Gå til innhold
Hundesonen.no

Robotstøvsuger


Poter
 Share

Recommended Posts

Er det noen av dere som bruker robotstøvsuger? Fornøyd? Fungerer den på hundeår? Leste denne testen på Aftenposten og synes det høres interessant ut, men spørs vel hvor gode de er på å få med seg pels og sand, særlig fra matter. 

Jeg fikk låne en slik støvsuger i fjor da jeg gikk med brukket ankel. Den støvsuget jo bra der den støvsuget, og fikk med seg hår og det meste, men jeg fant ut at jeg gjorde jobben både raskere og bedre selv. Man må jo også tilrettelegge slik at det ikke står stoler og sånt i veien dersom den skal komme til over alt, den kjører seg jo fast i ledningsvaser om man har det liggende (det var ikke store ledningen som skulle til mht den jeg lånte), og det var nesten mer jobb med å passe på at den ikke kjørte seg fast enn å støvsuge selv :). Og har du dørstokker, så må du vel hjelpe den fra rom til rom :). Eieren av roboten er veldig fornøyd da, men jeg syntes mest det var styrete :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å tro at de er bra, men jeg har dårlig erfaring med robotgressklipper, så er nok mye av det samme med støvsugerne :P Jeg bruker å passe kattene til de jeg leier av når de er på ferie og slipper de inn og ut ved behov, og det er søren meg mer jobb å passe på robotklipperen deres, må jo hente den opp til flere ganger om dagen, og nå står den feks 1 meter ladestasjonen og er tom for strøm. Jeg ble så irritert at jeg har ikke orket å sette den til lading :lol: Det skjer hele tiden! Og den setter seg fast overalt. Tror huseierne er fornøyde da, men jeg irriterer meg skikkelig over den :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at testvinneren det ble skrevet om på Aftenposten greide å komme seg over teppekanter og slikt. Står ikke noe om stolbein, men den må da komme seg rundt det? Er det sånn at man må være inne og følge med på den eller kan man f.eks lufte hunden en snartur i mens? Rydde ting unna må man jo uansett når man skal støvsuge, så ser ikke helt problemet med det, men hvis den må hjelpes frem og rundt ting er det noe annet.

Tenker at den kunne vært et fint komplement til den andre rengjøringen, men da må den jo få med seg hårene. Om man kunne satt den på en gang om dagen ville jo det vært supert, spesielt i røytetiden. Ser bare ikke for meg at den har like bra oppsugingsevne som en skikkelig støvsuger, men hvis man bruker den oftere er kanskje ikke behovet like stort. 

Endret av Poter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at testvinneren det ble skrevet om på Aftenposten greide å komme seg over teppekanter og slikt. Står ikke noe om stolbein, men den må da komme seg rundt det? Er det sånn at man må være inne og følge med på den eller kan man f.eks lufte hunden en snartur i mens? Rydde ting unna må man jo uansett når man skal støvsuge, så ser ikke helt problemet med det, men hvis den må hjelpes frem og rundt ting er det noe annet.

Tenker at den kunne vært et fint komplement til den andre rengjøringen, men da må den jo få med seg hårene. Om man kunne satt den på en gang om dagen ville jo det vært supert, spesielt i røytetiden. Ser bare ikke for meg at den har like bra oppsugingsevne som en skikkelig støvsuger, men hvis man bruker den oftere er kanskje ikke behovet like stort. 

Den kommer seg selvsagt forbi stolbein og slikt, men det forutsetter jo at det er plass rundt stolbeina, og at det ikke er for trangt under ting. Jeg synes den tok med seg hår og smuss der den kom til på en bra måte, men den greier jo ikke å ta alle hjørner liksom, sofaen er for lav til at den kommer under, diverse skap er for lave til at den kommer under. Når jeg støvsuger, så rydder jeg unna mens jeg driver på liksom, løfter på stoler og bordbein. Tepper har ikke jeg, så det fikk jeg ikke testet, men etter sigende skal de ta bra på tepper også. Den jeg brukte hadde flere roterende børster under, men de må selvsagt renses innimellom for hår, og den går jo full ganske fort om det er mye hår på gulvet. Jeg kunne ikke ha reist fra og satt på en slik hjemme hos meg, men jeg vet det er andre som gjør det og det fungerer greit det, visst nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på robotstøvsuger som et supplement til vanlig støvsuging ja, det må gjøres uansett, spesuelt med hunder og katter i hus, for jeg tror ikke selv de dyreste får med seg alt likegodt som en vanlig støvsuger. Men å kunne samle opp litt pels, det klarte billigsaken vår overraskende bra, den verste sanden osv, sånn at man kan dra over selv en gang i uka, istede for hver dag, for å begrense pels og sand, så hadde det vært genialt. De pleier ikke sette seg fast i stolbein, men er ikke alltid de kommer til skikkelig selvsagt. 

