Gå til innhold
Hundesonen.no

Betennelse i huden ved kloen?


Siljesen
 Share

Recommended Posts

Hunden min har slikket veldig på poten sin i 2-3 dager, har ikke skjønt hvorfor, men i dag så jeg at selve huden som kloa er festet i er hoven og rød.

Jeg fikk ikke tak i dyrlegen på vakt. Hadde tenkt å høre om dette bør behandles med en gang eller om det kan vente til mandag. Jeg har vasket og skylt med grønnsåpevann, klippet noe av hårene for å se om jeg ser sår e.l. og prøver å unngå at han slikker på det. 

 

Noen som har vært borti noe lignende? Tenkte å prøve å ringe dyrlegen i morgen om det ikke blir bedre. Har prøvd å ta bilde. 

 

Han har uansett time mandag for den årlige vaksinasjonen sin. Så det er betryggende å vite. 

image.thumb.jpeg.d3df27fb5e0ac7f762e7cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og da var det fremmedlegeme som hadde kommet mellom huden og klokapselen. 

Den gang en bit ett kornstrå etter å ha løpt på jorde. 

Sett foten i grønnsåpevann. Men jeg hadde nok gått til veterinær i morgen. Hevelsen og infeksjonen spredde seg fort på min. 

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 

 

jeg prøvde å sette foten i grønnsåpevann, men hunden min synes det var så ugreit at jeg fikk det bare til ved å holde pote og en bolle med vann oppi luften. Klarte bare et par min. Kjedelig å bo alene når man trenger flere armer. 

 

Takk for råd med å kontakte dyrlegen i morgen, håper vakta tar telefonen da. Ellers får jeg prøve nabokommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 

 

jeg prøvde å sette foten i grønnsåpevann, men hunden min synes det var så ugreit at jeg fikk det bare til ved å holde pote og en bolle med vann oppi luften. Klarte bare et par min. Kjedelig å bo alene når man trenger flere armer. 

 

Takk for råd med å kontakte dyrlegen i morgen, håper vakta tar telefonen da. Ellers får jeg prøve nabokommunen. 

Ta to stk brødposer, en strikk og en potesokk. Så tar du vasker foten med en klut først for å få den ren, grønnsåpe vann i den innerste posen, strikk rundt foten, ny pose-strikk rund foten og en potesokk utenpå der igjen :) Vips har du foten i grønnsåpevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...