Gå til innhold
Hundesonen.no

tips til bryllupsreise


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

sant det, Italia blir varmt!  Jeg har vært i Italia 3 ganger før, men det er jo mye igjen å se :) 

Det er ikke jeg som får migrene, men det er jo egentlig irrelevant for turen må jo være for oss begge :) 

Alaska vil vi til! Men må først dra på kortere turer siden flyavstanden er noe usikker for kjærestemannen.  Får sjekke kortere turer først. 

Svalbard vil vi også gjerne besøke en gang.

Kjekt med steder å dra som aldri blir for varme :) 

 

Vi ville nok brukt noen dager på å kjøre litt rundt, men fortell gjerne mer om Geoparken og den kokende elva! Høres ut som ting vi vil få med oss om vi drar. Pr nå leder Island :)

 

Fortell gjerne om hvilke museer dere var på også og om de var bra ;) 

 

Her kan lese litt om elven. 

http://www.west.is/en/west/place/deildartunguhver-thermal-spring

 

Vi bodde jo nær Borgarnes hvor skallagrimson  bodde og gården til Snorre Sturrlason var bare ca 20 min unna.  Vi var innom begge museene der. 

I tilegg til saga museet i Reykjavik.  

De hadde lydbøker som du hørte på med ørepropper etterhvert som du gikk rundt slik at man fikk en egen privat omvisning . 

Geoparken ligger på veien i mellom Reykjavik og Keflavik.  Jeg tok desverre ingen bilder , men bakken er helt skrudd på en måte. Det er som å gå på en annen planet . 

Jeg anbefaler virkelig Island hvis man vil oppleve noe annet enn storby og soling :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Lofoten, og Skrova?

http://www.oljetanken.no/

Ellers er island og Skottland flotte steder. I Skottland vil jeg Edinburgh og området helt nord i landet.

 

 

Skottland er på lista over steder vi vil, men jeg har vært der (og likte stedet veldig godt) så det utgår som bryllupsreise av den grunn. Vi ønsker et sted ingen av oss har vært og som gir en once in a lifetime Tur, med evt gjentakelse mange år seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært litt fascinert over Lisboa, uten at jeg vet noe mer om stedet eller vært der.. Nice er vist også veldig fint ettersom mine svigerforeldre sier :)

 

edit: og så har du Madrid da :)

Både Lisboa og Madrid er nydelige, hadde et fantastisk opphold i Lisboa i sommer og har vært i Madrid flere ganger. Men det er vanvittig varmt der om sommeren (+++), så om ferien ikke skal trigge migrene, så er det neppe det beste alternativet. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Lisboa og Madrid er nydelige, hadde et fantastisk opphold i Lisboa i sommer og har vært i Madrid flere ganger. Men det er vanvittig varmt der om sommeren (+++), så om ferien ikke skal trigge migrene, så er det neppe det beste alternativet. :P

jeg tenkte strengt tatt ikke akkurat på varme og når på året :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Lisboa og Madrid er nydelige, hadde et fantastisk opphold i Lisboa i sommer og har vært i Madrid flere ganger. Men det er vanvittig varmt der om sommeren (+++), så om ferien ikke skal trigge migrene, så er det neppe det beste alternativet. :P

vi får planlegge turer dit i oktober eller noe slikt i stedet :)  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kikket noe på de kroatiske øyene?

Om du unngår partyøyene er det mange fine små perler der dere kan ligge på tilnærmet egen strand uten mennesker rundt dere, men likevel reise inn til bykjernen som er både flott og helt sikkert også har tilhørende historie :)
Vi var på korcula (tror jeg den het) i min barndom, og den husker jeg fortsatt av listede grunner :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kikket noe på de kroatiske øyene?

Om du unngår partyøyene er det mange fine små perler der dere kan ligge på tilnærmet egen strand uten mennesker rundt dere, men likevel reise inn til bykjernen som er både flott og helt sikkert også har tilhørende historie :)
Vi var på korcula (tror jeg den het) i min barndom, og den husker jeg fortsatt av listede grunner :)

Det har jeg ikke. Skal se litt på de, høres fint ut med en hvor man har stranda for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...