Men jeg har kun prøvd billigvarianten, den overrasket positivt. Sparer opp til en dyr en. :D  Er jo bare å sette den på og gå ut, og så hjelpe den løs når man kommer hjem om den har rota seg bort.  Jeg hadde ikke gidda å gjete den. 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det, elsker den, kommer aldri til å leve uten igjen. Men det er som Raksha sier et supplement. Det betyr at jeg ikke trenger å vasse i hundehår og sand mellom støvsuging/gulvvask. Det er alltids steder den ikke kommer til som er for smale eller for lave, og den tar jo ikke oppå lister og sånt.

Selv har jeg ingen tepper, og jeg gidder ikke å rydde unna annet enn hundeleker for at roboten skal få gå sin gang. Jeg rensket opp i alt av ledninger da jeg fikk den, så det trenger jeg ikke tenke på, og satt å fulgte med de første gangene for å se at jeg ikke hadde noe den kunne rive overende eller bølle med. Nå setter jeg den på når jeg er på tur ut døra med hunden, så er den ferdig når jeg kommer hjem. Det er sant at den holder på lenge, men det betyr ingenting så lenge du ikke er hjemme å hører på.

Jeg hadde forresten en hund som var redd støvsugeren den gang jeg fikk roboten, og det var så deilig! Hunden var ikke redd for roboten! Den respekterte den og holdt seg unna, men stresset seg ikke opp de gangene den sto på mens vi var hjemme.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sambo har gjort en del research på dette, og han har hatt en slik før som han var veldig fornøyd med. Om man legger i minst 5000kr så får man plutselig de som kommer seg rundt stolbein og ikke kjører seg fast. De går også over dørstokker tror jeg.

Tror også at om man legger litt i det, så får man mer kvalitet enn for en rimeligere. Det kom jo også ut av testen. Tenker det hadde vært praktisk å ha den som supplement. Spørs om jeg ikke må ønske meg en i julegave ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
16 minutter siden, Raksha skrev:

Lukket øya og tok ellemellevarianten. Ble iRobot Roomba 870. :aww: Så får vi håpe at den er god på sand og smuler. 

 

 

Oppdater gjerne på hvordan den fungerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har vi hatt robotstøvsuger i noen uker og jeg er så fornøyd! :D Det hjelper virkelig på!! Den tar hundehårene godt og fungerer bra ellers også, kommer til i kriker og kroker og får dekket rommene bra. Jeg kan styre den via en app og har den som oftes på når jeg er ute. Om jeg har glemt å slå den på eller om jeg er ute og vi plutselig skal få besøk, så kan jeg slå den på via appen også er den ferdig til vi kommer hjem. Så kult!

Tror det må være noe som dette damene før i tiden følte det da de fikk vaskemaskin! 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Poter skrev:

Nå har vi hatt robotstøvsuger i noen uker og jeg er så fornøyd! :D Det hjelper virkelig på!! Den tar hundehårene godt og fungerer bra ellers også, kommer til i kriker og kroker og får dekket rommene bra. Jeg kan styre den via en app og har den som oftes på når jeg er ute. Om jeg har glemt å slå den på eller om jeg er ute og vi plutselig skal få besøk, så kan jeg slå den på via appen også er den ferdig til vi kommer hjem. Så kult!

Tror det må være noe som dette damene før i tiden følte det da de fikk vaskemaskin! 

Samme her :D bare uten app da.  Kjempefornøyd, eneste bekymringen min er om den kommer til å bli utslitt :lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Samme her :D bare uten app da.  Kjempefornøyd, eneste bekymringen min er om den kommer til å bli utslitt :lol:  

Ja, blir interessant å se hvor lenge de holder! Vi får stelle pent med dem, i bruksanvisningen til min, står det at den er kilen og at vi dermed må tørke støv av den forsiktig :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Ja, blir interessant å se hvor lenge de holder! Vi får stelle pent med dem, i bruksanvisningen til min, står det at den er kilen og at vi dermed må tørke støv av den forsiktig :lol:

:lol: hvilken har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...