger seg på rygg og lar seg bulldoseres over av reklamer og uønsket støy.

Poenget er at det er stor forskjell på noe man må betale for, og noe man ikke må betale for. 

Det er bare reklame, ikke verdens undergang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste andre forum har jo "andre ting" som gir dem inntekt - medlemsavgift, annonser, artikler, kurs, sponsorer osv. Her er det ingenting sånt. Hvordan tenker du ellers at de skal holde forumet gående når det åpenbart koster penger og de brukte penger på å kjøpe det? At noen ønsker å tjene penger på å drive forumet er ganske forståelig for meg. 
Det har vært annonser på forumet tidligere, øverst, men kanskje ikke opplevdes like mye som reklame som de som er her nå, de nåværende er jo ganske tydelige.

Er forsåvidt enig i at reklamen kanskje kan bare være nederst eller øverst, men det plager meg forsåvidt ikke så mye.

Edit: og før noen spør - jeg tjener 0,- på å være her og det samme gjelder alle i moderatorteamet. 

Endret av Mirai
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste andre forum har jo "andre ting" som gir dem inntekt - medlemsavgift, annonser, artikler, kurs, sponsorer osv. Her er det ingenting sånt. Hvordan tenker du ellers at de skal holde forumet gående når det åpenbart koster penger og de brukte penger på å kjøpe det? At noen ønsker å tjene penger på å drive forumet er ganske forståelig for meg. 
Det har vært annonser på forumet tidligere, øverst, men kanskje ikke opplevdes like mye som reklame som de som er her nå, de nåværende er jo ganske tydelige.

Er forsåvidt enig i at reklamen kanskje kan bare være nederst eller øverst, men det plager meg forsåvidt ikke så mye.

Edit: og før noen spør - jeg tjener 0,- på å være her og det samme gjelder alle i moderatorteamet. 

 

Ja, hundesonen har alltid hatt annonser. Ingen problemer det, så lenge de ikke tvinges ned halsen på oss.

Og ja, om noen vil tjene penger på det - vær så god - jeg stiller bare spørsmålet jeg. For det er jo greit å vite om forumet driftes for brukerene eller for eierene, for min del er det en vesentlig faktor om jeg er en del av en kommersiell drift eller om jeg er en del av et nisjeprodukt som oppstod fordi folk har interesse av å prate om samme ting. Synes du ikke man har rett til å vite det? :)

Reklamen plager meg ikke i det hele tatt akkurat nå, for jeg ser den ikke :D

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine favorittsider på nettet (ravelry.com, strikkenerdenes nirvana) har masse reklame.

Og reklamen der er i samsvar med innholdet på siden, de har en aktiv policy på at reklamen faktisk skal være av interesse for brukerene. 

Der klikker jeg ofte på reklamen, på hundesonen gjør jeg ikke det, siden reklamen her i svært liten grad er relatert til meg (noen på nettverket mitt sin feil? jeg får masse spørsmål om jeg vil date russere/filipinske jenter/polakker osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen her er stort sett i samsvar med mine interesser, så for min del er det helt greit. Akkurat nå er det fjellsport som er hovedvekt på reklamene. Det virker som det har med hva man stort sett søker på å gjøre. Så @Tekopp :lol:

Reklamen for min del er mest irriterende på mobilversonen, fordi de er så innmari store og trykker på seg selv. Eventuelt så hopper også siden rett til reklamen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinneguiden.no er ca. så langt unna nedslagsfeltet for mine interesser som du overhodet kan komme :lol:

Sjekk heller ipms norge, vacn norge etc...
 

Vacn!! Min mann var leder i styret for 10 år siden, fikk litt flashbacks nå fra ca 1000 treff på Vålerbanen! :D

Er enig i at det er utrolig slitsomt med reklamen inne i trådene og kommer til å blokkere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: men nå tok det ca 15 sek  før denne posten ble postet... 

Jeg bruker ad-block og ghostery overalt så jeg har ikke sett noe til reklamen.

Men som Siri sier, hele forumet er blitt så sinnsykt TREIGT den siste tiden etter salget at jeg tror oppriktig jeg åpner hundesonen-fanen mindre for å reloade og sjekke forsiden enn hva jeg gjorde før. Det tar jo flere sekunder før siden oppdaterer seg når man reloader. Sånn skal det ikke være. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...